Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Személygépkocvsival vontatható egytengelyes pótkocsik (utánfutók)

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Személygépkocvsival vontatható egytengelyes pótkocsik (utánfutók)

    Szervusztok!


    A kezembe került,a KPM autófelügyelet által 1981.október 20.-án datált típusterv csomag,mely alapján,utánfutókat lehetett összeépíteni,majd sikeres vizsga után forgalomba helyezni,az 1980-..... években.

    Sajnos nem tudom,hogy napjainkban,az említett dokumentáció alapján elkészített utánfutókat forgalomba lehet e helyezni,ezért arra kérem a fórum tagjai közül azokat,akik tudják,vagy tudja,a feltett kérdésre a választ,írja meg!

    Feltett szándékom,hogy a típusterv csomagot beszkennelem és közzéteszem a fórumon,de ennek,csak akkor van értelme,ha az abban leírtak és ábrázoltak alapján,most is építhetők utánfutók.

    Természetesen egy utánfutó építése,nagy felelősséget és felkészültséget igényel,de a hozzászólások alapján,a fórum tagjai közül sokan rendelkeznek,a fentiekkel,tehát lehetséges,hogy hasznos lenne a típusterv.


    Üdvözlettel:Che

    #2
    Azt a tervet el lehet felejteni. Én gyártottam akkoriba utánfutókat, de már a sok Tescós miatt nem éri meg. Szerintem mi egy tervre gondolunk, ezért septibe leírom a nagy változásokat.

    -Nem lehet hidraulikus fékrendszerrel szerelni ráfutófékes utánfutót.
    - Nem lehet épített ( laprugós ) futóművet készíteni, csak minősítéssel ellátott torziós tengely építhető be.

    Egyébként én nem találkoztam olyan emberrel, akinek sikerült volna a típustervből rendszámos futót építeni.

    Tehát a tervben emlegetett Wartburg, és Lada kerékagyak már nem használhatók.
    Ha érdekel valakit, majd leírom hogy régen hogyan működött az ilyen utánfutó építés.

    Komment


      #3
      mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      -Nem lehet hidraulikus fékrendszerrel szerelni ráfutófékes utánfutót.
      - Nem lehet épített (laprugós) futóművet készíteni, csak minősítéssel ellátott torziós tengely építhető be.
      Valóban így van,és az ilyen tengely ára magában annyi mint egy bolti utánfutónak.

      Komment


        #4
        Csak érdekesség kedvéért , meg hogy aki csinált ilyent véleménnyezze , néhány kép a most éppen készülőben lévő síkplatós autó és egyéb szállító uti-futim ról :

        Click image for larger version

Name:	csesztreg-szlovákia-fiat tali 167.jpg
Views:	2
Size:	200.0 KB
ID:	133601Click image for larger version

Name:	2011.07.26. válogatás előtt 084.jpg
Views:	2
Size:	193.8 KB
ID:	133595Click image for larger version

Name:	PB130026.jpg
Views:	1
Size:	188.1 KB
ID:	133597Click image for larger version

Name:	P6280396.jpg
Views:	2
Size:	184.4 KB
ID:	133598Click image for larger version

Name:	PB160037.jpg
Views:	1
Size:	192.2 KB
ID:	133599Click image for larger version

Name:	PB160039.jpg
Views:	1
Size:	199.4 KB
ID:	133600Click image for larger version

Name:	csesztreg-szlovákia-fiat tali 166.jpg
Views:	1
Size:	198.6 KB
ID:	133596
        Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2012 nov. 30, 11:40.
        UK kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          véleménnyezze
          A dupla tengelyhez B+E vagy C+E jogsi kell

          Komment


            #6
            Szervusztok!

            Köszönöm a válaszokat,-akkor ezt az irodalmat nem kell beszkennelni,mert ez a lehetőség nem él.A nyolcvanas években erre felé sok utánfutót készítettek a dokumentáció alapján és ha rendesen meg voltak csinálva,gond nélkül forgalomba lehetett helyezni.Azóta is teljesítik ezek a futók a feladatukat,a maguk laprugójával,Zsiguli,Wartburg,stb.,kerékagyukkal,-fékkel,vagy fék nélkül.

            Sajnálom,hogy elvették ezt a lehetőséget,mert nem volt az olyan rossz dolog,még akkor sem,ha akkoriban "rabságban elnyomás alatt éltünk".

