Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Átírási hókusz-pókusz

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kiderült rögtön , hogy 3 (!) éve nincs műszakija (nem szakadt gép - patika állapotú minden tekintetben) , kapott egy útvonal engedélyt . Kényszer forgalomból kivonás az eredmény .
    Ha lejárt műszakival elkapják az embert, az ennek természetes következménye. Az időtartam és az állapot ilyenkor lényegtelen, mert ugye csak a papír a fontos... De ez még a jobbik eset, nem az adó- vagy biztosítástartozást halmozott fel hegyekben.

    Tehát műszaki vizsgáig határozatlan ideig kivonva.
    Ha jól tudom - bár ezt hivatalos helyen, mint az NKH, kellene inkább megkérdezni - ilyenkor az ember csak az NKH telephelyek valamelyikére viheti újravizsgáztatni, illetve a kitiltás után egy 10900 forintos (legalábbis ennyi volt 3 éve) "büntetést" is leakaszt az emberről az okmányiroda.

    Kérdés : adás-vételivel megvásárolom , így is 15 napon belül át kell íratnom ? „Költségmentesen” szeretném eltenni néhány évig , van rá törvény adta lehetőség ?
    Na ez a része a fogós kérdés. Mert a kitiltásnál forgalomban nem vehet részt, de nekem az a nem tiszta, hogy ez hogy érinti a többi részletet.
    Ugye ha ez nincs, akkor két törvény adta verzió van, az ideiglenes kivonás félévenkénti hosszabbítása vagy a veterán előminősítés, amivel max. 10 évre lehet kivonatni.
    Lehet így ki lehetne kerülni mindkettőt, de ez olyan fogós kérdés, hogy én inkább a központi okmányiroda véleményét kérném ki. Azt meg már csak halkan mondom, hogyha tényleg kedvező választ adnának (mármint hogy ilyenkor csak egy adásvételi és semmi más teendő), akkor azt írásban kérni tőlük, hogy lehessen 7-8-9-23 év múlva mutogatni nekik a saját álláspontjukat...
    Fergusson, zahi és mátéapu kedvelte ezt.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      ezt is érdemes elolvasni a hosszú idejű tárolással kapcsolatban
      Csodás példa a magyar jogrendszer balfaszságára - A forgalomból való kivonás gyönyörei - Magazin
      CZsolti, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        Sziasztok!
        A történet a következő: van szürke forgalmim a Pannóniához, nagyapám neve szerepel benne. Ő 1999-ben elhunyt.
        Nagyanyám meg 1 éve. Van két testvérem és a szüleim is élnek. Az elhunyt nagyszülők apai ágon vannak.
        Apum bevitte a szürke forgalmit a helyi illetékeshez és a nevemre íráshoz kellene neki a hagyatéki végzés(azt hiszem ez a neve) Na én kerestem mindenhol, de csak nagyapám halotti anyakönyvét találtam meg. Gondolom azért volna arra a papírra szükség, hogy megtudják , hogy nagyapám után nagyanyámra szállt-e a tulajdonjog és utána meg apámra. Eddig én azt olvastam ,hogy elég a halotti anyakönyv meg forgalmi meg egy póthagyatéki.

        Mi a teendő, ha nincs meg ez a hagyatéki papír? Szinte teljesen biztos vagyok benne ,hogy nagyapám halálakor nem foglalkozott senkisem a motorral, mivel előtte vagy 15 éve már senki nem használta, de ugye ez nem számít.


        Eszembe jutott még valami ami ehhez a témához kapcsolódik: kerestem információkat, hogy mi mennyibe kerül, mármint a papírozás része, de csak annyit találtam, hogy egy muzeális minősítés 17.000. Ft-ba kerül.
        Az átírásról nem találtam semmit. Az mibe kerül? Meg ha már a nevemen van a motor és megvan a muzeális minősítés utána ahogy olvastam a fórumon akkor okmányiroda a következő lépés, ott a rendszámért meg a forgalmi kiadásért mennyit kell fizetni?
        Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 ápr. 10, 10:19.

