Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia megszorulás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61

    Komment


      #62
      Szervusztok!

      Járműmotorok esetén,a henger fúrása és hónolása után a ráhagyás,egy ezrelék,tehát egy átmérő 58mm.-es furat esetén,0,058 ezred mm..A fenti érték,tapasztalat alapján alakult ki és csak jó alapanyagból öntött,vagy kovácsolt és jó geometriára kialakított dugattyú esetén érvényes.

      Esztergapadban végzett hengerfúrás esetén,problémát jelent a kétüteműeknél a henger falán elhelyezett,át és felömlők miatt,a szakaszos forgácsolás,ugyanis az ablakoknál a kés,bármilyen merev késszárat is alkalmazunk,az ablakoknál egy kissé belekap a henger falába és ezáltal a furat nem lesz abszolút kerek.Jó esetben a hónolás a fenti jelenséget korrigálja,de nagyon finom fogásokkal kell a hengerfúrást végezni.

      Amennyiben magamnak fúrtam hengert,a fenti érték helyett,mindig egy kissé szűkebbre fúrtam,természetesen ez igen óvatos bejáratást igényelt.

      Üdvözlettel:Che
      sepy, Gergő és 7 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #63
        Üdv Mindenkinek!

        Én is ragadási gondokkal küzdök a P10-emmel. Nálam a gond abból fakad, hogy ha gyűrű nélkül összefűzöm a forgattyús mechanizmust és felhúzom a hengert, lerögzítem, átforgatom, akkor az alsó holtponton jobb, felső holtponton a bal oldalon eltűnik a hézag a dugó és a hengert között. Esküszöm ilyet még nem szívtam. Ma egy egész délutánt elnyomtam méricskélésre. Ha rossz lenne a derékszögelése a hajtókarnak, akkor szerintem csak egyik oldalon menne el mindig a hézag.
        Én arra tippelek, hogy a csapszegperselyem eleve kúposra dörzsárazták, esetleg kúposra vagy ferdére kopott. Ha a hajtókart egyik kezemmel erősen megtámasztom, megmarkolom, és a dugattyút elkezdem óvatosan billegtetni egyik oldalról a másikra, akkor érzek némi kottyanást. Még pici hangot is ad. Próbáltam másik hengerrel, dugóval, ugyanez a szitu. Amíg fel nem ér FHP-ig, addig jobb oldalon semmi hézag, bal oldalon van, ha meg átbillen FHP-n, akkor meg bal oldalon semmi hézag, jobb oldalon meg jó ismét.
        Szerintetek okozhatja a persely kopása, nem megfelelő alakja ezt a jelenséget, hogy mindig csak holtpontokon tűnnek el a hézagok? Azért tippelek erre, mert ha holtpont váltás van, akkor más-más irányból hat az erő a hajtókaron keresztül a csapszegre. Remélem nem írtam nagy hülyeséget...
        Ha meg fém a fémen súrlódik a dugó a hengerrel nem csodálom, hogy melegszik meg besül...
        Készítettem egy móricka ábrát, nem volt már kedvem pontosabbat csinálni AutoCad-ben, de a lényeg látszik. A persely olyan, mintha ferdén tojás alakúra lenne kopva. Direkt túloztam el a képet, hogy jól látszódjon.
        Click image for larger version

Name:	Névtelen.jpg
Views:	1
Size:	17.6 KB
ID:	133092

        Másik dolog: nekem a perselyben semmilyen horony nincs. Kellene, hogy legyen benne olajvezető horony? Egyedül a hajtókar tetején van ugyebár kivágva, máshol semmi.

        Ha tudnátok némi támpontot adni, azt szívesen venném.
        Utoljára szerkesztve a következő által: Kiss Ati; 2012 okt. 19, 20:35.

        Komment


          #64
          Üdv Kiss Ati!

          A jobb és bal oldalt a motor menetiránya szerint nézve értendő,vagy oldalról?
          Ha oldalról nézzük akkor teljesen természetes a jelenség.

