Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Elbirtoklás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Elbirtoklás

    Sziasztok!

    Elméletileg ezzel a folyamattal megkerülhető a tulajdonosi lánc teljességének a hiánya...

    Tehát ha valakinél 10-15 évig van egy motor, az annak jogos tulajdonosává válik. Igaz-e ez, elfogadják-e ezt átírásnál, egyebeknél a komplett, letisztázott, tulajdonosi lánc helyett? Valaki próbálta-e már? Mi a teendő, közjegyzőt be kell-e vonni ilyenkor?

    Aki már kijárta egyszer ezt az utat, az jelezze...

    Szívesen felhívom azt, aki nem akar kisregényeket írni ide vagy esetleg, van ismerőse aki segíteni tudna.

    Üdv
    Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2010 dec. 11, 10:51.
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

    #2
    TZ kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia!

      Köszi a terjedelmes és hasznos választ. Még nincs tíz éve nálam a motor, de egyébként minden egyéb teljesül. Csalni itt nem érdemes, meg kell várni a tíz évet, azt ennyi, eszerint, úgyse nagyon halad a gép alkatrészhiányok miatt... Tiszta a gép egyébként, semmi jogi baj nem merülhet fel, de még kábé öt évig nem lesz forgalomba helyezve eszerint.

      Egyszerűbb lenne inkább az eredeti tulajt felkeresni, csak nem adnak ki infót róla, na majd valahogyan kikunyerálok legalább egy településnevet, azt hátha kiadják. Ha szerencsém van, akkor faluról van szó és ott körbe tudok kérdezni, ha nem akkor lehúzhatom magamat a WC-n...

      Ötletek, hogy hogyan tudok infót szerezni a tulajról? Régi iktatós adatbázisban ott vannak az adatok... Valakinek nincs ismerőse, aki esetleg bele tudna tekinteni azokba? Ilyen nincs, hogy nálunk ekkora szívás legyen egy háború előtti, műemlék motor forgalomba helyezése. Nem nézegetni akarom, a fenébe is. Emiatt az szétkókányolt rendszer miatt veszik el az ember kedvét az egésztől.

      Üdv
      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

      Komment


        #4
        Szervusztok. Én ( az ügyvéd ) az idén fejeztem be egy elbirtoklási pert .( ingatlanrész, ahol senkinek nem volt ellenvetése, vagy kifogása ) 1990 (!!!!)-ben indult a dolog és némi szünetekkel a nyáron lett vége. Nem tudom, hogy tárgyakkal kapcsolatban hány év az elbirtoklási idő, de az ingatlanra kb. négy éve 10-ről 15 évre emelték a határt. Gondolom mielőtt belekezd az ember egy ilyen jellegű ügybe, jó ha egy hozzáértő jogásszal megbeszéli a konkrét témát. ( Anyagi ellenszolgáltatásért tanácsot adnak. ) Ügyvéd: - Az az igazság, amit bizonyítani lehet! Veterános üdvözlettel.

        Komment


          #5
          Szia!

          Köszi, sajna én is hallottam olyan szóbeszédeket, hogy motoroknál is 15 évre emelkedett ez az időtartam... ez még gázabbá teszi a helyzetemet, ennyit nem fogok várni, még tíz évet kábé... Más megoldás után kell eszerint nézni, ami megfelelőbb és elsősorban legális.

          Üdv
          Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2010 dec. 12, 19:42.
          Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

          Komment


            #6
            Szia kérdezném milyen jármű az amit szeretnél forgalomba helyezni minden áron??

            Komment


              #7
              Egy 39es DKW NZ 250, nem sok futkározik hazánkban, egy csücsül a közlekedésiben. Csak 350es van mindenfelé relatív sok, pár tíz darab...
              Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

              Komment


                #8
                Több helyen leírtam, nem értem ezt a tulajdonosi láncot. Ha egy gépjárműre azt mondom, hogy az enyém, t. hatóság nézze meg, hiányzik-e valakinek, ha nem köröztetik, akkor írja a nevemre.
                Mivel azonban a t. hatóság nincs abban a helyzetben, hogy önállóan az én pénzemen, az én általam fizetett irodában, az én általam fizetett infrastruktúrával és alkalmazottakkal megállapítsa, hogy lopott-e a jármű, engem kényszerít arra, hogy bebizonyítsam, hogy az enyém, ami az enyém. Nekem ez abszurd.
                Lehet, hogy naiv vagyok, lehet, hogy szokatlan a gondolatmenetem, de gondoljatok bele egy félmilliós kerékpárnál, semmilyen hercehurca nincs.
                Natloz, kollarg és wsievers kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  motorkami eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Több helyen leírtam, nem értem ezt a tulajdonosi láncot. Ha egy gépjárműre azt mondom, hogy az enyém, t. hatóság nézze meg, hiányzik-e valakinek, ha nem köröztetik, akkor írja a nevemre.
                  Mivel azonban a t. hatóság nincs abban a helyzetben, hogy önállóan az én pénzemen, az én általam fizetett irodában, az én általam fizetett infrastruktúrával és alkalmazottakkal megállapítsa, hogy lopott-e a jármű, engem kényszerít arra, hogy bebizonyítsam, hogy az enyém, ami az enyém. Nekem ez abszurd.
                  Lehet, hogy naiv vagyok, lehet, hogy szokatlan a gondolatmenetem, de gondoljatok bele egy félmilliós kerékpárnál, semmilyen hercehurca nincs.
                  Itt sajnos nem az érték számít. Géperejű járóművel úgy közlekedhetsz az úton, ha az okmányai rendben vannak. A kiindulási alap, hogy minden új járművet, ha használni akarnak, akkor azt forgalomba kell helyezni és kap forgalmi engedélyt és rendszámot. Ezt a tulajdonos köteles megőrizni, ha elveszti, akkor pótolni. Ha eladja, adja vele ezeket a dolgokat is. Ezek miatt, ha egy gépjárműnek nincs forgalmija és rendszáma, sem más, a tulajdonjogot igazoló okmánya az gyanús, mert ezeknek lennie kell(ene). Ezért kell neked bebizonyítani, hogy a tiéd. Próbáljunk meg kiindulni abból, hogy valaki kifosztja az azerbajdzsáni közlekedési múzeumot (ha van ott ilyen), por alakban behozza a járműveket, itthon összerakja, a hivatal utánanéz a nyilvántartásba, hogy lopott-e, semmit nem talál, majd kiadja a forgalmit és a rendszámot a nevedre. Az azerik meg szomorkodhatnak. Most gondold ezt el visszafelé a te garázsoddal és motoroddal vagy autóddal, ami mondjuk Svájcban ilyen módon új életet kezd.

