Közlemény

Collapse
No announcement yet.

12 voltos Pannónia

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    12 voltos Pannónia

    Üdv!
    Bocs, lehet hogy nem ide vágó a kérdés, de lehet a 6 Voltos rendszert 12 "Voltosítani". Mondjuk a tekercsek újratekercselésénél, vagy valahogy?

    #2
    jjzoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Bocs, lehet hogy nem ide vágó a kérdés...
    Ha nem találod a kérdésed helyét (a témák címe alapján), akkor nyiss egy új témát. Nem kell félni attól, hogy túl sok téma van/lesz, csak arra kell figyelni, hogy kifejező legyen minden téma címe. Köszi!
    (Nyitottam is új témát a kérdésednek.)
    Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

    Komment


      #3
      A legtöbb 6 voltos dinamót fel lehet gerjeszteni 12 voltra, a baj csak annyi, hogy alacsonyabb fordulatszámon nem lesz elegendő töltés.
      A másik megoldás a dinamó (és a többi elektromos alkatrész) cseréje 12 voltosra.
      Lehet konkrétan is tudna valaki segíteni, ha írnál típust.

      Komment


        #4
        Én egy S51-et alakítottam át 12V-osra eléggé szokatlan módon. Valahol a neten olvastam, hogy valaki 12V-os fényszóróizzót rakott a Simsonjába világítótekercs csere nélkül. Gondoltam kipróbálom mit csinál a fiam S51-ese ami eredetileg 6V 25/25W elsőizzóval volt szerelve , egy 12V-os izzóval. Kezdtem egy 12V 25/25Wossal : a feszültség már közepes fordulaton elszállt 14V fölé. Jött a 35/35-ös izzó, szitu ugyanaz. 45/40W : még minidg több a fesz mint 14 V de már csak magasabb fordulaton. Egy életem egy halálom, jöhet a 12V 55/60W-os halogén még mindig 13 V fölötti feszejt mértem az eredetileg 6W 30W-ra méretezett tekercsen. Akár hiszitek akár nem azóta ez az izzó van benne, igaz alapjáraton kissé sárgás a fénye (megjegyzem a 6V-os izzóval is olyan volt) de normál üzemi fordulaton olyan fénykévéje van , amiről a Jawámon csak álmodok. Biztos van magyarázat rá, de momentán megelégszem az eredménnyel, úgy mint a fizikus a pokolba jutáskor
        Lemezjáték kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          motorkami eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A legtöbb 6 voltos dinamót fel lehet gerjeszteni 12 voltra, a baj csak annyi, hogy alacsonyabb fordulatszámon nem lesz elegendő töltés.
          A másik megoldás a dinamó (és a többi elektromos alkatrész) cseréje 12 voltosra.
          Lehet konkrétan is tudna valaki segíteni, ha írnál típust.
          Üdv!
          Pannoniáról lenne szó.

          Komment


            #6
            Első körben kicserélném az izzókat és az akkumulátort 12 voltosra és tennék egy próbát. Ahogy Ba701 fentebb írta, lehet, hogy a reflektorizzó teljesítményével valamelyest játszani kell.
            A lényeg, legyen megfelelő világításod, gyertyafénynél azért nem üdvös motorozni és az sem jó, ha nincs elegendő töltés.
            Ha az eredmény biztató, de nem elégséges, meg lehet próbálni feldelejeztetni a lendkereket. Szólni kell a mesternek, ne sajnálja tőle a kakaót.
            Ez a legköltségtakarékosabb megoldás.

            Egy biztosabb megoldás, de már nagyobb a költsége, ha valamelyik távolkeleti robogó generátorát szereled fel. Ehhez szükséges némi gépmunka, esetleg a főtengely jobbos csapján is faragni kell. A lényeg, hogy az elektromos teljesítménye 100 Watt körül legyen, akkor lesz rendes fényed és pótlólagos fogyasztókat is tudsz működtetni, mint pl. index, telefontöltő, stb.

