Majd ha lesz hagyatéki végzés a nevedre.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kössek biztosítást, de hogyan?
Collapse
X
-
Nekem a motorom ideiglenes volt kivonva a forgalomból, rendszámom, zöld forgalmim volt, az ideiglenes kivonás határidejét nem léptem túl.
A sorrend a következő volt:
Biztosítás, műszaki eredetiségi egybe, okmányiroda.
Ha nem akartam volna akkor le műszakiztatni, akkor azt mondták, átírathatom úgy, hogy eredetiségi vizsgálat, majd okmány iroda, de akkor 30 napon belül meg kell csinálni a műszakit, mert ha túllépem, új eredetiségi kell, mert csak max 30 naposat fogadhatnak el.
Ja, és nálunk a vizsgabázison azt mondták, míg nincs biztosítás, nincs műszaki vizsga.
Ha nincs rendszám, szerintem alvázszámra vizsgáztatnak, de ha lesz időm megkérdezem, úgy is ismerem az alianzosokat. Erre már kíváncsi vagyok, mert lehetek ilyen helyzetben egyszer....
Komment
-
Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa nincs rendszám, szerintem alvázszámra vizsgáztatnak
Szerintem biztosítója válogatja. Amikor én kötöttem a rendszám nélküli motorra, azt mondták, a rendszám mezőt "AAA-000" értékkel töltsem ki, abból ők tudni fogják, hogy még nincs rsz. Aztán ha lesz valós, be kell jelentenem....
Komment
-
Azért tudnak időnként hülyeséget mondani még az okos irodában is. Ilyen mit Igrich is felvázolt az eredetiség vizsgálatról. Már azért is mert ha megvan a vizsgálat és névre van írva akkor az én tulajdonom a gép és akkor viszem műszakira mikor én akarom. Szürke forgalmi esetén így van kivont forgalmi idején pedig a kivonás ideje alatt bármikor, ha letelne és nincs műszaki újból ki kell vonni mert ha letelik a kivonás a biztosító ketyeg.
- - - Updated - - -
Dondós én csak azért riogattalak mert azt írtad egyszer már próbálkoztál a műszaki vizsgával és akkor kötöttél biztosítást a gépre. Ha kivontad a forgalomból azóta folyamatosan akkor baj nincs ha nem tetted akkor a biztosítót nem érdekli,hogy dobozban tároltad vagy másként.Természetesen a tévedés lehetősége fenntartva.!
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa kivontad a forgalomból azóta folyamatosan akkor baj nincs
"A biztosítási kötelezettség, ha jogszabály másként nem
rendelkezik, a mindenkori üzemben tartót a gépjármű
hatósági engedéllyel és jelzéssel való ellátásának
időpontjától - a szünetelés kivételével - a gépjármű
forgalomból történő kivonásáig, illetve a külön jogszabályban
meghatározott forgalomba helyezésre nem kötelezett
gépjármű esetében a forgalomban történő részvétel
kezdetétől a részvétel végleges megszüntetéséig terheli."
Az én motoromnak egyelőre semmiféle hatósági jelzése, ill. engedélye nincsen (konkrétan, csak szürke forgalmi, melyben "végleg kivonva" bejegyzés van), így elvileg megúszom a sokszámjegyű összegeketUtoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 máj. 05, 10:30.
Komment
-
dongos78
Az én motoromnak egyelőre semmiféle hatósági jelzése, ill. engedélye nincsen (konkrétan, csak szürke forgalmi, melyben „végleg kivonva” bejegyzés van), így elvileg megúszom a sokszámjegyű összegeket
Ez azonban csak az esetek egy része. Vannak olyan esetek is, amikor nem volt hivatalosan kivonva a forgalomból a jármű! Ilyenkor felmerülhet a fedezetlenségi díj kérdése, ami egy gyilkos dolog lehet!!!
Erről írok egy picit:
Egy példán keresztül bemutatva: 1996-ban vásárolt rendszámos motor, ami nem volt kivonva a forgalomból, ugyanakkor, soha nem műszakiztatta le a tulaj, mivel nem ment vele, és persze kötelezőt sem kötött rá.
Ha most akarja műszakiztatni (aminek feltétele a kötelező biztosítás) és simán beütöd egy biztosítási kalkulátorba, akkor valami horror összeget (kb. 200 ezerFt-ot) dob ki a kalkulátor, ami a fedezetlenségi díj miatt van.
Nem szabad bedőlni a kalkulátornak, a fedezetlenségi díjat néhány éve vezették be, és csak az azt követően kötött, majd nem fizetett biztosítások esetén számítható fel!!! (Visszamenőleges jogalkalmazás itt nem lehet!)
