Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Változik a műszaki vizsgáztatás rendszere

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Ossian rock banda
    ......



    Ennyi elég ! Aki tudja kik -mik ezek , annak mindent lehet ----

    - - - Updated - - -


    Változik a világ,változnak az emberek.Olyan világban élünk ahol a technológia forradalma zajlik az
    ----


    Ez nem a tek-no-logia forradalma ! Ez az értelmetlen nyakló nélküli SZARGYÁRTÁS .

    Példa : http://nagykulcs-shop.hu/autokulcsok-masolasa-javitasa Ennyi szarból régen egy hangfalat , vagy erősítőt gyártottak agy egész család szórakoztatására . Mondom ezt azért mert tegnap este 9 kor sírva hív a gyerekem , a kocsiban a kis unokával , hogy nem indul a szartalicska . Taxi , haza , vissza , pótkulcs ----indul . Rohadjon meg mindenki , aki több pénzt akar , mint ami egy nyugodt , biztonságos élethez kell .
    mátéapu, és kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      mondjuk pet ct-re kell menni,adott időpontban,mondjuk éjjel 11 órára,megjegyzem az időpontra két-három hónapot várt
      A magyar egészségügy egy külön téma lehetne. Sok "élményt" tudnék megosztani, ami mind a közelmúltban ért minket. És tényleg nem lehet eljutni autó nélkül ilyen esetben sokszor a megfelelő helyre. De szerencsére legtöbbünknek vannak rokonai, barátai, ismerősei, akikre azért lehet számítani. Egy kis igényű, üzembiztos autó sem feltétlenül luxus, de azt nehezen tudom elfogadni, hogy sokan pénzhiányra panaszkodva veszélyeztetnek másokat az utakon. Pár éve történt mifelénk, hogy az M2-esen kisodrodótt egy kocsi, ha jól emlékszem haláleset is történt. Más gumik voltak az autón még egy tengelyen is, nemhogy elöl meg hátul. Szép autó volt, talán Audi, de gumira már nem tellett. Az utakon közlekedő autók egy jelentős része nem felelne meg egy tényleges műszakin, mert a szervízre szánt pénz sokszor inkább a vizsgabiztosok zsebében landol. Az ő felelősségük is a jelenlegi helyzet.

      - - - Updated - - -

      Ez nem a tek-no-logia forradalma ! Ez az értelmetlen nyakló nélküli SZARGYÁRTÁS .
      Nemrég akadtam egy tanulságos videora, amiben a zsebben lapulós indítós kulcsos autók tulajdonosait megállította egy riporter és közben a haverja meg beült a kocsiba és beindította. Valami jel erősítő volt a riporternél, ami továbbította a kulcs által leadott infót.
      Everything is better when you decide you don't care.

      Komment


        #33
        Biztos vagyok benne, hogy a kocsik és egyéb járművek műszaki állapotát nem lehet a tulajdonosok "bölcs" döntésére alapozni, ide kell állami hatósági ellenőrzés.

        Ha a magánszemélyekből indulunk ki, akkor biztosak vagytok benne, hogy minden háziasszony, aki tolatáskor azt sem tudja szegény, merre kell tekerni a kormányt, rábízhatunk egy olyan összetett és szakértelmet kívánó műszaki kérdést, hogy elég biztonságos-e az autója?...Hozzáteszem, én sem tudnám megítélni...

        Másrészt azok a fuvarozó vállalkozók, akik tíztonnás monstrumokat üzemeltetnek, és a kegyetlenül éles versenyben minden Forintot megpróbálnak megtakarítani, majd pont itt adják meg, amit mások (ide értve a saját sofőrjüket is) biztonsága érdekében kellene??!


        Az persze már lehet egy kérdés, hogy a hatóságok mikor ellenőrizzenek és mit nézzenek!

        Pl. Lehet egy módszer (ami ma is van), hogy időközönként szigorúan megnézzük, és a szigorú szint miatt bízhatunk abban, hogy a következő vizsgálatig nem romlik annyit, amitől veszélyessé válik...

