Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Forgalombahelyezés lépései, nem teljesen átlagos eset

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Forgalombahelyezés lépései, nem teljesen átlagos eset

    Sziasztok! Egy P10-es felújítását tervezem és előtte ellenőrizném a forgalombahelyezés lehetőségét. Átolvastam jó pár témát különböző okmányokkal rendelkező motorok ügymenetéről, de nem találtam az enyémhez hasonló esetet, ezért bizonytalan vagyok a szükséges lépésekkel kapcsoltban. A motort 1992-ben kivonták a forgalomból, mert lejárt forgalmival vezették, erről van egy rendőrségi határozatom, ezzel vettem a motort. Megvan az adásvételi is ami 1995-ből származik, szép írógéppel írt cédula, az én és az eladó neve, címe és a motor alváz- és motorszáma szerepel rajta. Jól sejtem, hogy ezekkel a papírokkal újra forgalomba lehet helyezni a motort? Mi az első lépés ilyen esetben?

    #2
    Én bemennék abba az okmányirodába, ahol majd a forgalomba helyezést szeretném intézni és informálódnék. Mint tudjuk, nem minden ugyanúgy érvényes a különböző irodák értelmezésében.
    Hogy milyen körülmények között lett forgalomból kivonva, az nem hinném hogy bármit is számítana, tiszta ügynek kéne lennie, csak ilyenkor szoktak valami baromsággal előjönni a hivatalnokok meg kilátásba helyezni hátrányos dolgokat...
    Lemezjáték kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      nem hinném hogy bármit is számítana, tiszta ügynek kéne lennie, csak ilyenkor szoktak valami baromsággal előjönni a hivatalnokok meg kilátásba helyezni hátrányos dolgokat...
      Ezzel teljesen egyetértek!
      Forgalomból kivont, forgalmiban szereplő tulajjal kötött adásvételi, működnie kell.
      Ha a helyi okmányirodában elhajtanak, érdeklődj másutt is. Legjobb ha a központi okm.ir.-nál teszed ezt.
      A helyinél engem is megvezettek, aztán a központi irodánál érdeklődtem, és kiderült hogy egyáltalán nem papírozhatatlan a motorom, sőt, sima ügynek kell lennie...

      Komment


        #4
        Köszi a válaszokat. A kérdésem az, hogy csak tájékozódni megyek, vagy kapok is ott valamit? Mintha olyasmit olvastam volna, hogy a régi rendszámok nincsenek benne a számítógépes adatbázisban, nem kellene előtte valamit kikérnem?

        Komment


          #5
          FCs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          hogy a régi rendszámok nincsenek benne a számítógépes adatbázisban
          Azt sajnos nem tudom, hogy ez pontosdan mitől függ. Az enyém szürke forgalmis, forgalomból végleg kivont motor, és nincs benne az adatbázisukban.,..

          Komment


            #6
            a régi rendszámok nincsenek benne a számítógépes adatbázisban, nem kellene előtte valamit kikérnem?
            Az enyém sem volt benne. De, az okmányirodában a szürke forgalmi elég az azonnali forgalomba helyezéshez, kikérni akkor kell a KEKKH-tól, ha az eredeti okmány nincs meg.
            wsievers és CZsolti kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              okmányirodában a szürke forgalmi elég az azonnali forgalomba helyezéshez,
              Azt tegyük hozzá, hogy természetesen az érvényes, sikeres NKH-s műszaki vizsga, eredetvizsga után, érvényes biztosítással a kezedben...
              Lemezjáték kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Igen, így van.
                Csak ami az okmány részét illeti, úgy írtam. És itt át lehet kanyarodni a szürke forgalmi elvétele témájára, ami ebből a szempontból végülis érthető, hiszen az az a hivatalos irat, amivel alá tudja támasztani a tulajdonosi viszonyokat az adott hivatal az adott eljárásban.
                Persze, az utólagos vissza nem adást ez még nem indokolhatná.
                dongos78 kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  NKH-s műszaki vizsga
                  Mért kellene odamenni? Bárhol megcsinálják. Csak az OT rendszámos gépeket kell oda vinni. 1 hetes infó. A szürke forgalmival a kezemben kérdeztem a maszek vizsgabázis vezetőjét.
                  demeter és dongos78 kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #10
                    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Mért kellene odamenni? Bárhol megcsinálják
                    Ha rendszámos a motor, akkor valóban.
                    Ha nincs rajta rendszám, és végleg kivont, akkor csak NKH csinálhatja.
                    ...

