Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Forgalombahelyezés lépései, nem teljesen átlagos eset

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Hasonló,mint az én esetem,ezért tanácsom a következő:
    Keress egy hivatásosos átírató emberkét,valami autószalonból,ismeretség nem árt,és pozitív hozzáállás.A vége felé szükség lehet rá. Először mérd fel a papírmunkát:Gondolom nincs a nevedre írva.akkor:adásvételid van,azon van minden, (rendszám,alváz,motorszám) -de a vevő Te vagy? Mert ha nem:akkor a tulajdonosi láncot fel kell derítened:Neked az utolsó,a forgalmiban szereplő tulajtól kell adásvételi.Ez azért fontos,mert a KEKKH kartonozójában AZ az utolsó adat,személyes adatokat nem tudsz meg tőlük,csak a járműét.
    Aztán,írnod kell egy kérvényt a következő címre: 1106 Budapest,Tárna u. 1-3-ez a KEKKH.Ebben leírod: ...az Xfrsz-ú,Ytípusú jármű forg.hely céljából kéred szépen az adatok igazolását,utolsó tulaj adatai....Kézzel kell aláírnod.
    Ha szürke forgalmi megvan,akkor abban bent van a forgalmi állapot:ki van -e vonva? "csak" lejárt műszaki?
    Ha nincs,a kérvényben rá KELL kérdezni.
    Innen 2héten belül kapsz egy irományt-és egy csekket.(ócó:1250.-) Ez egy végzés,szerencsés esetben minden oké,ha nem,az indoklásban(mindig van indoklás-hivatal ugye) leírja a miértet,paragrafusokat citál,ott a megoldás. Csekk másolatát visszaküldöd,várod a messiást(postás). Minden 'forduló'1200.-
    Ha meglett a végső határozat,akkor jöhet:biztosítás,eredetvizsga,műszaki,és végül a rendszám,forgalmi,törzskönyv.
    Na,ehhez kell az átíratós ösmerős,mert okmányirodánként változik a hülyeségfaktor,pedig ugyanazt a jogszabályt alkalmazzák. Amúgy is harmincvalahány ezres így egy rendszám a végén,nekem megérte egy kis jatt,és nem járatták velem a bolondját.
    dongos78 kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      De kívánom hogy legyen Neked igazad, majd írd meg. (Esetleg NKH szintű vizsgáztatási jogosultságot adhatnak ki azóta vállalkozóknak is )
      Nem adnak hatósági jogkört,de ha van forgalmi (vagy azt helyettesítő irat),akkor nincs akadálya a vizsgára fogadásnak. Csak az egységes hatóság tájékoztatása alapján nem mindenki érti ezt.
      dongos78 és wsievers kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Van még olyan, hogy eredetvizsga? Ahogy próbálom összerakni az infókat, első lépés KEKKH, ezzel a papírral, NKH vizsga, minden papírral+vázszámra kötött biztosítással okmányiroda. Ismerősöm nincs adminisztrálós körökben, szóval nekem kell megpróbálnom. Ráadásul ez a még csak a papír része az ügynek, a gép gatyába rázása még el sem kezdődött, de amíg nem látom tutinak, vagy minimum nagyon valószínűnek, hogy menni fog a papírozás, nem is vágok bele.

        Komment


          #19
          FCs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Van még olyan, hogy eredetvizsga
          Hát persze hogy van, ráadásul 15 pénz köröli összegért .
          Még NKH vizsga előtt meg kell kötnöd a biztosítást, anélkül nem vizsgáztatják.
          Ne kérdezd hogy mi a logika benne, ezen már mérgelődtünk itt a fórumon. (Hogy egy olyan motorra miért kell kötelező bizt., baleseti adót fizetni, ami még ki sem merészkedhet az úttest felszinére)

          Komment


            #20
            Sziasztok!Azt szeretném kérdezni,vettem egy1969 Mz ES 125-t szürke forgalmival amibe bele van ütve véglegesen kivonva a forgalomból.A forgalmiban szereplő név és akitöl a motort vettem nem egy személy.A motoron nincs rendszám,de a későbbiekben szeretném forgalomba helyezni!Lehetséges ez?És van-e valami kötelezettségem a hatóságok felé?