        Vagy lehet az is módszer, hogy nem az érdekel, hogy két évente "kihegyezve" megfelel-e a jármű. hanem az, hogy a két időszak között is mindennap jó legyen.
        Ez utóbbi logika azt diktálná, hogy mobil mérőállomások leintsék az autósokat, és megmérik. az meg a tulaj felelőssége, hogy jó-e, és ha nem jó, akkor helyben intézkednek.

        Meg persze lehet a kettő kombinációja, meg akár más is...


        A lényeg az, hogy a járművek biztonságának kérdése nem az érintett magánérdeke, hanem közérdek, és ennek megfelelően az állami kontroll mellőzhetetlen.

        - - - Updated - - -


        Ettől függetlenül ha lemész a felügyeletre a normális járgányoddal Téged csesztetnek, mert nem vagy haverja senkinek,nem is dugtál némi aprót mert azt hitted fölösleges.
        Én ezzel nem értek egyet. Nem állítom, hogy nem létezhet ilyen, de nem ez a jellemző.

        Én általában vizsgáztatásra jogosult szerviznél vizsgáztatok, és soha fel sem merült, hogy a vizsgabiztosnak pénzt kellene adnom. Minden alkalommal megvizsgálták a kocsit és ha bármi gond volt, jelezték, hogy ki kell cserélni (volt, hogy fékcső, fékbetét, féktárcsa, gumi, izzók), és ki lett cserélve, én meg nyugodtan autóztam.

        A közlekedési hatóságnál a motoromat vizsgáztattam, és egyrészt tök normálisak voltak (nem úgy, mint annak idején az átkosban, amikor szinte "vigyázzban álltunk" a vizsgabiztos előtt), másrészt fel sem merült, hogy valamit is várnának...

        Nekem legalábbis ezek a tapasztalataim...
        Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2017 szept. 29, 11:32.

        Komment


          #34
          A közlekedési hatóságnál a motoromat vizsgáztattam, és egyrészt tök normálisak voltak (nem úgy, mint annak idején az átkosban, amikor szinte „vigyázzban álltunk” a vizsgabiztos előtt), másrészt fel sem merült, hogy valamit is várnának...
          Mivel mi ugyanarról beszélünk, vitatkoznék.
          Motornál nem tudnak gyakorlatilag semmit nézni, lámpa világít-e duda szól-e, plusz mostanában a fékpad. No az már érdekesebb. Szerintem normális motornál nem tudnak mit mérni, szerintük azt mérik hogy üt-e a tárcsa/dob és a fékkar nyomására egyenletes húzására egyenletes-e a fékhatás. Az elsőt talán elfogadom, a második az hülyeség, mert majd én úgy nyomom illetve húzom a féket hogy jó legyen. szerintem mindenki érzi mennyire húzza a féket és megáll, és nem kezd el matematikai számításba majd ellenőrzőmérésbe hogy mekkora erővel húzzam a féket hogy az megállítsa a járgányt, és ennek amúgy is vészfékezésnél van értelme amikor húzod ahogy csak bírod.
          Pont a közlekedési felügyeletnél volt olyan esetem hogy a legnagyobb bajuk az volt hogy a motoromon mért ninc középtámasz mert meg akarnák vizsgálni a kormánycsapágy és teleszkóp lógását, és egy másik alkalommal az udvaron kellet csíkot húznom mert akkor így próbálták ki a fékhatást. Ezt jóindulatnak nem tudom felfogni. tény hogy ezen túltettem magam vagy tíz éve nem járok oda, inkább a magánszektort támogatom.

          Komment


            #35
            Egy veterán esetében nincs sok mindent nézni, bár én örülök, hogy tudom, hogy rendesen fel van szabályozva a fék a motoromon. Ezt otthon nem tudnám megmérni. Viszont egy új motoron már van katalizátor, EGR, ABS, meg OBD és ezeket meg a többi hiper-szuper-modern dolgot elvben kell ellenőrizni. Már csak azért is, mert előszeretettel iktatják ki a tulajok.

