Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Póthagyatéki eljárás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szervusztok Uraim! Ma kaptam egy telefont, miszerint a második póthagyatéki eljárás is célba ért amit én kezdeményeztem, illetve az én kérésemre kezdeményezték az érintettek.
    Gratulálok!

    dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A másik hogy egyenes ági öröklés alapján nincs adó rajta... jól tudom?
    Egyenes ági öröklés esetén nincs rajta adó, az viszont előfordulhat, hogy a motor eladása miatt esetleg megkeresi a NAV. Ebben az esetben legfeljebb annyit lehet tenni, hogy "kárpótlod" a nénit, kifizeted helyette a adót. Erre, hogy érdemes-e előre felkészíteni, nem tudom, de legalább a szerződés aláírása után.
    kollarg kedvelte ezt.

    Komment


      #62
      Tudjátok! Nagyon becsüllek Titeket! Ennyi munka, utánajárás, vesződés, győzködés, hivataljárás, telefonálgatás, postára járás, ügyvédekkel, közjegyzővel tárgyalás...
      idő, idő, idő, pénz, pénz , pénz!!!
      Ha összeszámolod mennyivel jössz ki jobban mintha papírost veszel?
      Tényleg érdekelne!
      De minden esetre gratula a mutatványhoz!!!

      Komment


        #63
        soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Egyenes ági öröklés esetén nincs rajta adó, az viszont előfordulhat, hogy a motor eladása miatt esetleg megkeresi a NAV.
        Köszi a választ - akkor felkészítem a nénit, mást úgysem tudok tenni. Kifizetni pedig ki kell, úgysincs kerülő.

        mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ha összeszámolod mennyivel jössz ki jobban mintha papírost veszel?
        Tényleg érdekelne!
        Hát... egy komplett papíros Pannonia legyen mondjuk 75-80e forint, mert nem stimmel a váz és blokkszám.

        Én 1500 (ezerötszáz) forintért vettem a vázat két oldaldobozzal, mert más nem volt hozzá. 2500 forint volt a KEKKH-s mutatvány (illetékkel, postaköltséggel, telefonálással). Kb. 1000 (egyezer) forintot eltelefonáltam az örökössel, illetve volt egy itthon-Sopron-itthon utam, ami gázolajban kb. 3000, valamint lesz még max. 15000 forintnyi eljárási díj. Eddig az összeg 23000 forint. Ha hozzávesszük hogy vettem egy másik, de teljesen papírok nélküli (beütött rendszáma sincs) Pannoniát 25000-ért, akkor eddig 48 ezer forint az összeg. Ezzel a géppel nem a restaurálás a cél, hanem a napi használhatóság - biztosan fogok róla képet feltenni még idén.

        Az MZ másik téma, az elég ritka darab, ott mindenképpen megérte, igaz ott rohangáltam is nem keveset, főleg a nénihez. Hozzá hetekig tartott csak a fészerbe bekönyörögni magamat, képzelheted milyen kínszenvedés volt mire minden részletet megbeszéltünk, kifizettem és elhoztam.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #64
          Mucsom!
          Igazából van olyan motor aminél lehet jobb papírosat venni.
          Csak példaként említem hogy amilyen motorokat én szereztem (Pannónia, Csepel) ezekből is egyre
          kevesebb a papíros, főleg Csepelből! Igen, lehet 400 000-ért venni, de valahogy ez nem az én pénztárcám.
          Szóval maradt a kisebb, rizikósabb, olcsóbb költségvetésű történet, ahol benne van a hivatali ügyintézéstől kezdve a nagy bukásig. Személy szerint én ezért kutatgattam, leveleztem stb az
          állítólagos tulajokat, hátha sikerül alapon.

          Ps: Az élet most lett kegyes hozzám, intézés alatt van egy szürke forgalmis Csepel, így teljes lesz az örömöm!
          OdinHEM kedvelte ezt.

          Komment


            #65
            soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            viszont előfordulhat, hogy a motor eladása miatt esetleg megkeresi a NAV
            Nem fordulhat elő ! Eddig az ingóságok után évi 200.000 ft ig adómentes volt. De már azóta emelték is tán 300.000 ft-ra
            OdinHEM és soveny kedvelte ezt.

            Komment


              #66
              mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Eddig az ingóságok után évi 200.000 ft ig adómentes volt. De már azóta emelték is tán 300.000 ft-ra
              És ez akkor is így van, ha csak pár napig volt tulajdonos? Közben beugrott, hogy korábban egy "vatera VS Nemzeti Adó és Vámhivatal" cikkben olvastam ilyesmit, de a kérdés, hogy mit vesznek használt ingóságnak...
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                #67
                dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Mucsom!
                Igazából van olyan motor aminél lehet jobb papírosat venni.
                Csak példaként említem hogy amilyen motorokat én szereztem (Pannónia, Csepel) ezekből is egyre
                kevesebb a papíros, főleg Csepelből! Igen, lehet 400 000-ért venni, de valahogy ez nem az én pénztárcám.
                Szóval maradt a kisebb, rizikósabb, olcsóbb költségvetésű történet, ahol benne van a hivatali ügyintézéstől kezdve a nagy bukásig. Személy szerint én ezért kutatgattam, leveleztem stb az
                állítólagos tulajokat, hátha sikerül alapon.

