Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Problémás papírozás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    " bele akartam íratni apám motorjához, hogy forgalomból az okmányiroda által kivonva, de a közjegyző nem volt erre hajlandó,"

    Ennek mi az értelme? A Közjegyzőnek a hagyaték öröklésében van joghatósága,semmi köze a Közlekedési Nyilvántartáshoz. A kettő két,teljesen különböző dolog,a tulajdonjog tisztázása a feladata.
    A munkadíja bagatel,mert a motor értéke nem haladja meg a 20.000 ft-tot,max 2000 ft.

    Javítás:Közbe eszembe jutott.A közjegyző honnan tudná,hogy az örökhagyónak mi volt a tulajdona-így az örökös keresése is értelmetlen-hisz a járműről nincs semmi,csak a fizikai léte.
    Ebben az esetben-ha nincs adásvételi,csak a jármű,és a tudat,hogy a felmenőinké volt-nem lesz Közjegyzői papírunk,ami a jogalapja lenne a Közlekedési Nyilvántartásból papír alapú lekérésnek. Ez a "róka fogta csuka". Mert az Okmányiroda-a műszaki adatok igazolásához,azok lekéréséhez-jogalapot kér,ami-ebben az esetben-a Közjegyzői Határozat szolgálna.
    Viszont a Közjegyző-ha nincs okmány-nem tud semmire sem hivatkozni,ami alapján megállapítja az örököst.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Mann; 2019 jan. 31, 18:09.

    Komment


      #62
      A hagyatéki eljárás az önkormányzat jegyzőjénél indul a hagyaték felleltározásával.

      A hagyatéki leltár felvétele érdekében a jegyző, mint hagyatéki leltárt felvevő hatóság jogosult az állami, önkormányzati szervektől, bíróságtól, egyéb hatóságoktól adatokat kérni.
      Még nem próbáltam, de álláspontom szerint itt lehet kezdeményezni azt, hogy a jegyző, mint eljáró hatóság keresse meg a központi nyilvántartást az elhunyt tulajdonát képező járművel kapcsolatban!

      Ha a jegyző beszerzi az adatokat, bele tudja venni a járművet a hagyatéki leltárba. Az az örökös tulajdona, amiről igazolható, hogy az övé volt.
      A hagyatéki leltárt a jegyző küldi meg a közjegyzőnek az előtte folyó eljáráshoz.

      A közjegyző feladata az örökség átadása az örökösöknek. Ezt akkor tudja megtenni, ha tisztázott, kik az örökösök, és tisztázott, hogy mi az örökség, azaz az örökhagyó tulajdona.

      Ha lezárult a hagyatéki eljárás, az nem akadálya annak, hogy később felmerült hagyatéki vagyontárgy kapcsán póthagyatéki eljárást indítson bármely örökös. A póthagyatéki eljárás ugyanolyan, mint a hagyatéki eljárás.

      A közjegyzői díj:

      Ha a közjegyzői tevékenység tárgyának értéke (az ügyérték) megállapítható, a közjegyző munkadíját ennek alapján kell megállapítani.

      Az ügyértékhez igazodó munkadíj összege sávosan igazodik az ügyértékhez.

      20 000 Ft-ot meg nem haladó ügyérték esetén 1000 Ft

      20 000 Ft feletti, de 50 000 Ft-ot meg nem haladó ügyérték esetén 4%

      50 000 Ft feletti, de 100 000 Ft-ot meg nem haladó ügyérték esetén 3%

      100 000 Ft feletti, de 500 000 Ft-ot meg nem haladó ügyérték esetén 2%

      500 000 Ft feletti, de 5 000 000 Ft-ot meg nem haladó ügyérték esetén 1%

      5 000 000 Ft feletti, de 10 000 000 Ft-ot meg nem haladó ügyérték 0,5%

      10 000 000 Ft feletti ügyérték esetén 0,25%, de legfeljebb 200 000 000 Ft ügyérték alapján járó munkadíj számítható fel.

      Mindegyik esetben az összeghez hozzáadódik a az adott sáv alsó határa alatti összegre megállapított díj.





      Mann, emu és Che kedvelte ezt.

      Komment


        #63
        Szervusztok!