            Namost egyrészről úgy vagyok ezzel, mint joker a modern autókulcsokkal - nem kéne, másrészt, ha egyszer lesz egy Moto Guzzi Griso-m, abból azért ABS-est szeretnék.
            Everything is better when you decide you don't care.

            Komment


              #36
              Nos , szerintem pedig ez nem "műszaki " áll. kérdés . Szin tisztán , morális , társadalom fejlettségi ügy . Lehetne itt is , HA , a rendőr -RENDŐR - lenne . A műszaki szakértő , pedig egy személyben merne -tudna- megkérdőjelezhetetlen döntést hozni .

              Ja és az áll. polgárnak se kéne minden szarban a kiskaput keresni , és aki dolgozik ( bárhol ) az a saját szintjén (-ek megengedhető ) el tudna tartani egy járművet .

              Komment


                #37
                Ez a színtiszta morális kérdés ott is problémás, ahol el tudnak tartani egy autót. A fuvarozó cégek sem moralizálnak túl sokat. Ha meg tudnak spórolni pár liter pisit azzal, hogy kiiktatják az SCR-t, akkor megteszik. Műszaki vizsgára meg kiszedik az emulátort. Ha jól emlékszem, a nemzetközi forgalomban érintett teherautók egynegyede érintett. Ezért az állampolgárok adójából nagyon sok pénzért kell kiépíteni emissziós radarokat, mert a fejlett nyugaton és a kevésbé fejlett keleten egyaránt tesznek magasról a morálra, ha tíz eurót meg lehet spórolni. Ugyanez megy kicsiben, magánember szintjén is. Talán ezért kéne az oktatásba tolni a sok pénzt és évszámok helyett ilyen gyakorlati, morális társadalomfejlődést elősegítő kérdésekre tanítani az embergyerekeket. Meg együttműködésre nevelni és nem arra, hogy magányosan hogyan kell kijátszani a rendszer gyengeségeit.
                Everything is better when you decide you don't care.

                Komment


                  #38
                  Pont a közlekedési felügyeletnél volt olyan esetem hogy a legnagyobb bajuk az volt hogy a motoromon mért ninc középtámasz mert meg akarnák vizsgálni a kormánycsapágy és teleszkóp lógását, és egy másik alkalommal az udvaron kellet csíkot húznom mert akkor így próbálták ki a fékhatást. Ezt jóindulatnak nem tudom felfogni. tény hogy ezen túltettem magam vagy tíz éve nem járok oda, inkább a magánszektort támogatom.
                  Akkor jó hírem van! A Te rossz tapasztalataid több, mint 10 évesek, én pedig pont egy éve ősszel vizsgáztattam, én arról írtam.

                  Mondjuk azt még az átkosban is vizsgálták, hogy nem lötyög-e az első teleszkóp, meg nem lóg-e a kormánycsapágy, sőt, még a kerekeket is megrángatták, hogy nem kotyog-e a kerékcsapágy...Lehet, hogy nem jól látom, de ezek szerintem valóban kellenek a biztonságos motorozáshoz.

                  ...A fékpad, az valóban kérdéses. Olvastam arról, is, hogy csak egy-egy fordulatszám tartományban ad adatot, erre van illesztve a program, holott az üzemeltetés során számtalan más tartományban működik a fék...szóval az sem csodafegyver...

                  Inkább talán azt kellene mérniük valahogy a fékpadon, hogy mennyi a lassulása a behúzott féknél, és ez nem kisebb-e egy megengedett határnál?
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2017 szept. 29, 15:44.

                  Komment


                    #39
                    Inkább talán azt kellene mérniük valahogy a fékpadon, hogy mennyi a lassulása a behúzott féknél, és ez nem kisebb-e egy megengedett határnál?
                    Szerintem ezt nem tudod mérni. És nincs is ilyen határ.
                    Everything is better when you decide you don't care.