            A legkorrektebb a JAWA-gyár elektromos részlegéből alakult cseh VAPE által fejlesztett és gyártott generátor. Nem rég beszéltem az importőrrel, aki elmondta, hogy egy sajnálatos blöff miatt már nem árulja a készletet, de a berlini MZ-B-nél árulják egy- és kéthengeres Pannóniákra is 260-280 EUR körüli áron.

            Ha kéthengeres a Pannóniád, arra lehet Jawa generátort applikálni, én a léghűtéses Yamaha RD generátorát raktam fel. Ennél a kúp egyezik a főtengely kúpjával, csak egy alátétet kellett esztergálni. Tapasztalat híján az öntvényházast vettem meg, jelentősen faragni kellett a házon, hogy felmenjen a blokkfedél. A lemezvázasnál nincs ilyen gond.

            Komment


              #7
              12 voltos Pannónia

              Sziasztok Pannóniások!

              Lehet hogy felmerült már ez a kérdés a fórumban, de én semmit nem találtam a témával kapcsolatban.
              Átépítenék egy T5-ös Pannóniát, de minden ma kapható kütyü 12 V-os. Megoldható-e a Pannónia 6V-os elektronikáját 12 V-osra cserélni? Ha igen akkor pontosan mi kellene hozzá, mi a menete?

              Minden ötletet, észrevételt, megoldást szívesen fogadok.

              Komment


                #8

                Komment


                  #9
                  "A legkorrektebb a JAWA-gyár elektromos részlegéből alakult cseh VAPE által fejlesztett és gyártott generátor. Nem rég beszéltem az importőrrel, aki elmondta, hogy egy sajnálatos blöff miatt már nem árulja a készletet, de a berlini MZ-B-nél árulják egy- és kéthengeres Pannóniákra is 260-280 EUR körüli áron."

                  Tetszik ez az ötlet csak:

                  a.- Hol lehet ezt a Vape-céget utolérni?
                  b.- Pannónia T5-örsől van szó: melyik generátor kellene hozzá?
                  c.- Valaki aki esetleg írna egy "How-To-Do"-t a cserefolyamatról?

                  Komment


                    #10
                    Sziasztok!

                    Én is hasonlóval kisérletezek. Szerettem volna egy kicsit erősebb fényű világítást a motoromra. Vape helyett egy kicsit olcsóbb megoldás mellett döntöttem, mégpedig Yamaha robogó gyújtás mellett.
                    Eddig a gyújtás vezérlő, a gyújtás alaplap, lendkerék, gyújtó trafó ára bontottan kb. 10000 Ft-tomban van.
                    Ma már addig el is jutottam, hogy el is idult.
                    Ha ez a téma nem annyira "ördögtől való" ezen a fórumon, akkor megoszthatunk egymással pár információt.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 jan. 13, 20:07.

                    Komment


                      #11
                      sepy, X11 és TZ kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Helló X11.
                        Az az átalakítás nagyon fontos? Az egyhengeres Pannónia nem bonyolult, de éppen ez benne a nagyszerű is.
                        A vape-t itthon főként a kéthengeresekre építgetik akik aktívabban használják őket. Milyen okból döntenél egy ilyen mondhatjuk nagyobb költségű beruházásba? A problémát többnyire egyszerűbb a régin megoldani.

                        Komment


                          #13
                          Mint írtam ezelőtt: átépítem a Pannóniát. A 12 v-os rendszer elsősorban az új alkatrészek miatt lenne nagyon fontos. Pl. az új kilométeróra, világítás, stb...



                          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A T5-höz az egyhengeres Pannonia szettet keresd.
                          1000 hála! Már meg is rendeltem.

                          Komment


                            #14
                            Ha az embernek van ideje akkor még babetta gyújtással lehet még játszadozni.

                            Komment


                              #15
                              BeniP10&P21 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ha az embernek van ideje akkor még babetta gyújtással lehet még játszadozni.
                              ...nem tudlak követni...

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X