            Komment


              #21
              Sziasztok!
              Szia, üdv a fórumon!

              Azt szeretném kérdezni,vettem egy1969 Mz ES 125-t szürke forgalmival amibe bele van ütve véglegesen kivonva a forgalomból.
              Gratulálok hozzá. A végleges kivonás nem probléma.

              A forgalmiban szereplő név és akitöl a motort vettem nem egy személy.
              Ez már inkább: a nevedre íratni és utána használni csak akkor fogod tudni, ha folyamatos lesz a lánc. Akitől vetted megkérni, hogy kerítse elő az adásvételit a forgalmiban szereplő tulajdonos és közte. Ugye ez az utóbbi lenne a hivatalos, de ha nem megy, akkor meg lehet próbálni megkeresni a forgalmiban szereplő embert és vele írni egy adásvételit, most érvényes formában, mostani dátummal. Ha ő esetleg elhunyt, akkor még egy kerülőt lehet tenni, de az egy másik, hosszadalmas téma.

              A motoron nincs rendszám,de a későbbiekben szeretném forgalomba helyezni!Lehetséges ez?
              Igen, a feljebb leírt papírok birtokában. Ha menetkész a motor, akkor biztosítás, eredetvizsga, műszaki és okmányiroda. Rendszámot adnak másikat, csak ki kell fizetni érte az 5500 magyar forintot.

              És van-e valami kötelezettségem a hatóságok felé?
              Jelen pillanatban semmi. Egyrészt így hiányos tulajdonosi lánccal még nem is a tiéd hivatalosan, másrészt ami végleg kivonásra került, azt átíratni csak akkor fogod tudni, amikor leműszakiztatod. Ennek oka, hogy kivonáskor kikerült a (hivatalos, elektronikus, okmányirodákban hozzáférhető) nyilvántartásból és csak a műszaki adatlapja alapján hajlandóak újra felvenni. Ez nem jár semmi pluszköltséggel, csak ez a folyamat.

              Esetleg ha lesz pár perced írhatnál egy bemutatkozást a fórum bemutatkozós részén.
              sepy kedvelte ezt.
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                #22
                Én azt javaslom, első körben érdemes az ocsmányirodát megkérdezni. Ha nem egyet, akkor kettőt. De ez még ingyen van. Ha rézművesék át tudják iratni a ladát (piros) vagy a mercit (fehér..) akkor ez nem lehet olyan bonyolult.
                Ne lőjünk ágyúval verébre. Manapság mindenki azt hiszi, mindenhez ismerős kell.

                Én egyedül bementem az ideiglenesen kivont motorommal a KPM-hez. Elvégezték a dolgukat. Előtte beküldtek az okmányirodába - azok is elvégezték a dolgukat. Pont annyiba került minden, mint a jogszabályokban. Senki nem tett szívességet, senkinek nem fizettem pluszban.
                Ne ijedjen meg senki már az elején. Ráér később.
                Ha ezt sem tudod megoldani, egyre több ilyen lesz.

                Tudom vannak problémás esetek, de mi ne csináljunk magunknak még egyet. Tedd próbára, mire vagy képes egyedül....

                - - - Updated - - -

                SZERINTEM:

                • ha van rendszám és csak a műszaki állapotot kell tanúsítani, akkor bárkinél vizsgázhatsz.
                • ha a papírokkal is van gond - akkor KPM, mert itt az adminisztráció is kell. (adatbázis)


                Nekem nem volt rendszámom (rendőrék elhagyták), csak nyűglődés volt mindenütt. Mentem a KPM-hez. Ma is fogok motorozni.
                dongos78 kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  A forgalmiban szereplő név és akitöl a motort vettem nem egy személy.
                  Ez bizony okozhat némi gondot...

                  Komment


                    #24
                    Szerintem sem kell ismerős: mit tud többet tenni, mint egy utcáról betévedő, de felkészült valaki? Maximum előreveszik a sorban, ha olyan nagy az okmányiroda és hosszú a sorállás.