        Mit mondjak,-elképesztő ez a sok baromság amit letuszakolnak az ember torkán,hogy dokumentáltan hozzájusson ahhoz,ami az övé.Teljességgel nem életszerű,-mert ha mondjuk nagy betegen fekszik valakinek a hozzátartozója,akihez lelkileg kötődik és az elmúlása teljesen összetöri a hátramaradottakat,nem az lesz a temetés után az első dolga,hogy mit is örökölt.Hónapokig eltart a lelki tusa,amíg egyáltalán fel tudja fogni,hogy mi is történt,bár belenyugodni csak nehezen,sok idő elmúltával tud,de végleg megnyugodni,majd csak akkor,ha már Ő sem lesz.Nos a temetés után valamikor megkezdődik az ún. hagyatéki eljárás,szerencsés eset,ha egyetlen örökös marad,szerencsétlenebb,ha több és elkezdenek marakodni a koncon,ami gyakran előfordul.A különböző ingatlanok és ingóságok külön súlyozottak és míg a háznak,földnek,teleknek és nagyobb értékű ingóságoknak hamar meg lesz az örököse,sok esetben elkerüli az emberek figyelmét,és talán nem is emlékeznek rá,hogy a padlás rejtett szögletében,vagy egyéb félreeső helyen,van még egy elhanyagolt Csepel,Pannónia,vagy egyéb.

        Azért nem tartom életszerűnek egy örökség folyamán fellelt öreg járművel kapcsolatos,hagyatéki herce-hurcát,mert valójában ezek a dolgok roncs,vagy nagyon elhanyagolt állapotban kerülnek elő és egyáltalán az ápolást és a temetést követő lelki gyötrelmek után az emberek többsége fel sem fogja,vagy esetleg sokadik vagyontárgyként kezeli ezeket az elavult dolgokat,melyeknek elsősorban érzelmi értékük van ,mert az "Apám,Nagyapám" használta és becsülte valamire és az irántuk érzett tisztelet készteti arra,hogy megőrizze azokat.

        Nem tudom miért alkotnak olyan szabályokat,amelyek nem veszik figyelembe az életszerűséget és humánus felfogással kezelnék az efféle eseteket,-mondjuk a jegyző,közjegyző,párttitkár,pap,pópa,rabbi,.... két hiteles tanúval igazolni,hogy az a valami az ősöké volt és erre a pecsétet,mondjuk rátehetné a rendőrség,hogy az adott dolog körözési listán nem szerepel.

        Ennyire egyszerűnek kellene lenni az egész eljárásnak,ha előkerül az a qrva papír,ha nem,hisz a papírral ki lehet törölni a likat,az különösen nem érték,csak egy kísérő valami.

        Eléggé fel tudom magam húzni ezeken a dolgokon,mert csak lopják tőlünk az időt,meg jól meg is fejnek a semmiért és még azt is elvárják,hogy hajbókoljunk.Komolyan mondom,hogy igen életigenlő ember vagyok,de egy olyan sz@r világban élünk,hogy ebből öröm lesz kifingani,-de mondjuk mi tettük azzá,mert hagyjuk,hogy így legyen.


        Üdvözlettel:Che
        sepy, madorka és 3 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #64
          Mann eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A munkadíja bagatel,mert a motor értéke nem haladja meg a 20.000 ft-tot,max 2000 ft.
          Namármost. csak mert ez egy jó szó.

          Esetemben mint hogy azt Lemezjáték korrekten leírta a jegyző készítette el a leltárt, és értékelte a Vespát 250ezer Ft-ra. Nem tudom mi alapján de tulajdonképpen ennyiért nem adnám el. meg egyébként sem adnám el!
          Ezért próbáltam volna trükközni, hogy vegyük olybá hogy ez okmányiroda által biztosítás és/vagy adó nemfizetés miatt ki van vonva a forgalomból és nem ér ennyit. Erre volt a válasz hogy variálhatok de annak is van díjtétele, és nem jövök ki jobban ha esetleg elfogadják , de az sem valószínű, mert azt sem veszik be hogy egy Pannónia ami megér bárkinek egy póthagyatéki eljárást kevesebb mint 200 ezer Ft (mert ugye ennek van gyakorlata), ez pedig nem pannónia.
          Ezt viszonylag gyorsan fel bírtam fogni, most pedig Lemezjáték táblázatából igazolva látom mert feltételezem a a fellebbezés illetéke több mint 2500Ft, vagyis magamból csináltam volna hülyét.

