Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia megszorulás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szervusz TLF!
    Szervusz Che!

    Köszönöm szépen mindig tanulok!

    Esetleg tudnál Te vagy valaki arról infót, hogy mekkorák a névleges átmérők az első, és a második túlméret, (fúrás) esetén?

    Eddig ezzel valahogy nem találkoztam...

    Üdv! TLF

    Komment


      #77
      Kakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      az eltolt csapszeggel oldották meg ami azt jelenti hogy a dugattyún nem középen hanem egy kicsit eltolva van a csapszegfurat,
      Mostanában engem pont ez a kérdés foglalkoztat! Ugyanis pár napja húztam le a hengert a T5-ről,amely bizonyos fordulatszámon minden esetben meg akart szorulni. Szétszedés előtt az volt a tippem (jobb híján),hogy valaki fordítva rakta be a dugattyút,ezáltal egyik irányba midig befeszül azon a bizonyos fordulaton.
      A kérdésem az,hogy a Pannoniáknál melyik irányban tolták el a csapszeg furatot?! (miután hátrafelé forog,én úgy vélem,hogy a porlasztó irányában kellene lennie az eltolásnak,tehát tolómérővel mérve,a kipufogó felé nagyobb,a porlasztó felé pedig kisebb a méret.) Egy barátom azt mondta,hogy a legegyszerűbb megállapítás: a gyűrűhelyzetelő csapok a kipufogó felé neznek minden dugattyúnál! ?

      Nekem így nézett ki:Click image for larger version

Name:	DSC00379.jpg
Views:	1
Size:	193.8 KB
ID:	133193 Tehát pont fordítva,mint gondolom.

      Persze a gyűrűhézagom is megér egy misét:Click image for larger version

Name:	DSC00385.jpg
Views:	3
Size:	188.9 KB
ID:	133194 :-)

      Komment


        #78
        Szervusztok!

        Sajnos nem vagyok Pannoniás,így nem tudok válaszolni,a névleges átmérőkkel kapcsolatos kérdésre,de gondolom,a "piros könyv" korrekt választ ad.Valahogy soha nem memorizáltam be egy adott típusra vonatkozó adatokat,mert azokra mindig van könyv,én márkafüggetlen veterános kezdő vagyok,ezért számomra egy szépen megcsinált Berva,ugyanakkora élményt nyújt mint egy Norton,bár tudom,hogy az értékek nagyban eltérnek,de a beléjük fektetett munka nem.

        A dugattyún a csapszeg furatának eltolása,minden esetben a motor forgásirányával ellentétes,tehát,ha egy motor jobbra forog,akkor a csapszegfurat balra van eltolva.A csapszegfurat eltolását,a dugattyúra,a robbanás pillanatában,ható erők,vektorális komponenseiből fakadó eredőerő indokolja és négyütemű motoroknál van jelentősége.Tudomásom szerint a kétütemű motoroknál a fenti eltolást nem alkalmazták régebben,hogy napjainkban,hol tartanak a motorgyártók,azt nem tudom,mert a legfiatalabb motorom is már 29 éves.

        Üdvözlettel:Che
        stalker, Kakas és 3 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #79
          TLF65, Che és soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #80
            Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Egy barátom azt mondta,hogy a legegyszerűbb megállapítás: a gyűrűhelyzetelő csapok a kipufogó felé neznek minden dugattyúnál! ?
            --ugye nem a kipufogó ablakra gondolt a barátod ?--ez a mostani csapolás is gyanus kicsit , -nem lóg ez bele a szívónyílásba ? (képről nen látszi pontosan a pozició )




            Kakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            és a hajtókart is kiegyengetik, ha nem túl nagy a tekeredése és javítható.
            --ne haragudjatok de nem tudok nem szólni . Szóval ha pl. dugó fent J. oldalon lent pedig B. oldalon szorul , akkor a hajtókar egyenes és nem " derékszögelési " probléma van .
            Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2012 okt. 27, 06:19.

            Komment


              #81
              Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Egy barátom azt mondta,hogy a legegyszerűbb megállapítás: a gyűrűhelyzetelő csapok a kipufogó felé neznek minden dugattyúnál! ?
              Ezt gyorsan felejtsd el!
              Nem kell mindenkinek elhinni mindent, mert a végén kesze - kusza gondolatok járnak az ember fejében és abban is bizonytalanná válik, amit eddig jól tudott.

              Idézet az internetről:

              "Minden dugattyú tetején található egy jelölés, egy háromszög vagy nyíl általában.
              A nyíl azt jelzi, hogy a dugattyú melyik oldala kerüljön a kipufogó nyíláshoz.
              A gyűrűk rögzítésére szolgáló stiftnek nem szabad a kipufogó nyílás oldalán lenni, mert könnyen elakadhat a gyűrű, kitörhet a dugattyúból egy darab, a hengert pedig ez tönkreteszi.
              Tehát a nyíl mindig a kipufogó nyílás felé néz, míg a rögzítő stift(stiftek) az ellentétes oldalon vannak,de nem feltétlenül középen."
              sepy, és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #82
                Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                valaki fordítva rakta be a dugattyút
                Nincs ez fordítva, de valami mégse kerek vele. A felső gyűrűnek hol van a biztosító stiftje?
                Ezeknek a henger hátsó fala felé kell elhelyezkedni, úgy hogy a két felömlő között helyezkedjenek el.
                Attached Files
                kedvelte ezt.

                Komment


                  #83
                  demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Csatolt kicsinyítések
                  mit akar jelölni az akét vonal ?

                  Komment


                    #84
                    Azt, ahol futás közben nagyjából elhelyezkednek a gyűrűvégek.

                    Komment


                      #85
                      Inkább ..... (kiváncsiságból ) megvárom a többiek véleményét ......

                      Komment


                        #86
                        Na szép...mindkét végnek 1 irányba? Akkor olyan, mintha a másik gyűrű benne se lenne...A lehető legtávolabb kell lenniük egymástól, Igaz egy kétüteműnél elég nehéz, de általában a kipufogó és a felömlő között szokott lenni, mivel az majdnem 180°
                        A képen levő beállítás tuti gyűrűtörés,told le a dugattyút az alsó holtpontra, és nézz be a szívónyiláson-látni fogod a gyűrűvégeket-na ez az, amit nem szabad.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 okt. 27, 09:24.
                        stalker kedvelte ezt.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #87
                          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Azt, ahol futás közben nagyjából elhelyezkednek a gyűrűvégek.
                          A hasítás elhelyezkedése a képen helyes.
                          Pannóniánál a gyűrűk az legalsó helyzetben sem érik el a beőmlő nyílást.
                          mátéapu, demeter és 4 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            #88
                            Ha ez tényleg így van akkor bocsánatot kérek , mert olyant csináltam amit én sem szeretk ha más teszi lyanhoz szóltam amit még nem láttam.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2012 okt. 27, 11:37.
                            OdinHEM, és 2 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              #89
                              nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              legalsó helyzetben sem érik el a beőmlő nyílást.
                              Akkor az nem probléma...De akkor sem értem, mi okból készítették ilyenre gyárilag...
                              OdinHEM és kedvelte ezt.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #90
                                Szerintem a két kipufogó nyílás miatt lehet. Ahol egy ablak van csak elől középen, ott lehet tájolni a stifteket annak a két oldalára, de ennél nem.
                                Viszont az alapkérdés még nyitott, Beagle felső gyűrűjén hová van tájolva? Vagy elkopott a stift, ahogy a gyári dugattyúknál mindig és az alsón is láthatóan?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X