Sziasztok!
Nem a felújításhoz, hanem az ezt megelőző vagy követő furikázásokhoz kapcsolódik a kérdésem. A kétütemű motorjaitokhoz használt keverékolajakról kérném ki a véleményeteket.
A motorjaink gyártása óta eltelt 40-50 évben sokat javult a kenőanyagok minősége. Véleményetek szerint szükséges-e továbbra is a sok tíz évvel ezelőtti keverékolajokhoz ajánlott keverési arányokat tartani, vagy közlekedhetünk-e kétütemű, keverékolajozású motorjainkkal hígabb benzin-olaj keverékkel a motor károsítása nélkül? Megéri-e szintetikus motorolajra váltania azoknak, akik korommentes dugattyút szeretnének kék kipufogófüst helyett? És ha igen, milyenre?
Az Izs.hu fórumán került most elő a téma, ott egy márkatárs a Husquarna szintetikus keverékolajokra esküszik. Leírása szerint 8 éve használja problémamentesen, az előírt 1:25 helyett 1:40 keverési arányban (felül bronzpersely van, nem alakította át tűgörgőssé). Más fórumon azonban óva intenek a láncfűrész-olajok motorkerékpárba töltésétől, mondván hogy egészen más igénybevételhez fejlesztették ki.
A jelenleg egyedüli működőképes Komar mopedemet Repsol Scooter 2T olajjal használom, a gyári 1:20-as arányban töltve a benzinbe. A motor egyáltalán nem füstöl, a kipufogóból sem csöpög a fekete lé. A Husquarna-olajos kolléga szerint azonban a Repsol egy nagy rakás hulladék.
Mi a véleményetek, tapasztalatotok? Kinek mi vált be, mit ajánlotok?
Nem a felújításhoz, hanem az ezt megelőző vagy követő furikázásokhoz kapcsolódik a kérdésem. A kétütemű motorjaitokhoz használt keverékolajakról kérném ki a véleményeteket.
A motorjaink gyártása óta eltelt 40-50 évben sokat javult a kenőanyagok minősége. Véleményetek szerint szükséges-e továbbra is a sok tíz évvel ezelőtti keverékolajokhoz ajánlott keverési arányokat tartani, vagy közlekedhetünk-e kétütemű, keverékolajozású motorjainkkal hígabb benzin-olaj keverékkel a motor károsítása nélkül? Megéri-e szintetikus motorolajra váltania azoknak, akik korommentes dugattyút szeretnének kék kipufogófüst helyett? És ha igen, milyenre?
Az Izs.hu fórumán került most elő a téma, ott egy márkatárs a Husquarna szintetikus keverékolajokra esküszik. Leírása szerint 8 éve használja problémamentesen, az előírt 1:25 helyett 1:40 keverési arányban (felül bronzpersely van, nem alakította át tűgörgőssé). Más fórumon azonban óva intenek a láncfűrész-olajok motorkerékpárba töltésétől, mondván hogy egészen más igénybevételhez fejlesztették ki.
A jelenleg egyedüli működőképes Komar mopedemet Repsol Scooter 2T olajjal használom, a gyári 1:20-as arányban töltve a benzinbe. A motor egyáltalán nem füstöl, a kipufogóból sem csöpög a fekete lé. A Husquarna-olajos kolléga szerint azonban a Repsol egy nagy rakás hulladék.
Mi a véleményetek, tapasztalatotok? Kinek mi vált be, mit ajánlotok?
Ez erősen hitkérdés, tekintettel arra, hogy az üzemeltetési körülmények és szokások nem egyformák, ezért az én tapasztalataim nem biztos, hogy a te esetedben is megállják a helyüket.
!
. A régi négyüteműek nagyon kedvelik ezt a típust! Kétüteműbe a hozzáadott olaj miatt - gondolom -nem szükséges az ólmozott benzin - ártani biztos nem árt . Állandó városi forgalomban lehet csökkenteni az olaj mennyiségét, de országúton nem ajánlanám. Üdvözlettel.

), hanem a füstölés elkerülésére kerestem szintetikus olajat, így jött képbe ez a Repsol. A tapasztalataim sajnos valóban csak addig terjednek, hogy a gyári keverési aránnyal (1:20) sem füstölt a kipufogó, a tervezett komolyabb szétszedés, ellenőrzés előtt azonban sajnos köddé vált a Komar.
Komment