Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Problémás papírozás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Motornál kb,.2300 kocsit most nem tudom de nem sokkal több. Ilyenkor megszűnik a súly adó és a biztosítás is. Nagyon figyelni kell a lejártát mert automatikusan forgalomba helyeződik. Nem kell jelentgetni, innen érvényes a biztosításod / a régi kötvény / nem lesz másik az marad. Nem kell az önkormányzatnál sem jelentgetik mert a kivonáskor értesítik őket is.
    dongos78 és Che kedvelte ezt.

    Komment


      #77
      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

      Lényeg :mi a legjobb megoldás egy saját tulajdonban lévő jármű ,nem forgalomban tartására,hogy az alkalomszerűen eladható,örökölhető,forgalomba hejezhető maradjon:sok éven keresztül
      Nos,amilyen az adjon Isten,olyan a fogadj Isten Én az "ad2" megoldást választanám.
      Két lehetőséget látok,bár-úgy tudom-a motorkerékpárokra más a törvényi feltétel mint más járművekre.

      ad1: 6 havonta,ideglenes kivonás.
      2500 ft,de vigyázni kell,mert senki nem fog semmit küldeni,és a letelt idő után a biztosító napi fedezetlenség díjat fog kiszámlázni,ami horror.

      ad2
      Eladom ," Dragan Murcu,Romania,Satu Mare, Nyikolajcsausceszku utca 1 sz alatti lakosnak,erről lesz is egy adásvételim. De jobb,ha Cég a vevő,mondjuk :"Satu Mare Auto Center"
      Ebben a helyzetben,ideglenes a kivonás-akárcsak pl egy tőlünk ellopott autó esetében-és határok nélküli...bármikor forgalomba tudjuk helyezni,hisz Dragan bármikor visszahozhatja(eredeti állapot visszaállítása)vagy eladhatja nekünk,az általunk eladott járművet!


      dongos78 kedvelte ezt.

      Komment


        #78
        Szervusztok!

        Az autók esetében is 2300 Ft. az ideiglenes kivonatás költsége,egy félévre,-legalábbis decemberben még annyi volt.

        Megjegyzem nem nagyon tudom követni az eljárásokat és leírásokat,amik a témában születtek,-úgy látszik funkcionális analfabéta vagyok.

        Jópár éve még nem volt olyan fémiparral kapcsolatos műszaki rajz,amiről ne tudtam volna szinte azonnal megérteni a lerajzolt gépet,vagy alkatrészt és azt szinte képszerűen látni. Remélem még mostanra se hülyültem sokat,de ezek a tulajdonlással,meg forgalomba helyezéssel,tartással és kivonatással kapcsolatos eljárások számomra érthetetlenek és ellentmondanak a józan észnek,igaz a műszaki rajzban van logika,de a fenti eljárásokban semmi.

        Elolvasván a hozzászólásokat,-szinte mindent lehet rengeteg utánjárással és pénzért én feladom.

        Üdvözlettel:Che
        mátéapu, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #79
          dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Biztosítónál is külön jelentgetni kell a kivonást - visszahelyezést?
          Ilyenkor új biztosítást kell kötni?
          Tapasztalatból mondhatom, hogy a biztosítási díjból levonódik a kivont időszakra arányosan jutó díj, és nem kell bejelenteni. Ettől megszűnni nem fog a szerződés, csak ha összefüggően egy évig nincs forgalomban a jármű. De ha pont a kivonási időszakban van a biztosítási évforduló mondjuk egy féléves kivonás alkalmával akkor elvileg nem küldenek a következő évi biztosításról levelet mivel nincs is forgalomban a jármű, de ha ezután lejár a kivonás időtartama és automatikusan visszahelyeződik a gép a forgalomba akkor meg ugye nincs kifizetve a biztosítás. Ha normálisan gondolkodnak akkor a lejárattól indul a 30 nap ami alatt befizetheted a díjat, és nem kell fedezetlenségi díjat fizetned. Ebben viszont nem vagyok biztos.
          dongos78 kedvelte ezt.

          Komment


            #80
            Értem, köszönöm!
            Már csak az a kérdés, hogy 2 autó 6 havonkénti váltott használatával vajon a bonus fokozat, besorolás hogyan működik.
            "A" autóra érvényes, már elért besorolást át lehet vinni "B" autóra, amikor "A" kivonásra kerül 6 hónapra?
            Ha nem lehet átvinni, akkor is spórolok 32ezret /év. Ha át lehet, akkor meg annyit hogy külön épület kell a sok megmaradt pénznek, amit időnként vasvillával át kell forgatni hogy ne pudvásodjon össze..... Jó, lehet hogy nem annyit, de 50 ezret biztosan.
            sepy, Lemezjáték és Che kedvelte ezt.

