Motornál kb,.2300 kocsit most nem tudom de nem sokkal több. Ilyenkor megszűnik a súly adó és a biztosítás is. Nagyon figyelni kell a lejártát mert automatikusan forgalomba helyeződik. Nem kell jelentgetni, innen érvényes a biztosításod / a régi kötvény / nem lesz másik az marad. Nem kell az önkormányzatnál sem jelentgetik mert a kivonáskor értesítik őket is.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Problémás papírozás!
Collapse
X
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Lényeg :mi a legjobb megoldás egy saját tulajdonban lévő jármű ,nem forgalomban tartására,hogy az alkalomszerűen eladható,örökölhető,forgalomba hejezhető maradjon:sok éven keresztül
Két lehetőséget látok,bár-úgy tudom-a motorkerékpárokra más a törvényi feltétel mint más járművekre.
ad1: 6 havonta,ideglenes kivonás.
2500 ft,de vigyázni kell,mert senki nem fog semmit küldeni,és a letelt idő után a biztosító napi fedezetlenség díjat fog kiszámlázni,ami horror.
ad2
Eladom ," Dragan Murcu,Romania,Satu Mare, Nyikolajcsausceszku utca 1 sz alatti lakosnak,erről lesz is egy adásvételim. De jobb,ha Cég a vevő,mondjuk :"Satu Mare Auto Center"
Ebben a helyzetben,ideglenes a kivonás-akárcsak pl egy tőlünk ellopott autó esetében-és határok nélküli...bármikor forgalomba tudjuk helyezni,hisz Dragan bármikor visszahozhatja(eredeti állapot visszaállítása)vagy eladhatja nekünk,az általunk eladott járművet!
dongos78 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Szervusztok!
Az autók esetében is 2300 Ft. az ideiglenes kivonatás költsége,egy félévre,-legalábbis decemberben még annyi volt.
Megjegyzem nem nagyon tudom követni az eljárásokat és leírásokat,amik a témában születtek,-úgy látszik funkcionális analfabéta vagyok.
Jópár éve még nem volt olyan fémiparral kapcsolatos műszaki rajz,amiről ne tudtam volna szinte azonnal megérteni a lerajzolt gépet,vagy alkatrészt és azt szinte képszerűen látni. Remélem még mostanra se hülyültem sokat,de ezek a tulajdonlással,meg forgalomba helyezéssel,tartással és kivonatással kapcsolatos eljárások számomra érthetetlenek és ellentmondanak a józan észnek,igaz a műszaki rajzban van logika,de a fenti eljárásokban semmi.
Elolvasván a hozzászólásokat,-szinte mindent lehet rengeteg utánjárással és pénzért én feladom.
Üdvözlettel:Che
- 4 likes
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseBiztosítónál is külön jelentgetni kell a kivonást - visszahelyezést?
Ilyenkor új biztosítást kell kötni?dongos78 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Értem, köszönöm!
Már csak az a kérdés, hogy 2 autó 6 havonkénti váltott használatával vajon a bonus fokozat, besorolás hogyan működik.
"A" autóra érvényes, már elért besorolást át lehet vinni "B" autóra, amikor "A" kivonásra kerül 6 hónapra?
Ha nem lehet átvinni, akkor is spórolok 32ezret /év. Ha át lehet, akkor meg annyit hogy külön épület kell a sok megmaradt pénznek, amit időnként vasvillával át kell forgatni hogy ne pudvásodjon össze..... Jó, lehet hogy nem annyit, de 50 ezret biztosan.
- 3 likes
Komment
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem a biztosítók vannak érted, hanem te vagy értük.emu és Lemezjáték kedvelte ezt."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKeresd meg a régi rendszámot, be van ütve a Csepelnél a villanyakba. Azzal a rendszámmal, és a motor adataival, alváz és motorszám, csináltasd a póthagyatékit. Írasd bele, hogy a forgalmi engedély és a rendszám le lett adva a motor kivonásakor. El kell hogy fogadják, és ennek elégnek kell lennie az okmányirodán. Ez ugyanolyan hívatalos papír, mint a forgalmi engedély. A többit meg kell oldaniuk hívatalból.
Sikerült "előásnom" a T csepelt. Elég jól átvészelte a dobozban töltött közel 20 évet. Úgy néz ki minden darabja megvan ami megvolt korábban is.
Összenéztem a váz és motorszámot. Szerencsére egyezik mind a kettő: BE 24 875
Továbbá a blokk két darabján lévő számokat. Ez is egyezik: 4427
Találtam még számot a fenti 4427-es azonosító számmal ellentétes oldalon: 3966 szünet 3 - ezt sajnos nem tudom mit jelent
Úgy tűnik, hogy ez a motor mindig is egy darab volt.
Említetted, hogy a rendszám is be van ütve az első villanyakba, ami segítheti majd az utólagos lepapírozását.
Itt 2 számsort is találtam. A lentiek közül melyik jelöli a rendszámot?
egy jól kivehetőt: KS 1483
és egy másikat ami tulajdonképpen bármi lehet: IN 383?
Köszönöm!
Komment
-
Mindkettő rendszám. A 2 betű 3 számos(IN 848 inkább, ha jól emlékszek, szögletes felső részű 3-ast használtak akkor) rendszámmal semmit nem érsz már, a nyilvántartás részben elveszett/megsemmisült. A másik 2 betű 4 szám (KS 14-83)rendszerű jelzésen talán el lehet indulni. Csodát ne várj, de ez is több, mint a semmi.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2019 márc. 18, 14:02."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMindkettő rendszám. A 2 betű 3 számos(IN 848 inkább, ha jól emlékszek, szögletes felső részű 3-ast használtak akkor) rendszámmal semmit nem érsz már, a nyilvántartás részben elveszett/megsemmisült. A másik 2 betű 4 szám (KS 14-83)rendszerű jelzésen talán el lehet indulni. Csodát ne várj, de ez is több, mint a semmi.
