Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Átírási hókusz-pókusz

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ha nem rohansz egyből hanyatt-homlok a biztosítóhoz,
    Próbáltál már pénteken 16-óra után a biztosítóhoz rohanni, hanyatt-homlok?
    sepy kedvelte ezt.
    A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

    Komment


      Ha esetleg panaszt tennél emiatt, a válasz mi lenne? Látom a lelki szemeimmel:
      "Ember, ki mondta, hogy péntek délután vásárolj járművet? Vásárolj hétfőn reggel, akkor nem büntetünk meg!"

      Komolyan nonszensz, hogy az ilyen esetekre tekintettel sincs türelmi idő!
      Hú de felhúztam magam! Ma már nem kell kávét sem innom hogy spannoljon




      -t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Próbáltál már pénteken 16-óra után a biztosítóhoz rohanni, hanyatt-homlok?
      Másrészt nem próbálnék, tudom hogy a hasonszőrű "hivatalok" péntekenként legkésőbb d.u.3-kor már sehol nincsenek.
      Pattannék lefele a csicsás üvegajtajukról!
      sepy és -t5- kedvelte ezt.

      Komment


        Sziasztok!

        Van ötletetek véleményetek átíratás elmulasztása miatti dologban?

        A következő áll fenn: Van egy motor ami 2001-ben lett vásárolva. 2000-ben járt le a műszakija. A vevő nem íratta át akkor. A motor nem lett kivonva a forgalomból. Egyszerűen félre lett támasztva. Régi kétlapos zöld forgalmi van hozzá. Az adásvételi szintén az akkori időknek megfelelő régi típusú. Ha most bemegy az okmányirodába, hogy át szeretné íratni mire számíthat?
        Elméletileg semmilyen tartozás nem szerepel a rendszerben.

        Nem az enyém a jármű hanem egy munkatársamé. Nagyon nem akar vele foglalkozni de mondtam neki rákérdezek hátha jól sül el a dolog.

        Köszönöm!

        Komment


          Nem szeretnék nagy hülyeséget állítani de nem biztos,hogy az értéke fedezi a biztosítónak fizetendőt. Ha ki lett volna vonva nem lenne probléma. Szerintem jobb a helyzet ha eladja mert a vevőt ez nem fogja terhelni.Persze az okmány iroda is csekket ad neki a mulasztásért én úgy gondolom,persze ez közel sem biztos. A tévedés joga fenn tartva!

          Komment


            Sziasztok!

            Az én ügyem kiemelkedően kavaros lenne:

            Feltéve ha nagy szerencsével a bejegyzett tulajdonost még meg is találom, onnantól is több sebből vérzik egy kiszemelt motor üzembe helyezése.

            Blokkot cseréltek a szerkentyűn már, így ez hab a tortán. Lehet, hogy egy ilyen motornál, aminek még kivonási bejegyzése meg rendszámleadási sincs a szürke forgalmijában (tuti, hogy csak a régi nyilvántartásban szerepel, lehet, hogy onnan is kihullott szegény) már végzetes, hogy az üzembe helyezésnél még a motorszám sem stimmel. Megeshet, hogy a semmiből építkezve lehetetlen átíratni az eljárás elején a motorszámot és üzembe helyezhetetlen (random blokk börzéről... számla nuku jellegű). Akkor elfelejteném az egészet...

            Nulla az esély a megoldhatóságra?

            Köszönöm
            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

            Komment


              stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Sziasztok!

              Az én ügyem kiemelkedően kavaros lenne:

              Feltéve ha nagy szerencsével a bejegyzett tulajdonost még meg is találom, onnantól is több sebből vérzik egy kiszemelt motor üzembe helyezése.

              Blokkot cseréltek a szerkentyűn már, így ez hab a tortán. Lehet, hogy egy ilyen motornál, aminek még kivonási bejegyzése meg rendszámleadási sincs a szürke forgalmijában (tuti, hogy csak a régi nyilvántartásban szerepel, lehet, hogy onnan is kihullott szegény) már végzetes, hogy az üzembe helyezésnél még a motorszám sem stimmel. Megeshet, hogy a semmiből építkezve lehetetlen átíratni az eljárás elején a motorszámot és üzembe helyezhetetlen (random blokk börzéről... számla nuku jellegű). Akkor elfelejteném az egészet...

