Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Csak sajnos a fékpadon hasalt el a gép, azzal nem tudtunk ott helyben mit kezdeni...
Nekem is 3x volt fékpadon mire olyan állapotba sikerült hozni hogy határeset legyen. Úgy vittük műszakira. De szerencsére meglett.
A fék bizony gyenge láncszem...
én új fékbetéteket rakattam be, a fékdobok felszabályozva, mégis nagy követési távolságot tartok a kis Csepelemmel, mert bár a könyvében az van hogy hatásos a fékje, azért az az igazság hogy könnyen kerülhet az ember a mai forgalomban érdekes helyzetbe a gyenge fék miatt.
Szerintem jobb ,ha még ott hasal el a motorod ,mint utána te az úton a rossz fék miatt !!
A fék általában az ingadozása miatt szokott alkalmatlant kapni. A fékpadban megcsúszásig kell először kifékezni a kereket, ebből számol a pad. Ha az ingadozása a határ körül mozog azzal lehet játszani hogy mennyire viszik fel a fékerőt. Egy jópár százalékot lehet így korrigálni. Viszont ha tényleg sz@r a fék akkor nem tudja úgysem jóra kihozni mert vagy nincs elég fékerő, vagy túl nagy az ingadozás és annyit nem tud vele lejjebb vinni.
Ez jóindulat kérdése. Ha tényleg rossz fékkel vizsgáztatják le az csalás, sőt a vizsgabiztos részéről bűncselekmény. Senkit nem biztatnék ilyenre.
Szerintem jobb ,ha még ott hasal el a motorod ,mint utána te az úton a rossz fék miatt !!
Fékerővel nálam nem volt probléma, annak ellenére sem hogy az első teszten hátul még gyári(vagy legalábbis eléggé régi) fékpofák voltak. Csak nagoyn ingadozott a fékhatás.
Aztán lett szabályozva, meg persze új ferodol, de ahogy újra lett fűzve a kerék az megint elhúzta...
Ez 2. fékmérésen derült ki, aztán vagy 2km folyamatosan fékezgetve és egy kis "segítség" (valami enyhe kenő hatású cucc lett belefújva, a fékhatás csökkent kicsit de kevésbé ütött) és a 3. próbán már megfelelt. Aztán ment műszakira ahol szintén megfelelt. Utána kimostam a féket jó alaposan, azóta 130kmt- mentem vele és már nem érezni az ütést, tehát bekopott a fék.
Szervusztok. Nagy esztergapad, amibe belefér a 21" -os kerék gumival együtt is. Befűzött, kicentírozott kerék - tisztára kivesz . Utána "hézagolólemezzel" készülékben a betétek esztergálva a fékdob méretére. Ez lenne az ideális állapot. Kellene nagy eszterga, meg készülék ........ Üdvözlettel.
Fékerővel nálam nem volt probléma, annak ellenére sem hogy az első teszten hátul még gyári(vagy legalábbis eléggé régi) fékpofák voltak. Csak nagoyn ingadozott a fékhatás.
Aztán lett szabályozva, meg persze új ferodol, de ahogy újra lett fűzve a kerék az megint elhúzta...
Ez 2. fékmérésen derült ki, aztán vagy 2km folyamatosan fékezgetve és egy kis "segítség" (valami enyhe kenő hatású cucc lett belefújva, a fékhatás csökkent kicsit de kevésbé ütött) és a 3. próbán már megfelelt. Aztán ment műszakira ahol szintén megfelelt. Utána kimostam a féket jó alaposan, azóta 130kmt- mentem vele és már nem érezni az ütést, tehát bekopott a fék.
Üdv! Az én Pannóniám fékei meg lettek csinálva, újra ferodolozás, puha anyaggal, kerekek felszabályozva ugy hogy be voltak fűzve, fékpofák szintén felszabályozva, sok pannoniásnak csinálja a mester szóval nem az első féke volt. De összeszerelés után mégsem vagyok elégedett, elég gyenge lett a fék hatás, sokkal gyengébb mint mielőtt meg lett csináltatva. Több embertől hallottam már, hogy ilyenkor ugyan egyenletes lessz a fékhatás de jelentőssen gyengül a fékerő, műszakis lessz a motorom ezért is csináltattam meg a fékeket, de most nem tudom mi tévő legyek.
Dávid000,
A fékbovden nem nyúlik véletlenül? Mi nem rég jártunk így egy vacsi új utángyártott bovdennel. Visszatettük az eredetit és sokkal jobb lett a fék.
Az én Pannóniám fékei meg lettek csinálva, újra ferodolozás, puha anyaggal, kerekek felszabályozva ugy hogy be voltak fűzve, fékpofák szintén felszabályozva, sok pannoniásnak csinálja a mester szóval nem az első féke volt. De összeszerelés után mégsem vagyok elégedett, elég gyenge lett a fék hatás, sokkal gyengébb mint mielőtt meg lett csináltatva.
Be kell kopnia. Bár motorral nincs tapasztalatom, de hegyibiciklis is vagyok és oda kellenek jó tárcsafékek. Az új fékpofákkal, vagy újraferodolozott fékpofákkal még pár napig behúzott fékkel tekerek körbe-körbe az utcán mert nem fog. De az is megoldás, hogy felcsiszolod egy kicsit 100as papírral a ferodolt.
Vagy a másik megoldás amit sinter is mond, hogy nyúlik a fékbovden. Én 2000km alatt kétszer állítottam az első fékem, mert annyit nyúlt a bovdenem.
Ha össze van szabályozva a dob es a betét akkor annak működnie kell.
szedd szét es nézd meg mi hol fekszik fel, ha nem fog telibe akkor megvan a gond. Egy pár km járatás kell neki, hogy a felület harapós legyen, de működnie kell.
Ma sikerült levizsgáznia az öreg Maxnak , hálistennek semmibe nem kötöttek bele, a fékek meglepően jól teljesítettek a padon, pedig még nincsenek is igazán bekopva az új pofák, elsőre vette az akadályt, úgyhogy most két évre le van a gond.
Sikeresen levizsgázott a Czetkám nekem is. Simán ment minden, új típusú forgalmival vittem útvonalengedéllyel. 3 órát kellet várnom egy fékpróbára meg lefényképezték a vázszámot, kilométerszámot és az adattáblát de megérte. Végre lett egy veteránmotorom amivel legálisan lehet aszfaltúton közlekedni Útvonalengedéllyel mentem a vizsgára, semmilyen hiba nem jelentkezett. Finombeállításokra szükség lesz, de jó a gép meg műszaki is van rajta, és ez a lényeg
apacsavo, sepy és 10 további látogató kedvelte ezt.
Komment