                  --- Ez még eszembe jutott: ---

                  Ja, és ha a t. hatóság azzal foglalkozna, hogy kiderítgeti, hogy lopottak-e a papír nélküli járművek, akkor szerintem tízszer ennyibe kerülne egy átírás.
                  Lemezjáték, nagyfékdobos és soveny kedvelte ezt.
                  Everything is better when you decide you don't care.

                  Komment


                    #10
                    Ha én itt Magyarországon bejelentem, hogy ellopták a motoromat, a svájci hivatalnok bepötyögi az alvázszámot és azt mondja a páciensnek, hogy kérem szépen, ezt a motort Magyarországon körözik. Ha nem körözik sehol, simán a nevére írják.
                    Ettől a svájci polgárnak semmivel sem kerül többe az átírás, ez alap, ez hozzátartozik az ügymenethez.
                    Mikor Hollandiába adtam el (félmagyarnak) Pannóniát, nézett rám csodálkozva, minek adásvételi?

                    Épp tegnap láttam egy érdekes esetet valamelyik német tévében. Polgártárs kölcsönvett egy 50000 eurós autót valamelyik kölcsönzőtől. Hamisított hozzá egy brief-et és beadta a zálogházba, ahol kifizették neki az autó értékének a felét. Miután nem jelentkezett érte, az autót szabályosan elárverezték. Az új tulajdonossal a forgalomba helyezésnél közölték, hogy az autó lopott, nem tudják a nevére írni. Némi pereskedés (nem tíz évig tartó) után a következő lett az eredmény:

                    1. A tulajdonos jóhiszeműen szerezte a tulajdonát, az autót forgalomba helyezheti.
                    2. A zálogház a tőle elvárható körültekintéssel járt el.
                    3. A kár az autókölcsönzőé (illetve a biztosítóé)
                    4. A tolvajt nem találják, valószínű eltűnt valahol Törökországban.

                    Komment


                      #11
                      Üdv!
                      A témához kapcsolódóan:
                      Évekkel ezelőtt vettem egy Csepelt. Nem az eredeti tulajdonostól, hanem egy harmadik-negyedik embertől, az eredeti tulajt nem is ismerem.
                      Adásvételi, tanúkkal, stb. Ha letelik az elbirtokláshoz szükséges 10 - 15 év, nem jelentkezik senki érte, sehol nem keresik, én kezdeményezhetem ezt az elbirtoklási eljárást? Hol lehet ezt lefolytatni, elindítani?

                      Komment


                        #12

                        Komment


                          #13
                          Az elbirtokláshoz még pár adalék:

                          - A bírósági perköltség az elbirtoklandó ingóság értéktől függ, de min. 10000Ft, melyet az első alkalommal, a beadványhoz tartozóan kell illetékbélyegben leróni.
                          - A lakóhelyed szerinti bíróságon indítod el az eljárást, de az alperes lakhelye szerinti illetékes bíróság tárgyalja az ügyet.
                          - Amennyiben nem magán személyt perelsz, akkor az alperes székhelye szerinti Cégbíróságról kell kikérned hitelesített Cégjegyzék másolatot 5000Ft-ért.

                          Tehát meggondolandó, hogy érdemes-e belefogni, ha messze lakik a forgalmiba bejegyzett tulaj.

                          Komment


                            #14
                            Sziasztok! Meg tudja valaki mondani, hogy melyik jogszabály vonatkozik járművek elbirtoklására? Valaki csinált már végig ilyen procedúrát?

                            Komment


                              #15
                              Ezzel a nyomorult elbirtoklással az a baj, hogy valaki ellen kell megindítanod a pert. A bíróság előtt meg kell jelölnöd az alperes (eredeti tulajdonos) adatait. A baj, hogy ha ezt tudnánk, akár meg is vehetnénk tőle, de nem tudjuk...Ingatlanoknál ez nem gond, mivel ott a tulajdoni lap, ami igazolja. Járműnél nem adják ki a nevét (az a hülye adatvédelem...megint a ló túloldalán vagyunk...), meg a régi járműveknél jó eséllyel a számok alapján nem is találják meg, csak esetleg rendszám alapján...

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X