                    Ráadásul ez a még csak a papír része az ügynek, a gép gatyába rázása még el sem kezdődött, de amíg nem látom tutinak, vagy minimum nagyon valószínűnek, hogy menni fog a papírozás, nem is vágok bele.
                    Én először tisztáznám a papír-részét az ügynek, addig meg se bontanám a mocit.

                    Ahogy én csinálnám: adásvételi másolatával KEKKH (ha a közelmúltben vonták ki, akkor esetleg benne lehet az okmányirodában elérhető adatbázisban is), ha onnan visszaigazolják hogy a bácsika a tulaj, akkor a motor még mindig ki van vonva véglegesen a forgalomból, nem kell fizetned utána semmit.
                    Utána kezdődhet a gatyába rázás, ha az megvan biztosítás, eredetvizsga, műszaki, egy halom pénz és lesz rendszám. Ez az utóbbi megy simán egy nap alatt, ha elég korai időpontot kap az ember műszakira.

                    Egyébként sem a rendszám, sem a forgalmi hiánya nem gond, amíg a bejegyzett tulajtól van adásvételi. De ha nincs forgalmi, akkor megbizonyosodni csak Okmányirodán / KEKKH-n keresztül lehet.
                    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                    Komment


                      #25
                      Az eredetvizsgáról azért gondoltam, hogy nincs külön, mert három éve hoztam be magamnak autót és akkor nem kellett, mondván integrált vizsgát csináltak a Mozaikban. Meglepetésemre biztosítás sem kellett ehhez, pontosabban nem kellett volna, de én kötöttem, mert nem akartam úgy járni, mint Marty a Vissza a jövőbe harmadik részében, hogy leamortizálok véletlenül útközben egy Rollst. Amúgy érdekes volt, mert megkérdeztem az időpont foglalásnál, hogy mi a hivatalos módja annak, hogy egy rendszám nélküli autóval eljussak a vizsgára, a válasz az volt - idézem -, nem kell semmi papír, csak menjek nagyon óvatosan. Vicc, hogy nem találtak még ki semmi olyan ideiglenes rendszámot, mint a németeknél, ilyen esetekre.

                      Komment


                        #26
                        Üdv FCs !


                        Nem kell kitalálni a megoldást,csak újra kellene alkalmazni a régit. Rendszám helyett a VIZSGÁRA táblát és útvonal engedélyt kellett használni.Egyszeri használatra , a lakás és a vizsgáztatás helyszíne közötti útra volt érvényes.
                        sepy és kollarg kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          Azt hittem, hogy lemásoltam mindent, de úgy tűnik mégsincs meg az az irat, amit az NKH-nál a bejelentkezéskor a vizsgaidőpontról adtak. Azon úgy rémlik, mintha szerepelne hogy érvényes műszaki vizsga hiányában maga az irat engedély is a vizsgaállomásra történő közlekedéshez vagy valami ilyesmi...

                          Komment


                            #28
                            FCs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            nem kell semmi papír, csak menjek nagyon óvatosan.
                            Nem hiszem, hogy a mai, egyébként is agyonszabályozott világunkban ez hivatalosan így működhet.
                            Az ügyintéző egy cseppet felkészületlen lehetett...

                            Komment


                              #29
                              Rendszám helyett a VIZSGÁRA táblát és útvonal engedélyt kellett használni
                              Az én legjobb tudomásom szerint - amit a győri NKH-tól kapott információkra alapozok - a vizsgaidőpont papírja egyszeri, egyirányú útvonalengedély is egyben. Bár én nem mertem erre hagyatkozni, no meg a rendszámom sem volt meg, így maradt az utánfutó. Persze sérülésveszélyes, de inkább legyen egy karc a fényezésen, mint utána jogi huzavona abból, hogy mehettem volna az úton azzal a járművel, abban az állapotban, abban az időpontban...
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment


                                #30
                                Sziasztok! Lassan én is eljutok erre a pontra (KPM vizsga). Ha a kapott papír egyszeri EGYIRÁNYÚ útvonalengedély is,és én lemotorozok 50 km-t a legközelebbi NKH-s vizsgapontig, akkor vizsga után hogy jutok haza? Vagy amennyiben sikerült a vizsga, akkor mehetek közúton rendszám nélkül? Illetve ha nem sikerül a vizsga akkor mi történik?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X