                    Komment


                      #40
                      12. fejezet - Közúti járművek fékezése, hazai és nemzetközi előírások, követelmények

                      A 12.1.4-et nézd meg, szerintem az ott közölt lassulás az előírás.

                      EVS 30 lassulásmérő - M.E.T. Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

                      Ez meg egy lassulás mérő, bár valóban nem fékpadon mér, hanem üzemi helyzetben, de ez talán még jobb.

                      Komment


                        #41
                        Ez a színtiszta morális kérdés ott is problémás, ahol el tudnak tartani egy autót. A fuvarozó cégek sem moralizálnak túl sokat. Ha meg tudnak spórolni pár liter pisit azzal, hogy kiiktatják az SCR-t, akkor megteszik. Műszaki vizsgára meg kiszedik az emulátort. Ha jól emlékszem, a nemzetközi forgalomban érintett teherautók egynegyede érintett. Ezért az állampolgárok adójából nagyon sok pénzért kell kiépíteni emissziós radarokat, mert a fejlett nyugaton és a kevésbé fejlett keleten egyaránt tesznek magasról a morálra, ha tíz eurót meg lehet spórolni. Ugyanez megy kicsiben, magánember szintjén is. Talán ezért kéne az oktatásba tolni a sok pénzt és évszámok helyett ilyen gyakorlati, morális társadalomfejlődést elősegítő kérdésekre tanítani az embergyerekeket. Meg együttműködésre nevelni és nem arra, hogy magányosan hogyan kell kijátszani a rendszer gyengeségeit.

                        De a nevelést ne -velem - a senki bolhafigal kezdjék !!!!!! Ézt kéne megérteni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hanem azokkal a TÚÚRISTA KIRÁNDULÓ hajókkal amik teleszarják a tengert . Azok tulajdonosait kel .. !?


                        ------inkább hagyom az egész témát , mert csak agyvérzést kapok .

                        Ha jól belegondolok inkább arra szavazok -- mert egy életem van -- hogy ahol , amit , lehet mindent átverni , kiskapuzni , csalni .... mert annál nagyobb népbutító marhaságot , nem találtak fel , hogy : Te , kis ember , egyedül is tudsz tenni , törődni , ...stb és ha majd mindenki egyenként .... akkor majd eljön a .... ( hát ez a legnagyobb átverés -ebben és hasonló témákban a világon )

                        Komment


                          #42
                          Ezek típusjóváhagyási követelmények. Hogyan nézne ki mondjuk ez a gyakorlatban az Ural M-63 típusú motorkerékpárom esetében? Pedálerő meg ilyenek? Meg eleve nem gépkocsi.

                          Ha valamilyen típusjóváhagyási követelményt akarnak ellenőrizni az időszakos műszaki vizsga folyamán, akkor arra készül egy külön speckó követelmény a típusjóváhagyási előírásban. Pl. ilyen a dízeleknél a szabadgyorsításos mérés, vagy a benzineseknél az alapjárati emisszió mérés. (Remélem jól emlékszem). Ilyenkor a jóváhagyás során megadják azokat az értékeket, amelyekkel már össze lehet hasonlítani a műszakin mért és értelemszerűen egyszerűsített mérés eredményeit. De ha nincs ilyen adatod, akkor mit mivel hasonlítasz össze?

                          Gyorsan megnéztem, mert az általad küldött dokumentumban lévő cucc már nem hatályos, már csak az UNECE R.78 szerint vizsgálják a motorkerékpár fékeket. Ekkor előírt felületi minőségű próbapályán a - gondolom gyakorlott - tesztpilóta nagyot fékez. Ezt műszakin nem lehet, és szerintem nem is szabad bevezetni. Marad a görgős pad, de ott meg mire állítod be a pad ellenállását. Ez általában egy másodfokú görbe, amit elég macera pontosan belőni, ezt sem lehet megkövetelni egy műszakin. Ráadásul, ha megfelelően karbantartott, akkor tudnia kell a gyári értékeket.