            Üdvözlettel:Che
            OdinHEM kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A dupla tengelyhez B+E vagy C+E jogsi kell

              Szerintem ez inkább súly kérdése ---de ezért csinálom 2 t ra.........

              Komment


                #8
                A tengelyek számához nincs köze a dolognak ( bár az az igazság, hogy a nagyobb teherbírás függvénye a több tengely ). 750 kg összsúlyú utánfutót lehet vezetni úgy, hogy a járműszerelvény összsúlya nem haladhatja meg a 4250 kg-ot . 750 kg összsúlynál nagyobb utánfutót csak akkor lehet vontatni, ha az nem haladja meg a vontató gépkocsi önsúlyát . Ilyenkor azonban a járműszerelvény összsúlya nem haladhatja meg a 3500 kg-ot. Ezek után jöhet a BE , meg a többi. 2013 01-től : segédmotor 14-ről 16-ra, nagy A 21-ről 24-re ,C 18-ról 21-re , D 21-ről 24-re változik- a számok az évek számát jelentik . Üdvözlettel.
                Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2012 nov. 30, 19:56. Oka: + információ
                OdinHEM és korompaiistvan kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  járműszerelvény összsúlya nem haladhatja meg a 3500 kg-ot.
                  A gépes és a futó megengedett össztömege összesen !!! NEM mindegy !




                  dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A tengelyek számához nincs köze a dolognak
                  De bizony van ! Kb 5 éve húztam a Hyundai kis teherautómmal egy 2 tengelyes trélert üresen Hivatásos "C " jogsival. 15.000 ft -ért mondta meg a szabolcsi rendőr hogy nem lehet.
                  OdinHEM és korompaiistvan kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Szervusz . Össztömeg - igazad van. Az üresen húzott tréler forgalmiban szereplő össztömege a mérvadó , tehát még üresen sem húzható ( remélem , most jól fogalmaztam ). Továbbra is azt mondom , hogy a tengelyek száma nem mérvadó. Valószínűleg az össztömeggel volt a gond. Végignéztem ezt a többtengelyes dolgot, de nem találtam utalást arra , hogy a 3500 kg össztömeget nem meghaladó ilyen jellegű ( kéttengelyes ) járműszerelvényt nem lehet B vel vontatni. Ami nincs tiltva , azt szabad ( gondolom én ). Még annyit , hogy a 750 kg össztömeget meghaladó pótkocsi , nehéz pótkocsinak minősül és ezért ezt már csak "valamilyen" ( BE CE DE stb . ) E-vel lehet vontatni . Üdvözlettel.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2012 dec. 01, 15:28. Oka: Kiegészítés.

                    Komment


                      #11
                      mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      De bizony van ! Kb 5 éve húztam a Hyundai kis teherautómmal egy 2 tengelyes trélert üresen Hivatásos „C” jogsival. 15.000 ft -ért mondta meg a szabolcsi rendőr hogy nem lehet.
                      Szerintem pedig simán palira vett. Nem kellett volna fizetni .----hozzáteszem régen így volt.
                      ----azér nem büntethet , ha rakott lenne -mi lenne ---az autószállító ,csak a szemet csípi ,de az is csak egy keréken vontatott súly . és simán lehet akár 5 tengelyes is .

                      Komment


                        #12
                        Azt is B+E, vagy C+E-vel lehet vezetni, ha kéttengelyes!
                        mir-mur kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A gépes és a futó megengedett össztömege összesen !!! NEM mindegy !
                          Egy tavaly kiadott BM állásfoglalás szerint nem az utánfutó össztömegét,hanem a tényleges tömegét kell figyelembe venni,tehát ha a pótkocsit üresen húzod és nincs 750 kg a saját tömege,akkor húzhatod.
                          joker kedvelte ezt.

                          Komment


                            #14
                            Igyvanigyvanigyvan....

                            Komment


                              #15
                              madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Egy tavaly kiadott BM állásfoglalás szerint nem az utánfutó össztömegét,hanem a tényleges tömegét kell figyelembe venni,tehát ha a pótkocsit üresen húzod és nincs 750 kg a saját tömege,akkor húzhatod.
                              És annak mi értelme van, hogy egy üres utánfutóval kocsikázol? Mert ha teszel rá valamit, akkor már úgysem vontathatod...ez olyan, mint az autóra felszereltetheted a vonóhorgot, de vizsgáztatás nélkül nem vontathatsz vele...ergo arra jó, hogy ha valaki hátulról utól ér, leszedd a hűtőjét, másra nem

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X