                    Igaz, FCs nem írta, hogy ezügyben pontosan mi a helyzet. Ideiglenes kivonás volt, rendszám megvan-e...
                    Lemezjáték és demeter kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Nincs rendszám. Nem számít. A forgalmi 2 betű 4 számos. Egy Izst akarok ott vizsgáztatni. Valamikor a 70-es évek végén látták utoljára műszakin.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 aug. 05, 14:12.
                      dongos78 kedvelte ezt.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #12
                        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Nincs rendszám. Nem számít. A forgalmi 2 betű 4 számos. Egy Izst akarok ott vizsgáztatni.
                        Erre kíváncsi leszek.
                        Első nekifutásra én is egy vállalkozóhoz vittem a motort. Amikor érdeklődtem nála, mindent részletesen elmondtam a motorról, annak papírozottságáról, állapotáról, stb.. Azt mondta, persze, természetesen, mindent meg tudnak oldani, vihetem a motort bátran. Aztán utánfutót kölcsönöztem, motort elcipeltem, betoltam a telepükre. Majd mikor meglátta, akkor mondta, hogy jaaaaa, hát ilyet nem tudunk vizsgáztatni, ilyen motort csak NKH vizsgáztathat. Aztán ezt az infót itt a fórumon is megerősítették többen.
                        De kívánom hogy legyen Neked igazad, majd írd meg. (Esetleg NKH szintű vizsgáztatási jogosultságot adhatnak ki azóta vállalkozóknak is )
                        Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 aug. 05, 14:17.
                        wsievers kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Esetleg NKH szintű vizsgáztatási jogosultságot adhatnak ki azóta vállalkozóknak is
                          Én is erre tippelek. Nem kérdeztem rá igaz. Közel van a bánya, és gyakran vizsgáztatnak bányagépeket is. A hely amúgy szakszervíz is.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #14
                            Az én motoromhoz nincs forgalmi, nem tudom hogy működött anno a dolog, de mintha a tulaj azt mondta volna - 20 éve volt, nem nagyon emlékszem.. -, hogy elfelejtette a lejárt vizsgát, megállították és helyben elvették a rendszámot, ezek szerint a forgalmit is, ő pedig már 70 felett volt, többet nem váltotta ki. A sejtésem akkor az, hogy a KEKKH-nek kell írnom, megküldeni a papírokat, ők ideális esetben viszzaküldik az igazolást és ezzekel megyek a vizsgára, utána pedig az okmányirodába? Ami kérdés még, az az adásvételi. Én kinézem a magyar hatóságokból, hogy az írógéppel írt, húsz éve összehajtva antikolt papírt nem fogadják el valamilyen címszóval, azt nem tudom akkor mi van.

                            Komment


                              #15
                              Ami kérdés még, az az adásvételi
                              Tehát megvan az adásvételid?

                              Mert az nem jár le, ha a keltezésekor érvényes szabályoknak megfelel, akkor el kell fogadniuk, lehet 39 éves papír is, csak olvasható legyen.

                              Ha megvan és biztosan a bácsika a tulaj, akkor fénymásolat az adásvételiről, azt a KEKKH-KNYO-hoz egy adatszolgáltatási kérvénnyel együtt és jön az igazolás amivel át lehet íratni.
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X