          Komment


            #65
            Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Még nem próbáltam, de álláspontom szerint itt lehet kezdeményezni azt, hogy a jegyző, mint eljáró hatóság keresse meg a központi nyilvántartást az elhunyt tulajdonát képező járművel kapcsolatban!
            Itt a pont,ez a megoldás,és így működik a dolog!...miért nem Nekem jutott eszembe

            Komment


              #66
              Mann eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Itt a pont,ez a megoldás,és így működik a dolog!...miért nem Nekem jutott eszembe
              Szerintem is ez lehet a megoldás, mert a rendszerek működése többnyire logikus, és ha már adatvédelmi szempontból az a szabály, hogy akárki nem kutakodhat nyilvántartásokban, akkor a rendszernek kell adnia eszközt, ami segíti azokat, akiknek ehhez valós érdekük fűződik. Csak néha nem ismerjük a rendszerek működését...(Néha azok sem, akik benne dolgoznak...)

              A gond az, hogy még nem próbáltuk ki, továbbá, a jegyzőknek (hagyatéki leltárelőadó ügyintézőknek) sem mindennapos dolog ez, néha egyszerűbb "lepattintani" az ügyfelet, hogy ilyen pedig nincsen...

              Ha valaki ilyen helyzetbe kerül, és sikertelenül próbálkozik, akkor felajánlom, hogy segítek neki megfogalmazni azt az írásbeli beadványt, amire a hatóságnak A-t vagy B-t kell mondania, de ha elutasítja a kérést, írásban meg kell indokolnia...

              Visszakanyarodva, legyünk optimisták, hogy működik a dolog!!! Ha valaki kipróbálta, ossza meg a tapasztalatokat...
              Titus, sepy és 4 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #67
                Póthagyatéki eljárást lehet meghatalmazással csinálni az örökös távollétében ?

                Komment


                  #68
                  Nos mint írtam én túl vagyok a Hagyatéki eljáráson az apám Vespája ügyében.
                  Hát ez szopás.
                  ugye van jogerős határozatom egy olyan motorról amit én vettem az apámnak 1992-ben amikor még a törzskönyv nem létezett, és súlyadó dukált motorkerékpár esetében ha jól emlékszem 251ccm-től.
                  2015-ben kaptunk egy idézést a tanács adóügyiosztályától, hogy szőnyegszéle közepe. Bementem és előadták hogy én nem fizetek a Vespára adót ezért valljam be a teljesítményét. Huzogattam a vállam hogy kevés mert nem nagyon megy egyébként meg honnan tudjam ha Ők sem.
                  Néhány hónap múlva kapott az apám idézést a kormányablaktól, de mert Ő nem volt járóképes ezért az anyám beballagott ahol előadták hogy kivonják a Vespát a forgalomból mert nem fizettünk adót, Ő kétségbeesve visszaballagott a rendszámmal a forgalmi valamiért megmaradt.
                  Hétfőn elballagtam átírni mert ugye 15 napos kötelezettségem van. Hátszelem szerint sima ügy van hagyatéki végzés mely szerint én vagyok az örökös, sima ügy. hátszelem ügymenetben volt átpasszolt a szomszédhoz, hangoztatva hogy hátszeles vagyok. lepakoltam a forgalmit a végzést és hátradőltem.
                  A számítógépből kiolvasták hogy a motornak sosem volt törzskönyve, és hogy Ők vonták ki a forgalomból "biztosítás meg nem fizetése miatt". felhívta az egyre szimpatikusabb menyecske a Zsolti főnököt hogy hol a rendszám, mert azt ugye ők őrzik és nincs törzskönyv. Na itt derült ki hogy nincs meg a rendszám, és a kivonás dokumentációja amit Ők őriznek. fejvakerás hosszan, Zsolti főnök kimondta hogy felügyelettől állásfoglalás kell a hiányzó adatokról és akkor lesz törzskönyv és haladhat az ügymenet tovább. Szimpatikus menyecske mondta hogy felesleges várnom tovább hátszelem hívni fog ha a hiányzó lépcsőt sikerül meghágni.
                  Este hátszelem hívott hogy felügyelet látni akarja a motort. Elmentem az ottani hátszelemhez aki mondta hogy adatlap csak műszaki vizsgán készül, és sikeres vizsga esetén adják ki.
                  Motort már lemostam, felpumpáltam de a kulcsát nem találjuk, pedig csak járó motornál van index világítás kürt sttb mert itt nem csináltak helyet az akksinak,. Pénteken műszaki, mondjuk engem is meglepne a sikere.

                  heeegany, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #69
                    Mit is mondhatnék erre a herce-hurcára,-még szerencse,hogy van "hátszeled",-ettől függetlenül én veled vagyok.

