Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Oldalkocsis motorkerékpár ideiglenes szóló használata

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Ez hol van az 5/1990-ben?
    (3) Nem minősül átalakításnaka)8olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését az MR. előírja vagy megengedi;b)9a motor azonos típusú motorra történő cseréje;c) a járműre engedélyezett cserefelépítmény felszerelése;d) a járműbe beépített ülőhelyek számának ideiglenes csökkentése;

    Komment


      #17
      (3) Nem minősül átalakításnaka)8olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését az MR. előírja vagy megengedi;b)9a motor azonos típusú motorra történő cseréje;c) a járműre engedélyezett cserefelépítmény felszerelése;d) a járműbe beépített ülőhelyek számának ideiglenes csökkentése;
      Ez csak annyit jelent, hogy ezek a tevékenységek nem átalakításiengedély kötelesek.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #18
        Ez csak annyit jelent, hogy ezek a tevékenységek nem átalakításiengedély kötelesek.
        Vagyis levehetem az oldalkocsit ideiglenesen, hogy csökkentsem az ülőhelyek számát. Nem ez volt a kiinduló kérdés?

        Komment


          #19
          Nem. Az ülést veheted ki a csónakból, hogy krumplit szálíts vele. Vagy leszedheted a hátsó ülést a csomagtartóról.
          sepy és UK kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #20
            Nemrég vizsgáztattam egy pannóniát , oldalas volt ... papiron ! Sajnos észre sem vettem (meg nem is néztem .) , és a vizsgán közölték , hogy vigyem a hozzá való csónakot is ! Miután közöltem , hogy nincs , egyáltalán ! , adtak egy adatlapot , módosított járműadatokkal , , és a gazdinak csináltatni kellett új forgalmit is .
            UK, mátéapu és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              de, leveheted. úgy, ahogy írtam és mondták.

              - - - Updated - - -

              le, persze. de a fórum nem a szabály értelmezésének a helye és mi sem vagyunk ebben kompetensek. úgyhogy erről nem kéne vitát nyitni. hívd fel bármelyik nkh vizsgaállomást, és kérdezd meg. az számít, nem amit mi itt írogatunk.

              - - - Updated - - -

              nyilván nem kell átalakítási engedély arra, ami nem átalakítás. ahogy a rendelet is mondja.

              Komment


                #22
                nem kéne vitát nyitni.
                Itt soha nem vitatkozunk , hanem eszmecserét, vélemény cserét folytatunk ! Örülünk minden véleménynek, és ha van ellenvélemény, azt nem a másik megbántására születik !
                heeegany és sepy kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  tudom én, azért írtam vitát nyitni kifejezést, és nem vitatkozást. a vita eszmecserét, megbeszélést, megvitatást jelent. a vitát nyitni ennek a tevékenységnek az elkezdése. erre is utalnak a mondatot megelőző soraim a bejegyzésben. azaz kár beszélni róla.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Laszlo Simon; 2015 okt. 21, 12:31.

                  Komment


                    #24
                    Én úgy gondolom ha a szóló motorra oldalast teszek megváltozik a gép nem csak küllemileg és ha leszereljük az oldalkocsit akkor is változik. Oly mértékben melyet papirozni kell manapság mikor a " gyári " küllemhez ragaszkodnak a műszakin. Még a dobozok melyek gyáriak nem saját barkácsolások sem megengedettek jelenleg így hivatalosan nem is közlekedhet a gép ha papiron oldalkocsis szólóban vagy fordítva. Ez már nem egy ülés le és felszerelés szintű.

                    Komment


                      #25
                      Nyilván mindent lehet, amit a rend őre elnéz. Átalakítás vagy sem, ez csak egy sima adminisztratív kérdés, mennyit kell fizetned az új forgalmiért, de nem azt jelenti, hogy szabad-e vagy sem. Az is igaz, hogy Magyarországon mindenre van példa és annak ellenkezőjére is. De: egy telefonos tájékoztatás az NKH-tól nem egy olyan dolog, amit mutogathat az ember, ha a rend őre éppen nem olyan kedvében van, hogy elnézze. Márpedig, ha valaki leveszi az oldalkocsit akkor L4e-ből L3e kategóriává válik a jármű. Ezt nehéz hivatalosan megúszni új forgalmi nélkül. Az így feleslegessé váló rendszám ráadásul visszaélésre is alkalmas lehet.