          Komment


            #65
            Menetirány szerint, tehát ha mondjuk ülünk a motoron.

            Komment


              #66
              Akkor sajnos tényleg túl laza (vagy "hordós" ) lehet a csapszeg illesztése.

              Komment


                #67
                Ha lent egyik oldalra szorul -fent pedig a másikra -akkor nagy valószinüséggel a főteng. gázos . Sajnos én nem tudok ide rajzolni de nem kell hozzá nagy fantázia hogyan kóvályog a hajtókar alsó csap a párhuzamoshoz képest .
                Sajnos nem örülök ,a kínodnak ,de az az igazság hogy ( ha feltételezem hogy beszerelés elött tökéletes volt a főteng. ) tipikus dolog ez -amikor összeszereléskor -a sonka hajtókar csapjával ellentétes oldala kap egy kicsit nagyobb pofont a kalapáccsal vezérelt keményfa léccel.

                Komment


                  #68
                  Attached Files

                  Komment


                    #69
                    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ha lent egyik oldalra szorul -fent pedig a másikra -akkor nagy valószinüséggel a főteng. gázos . Sajnos én nem tudok ide rajzolni de nem kell hozzá nagy fantázia hogyan kóvályog a hajtókar alsó csap a párhuzamoshoz képest .
                    Sajnos nem örülök ,a kínodnak ,de az az igazság hogy ( ha feltételezem hogy beszerelés elött tökéletes volt a főteng. ) tipikus dolog ez -amikor összeszereléskor -a sonka hajtókar csapjával ellentétes oldala kap egy kicsit nagyobb pofont a kalapáccsal vezérelt keményfa léccel.
                    Kérlek szépen, ez ütve nem lett. Vannak csapágyhevítő patronjaim, azokkal szoktam szépen megmelegíteni a csapágyat és úgy megy bele szépen a főtengő.
                    Viszont nem teljesen tiszta nekem hogyan érted a hajtókar kóválygását, tehát hogy mitől is mozoghatna így.




                    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Igen, nem árt, ha középen fut egy horony - de én is találkoztam már több olyannal, ahol a felső hasítékon kívül más nem volt rajta.

                    [ATTACH=CONFIG]10908[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]10909[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]10910[/ATTACH]
                    Érdeklődnék még, hogy pontosan milyen persely való a hajtókarba? Szinterbronz vagy valami más anyag?

                    Komment


                      #70
                      Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Viszont nem teljesen tiszta nekem hogyan érted a hajtókar kóválygását, tehát hogy mitől is mozoghatna így.
                      nem tudom mésként mondani--de ha van egy másik főteng. tedd ki magad elé , a hajtókar csapágyat állítsd felülre , aztán képzeld azt hogy az egyik sonkának az alját (az a pont ahol most ül az asztalon ) benyomod a példa kedvéért mondjuk 1 cmm -t
                      utánna próbáld meg a csapoknál feltámasztva megforgatni az egészet .....
                      Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2012 okt. 20, 20:18.

                      Komment


                        #71
                        Kedves Kiss Ati ! Ha a dugattyú mozgása a hengerben menetirány szerint előre és hátra történik akkor az természetes dolog ami abból fakad hogy a forgó mogás átalakul egyenes vonalú mozgássá. Ezt a jelenséget -lásd lada dugattyú-az eltolt csapszeggel oldották meg ami azt jelenti hogy a dugattyún nem középen hanem egy kicsit eltolva van a csapszegfurat,ennél fogva a csapszegperselyed "normál"kopású amúgy jó az elgondolásod az erőhatások irányával kapcsolatban! Ha megragad akkor nem feltétlenül emiatt ragad meg, lehet hogy a dugattyú nem elég ovális, vagy túl takarékos a porlasztód! Remélem ezzel a hozzászólással segítettem ! Amúgy a dugattyú a hengerrel fém a fémen súrlódik ennek a legminimálisabbra való csökkentése miatt kell motorolaj a benzinbe -kétüteműeknél-

                        Komment


                          #72
                          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Járműmotorok esetén,a henger fúrása és hónolása után a ráhagyás,egy ezrelék,tehát egy átmérő 58mm.-es furat esetén,0,058 ezred mm..
                          Kedves Che! Akkor az azt jelenti, hogy a 68 mm-es Pannóniánál elvileg 0,068 mm, azaz 6,8 százados az alap ráhagyás?