                Ps: Az élet most lett kegyes hozzám, intézés alatt van egy szürke forgalmis Csepel, így teljes lesz az örömöm!
                Huhh, akkor tényleg összeteszem a két kezem, hogy nagyon jutányos áron hozzájutottam egy forgalomban lévő, rendszámos, forgalmis, törzskönyves 125 D csepelhez, aminek a képe fenn van a profilomban. Az eredetvizsga OK, a műszaki ma OK, holnap megyek az Okmányirodába remélem ott is minden OK, és befejeződik az átírás! Ja és a motor is nagyon OK, nincs szétfaragva, totál eredeti alkatrészek, sőt nekem még a házi festés is tetszik, mert az is veterán már!
                heeegany kedvelte ezt.

                Komment


                  #68
                  Szervusztok Urak! Átmenetileg eltűntem, mert vizsgaidőszak van - viszont ma érkezett a végzés, miszerint megörököltem 500 (ötszáz) forint értékben egy 1962 októberi Pannonia T1-es vázát. Póthagyatéki eljárás volt ez is, a tapasztalataimat majd összefoglalom amint végeztem a vizsgákkal - bár látom készül a petíció is a dolgok leegyszerűsítésére, amit még szintén nem volt időm átolvasni.
                  heeegany, soveny és 5 további látogató kedvelte ezt.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    #69
                    Szürke forgalmi Cz 175 450

                    Sziasztok segitséget szeretnék kérni . Van egy 450-es Cz 175 meg van a régi rendszáma és a szürke forgalmija is de a nagyapám neve szerepel a forgalmiban de már sajnos meghalt .
                    Kaphat még a motor új rendszámot ? Ha igen akkor milyen papirok kellenek hozzá?
                    A motorról annyit hogy elég rossz állapotban van de még bontatlan a blokk 14e km el ezért tervezem egy másik Cz vásárlását alkatrésznek teljesen gyárira akarom vissza állitani .
                    Előre is köszönöm a segitséget.
                    Üdv. Gábor

                    Komment


                      #70
                      Teljesen hivatalosan hagyatékoltatva. Azaz a hagyatékban fel kellett volna tüntetni és mint örököstől tudod megvenni, ha ez volt akkor pót hagyatéki eljárás kell.
                      Vagy "megtalálod" azt az adásvételit amit anno irtatok (csakmár mindenki elfelejtett), vagy szüleid irtak a nagyapáddal (ha te kiskoru voltal) és mint jogfolytonos láncolat veszed meg a motort. Mivel családon belül van, ezért talán könnyebb keresgetni és találni.
                      A póthagyatékoltatás is egyszerű, nem akarlak lebeszélni róla.

                      Komment


                        #71
                        Szervusz Gábor!


                        Olvasd át a fórum póthagyatéki eljárással kapcsolatos írásait!Hirtelen nem tudom,pontosan,hol találod meg,de a lepapírozással kapcsolatos írásokban,már sokszor volt szó róla.

                        Üdvözlettel:Che

                        Komment


                          #72
                          Sztori a következő:

                          Néhány évvel ezelőtt vásároltam két 250-es Jawat. Az egyiket papírok nélkül, ez volt jobb állapotban, a másikat szürke forgalmival. Mint később a szétszedésnél kiderült, jó vételnek ígérkezett, mivel az alkatrészek állapotából ítélve a papírok nélküli motor sokat állhatott, blokkja aligha volt még szétszedve.

                          A megvétel után felkerestük a szürke forgalmiban szereplő utolsó bejegyzett tulajt, akiről kiderült, hogy jó pár évvel ezelőtt meghalt, csupán hozzátartozói voltak elérhetőek a községben. Felkeresésük előtt, megkérdeztem azt az embert, akitől én vettem a motorokat: megvannak-e az adásvételi szerződések, amelyek a bejegyzett tulajhoz vezetnek. A válasza nemleges volt, így kénytelenek voltunk felkeresni az elhunyt, szürke forgalmiba bejegyzett tulaj hozzátartozóit. A férfi testvérét sikerült elcsípni, aki minden adatot lediktált nekünk, ami szükséges lehet egy adásvételi kitöltéséhez, csupán a személyi igazolvány számát nem tudta megmondani, az okmányt valamiért nem találta magánál. (Tehát ez az adat hiányzik.) Egyébként a motor hagyatéki eljárásban hivatalosan nem szerepelt.

                          Elég sok időm és pénzem van már a motorban, mindenképpen szeretném forgalomba helyezni a papírral rendelkező motoromat, persze, kérdés, hogy mennyire lehet rizikós egy adásvételi kitöltése az elhunyt férfi aláírásával... Vagy ettől fölösleges parázni? Illetve honnan lehetne kideríteni a férfi személyi igazolványának számát?

                          Ha tudnátok segíteni ebben a dologban, nagyon megköszönném.

                          Komment


                            #73
                            Egyébként a motor hagyatéki eljárásban hivatalosan nem szerepelt.
                            Erre találták ki a póthagyatéki eljárást,ami nem egy ördöngős, valóságtól elrugaszkodott vmi.
                            hogy mennyire lehet rizikós egy adásvételi kitöltése az elhunyt férfi aláírásával
                            Az adásvételi szerződés magánokirat,amennyire én tudom, keress rá a googleban: magánokirat-hamisítás.
                            Lemezjáték és ptm004 kedvelte ezt.

                            Komment


                              #74
                              Tehát mit kellene csinálnom?

                              Komment


                                #75
                                Madorka kolléga arra próbálta felhívni a figyelmedet hogy nem kellene belebonyolódni egy okirat hamisításba... ergo a póthagyatéki eljárás maradt az eszközök közül az egyedüli járható út.
                                Lemezjáték, madorka és 2 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X