Ha jól értelek és összegeztem a javasoltakat, akkor a póthagyatékit a BE 24875 motorszámmal és KS 1483 rendszámmal adatokkal csináltassam meg.
A lenti képen lévő számok tudod mit jelentenek?
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMindkettő rendszám. A 2 betű 3 számos(IN 848 inkább, ha jól emlékszek, szögletes felső részű 3-ast használtak akkor) rendszámmal semmit nem érsz már, a nyilvántartás részben elveszett/megsemmisült. A másik 2 betű 4 szám (KS 14-83)rendszerű jelzésen talán el lehet indulni. Csodát ne várj, de ez is több, mint a semmi.
-a Tárnai utcai nyilvántartási Főosztály által tárolt adat megsemmisült (korábban fizikálisan más épületben,és persze más néven)
-kiadták a rendszámot másik,vagy 3.motorkerékpárra.
Viszont:A közhiteles (legyen az papír vagy számítógépes) nyilvántartás tárolása,kezelése kizárólag az Állam feladata volt,van,lesz.
Arra nincs kihatása,befolyásolása a közhatalmi ágat megválasztó polgárnak:Neked.(legfeljebb nem Őket választod a következő választáson)
Amennyiben-meglátásom szerint- bármilyen dokumentum,okirat(köz,magán)vagy bármi más igazolja a tulajdon jogot,és volt a Magyar(legyen az Királyi,Horthy,Rákosi,Kádár éra alatt) nyilvántartásban,joggal és eredményesen lehet (akár bírósági úton kikényszerítve) hogy újból nyilvántartásba/forgalomba tegyék!
Vonatkozik bármely formátumú frsz-ra,amit bármely,a hatalmon lévő Közhatalmi szervezet adott ki.
A törvény szerint indirect a bizonyítás,azaz mind addig el kell fogadni,amíg az ellenkezője nem nyer bizonyítást!
Lemezjáték kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Mann eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAmennyiben-meglátásom szerint- bármilyen dokumentum,okirat(köz,magán)vagy bármi más igazolja a tulajdon jogot,és volt a Magyar(legyen az Királyi,Horthy,Rákosi,Kádár éra alatt) nyilvántartásban,joggal és eredményesen lehet (akár bírósági úton kikényszerítve) hogy újból nyilvántartásba/forgalomba tegyék!
Fölösleges azzal foglalkozni, hogy mi van egy okirat tárral.
Komment
-
Sziasztok!
Haladtam közeben a kis Csepel póthagyatékával kapcsolatban: - Sajnos semmi vel sem vagyok előrébb.- Egyeztettem a közjegyzővel, hogy mire készülök. Kaptam tőle sablonokat az ügyintézéshez.
- Minden családtaggal aki az eredeti hagyatékban szerepelt aláírattam egy lemondó nyilatkozatot kivétel anyukámmal vele egy elfogadó nyilatkozatot. Így úgy gondoltam, hogy meg is vagyunk. Egyvalaki örökli a motort, én meg majd megkapom valahogy.
- Elkezdtük intézni a póthagyatéki kérelmet az Önkormányzatnál, ahol anno a hagyatékit intézték. Az ügyintéző rögtön leszaladt az okmányirodába ellenőrizni, hogy kinek a nevén van a járgány. Persze a digitális adatbázisban semmi nincs. (Miért is lenne?) és meg is akadt a folyamat. Póthagyatékira csak akkor veszik fel ha igazolni tudom, hogy öregeké volt. De ha ezt igazolni tudnám akkor nem akarnék póthagyatékit
Még egy valamiben reménykedem. Egy volt gimnáziumi osztálytársam vezeti a helyi okmányirodát. Vele már a a póthagyatéki előtt elkezdtünk mocorogni. Elindította a kartonos lekérdezést, és ha ott van valami, akkor még lehet belőle valami.
(Persze kérdés, hogy ha 60 év távlatából egyáltalán találnak-e valamit azzal tudok-e valamit kezdeni. Úgy értem, ha az derül ki, hogy sosem volt a nagyapám nevén, és egy régi adásvételit sem tudok felmutatni - ami nem valószínű, hogy előkerül, akkor a bejezett tulajdonossal, családjával tudok-e kezdeni valamit)
Arra meg még az okmányirodában sem tudtak választ adni, hogy van-e bármilyen jogi lehetőség arra az esetre, ha sehol nem találunk semmit arról, hogy a motor létezett és kik voltak a tulajdonosai.
Valakinek van esetleg más ötlet, hogy merre lehet még elindulni?
Köszönöm!Utoljára szerkesztve a következő által: Kondorfa; 2019 ápr. 03, 14:02.mátéapu kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Kondorfa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseha az derül ki, hogy sosem volt a nagyapám nevén, és egy régi adásvételit sem tudok felmutatni - ami nem valószínű, hogy előkerül, akkor a bejezett tulajdonossal, családjával tudok-e kezdeni valamit)
Kondorfa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseArra meg még az okmányirodában sem tudtak választ adni, hogy van-e bármilyen jogi lehetőség abban az esetben, ha sehol nem találunk semmit arról, hogy a motor létezett és kik voltak a tulajdonosai.
Lehetőség az OT-s összeépítés, de a fődarabok tulajdonjogának megszerzését is igazolni kell, és az is minimum "furcsa, ha összetartozó váz és blokk összeépítése jön szóba...
Ha az irat alapú kutatásnál előjön, hogy az örökhagyó volt a tulajdonos, akkor nyert ügyed van.
Komment
Komment