Az más lapra tartozik, és ettől élesen meg kell különböztetni, ha a fedezetlenségi díj bevezetése után megkötött biztosításunkat nem fizetjük, ekkor bizony vészesen ketyegni kezd az óra!
(A törvény csak akkor menetesít a díjfizetési kötelezettség alól, ha hivatalosan kivonatod a forgalomból a járművet, vagy leadod járműkereskedőnél).
Tehát az, hogy pusztán nem mész vele, az "Úgysem büntetnek meg, mert nem használom" elv alapján, az önbecsapás, mi több hiba, hiszen amint szeretnéd használni, visszamenőleg fizetned kell!!!
Még egy dolog! Ha vásárolsz motort, és az előző tulaj nem fizette a biztosítást, az az ő sara, nem neked kell kifizetni.
- 4 likes
Komment
-
Üdv !
Egy kérdést tehetek fel én is ? Mégpedig arról volna szó , hogy a motorom forgalmiját a hatóság véglegesen bevonta '82 -ben . Az ismételt forg-ba helyezéshez szükséges papírok megléte után , egy friss adás-vételivel (vagy esetleg régivel ??? ) mehetek nyugodtan biztosítást kötni , vagy számíthatok én is a "mabisz - díjas" polgárlenyúló pénzlehúzásra ?
Tehát a forgalmi jelenleg meg sincs , csak a KKEKH által kiállított adatlap , és egyéb iratok , továbbá egy adás -vételi ....
Komment
-
Jó kérdés.
Ne vedd készpénznek amit írok, de abból kiindulva, amit beillesztettem, az új rsz., ill. forgalmi engedély kiállításától szükséges biztosítást kötni.
Apropó, a KKEKH hogyan állított ki neked adatlapot meglévő biztosítás nélkül?
Amikor vittem vizsgáztatni a szürke forgalmis, végleg kivont motoromat (ami végül sikertelen lett), az volt az első kérdésük a gödöllői NKH-nál, hogy ugye meg van rá kötve a biztosítás?
(Meg volt, amit aztán le is mondtam a sikertelen vizsga után)
Komment
-
Dongós! Mostanság érdeklődtél a dolog után?, mert a biztosítást le mondani mert a vizsga nem sikerült?-lehet én vagyok a humó de még ilyen lehetőségről nem hallottam. A biztosítás tudtom szerint akkor szünetel ha ki van vonva a jármű a forgalomból mivel előtte Te kötöttél a vizsga előtt frissen biztosítást. Ha ez lehetséges lenne akkor nem kellene 0,5 évente kivonatni a gépet a forgalomból és ha késel ketyeg a biztosítás+ a bünti. Akkor ez most ,hogy van? aki tudja a megoldást legyen szives írja meg nekünk. Már le kopik a kabát újja a falhoz dörzsöléstől, hogy dörzsöltek legyünk!
- 4 likes
Komment
-
madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseaz NKH által kiállított műszaki adatlapot, a nyilvántartás adatairól kiállított igazolással.
- - - Updated - - -
Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAzt megkérdezhetem, hogy miért lett sikertelen? Műszaki probléma akadt? Ha igen mi?
Én meg a hülye fejemmel nem vitatkoztam, hiszen miért kételkednék a szavában, ez a munkája, ki tudja ha ő nem...
És ott kezdődött a versenyfutás az idővel, gyorsan bejelentettem vizsgára, és megpróbáltam a gépet műszaki vizsgára alkalmas állapotba hozni. Ebből annyi jött össze, hogy motorikusan rendben volt, járóképes lett, elektromos berendezések működtek. Viszont a fékpadon nem felelt meg szerencsétlen. Utólag néztem, hogy a gumik csálék voltak, az első felni is kicsit tojás volt, ill. a közelmúltban derült ki, hogy a 2 első fékpofa közül csak 1 végezte a dolgát.
Majd kétségbeesésemben a központi okmányirodának írtam levelet, hogy ilyenkor mi a teendő, ők tájékoztattak, hogy az egy nagy baromság, amit a helyi okm. ir.-ban mondtak. Végleg kivont, járműnyilvántartásban nem szereplő motort addig simogatom ameddig csak akarom, arra nem vonatkozik a 15 nap.
Így hát, nekifogtam simogatni.... Jól szétsimogattam, most meg már összefelé simogatom De jó is ez így.
Ha akkor átmegy a vizsgán, akkor lehet nem fogok neki darabjaira szedni, csak élvezem a motorozást, és nem derül ki hogy az első felfüggesztés életveszélyes. Illetve kiderül, csak másként
Első lengőkar felfogatás, kis híján széltől-szélig repedve, több helyen. Összerakva ez nem látszódott (sárvédő takarásában)...Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 máj. 06, 09:47.
- 6 likes
Komment
Komment