            Komment


              #81
              Egyikről a másikra a besorolást " Bónuszt " nem tudod át vinni de kevesebb a teljesítmény adó és a bizti! A fennmaradt biztosítást vissza utalják vagy beszámítják a + . Erre nagyon figyelni!! Én ismost fizettem+ 45000 tf bizti büntetést.
              dongos78 kedvelte ezt.

              Komment


                #82
                dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                besorolás hogyan működik.
                Nem a biztosítók vannak érted, hanem te vagy értük.
                dongos78, emu és Che kedvelte ezt.

                Komment


                  #83
                  mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Nem a biztosítók vannak érted, hanem te vagy értük.
                  Ezt szerinted ők is tudják?????
                  emu és Lemezjáték kedvelte ezt.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #84
                    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Keresd meg a régi rendszámot, be van ütve a Csepelnél a villanyakba. Azzal a rendszámmal, és a motor adataival, alváz és motorszám, csináltasd a póthagyatékit. Írasd bele, hogy a forgalmi engedély és a rendszám le lett adva a motor kivonásakor. El kell hogy fogadják, és ennek elégnek kell lennie az okmányirodán. Ez ugyanolyan hívatalos papír, mint a forgalmi engedély. A többit meg kell oldaniuk hívatalból.
                    Szia!

                    Sikerült "előásnom" a T csepelt. Elég jól átvészelte a dobozban töltött közel 20 évet. Úgy néz ki minden darabja megvan ami megvolt korábban is.

                    Összenéztem a váz és motorszámot. Szerencsére egyezik mind a kettő: BE 24 875
                    Továbbá a blokk két darabján lévő számokat. Ez is egyezik: 4427
                    Találtam még számot a fenti 4427-es azonosító számmal ellentétes oldalon: 3966 szünet 3 - ezt sajnos nem tudom mit jelent

                    Úgy tűnik, hogy ez a motor mindig is egy darab volt.

                    Említetted, hogy a rendszám is be van ütve az első villanyakba, ami segítheti majd az utólagos lepapírozását.


                    Itt 2 számsort is találtam. A lentiek közül melyik jelöli a rendszámot?
                    egy jól kivehetőt: KS 1483
                    és egy másikat ami tulajdonképpen bármi lehet: IN 383?
                    Köszönöm!
                    Attached Files

                    Komment


                      #85
                      Mindkettő rendszám. A 2 betű 3 számos(IN 848 inkább, ha jól emlékszek, szögletes felső részű 3-ast használtak akkor) rendszámmal semmit nem érsz már, a nyilvántartás részben elveszett/megsemmisült. A másik 2 betű 4 szám (KS 14-83)rendszerű jelzésen talán el lehet indulni. Csodát ne várj, de ez is több, mint a semmi.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2019 márc. 18, 14:02.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #86
                        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Mindkettő rendszám. A 2 betű 3 számos(IN 848 inkább, ha jól emlékszek, szögletes felső részű 3-ast használtak akkor) rendszámmal semmit nem érsz már, a nyilvántartás részben elveszett/megsemmisült. A másik 2 betű 4 szám (KS 14-83)rendszerű jelzésen talán el lehet indulni. Csodát ne várj, de ez is több, mint a semmi.
                        Köszönöm a gyors választ!

                        Ha jól értelek és összegeztem a javasoltakat, akkor a póthagyatékit a BE 24875 motorszámmal és KS 1483 rendszámmal adatokkal csináltassam meg.

                        A lenti képen lévő számok tudod mit jelentenek?

                        Attached Files

                        Komment


                          #87
                          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Mindkettő rendszám. A 2 betű 3 számos(IN 848 inkább, ha jól emlékszek, szögletes felső részű 3-ast használtak akkor) rendszámmal semmit nem érsz már, a nyilvántartás részben elveszett/megsemmisült. A másik 2 betű 4 szám (KS 14-83)rendszerű jelzésen talán el lehet indulni. Csodát ne várj, de ez is több, mint a semmi.
                          No,no....valóban volt/van olyan,hogy :
                          -a Tárnai utcai nyilvántartási Főosztály által tárolt adat megsemmisült (korábban fizikálisan más épületben,és persze más néven)
                          -kiadták a rendszámot másik,vagy 3.motorkerékpárra.

                          Viszont:A közhiteles (legyen az papír vagy számítógépes) nyilvántartás tárolása,kezelése kizárólag az Állam feladata volt,van,lesz.
                          Arra nincs kihatása,befolyásolása a közhatalmi ágat megválasztó polgárnak:Neked.(legfeljebb nem Őket választod a következő választáson)

                          Amennyiben-meglátásom szerint- bármilyen dokumentum,okirat(köz,magán)vagy bármi más igazolja a tulajdon jogot,és volt a Magyar(legyen az Királyi,Horthy,Rákosi,Kádár éra alatt) nyilvántartásban,joggal és eredményesen lehet (akár bírósági úton kikényszerítve) hogy újból nyilvántartásba/forgalomba tegyék!