                          Komment


                            #73
                            Szervusz TLF!

                            Kihónolás után,a henger átmérőjének 68,068 mm.-nek kellene lennie,feltételezve,hogy a dugattyú legnagyobb átmérője,a csapszegre merőlegesen mérve 68,000 mm..Ahogy a hozzászólásomban írtam,ha magamnak fúrnám,én azért,egy kissé szűkebbre csinálnám,úgy átmérő 68,05 mm.-re,de ebben az esetben,nagyon gondos derékszögelés és bejáratás szükséges.

                            A fentieket még fiatal koromban ,az öreg szakiktól tanultam,akik fusiban szinte hetente fúrtak hengereket.Gondolom tudatában voltak annak,hogy a szerelők legtöbbje ki sem derékszögelte rendesen a motort és úgy voltak vele,"csak meg ne szoruljon".Fúrás előtt ,jó tudni a hőtágulásokat,ezért nem árt megmelegíteni egy rezsón a hengert és a dugót is és megmérni azok hőtágulását,a fúrást úgy kell csinálni,hogy meleg állapotban túlfedés ne jöhessen létre,a henger és dugattyú között.A melegen történő mérés természetesen gyilkolja a mérőeszközöket,de szükség törvényt bont alapon,azért mégis megtettük.

                            Üdvözlettel:Che
                            sepy, mátéapu és 3 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              #74
                              Kakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Kedves Kiss Ati ! Ha a dugattyú mozgása a hengerben menetirány szerint előre és hátra történik akkor az természetes dolog ami abból fakad hogy a forgó mogás átalakul egyenes vonalú mozgássá. Ezt a jelenséget -lásd lada dugattyú-az eltolt csapszeggel oldották meg ami azt jelenti hogy a dugattyún nem középen hanem egy kicsit eltolva van a csapszegfurat,ennél fogva a csapszegperselyed "normál"kopású amúgy jó az elgondolásod az erőhatások irányával kapcsolatban! Ha megragad akkor nem feltétlenül emiatt ragad meg, lehet hogy a dugattyú nem elég ovális, vagy túl takarékos a porlasztód! Remélem ezzel a hozzászólással segítettem ! Amúgy a dugattyú a hengerrel fém a fémen súrlódik ennek a legminimálisabbra való csökkentése miatt kell motorolaj a benzinbe -kétüteműeknél-
                              Üdv!

                              Köszönöm a segítséget, de nálam nem elől és hátul ért a dugó a hengerfalhoz, hanem jobb és bal oldalon. Tehát ha felülünk a mocira, akkor az egyik holtponton a jobb térdem fele szorult a dugó, majd ha átbillent a másik holtponton, akkor meg a bal térdem fele.
                              Méregettem kicsit a héten, és úgy tűnt, hogy a hajtókar el van csavarodva. Tekertem rajta egy icipicit és valamivel jobb eredményt kaptam, de még mindig nem az igazi. Rendeltem új perselyt is, még nem jöttek meg. Beletesszük majd valakivel, aztán újra lemérek mindent.

                              Komment


                                #75
                                Üdv! Ha el van tekeredve akkor szét kell szedni az egész főtengelyt és persely nélkül kell lemérni a hajtókart, bár ha van ahol fel lehet újítatni akkor ott nagy valószínűséggel úgyis megteszik azaz teljesen ki fogják derékszögelni és a hajtókart is kiegyengetik, ha nem túl nagy a tekeredése és javítható.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X