                          No mindegy. Szóval ez bonyolultabb, mint első látásra látszik.

                          - - - Updated - - -

                          De a nevelést ne -velem - a senki bolhafigal kezdjék !!! Ézt kéne megérteni !!! Hanem azokkal a TÚÚRISTA KIRÁNDULÓ hajókkal amik teleszarják a tengert . Azok tulajdonosait kel .. !?
                          Azoknak több pénzük van. És akinek pénze van, az diktál. Mi csak a helyzet elszenvedői vagyunk, mint a tehenek, akik ki lettek kiáltva fő bűnösöknek a klímaváltozásért. Pedig volt idő mikor 60 millió bölény böfögött metánt Észak-Amerikában, mégsem melegedett a Föld.

                          Agyvérzést ezért szerintem nem kell kapni. Én inkább fizetek gondolkodás nélkül, ha kapok egy csekket. Akkor talán gyorsabban túl leszek rajta, minthogy felidegesítsem magam a rendszer nyilvánvaló hülyeségein.
                          Everything is better when you decide you don't care.

                          Komment


                            #43
                            - - - Updated - - -


                            Ezek típusjóváhagyási követelmények. Hogyan nézne ki mondjuk ez a gyakorlatban az Ural M-63 típusú motorkerékpárom esetében? Pedálerő meg ilyenek? Meg eleve nem gépkocsi.
                            Az tuti, hogy a lassulásra volt/van valami előírás, nekem 4 m/s" van a fejemben, de ez régi adat, a hivatkozott dokumentumban 5 körül van.

                            Ha ez a gyártásra előírt követelmény, és nem a műszaki vizsgáztatásra, akkor azt tudom mondani, biztos nem véletlen, hogy a gyártásra ilyet előírnak, ennek oka kell, hogy legyen...

                            Ha egy fékpadon lehet teljesítményt mérni, akkor azt a teljesítményt is lehet, amivel a fékerő legyőzhető.
                            a teljesítményből lehet nyomatékot számítani, abból kerületi erőt, fékerőt...A fékerő segítségével lassulást...szóval ezek nem tűnnek megoldhatatlan problémának.

                            Nyilván ez csak az elvi alapja, és a gyakorlatban még egy csomó tényező ezen korrigál, de ha az amerikaiak már a második világháborúban kitaláltak olyan célzókészüléket, „amivel tízezer láb magasságból egy sz@rkupacot el lehet találni” (idézet Joseph Heller: a 22-es csapdája"), akkor manapság egy lassulásmérést mérő műszer nem lehet akadály.

                            Azt értem, hogy a fékerő ingadozás kordában tartása miért fontos, de pillanatnyilag nekem úgy tűnik, hogy egy a jármű lassulására koncentráló méréstechnika még hasznosabb lehet.

                            Komment


                              #44
                              Mindent lehet mérni. Lassulást is, de ha jól akarjuk mérni akkor olyan bonyolult, ahogy már nem lehet egy műszaki vizsga keretein belül elvégezni. Ha meg nem akarjuk jól, akkor ne is mérjük. Szerintem. Mert aztán visszajutunk "a fékezzen akkorát, hogy megcsússzon a kerék" szintre, ami egy ordas fasság. Pláne, hogy annak idején ezt úgy is hallottam, hogy fékezze először az első kereket megcsúszásig, aztán a hátsót. Mondtam, ha az első kerék megcsúszik az már rég rossz.
                              Everything is better when you decide you don't care.

                              Komment


                                #45
                                de pillanatnyilag nekem úgy tűnik, hogy egy a jármű lassulására koncentráló méréstechnika még hasznosabb lehet.
                                és akkor mi van ha mátéapu ül egy motoron fékezéskor vagy 45kg-os Rozi.akkor mi van! Ne vicceljetek az adatokkal,félig kopott gumi nagy vagy kicsi nyomással,kemény vagy kopott gumi 40 fokon vagy 12-őn,tele vagy közel üres tankal, röhej az egész!!!!
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X