        Komment


          Körbejárod az összes élő rokonságot, aki nagypapa után bármi módon örökölhetett, és írsz mindenkivel egy papírt, hogy lemondanak az örökségbe tartozó motorkerékpárról a javadra. Ezzel bemégy egy közjegyzőhöz, aki némi színes papírért csinál egy kvázi póthagyatékit, és papírt ad róla, hogy rádszállt a motor. Innentől már egyenes az út az okmányirodába, és a vizsgaállomásra. Mielőtt vizsgára költenél, a közjegyzőtől kapott papírral, forgalmival, és ami van, menj be okmányirodába, és kérdezd meg, hogy van-e akadálya a forgalombaállításnak. (okmányirodánként változhat a válasz) Amikor azt mondják, hogy rendben, akkor utána műszaki, biztosításkötés, és vissza az okmányirodába.
          Forgalmi 6000, törzskönyv 6000, rendszám ~8500, eredetvizsga talán így nem kell, sima vizsga nem egész 5000 Ft, ot vizsgát nem tudom. + biztosítás 2-4000 Ft.
          Ja, és + tulajdonszerzési illeték, de ezt nem tudom mennyi. Google barátunkkal biztosan megtalálod. "motorkerékpár átiratás" stb...

          Komment


            Köszönöm a válaszod! Még akkor lesz egy köröm a hivatalba a póthagyatéki elindításához.

            Komment


              Szervusztok . Szerintem még "tulajdonszerzési" illetéket sem kell fizetni, mert közvetlen hozzátartozó "lánc" alakult ki . Üdvözlettel.

              Komment


                Szia! Nekem leginkább az a problémám ,hogy kellene nekik a hagyatéki végzés tatám után. Amit ugye nem találok.
                Reménykedem ,hogy attól hogy nem találom valahogy tovább lehet lépni ez ügyben.

                Komment


                  Nekem leginkább az a problémám ,hogy kellene nekik a hagyatéki végzés tatám után. Amit ugye nem találok.
                  Reménykedem ,hogy attól hogy nem találom valahogy tovább lehet lépni ez ügyben.
                  Szia!

                  Ugye ha valaki meghal, akkor az örökségét képező dolgokat felveszik úgynevezett hagyatéki leltárba. Tehát a nevén lévő ingatlan és ingó vagyont felsorolják. Ha megtalálnád sem biztos, hogy szerepelne benne a motorkerékpár. Persze ha szerepelne, akkor sima ügyed lenne, de általában nem szokott.
                  Ha tudjátok melyik közjegyző intézte annakidején a hagyatéki tárgyalást, akkor rá lehet nála kérdezni, hátha tud valami módon másolatot adni a végzésről vagy megmondani szerepelt-e benne - viszont 1999 bizony 16 éve volt, ennyi ideig valószínűleg semmilyen dokumentumot nem kell megőrizniük.

                  Tehát tényleg az tűnik a járható útnak, hogy póthagyatéki eljárást kell csinálni. Nem kell megijedni, nem olyan vészes, én kettő ilyenen vagyok túl. Ráadásul egyik esetben sem én voltam az örökös, csak besegítettem, hogy aztán végül az enyém lehessen hivatalosan a motor. (Az egyik egy 1962-es T1-es, a másik az MZ ETS-em).

                  Az egészet a helyi hagyatéki előadónál (a nagyapád lakhelye szerinti önkormányzaton kell keresni, helytől függ kit neveznek ki erre a pozícióra, de meg tudják mondani, esetleg szerepelhet a település honlapján is) kell kezdeni: a legjobb, ha telefonon beszélsz vele, elmondod mit szeretnél, megmondja miket (halotti anyakönyvi kivonat, mkp. forgalmija, igazolványaid, nyilatkozatok [lásd később]) vigyél és mikorra menj. A legegyszerűbb az, ha a nagyapád örökösei (szülőd, aki ugye a gyermeke, illetve a többi örökös, mint pl. testvérek) mindannyian írásban lemondanak a javadra a motorkerékpárról, mint az öröklés tárgyát képező ingóságról. Hogy ebben a lemondásban mi szerepeljen, azt a hagyatéki előadó meg tudja mondani. Ha ők lemondanak róla, akkor onnantól tudod anélkül intézni az ügyet, hogy nekik rohangálni kellene bárhova. Mert ugye ha a hagyatéki ügyintéző elindította a folyamatot, akkor is legalább egyszer (de inkább kétszer) meg kell majd jelenned az illetékes közjegyzőnél.

                  Kérdezz bátran - akár tőlünk, akár az önkormányzattól majd a következő munkanapon.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2015 ápr. 11, 20:17. Oka: egy kis javítás elírás miatt
                  heeegany, pasetta és 3 további látogató kedvelte ezt.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    Köszi!
                    Egyik nap beszéltem az illetékessel ,ondtam, hogy nincs hagyatéki végzés, csak nagyapám halotti anyakönyvi kivonata. Mondta ,hogy elég az, küldi az adatokat a közjegyzőhöz és majd küldenek levelet. Sinen vagyok

                    Komment


                      Ezt olvastátok már ?