                    Sajnos ahogy a sorok közül kivehető,szomorú esemény történt a családodban,-részvétem.

                    Üdvözlettel:Che

                    Komment


                      #70
                      Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Mit is mondhatnék erre a herce-hurcára,-még szerencse,hogy van "hátszeled",-ettől függetlenül én veled vagyok.
                      Az a Qrva nagy baj, hogy ha valamiért nem lenne meg a forgalmi akkor veszett lenne a fejsze nyele, és én úgy gondoltam hogy a fél éves kivonás az egy béna dolog, de tíz évre az királyság és már vagy 5 motorom ki van vonva és akkor azokkal mi lesz???
                      mátéapu kedvelte ezt.

                      Komment


                        #71
                        emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        de tíz évre az királyság és már vagy 5 motorom ki van vonva és akkor azokkal mi lesz???
                        Mi van akkor ,ha csak simán lejár a műszaki és nem visszük el több évig:akkor mi van? Valaki már járt így ,vagy van tapasztalata?
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #72
                          Hey,emberek,ez nem így van.
                          Műszaki adatokról műszaki vizsga alkalmasság NÉLKÜL is van vizsgalap.ami igazolja a műszaki adatokat az Okmányiroda-azaz a későbbi Bm nyilvántartás-számára.
                          Azaz,a forgalomba való részvétel igazolása (érvényes műszaki vizsga) egy procedúra
                          Az igazolás műszaki adatokról(szin,cm3,súly) egy másik.(természetesen lehet egybe is,de nem kötelező)

                          Egy feltétele van:magyar forgalmi rendszám,de nem fizikálisan (elveszhet,bevonhatják,stb)

                          Komment


                            #73
                            Mann eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Hey,emberek,ez nem így van.
                            Lényeg :mi a legjobb megoldás egy saját tulajdonban lévő jármű ,nem forgalomban tartására,hogy az alkalomszerűen eladható,örökölhető,forgalomba hejezhető maradjon:sok éven keresztül
                            dongos78 kedvelte ezt.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #74
                              Bejelentett külföldi lakás / tartózkodás / esetén hasszú időre ki lehet vonatni a forgalomból. Más esetben tudtom szerint 6 hónap és ennek lejártával automatikusan forgalomba helyezi a biztosító magyarul ha van műszaki ha nincs indul a fizetni való. Jelenleg egyetlen hosszabb időre kivonás a végleges mely hatósági vizsgával vissza helyezhető én így tudom. Jelenleg a Sport CZ-m 6 hónaponként fizetős a Luminám meg véglegesen kivont így nem kell bontóba vinnem.

                              Komment


                                #75
                                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                6 hónaponként fizetős
                                Üdv Sepy!
                                Kb. mennyi ennek a költsége és mi a menete?
                                Jelenleg 2 autóm van, télen a 23 éves swiftemet használom. Nyáron a munkák, sok hurcolnivaló miatt a P. Partnert.
                                A swift ráadásul a sok év alatt nagyon hozzám nőtt, nem tudok, és nem is akarok tőle megválni (nem mellesleg ez a világ legjobb autója, még egy ilyen nem lesz :-) )
                                Viszont irreálisan költséges dolog 2 autót fenntartani. Különösen úgy, hogy második autó nem az elért bonus fokozatba kerül, hanem a legmagasabb díjjal fut. (mert ugye abban az autóban tapasztalatlan kezdő sofőr vagyok, az első autóban ülve pedig egy -díjcsökkentéssel elismert- rutinos sofőr .... ki van ez találva )
                                Szóval a szezonális, téli-nyári váltott használat nagyon passzolna ezzel a 6 hónapos dologgal.
                                Csak kérdés hogy mennyi macerával, pénzkiadással jár?
                                Biztosítónál is külön jelentgetni kell a kivonást - visszahelyezést?
                                Ilyenkor új biztosítást kell kötni?
                                Üdv. Balázs

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X