              Nulla az esély a megoldhatóságra?

              Köszönöm
              Csere blokkról nem elég egy adásvételi? Ha igen akkor ha a szürke forgalmi megvan és a tulaj is előkerül és adásvételit is hajlandó írni akkor onnantól sima ügy. Szerintem.
              stalker kedvelte ezt.

              Komment


                Csere blokkról nem elég egy adásvételi? Ha igen akkor ha a szürke forgalmi megvan és a tulaj is előkerül és adásvételit is hajlandó írni akkor onnantól sima ügy. Szerintem.
                Azért merültek fel félelmeim, mivel sokan említették, hogy maga a számítógépes rendszer is akadályokat gördít az ilyen motorok forgalomba helyezése elé bizonyos nyakatekert helyzetekben. Főleg ha tovább tekerem a blokkcserével, ahol az eredeti meg sincs sajnos... egyszóval itt fontos lenne a biztos információ, mert annak függvényében veszem meg... ez tipikusan az, amit nem tudok megkérdezni az ügyintézőktől, mert megőrülnek azonnal. Meg lehetetlennek fogják mondani.
                Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                Komment


                  Hát nem egyszerű eset az biztos. Na de csak jön valaki aki nálam tapasztaltabb és tudja hogy lehet-e vagy nem.

                  Komment


                    Az EU csatlakozás egyik előnye az lett, hogy a gépjárművek motor cseréje leegyszerűsödött!

                    Más országokban a motor szám nincs is benne a forgalmiban (sok más adat viszont igen, amit a magyar rendszer nem követett hála istennek)!

                    A vázhoz kell egy hivatalos irat, amivel igazolod, hogy a jármű horgalomban volt magyarországon (vagy valami más jellegű irat) és az utolsó bejegyzet tulajdonostól egy adásvételi szerződés.

                    A motorblokkról nem kell hivatalos irat, csak egy olyan papír, (ami lehet egy adásvételi szerződés is) ami igazolja a birtokbavétel jogtiszta mivoltát.

                    Ha összeraktad a járgányt a sok-sok papíral elmégy többekközött műszaki vizsgára és ott a kiállított műszaki adatlapon már annak a bloknak a száma fog szerepelni amivel odavitted.

                    Az okmányirodában a műszaki adatlap adatait veszik csak figyelembe, mással nem foglalkoznak.
                    Titus kedvelte ezt.

                    Komment


                      Hello!

                      A napokban volt szerencsém az okmányirodában járni, egy (igaz nem veterán) átírását illetően.
                      Azt kell mondjam, eredetiség vizsgálattal együtt SEM tartott tovább az egész bő fél óránál!
                      Lehet szerencsém volt, (nem az első hogy előjegyzés nélkül megyek) vagy javulnak a viszonyok. (Ezt megelőző alkalommal is kb ugyan ennyi idő volt!)
                      A Szegedi Okmányirodát akartam ezzel dicsérni!
                      dongos78 kedvelte ezt.

                      Komment


                        Sziasztok

                        amiatt írok, kezdek tanácstalanná válni, szükségem van a KEKKH-tól egy műszaki adatlapra egy kivont pannónia eredetiségvizsgájához, de nem reagálnak semmit a kérvényemre, 06.26.-án küldtem el, a Közlekedési Igazgatási és Nyilvántartó Főosztály, Közlekedés Nyilvántartó Osztályának címezve, az 1475 Bp. Pf. 367 címre, ez a jó címük? neten ezt láttam

                        a neten találtam telefonszámokat az osztályhoz, nem veszik fel nemtudom mennyi próbálkozás után, email is ment de semmi egy automatikus válaszon kívül...lehetséges valami kollektív leállás, nyári szünet a hivatalban?

                        Köszönöm az infókat

                        Komment


                          Nekem az okmányirodában segítettek azzal, hogy felhívták őket telefonon és egyeztettek...Igaz, ismerősöm volt az ügyintéző, de mindenképpen azt mutatja, hogy nem lehetetlen!!!
                          (Szerintem igazgatási szünet alatt is kell, hogy legyen ott "élet"...)
                          kedvelte ezt.

