Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Problémás forgalomba helyezés, összeépítéssel orvosolható?

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Problémás forgalomba helyezés, összeépítéssel orvosolható?

    Sziasztok!

    Nemrég hozzájutottam egy első szériás VT 250 F-hez patika állapotban, egy öreg bácsitól vettem aki nem akar már vele foglalkozni. Szinte teljesen felújította, olyan mint ami most gurult le a futószalagról. Egy nagy baj van, elhittem neki hogy egyszerű forgalomba helyezni a meglévő papírjaival. Odaadta az adásvételit szervízkönyvet (német nyelvű) meg egy marék más papírt ami mint kiderült semmire sem jó. Forgalmi engedélye a motornak nem volt, de azt mondta forgalomba lehet helyezni utána járt. Én is utána jártam (mint minden okos ember utólag, vásárlás után .... ), és nem lehet. Pedig amikor a jogszabályt böngészgettem akkor ezt találtam:

    A jármű muzeális jellegének megállapításához az alábbi feltételek szükségesek:
    ...
    b) forgalmi engedély, vagy a forgalmi engedély hiányában adásvételi szerződés, vásárlási számla vagy vámokmány, melyen a jármű alvázszáma, mint azonosító fel van tüntetve, illetve a tulajdonjogot vagy a jármű származását igazoló egyéb okmány
    ...

    Itt a mondat második fele lehet a gond, hogy a tulajdonjogot igazoló törzskönyv nincs meg? Aki eladta az sem lett akkor így a tulajdonos gondolom. Egy neppertől vette annó, gondolom ő végképp nem intézte el a papírokat. Mentségemre legyen mondva havernak vettünk már tőle motort, gyűjti a régi darabokat, és annak minden papírja rendben volt. Nem fizettem érte sokat, ha eladnám alkatrésznek valószínűleg nem veszítenék semmit.

    Adjam el kilóra? Egy tökéletes állapotú motort komolyan szét kell darabolni? A krómozás nem fakult meg rajta... A tankja hibás egyedül, azt pedig találtam egy másik "bácsinál". És itt kérném a segítségeteket, mint új fórumozó. Ahol a tankot venném ott egy komplett motort akarnak eladni (a motor valószínűleg motorhibás az öreg kosarakban tartja a komplett gépet, nem szép látvány) viszont minden papírja megvan. HIVATALOS LEGÁLIS úton nem lehetne ebből a kettőből egy működő motort építeni? Lényegében bent jártam az első motor papírjaival, és csak az adásvételi van ami (talán) használható. A másodiknál elvileg minden tiszta, de ezt azért pénteken még tisztázom. Szerintetek érdemes vele foglalkozni, vagy itt kell kiszállni amíg pénzemnél vagyok? A választ előre is köszönöm, addig is keresem tovább a fórumon hátha van már erre válasz (bocs hogy nem olvastam mindent végig, de mennem kéne a második motor papírjait átnézni, és ha azt mondjátok hogy felejtős akkor inkább lemondom).

  • #2
    Samu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szerintetek érdemes vele foglalkozni, vagy itt kell kiszállni amíg pénzemnél vagyok? A
    Ha a pénzed érdekel szálj ki!
    Ha szeretnéd a motort a legtisztább a meglévő iratosra ráépíteni mindent,ami jobb.Én az egyik pannóniámat igy tettem papirossá,csak a blokk-váz-irat sor miatt vettem egy elfogadható árú roncsot,és épitettem ujjá a meglévő csuccaimból.
    Samu és Lemezjáték kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


    • #3
      Köszönöm! Közben egész hétvégén a donort kerestem, kettőt személyesen is megnéztem. Valószínűleg ez a projekt nem az idei évben fog elindulni. Telefonon azt mondják hogy minden papír rendben van, elmegyek 150 km-t, mire odaérek drágább és nincsenek papírjai . Utánaolvasok, az a lényeg hogy van remény. Ha megoldódik akkor leírhatom a menetét az esetemben, addig is folytatódik a vadászat.
      emu és dongos78 kedvelte ezt.

      Komment

      Working...
      X