Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Szerintem meg kérdezz meg egy jóindulatú okmányirodát. Pl. XI. kerületit. Hátha nem kell szétszedni, hogy összerakd, meg kiérdemelni olyan dolgokat, amikre lehet, hogy nincs is szükség.
Az meg csak most jut eszembe, hogy elvben létezik EU-s jogsegélyszolgálat is. Pont az ilyen hüje esetekre, amikor minden rendben van, de valamelyik nemzeti hatóság köti az ebet a karóhoz.
Ma konzultáltam egy ismerős ismerősének az ismerősének a húgának az ismerősének a testvérével aki okmányirodában van. Ő szerinte nem halálra ítélt dolog ha megvan a román forgalmi (eredeti példány) valamint a kétnyelvű adásvételi szerződés.... Most végképp elbizonytalanodtam, ti is benne vagytok a témában meg gondolom ő is valamennyire. Nem tudom mi legyen. Az egész vásárlástól csak a papírozás tart vissza.
Igazából arra gondolhatnak itt a többiek, hogy még nem láttunk romániából behozott és lepapírozott járgányt! (veteránt) Kollégám hozott be kocsit (nem veteránt), de annak műszakija mindene megvolt.
Volt egy fekete itthon nem is forgalmazott talán Jawa vagy MZ motor amit román papírokkal árultak állandóan az aprón, az is "elhíresült" negatív értelembe.
Teljesen egyszerű akkor. Ha az ismerős nagynénjének a hugának a féltestvére az okmányirodába le tudja papírozni, akkor csak azt kell mondani, hogy csakis úgy veszed át az autót, és fizeted ki a vételárat+az átíratást, ha a jármű mostani tulajdonosa(akár a bejegyzett, akár a magyarországi "gyüjtő" vagy mifene) a nevedre írja. Egyébként ott kell hagyni a fenébe. A mese nem kerül semmibe, azt az eladók nagykanállal mérik.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 febr. 11, 23:15.
Leirnad legyszives egy kicsit reszletesebben ezt az atiras dologot? Nemigazan ertem Nevemre kerulhet egy kivont auto ? Akar privat uzenetben is leirhatod nagyon koszonom
Én csak azt nem értem, hogy ha Románia 8 éve tagja az EU-nak (lehet hogy az EGT számít egyébként, de annak is), az onnan származó járműre miért vonatkozna más, mint az egyébként évente több tízezrével pl. Németországból behozottakra?!
Gépjárműokmány megvan, adásvételi vagy kereskedőtől számla megvan, NKH-nál honosítás, ha nincs érvényes műszaki, akkor vizsga is, vámhivatalnál regadó, ha minősített OT, akkor az se és végül okmányiroda és forgalomba helyezés.
Kétnyelvű adásvételi,meg román forgalmi.Nyilván illetékek meg adók megfizetése,és ennyi.Teljesen sima ügy.Ha az okmányirodában félre áll a szájuk,az azért van mert még nem csináltak ilyet és fosnak.Több moci is van a neten eladó magyar rendszámmal,ami Romániából származik,és nincs semmi stikli.Csak általános a félelem,mert Románia jajj.Bezzeg a fénymásótolaszforgalmis 250/125-ös robogó az rendben van.
Az a legjobb ebben, hogy akkor lesz végre egy precedens eset, amire tudunk majd hivatkozni, hogy SIKERÜLT!
Kívánom hogy sikerüljön behozni, papírozni!
S kíváncsian várom a történetét.
A "sokadik ismerőssel" meg nem árt vigyázni azért.
ps: Az olaszfénymásoltforgalmis 125/50 ésatöbbi motorok sem nagyon sokáig örülhetnek, félévente belengetik a
segédmotorok rendszámozását... egyszer a végén meg is teszik, akkor meg kuka vagy bontás.
A nyáron én fültanúja voltam annak hogy a rendőr "leszedett" (megállított) és igazoltatni kezdett egy láthatóan nem
50-es robogóst, s nem hagyta a Rend Őre magát átbaszni hogy az 50-es.
Szegeden benne vagyok a motoros életbe, egyre kevesebben csinálják ezt, mert ráálltak erre is!!
Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2015 febr. 12, 22:08.
Már sikerült.A fószer magának hozta be,megunta,eladó.Régóta ismerem,voltam nála,rákérdeztem elmondta.Nincs semmi kapcsolata vagy ilyesmi.Bement az okm. irodába és kész.Szándékosan nem szeretném nevesíteni az ipsét,ugyanis jó magyar szokás szerint,naponta százan hívnák telefonon,hogy elmondja ugyanazt,amit leírtam.Egyébként nem tudom hallottatok-e róla,de az is divat,hogy román kamu full jogsit vesznek apróért,aztán itt besétálnak az említett okm. irodák egyikébe,és honosíttatják.Úgy látszik mégsem olyan "problémás a papírozás"
A nyáron én fültanúja voltam annak hogy a rendőr "leszedett" (megállított) és igazoltatni kezdett egy láthatóan nem
50-es robogóst, s nem hagyta a Rend Őre magát átbaszni hogy az 50-es.
Szegeden benne vagyok a motoros életbe, egyre kevesebben csinálják ezt, mert ráálltak erre is!!
Unokatesóm járt hasonlóképp. 125-ös motor, M-es jogsi, 50-es papírok. Rendőr megállította, azt mondta hogy ha beismeri jobban jár. Hát beismerte, így megúszta azt hiszem 50-ezres bírsággal és csak az M-kategóriát vonták be neki. (a B kategória meg megmaradt)
Én csak azt nem értem, hogy ha Románia 8 éve tagja az EU-nak (lehet hogy az EGT számít egyébként, de annak is), az onnan származó járműre miért vonatkozna más, mint az egyébként évente több tízezrével pl. Németországból behozottakra?!
Gépjárműokmány megvan, adásvételi vagy kereskedőtől számla megvan, NKH-nál honosítás, ha nincs érvényes műszaki, akkor vizsga is, vámhivatalnál regadó, ha minősített OT, akkor az se és végül okmányiroda és forgalomba helyezés.
Szóról szóra így működik. Annyi jótanács van azért, hogy mielőtt bármit kezdesz vele, menj be az okmányirodába, és beszéld meg az ügyintézővel, hogy megfelelőek-e a papírok. Ha rábólint, akkor lehet menni az nkh-hoz, és végül ugyanahhoz az ügyintézőhöz.
az is megoldás -vizsgáztassák le kint -aztán hozd be
Az, hogy kint van-e érvényes vizsgája, vagy nincs, nem számít. Ha van, akkor csak honosítani kell, ami picivel olcsóbb, ha nincs, akkor vizsgázni kell neki. Egyébként más papírmunkában nem különbözik.
Ezen felül az nkh akkor is kérheti a vizsgát, ha van külföldi (EU-s) vizsgája, de úgy gondolja, hogy kell. Abszolút a vizsgabiztos dönti el.
Ami mindenképp kell: eu-s forgalmi + törzskönyv + szerződés + típuskönyv.
Nagyon köszönöm mindenkinek a segítőkészségét, így már nyugodtabban vágok a dologba. Még annyi, hogy ebben az esetben az mindegy hogy mikor viszem az autót átírni/vizsgázni ? Gondolok én a felújítási időszak utánra. Természetesen amint új fejlemények vannak megosztom veletek.
Komment