                          Komment


                            Mint közizgatásban dolgozó, az a minimum, hogy ügyeletnek kell lennie. Az már más tészta miért nem veszik fel a telefont.
                            kedvelte ezt.

                            Komment


                              Nekem érthetetlen, hogy egy 100000,-200000,- Ft-os értékű vagyontárgy megszerzéséhez ekkora bürokratikus herce-hurca kell. Több millióért vennék aranyat műtárgyat, a kutyát sem érdekelné. Szürke forgalmim "nem" lévén le kell műszakiztatnom a motort, amire jelenleg nem ülnék rá mert nem vagyok öngyilkos alkat. A dolog jó oldala viszont az, hogy amikor üzembiztos azonnal használhatom. Szürke forgalmi hiányában: adás-vételi, eredetvizsga, KEKKH igazolása és műszaki vizsga birtokában átírható a gép. Ezt az infót kaptam a központi okmányirodában. A héten próbálkozom meg ezzel a verzióval, ha sikerült jelentkezem.
                              OdinHEM kedvelte ezt.

                              Komment


                                Nekem érthetetlen, hogy egy 100000,-200000,- Ft-os értékű vagyontárgy megszerzéséhez ekkora bürokratikus herce-hurca kell. Több millióért vennék aranyat műtárgyat, a kutyát sem érdekelné.
                                Mert a magyar rendszerben a jármű fényűzés, nem használati tárgy. Ez az alapállás, aztán erre még rájön egy halom dolog, pl. hogy a díjak beszedéséhez sokkal pontosabb nyilvántartás van, mint arról kinek mennyi arany/ezüst/művészeti alkotás van bedobálva a szekrény aljába - de ha erről szeretnénk beszélni, akkor keressük meg a dühöngésre kijelölt témát és ott politizáljunk.

                                Szürke forgalmim „nem” lévén le kell műszakiztatnom a motort, amire jelenleg nem ülnék rá mert nem vagyok öngyilkos alkat. A dolog jó oldala viszont az, hogy amikor üzembiztos azonnal használhatom.
                                Pontosan nem értem miért van a "nem" idézőjelben, de erős tippem van rá...

                                A lényeg, hogy a tulajdonjog megszerzését kell igazolnod, akár forgalmival, akár forgalmi nélkül (KEKKH-s igazolással, hagyatéki határozattal, hivatalos árverési jegyzőkönyvvel [végrehajtótól, pl. a vatera nem árverés ilyen hivatali szempontból]).

                                Ha még szürke forgalmi van és hozzá adásvételi/adásvételi lánc a benne szereplő személytől hozzád, akkor át tudod íratni.
                                A szürke forgalmis gépeket már automatikusan kivonták a rendszerből legjobb tudomásom szerint (lévén a szürke forgalmikat már sok éve cserélték a forgalomban lévő járműveknél), így csak műszakiztatás után tudod visszahelyezni a forgalomba.
                                Mivel ki van vonva, így nem szerepel a rendszerben (hülye megfogalmazás, mert szerepel, ha máshol nem a papíralapú nyilvántartásban - de ez szokott lenni a "szöveg", gondolom a helyes az lenne, hogy "nincs forgalomban") és nem is tudják a nevedre átírni simán (ahogy mondjuk újfajta forgalmi, de lejárt műszaki esetén, persze eredetvizsga ekkor is), hanem újra forgalomba helyezik a nevedre.
                                Így tulajdonképpen a kivont gépeknél a 15 nap sem vonatkozik, mint átírási határidő, biztosítást sem kell kötni azonnal, elég amikor elkészült. Ugye egy forgalomban lévő gépnél mindkettő büntetést vonna maga után.

                                Szürke forgalmi hiányában: adás-vételi, eredetvizsga, KEKKH igazolása és műszaki vizsga birtokában átírható a gép. Ezt az infót kaptam a központi okmányirodában.
                                Igen, de ez csak magának a szürke, keményfedeles dokumentumnak a hiányára vonatkozik, nem arra, hogyha nem tudod igazolni a tulajdonjog megszerzését. Ha így forgalomba lehetne helyezni bármit, akkor már írnánk is a szomszéddal az adásvételiket egymás között és meglenne a következő 4 évre a munkám az itthoni csupasz Csepel meg Pannonia vázakkal...