                      Az ember, akinek az Okmányiroda ellopta az autóját - Az Octaviává változott Focus különös esete - Magazin

                      Az eszem áll meg ettől a magyar bürokratikus intézményhálózattól , ami a rendszám alapú nyilvántartást kitalálta és ilyen módon alkalmazza ! Mivel a rendszám ugye nem elveszíthető , nem sérülékeny , és a veteránosok "örömére" midíg visszakereshető az ismételt forgalomba helyezéshez ! Nem kellene inkább áttérni az alvázszám alapú nyilvántartásra , vagy a kettőt együttesen kellene alkalmazni ??? Magyarország , XXI . század ...

                      Komment


                        Nem kellene inkább áttérni az alvázszám alapú nyilvántartásra
                        Még több szám, még jobban el tudják gépelni.

                        Ebben igazából az a furcsa, hogy a biztosítónál is, meg az állami rendszerben is rögtön látszik az autó gyártmánya (talán még a típusa is), tehát itt nagyon sok ember követte el ugyanazt a hibát a rendszám elírása után. Szerintem Leventének ez egy karmikus lecke volt, mert valójában ilyen nem tud megtörténni.
                        Everything is better when you decide you don't care.

                        Komment


                          Elmúlt két nap tapasztalata: még városon belül is változó az ügyintézés

                          Vettem még tavaly ősszel egy Jáwát műszaki nélkül, elvittem eredetvizsgára, átirattam, minden oké, megkaptam az új törzskönyvet, új forgalmit meg nem, majd azt ugye műszaki után, ahogy kell.
                          Tegnap levizsgáztattam, utána be is mentem a közelebb eső Kormányablakba a papírokkal. Na itt jön (jöhetett volna) a feketeleves, ahol a már kezdetektől kicsit pökhendi ügyintéző közölte, hogy hát sajnos nem csak új forgalmit, hanem egy új törzskönyvet is ki kell fizetnem, ugyanis a törzskönyvön kötőjelekkel szerepelnek az azonosítószámok, a műszaki adatlapon meg kötőjel nélkül, és ezt így ő nem tudja bevinni, vagy fizetek 2-szer 6000-et, vagy átiratom az adatlapot a vizsgabiztossal kötőjelesre (634-5-12345678). Egy gyors telefon után a vizsgabiztos közölte, hogy már rég nem használnak ilyen karaktereket, ha akarná se tudna úgy beírni a számokat, az úgy jó, ahogy van. Kissé feltúráztattam magam, hogy egy újabb törzskönyvet akarnak megfizettetni velem, amit ők állítottak ki a szaros kötőjeleikkel együtt, így a békesség érdekében inkább távoztam a pulttól.
                          Másnap reggel szépen lementem a másik helyi kormányablakba, ahol mindenféle protekció és problémázás nélkül megkaptam az új forgalmim 10 perc alatt......a végén azért megkérdeztem a kötőjelekről a véleményük, és azt mondták, semmi gond, régebbi járműveknél van ilyen, de ha cserélni is kellene a törzskönyvet (de nem kell), akkor az ingyen lenne amúgyis, mert ők írták úgy, nem én tehetek róla.

                          Hát ennyi. 6000 ft-ot csak megspóroltam......inkább egy új akksi, mintsem egy újabb törzskönyv........
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Skodi; 2016 márc. 05, 00:53.
                          jagdtigger, pasetta és 6 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            A végkifejlet tetszik az előtte lévő bosszant. Ez a megyénkénti kiskirályság!, lehet ott" ablak " bármilyen ha csak vakablakként funkcionál 0 segítőkészséggel.
                            dongos78, mátéapu és Fergusson kedvelte ezt.

                            Komment


                              Szoktam azzal viccelődni erre fogékony - azaz hasonszőrű - kollégáimmal telefonszám megadáskor, hogy a kötőjeleket nem kell tárcsázni. Lehet ez az ügyintéző meghallotta - és komolyan vette.
                              sepy, Che és 2 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                Sziasztok nem rég vásároltam egy motorkerékpárt (4napja). Még a vásárlás napján el vittem eredetiség vizsgára ,másnap pedig el mentem átíratni az okmányirodába. Minden papír meg van forgalmi ,törzskönyv, adásvételi ,biztosítás az illetékek be fizetve. Viszont az ügyintéző nem tudta átírnia nevemre mert valahogy központilag kel és azt mondta értesít majd telefonon . Most ilyenkor mi van ? Valakinek volt már hasonló ? A motort magánszemélytől vettem friss műszakival és az ő nevén volt rendesen .

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X