                      Én nagyon örülnék egy hivatalos állásfoglalásnak, de az csak a jogalkotótól jöhet, aki a minisztérium. Az NKH jogalkalmazó, ha valami nem egyértelmű ők is a minisztériumhoz fordulnak, vagy a terület szakértőjéhez.

                      Ha lesz műszakis oldalkocsis motorom, nem kizárt, hogy én is megyek majd egy két kört oldalkocsi nélkül, mert bejáratós, meg pont javítják, meg bármi, de ha a rend őre nem lesz éppen elnéző, tudom, hogy nem érdemes nagyon felháborodnom, mert nincs igazam. Én kockáztatok, enyém a felelősség.

                      És egy Euro akármi besorolással rendelkező motornál eszembe se jutna ugyanezt megtenni, mert lehet, hogy szólóban már forgalomba se lehetett volna helyezni Európában.
                      Everything is better when you decide you don't care.

                      Komment


                        #26
                        Ellenpéldát én is tudok az ismeretségi körömben, egy piros Pannónia T5, oldalkocsival, motorkulival együtt. Na ez az ami teljesen lehetetlen a jelen dolgok állása szerint. Úgy tudom, a régi szürke forgalmija volt így megoldva, és átvezették az adatokat az újba is. Nem értem különben azt sem, hogy miért nem lehet Magyarországon 2 kerekű utánfutót sem vontatni motorkerékpárral...
                        Közben megtaláltam a képet:
                        Click image for larger version

Name:	11899902_896041520468171_6973491893239498367_n.jpg
Views:	1
Size:	112.2 KB
ID:	147366
                        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 okt. 21, 20:56.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #27
                          Nem értem különben azt sem, hogy miért nem lehet Magyarországon 2 kerekű utánfutót sem vontatni motorkerékpárral...
                          Ezt én sem értem. A válasz: azért mert nem engedi a jogszabály, de az igazi kérdés az, hogy miért nem?

                          A sok Honda Goldwing kétnyomon futó utánfutó is illegális nálunk. Kb ugyanazért, mint a fent említett ok.
                          Everything is better when you decide you don't care.

                          Komment


                            #28
                            miért nem lehet Magyarországon 2 kerekű utánfutót sem vontatni motorkerékpárral..
                            Mert a kétkerekű utánfutó nyomtávja, ( szélessége ) vélhetően, jelentősen meghaladná a motor szélességét ! Azonkívül, ha már szabad lenne, néhány idióta utánaakasztaná a trélert is.

                            - - - Updated - - -

                            de az igazi kérdés az, hogy miért nem?
                            Hát ezért nem !.....................

                            Komment


                              #29
                              Csak röviden , szóban , aztán ha majd benéz hozzám UK akkor a kezébe adom a kiásolt rendelkezéseket és felrakja , akkor olvasni is lehet.
                              Szóval , az egész egy magyaros katyvasz . Oldalkocsit ( ha gyári - ) felszerelhetsz átalakítási eng. nélkül -de le kell vizsgáztatni .
                              Viszont akkor más a jelölése ( mint ahogy már írta valaki ) a forgalmiban ----ezért ha leveszed az eng nélk. átalak .

                              Az összes többi beszéd , csak duma a vakvilágba . Az infó 1 órás a Pest Megyei KPM ( most a franc tudja hogy híjják ) iródájából , Bp . Xlv ker Komócsy u .

                              Komment


                                #30
                                Azonkívül, ha már szabad lenne, néhány idióta utánaakasztaná a trélert is.
                                Azért ez semmilyen demokratikus társadalomban nem lehet elegendő indok valaminek a kategorikus tiltására. A "vélhetően" sem egy igazán kiforrott érvelés.

                                Click image for larger version

Name:	1fb2cea0ff5f4f42e1b1e604fa6c8302.jpg
Views:	1
Size:	107.9 KB
ID:	147375Click image for larger version

Name:	Honda-Gold-Wing-and-Trailer.jpg
Views:	1
Size:	40.4 KB
ID:	147376Click image for larger version

Name:	e57ae95eaa649b66a59471105c6bc60a.jpg
Views:	1
Size:	27.1 KB
ID:	147377Click image for larger version

Name:	Pete3onDragon454.jpg
Views:	1
Size:	31.8 KB
ID:	147378
                                Everything is better when you decide you don't care.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X