                          Vonatkozik bármely formátumú frsz-ra,amit bármely,a hatalmon lévő Közhatalmi szervezet adott ki.
                          A törvény szerint indirect a bizonyítás,azaz mind addig el kell fogadni,amíg az ellenkezője nem nyer bizonyítást!
                          Lemezjáték kedvelte ezt.

                          Komment


                            #88
                            Mann eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Amennyiben-meglátásom szerint- bármilyen dokumentum,okirat(köz,magán)vagy bármi más igazolja a tulajdon jogot,és volt a Magyar(legyen az Királyi,Horthy,Rákosi,Kádár éra alatt) nyilvántartásban,joggal és eredményesen lehet (akár bírósági úton kikényszerítve) hogy újból nyilvántartásba/forgalomba tegyék!
                            Egyetértek! Ez a lényeg, ezek közokiratok, és el kell fogadnia minden hatóságnak őket! (Kivéve, ha bizonyítható, hogy hamisított.)
                            Fölösleges azzal foglalkozni, hogy mi van egy okirat tárral.

                            Komment


                              #89
                              Sziasztok!

                              Haladtam közeben a kis Csepel póthagyatékával kapcsolatban: - Sajnos semmi vel sem vagyok előrébb.
                              • Egyeztettem a közjegyzővel, hogy mire készülök. Kaptam tőle sablonokat az ügyintézéshez.
                              • Minden családtaggal aki az eredeti hagyatékban szerepelt aláírattam egy lemondó nyilatkozatot kivétel anyukámmal vele egy elfogadó nyilatkozatot. Így úgy gondoltam, hogy meg is vagyunk. Egyvalaki örökli a motort, én meg majd megkapom valahogy.
                              • Elkezdtük intézni a póthagyatéki kérelmet az Önkormányzatnál, ahol anno a hagyatékit intézték. Az ügyintéző rögtön leszaladt az okmányirodába ellenőrizni, hogy kinek a nevén van a járgány. Persze a digitális adatbázisban semmi nincs. (Miért is lenne?) és meg is akadt a folyamat. Póthagyatékira csak akkor veszik fel ha igazolni tudom, hogy öregeké volt. De ha ezt igazolni tudnám akkor nem akarnék póthagyatékit

                              Még egy valamiben reménykedem. Egy volt gimnáziumi osztálytársam vezeti a helyi okmányirodát. Vele már a a póthagyatéki előtt elkezdtünk mocorogni. Elindította a kartonos lekérdezést, és ha ott van valami, akkor még lehet belőle valami.

                              (Persze kérdés, hogy ha 60 év távlatából egyáltalán találnak-e valamit azzal tudok-e valamit kezdeni. Úgy értem, ha az derül ki, hogy sosem volt a nagyapám nevén, és egy régi adásvételit sem tudok felmutatni - ami nem valószínű, hogy előkerül, akkor a bejezett tulajdonossal, családjával tudok-e kezdeni valamit)

                              Arra meg még az okmányirodában sem tudtak választ adni, hogy van-e bármilyen jogi lehetőség arra az esetre, ha sehol nem találunk semmit arról, hogy a motor létezett és kik voltak a tulajdonosai.

                              Valakinek van esetleg más ötlet, hogy merre lehet még elindulni?

                              Köszönöm!
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Kondorfa; 2019 ápr. 03, 14:02.
                              mátéapu kedvelte ezt.

                              Komment


                                #90
                                Kondorfa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                ha az derül ki, hogy sosem volt a nagyapám nevén, és egy régi adásvételit sem tudok felmutatni - ami nem valószínű, hogy előkerül, akkor a bejezett tulajdonossal, családjával tudok-e kezdeni valamit)
                                Ebben az esetben a hagyatéki eljárás valóban nem segíthet semmit, hiszen az öröklés az örökhagyó tulajdonának átszállását jelenti.

                                Kondorfa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Arra meg még az okmányirodában sem tudtak választ adni, hogy van-e bármilyen jogi lehetőség abban az esetben, ha sehol nem találunk semmit arról, hogy a motor létezett és kik voltak a tulajdonosai.
                                Ez esetben én sem sok esélyt látok. Komplett járműre nem lehet tulajdont szerezni "találás" jogcímén. (Egyszerűbb dolgoknál ez működhet, hiszen a talált tárgyakat be kell vinni a jegyzőnek, és ha nem jelentkezik érte a tulajdonosa, akkor ha jól emlékszem, egy év után a találó tulajdonába kerül. Ez komplett regisztrált dolgoknál, mint a jármű, nem megy.)

                                Lehetőség az OT-s összeépítés, de a fődarabok tulajdonjogának megszerzését is igazolni kell, és az is minimum "furcsa, ha összetartozó váz és blokk összeépítése jön szóba...

                                Ha az irat alapú kutatásnál előjön, hogy az örökhagyó volt a tulajdonos, akkor nyert ügyed van.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X