                                - - - Updated - - -


                                Feltéve ha nagy szerencsével a bejegyzett tulajdonost még meg is találom, onnantól is több sebből vérzik egy kiszemelt motor üzembe helyezése.

                                Blokkot cseréltek a szerkentyűn már, így ez hab a tortán. Lehet, hogy egy ilyen motornál, aminek még kivonási bejegyzése meg rendszámleadási sincs a szürke forgalmijában (tuti, hogy csak a régi nyilvántartásban szerepel, lehet, hogy onnan is kihullott szegény) már végzetes, hogy az üzembe helyezésnél még a motorszám sem stimmel. Megeshet, hogy a semmiből építkezve lehetetlen átíratni az eljárás elején a motorszámot és üzembe helyezhetetlen (random blokk börzéről... számla nuku jellegű). Akkor elfelejteném az egészet...

                                Nulla az esély a megoldhatóságra?
                                Szia!

                                Ezzel az üggyel hogy állsz? Nem tudom érdekes-e még, sajna régen volt időm foglalkozni a fórummal.

                                A motort lehet cserélni, típusazonosra nem is nagy mutatvány. De adásvételi kell róla. Az teljesen reális, hogy 15-20-30 év után nincs meg az eredeti blokk. Béla bácsi kidobta, mert elkopott, te meg beleteszel egyet ami használható. Ez a szokványos jármű-üzemeltetés.

                                Kivonási bejegyzés az én T5H-mnál sem volt. 93-ban leállították és 2011-ig semmit nem tudott róla semilyen hivatal, nem fizettek biztosítás és semmit. Én 2011. szeptemberében besétáltam a szürke forgalmival eredetvizsgára, műszakira, aztán az okmányirodába és mindent elintéztem fennakadás nélkül. Semmiféle büntetés, fedezetlenségi díj vagy akármi.
                                Pedig nagyon csodálkozott az ügyintéző, amikor letettem a szürke forgalmit, egy kockás lapra írt adásvételit 1994-ből meg egy újfajtát.

                                Én ugyanazt fogom előadni jövőre blokk-ügyben, amiről te írtál: van egy üres Pannonia T1 vázam hagyatéki határozattal, blokkot meg választok az itthoni készletből és úgy helyezem forgalomba szerencsétlent.

                                - - - Updated - - -


                                a Közlekedési Igazgatási és Nyilvántartó Főosztály, Közlekedés Nyilvántartó Osztályának címezve, az 1475 Bp. Pf. 367 címre, ez a jó címük? neten ezt láttam

                                a neten találtam telefonszámokat az osztályhoz, nem veszik fel nemtudom mennyi próbálkozás után, email is ment de semmi egy automatikus válaszon kívül...lehetséges valami kollektív leállás, nyári szünet a hivatalban?
                                Gondolom már megoldottad, de: a cím jó, de a netes telefonszámokban inkább ne bízz... Ha valami ügyed van velük, akkor a válaszleveleik alján feltüntetett számokon érdemes próbálkozni, konkrét ügyben pedig az ügyintéző neve melletti számon értelemszerűen, ügyszámmal.

                                Ha még érdekes, akkor privátban írd meg mit találtál, én meg lepuskázok neked valami számot valamelyik levél aljáról - ha egyezni fog a kettő nem tudom mi van, de esélyes hogy el fognak térni.

                                - - - Updated - - -

                                Egy kis kiegészítés a fedezetlenségi-díj ügyben: volt egyszer egy Ford Fiestám. Megkaptam nyugdíjas ismerőstől, hogy rázzam gatyába és adjam el. Persze ő örökölte, nem íratta át, nem lett kivonva rögtön, csak később került kitiltásra. 56000 magyar forint volt a fedezetlenségi díj. Persze én sem gondolkodtam előre, addigra már kicseréltem a vezérlését, vízpumpáját, aksiját, nem volt hova meghátrálni - 120e-ért adtam el, nullával, a munkadíjamat nem is számolva.

                                De az egyetlen rohadásmentes huszonéves Ford volt amit életemben láttam...
                                Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2014 dec. 09, 10:26.
                                demeter, St.Z.350 és 3 további látogató kedvelte ezt.
                                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X