Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorolajok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kétütemű motorolajok

    Sziasztok!

    Nem a felújításhoz, hanem az ezt megelőző vagy követő furikázásokhoz kapcsolódik a kérdésem. A kétütemű motorjaitokhoz használt keverékolajakról kérném ki a véleményeteket.

    A motorjaink gyártása óta eltelt 40-50 évben sokat javult a kenőanyagok minősége. Véleményetek szerint szükséges-e továbbra is a sok tíz évvel ezelőtti keverékolajokhoz ajánlott keverési arányokat tartani, vagy közlekedhetünk-e kétütemű, keverékolajozású motorjainkkal hígabb benzin-olaj keverékkel a motor károsítása nélkül? Megéri-e szintetikus motorolajra váltania azoknak, akik korommentes dugattyút szeretnének kék kipufogófüst helyett? És ha igen, milyenre?

    Az Izs.hu fórumán került most elő a téma, ott egy márkatárs a Husquarna szintetikus keverékolajokra esküszik. Leírása szerint 8 éve használja problémamentesen, az előírt 1:25 helyett 1:40 keverési arányban (felül bronzpersely van, nem alakította át tűgörgőssé). Más fórumon azonban óva intenek a láncfűrész-olajok motorkerékpárba töltésétől, mondván hogy egészen más igénybevételhez fejlesztették ki.

    A jelenleg egyedüli működőképes Komar mopedemet Repsol Scooter 2T olajjal használom, a gyári 1:20-as arányban töltve a benzinbe. A motor egyáltalán nem füstöl, a kipufogóból sem csöpög a fekete lé. A Husquarna-olajos kolléga szerint azonban a Repsol egy nagy rakás hulladék.

    Mi a véleményetek, tapasztalatotok? Kinek mi vált be, mit ajánlotok?
    CZsolti kedvelte ezt.

    #2
    Belenyúltál a darázsfészekbe Ez erősen hitkérdés, tekintettel arra, hogy az üzemeltetési körülmények és szokások nem egyformák, ezért az én tapasztalataim nem biztos, hogy a te esetedben is megállják a helyüket.
    Én pl. azt hiszem, hogy a különböző olajok között árban nagyobb a különbség, mint a használati értékben. És ezt nem csak a 2T olajokra értem.
    Megjegyezném még, hogy a "füstölés" szempontjából legalább olyan lényeges a jó gyújtás és porlasztóbeállítás, mint a 2T olaj minősége.
    Anno a Trabantommal egész héten a városban tötyögtem, aztán hétvégi kiránduláson az első tíz kilométeren okádta a füstöt, utána semmi. Pedig az csak Arol volt.
    Szintén Trabantos tapasztalat, a tankra nagy betűkkel felírtam a feleségemnek, hogy 1:50. Az NDK-s autószerelő erre megjegyezte, ja az kérem a környezetvédelem miatt lett kitalálva, tessék 33-assal autózni.
    Tehát én azt hiszem, legyen inkább kicsit olcsóbb, mint nevesebb és legyen kicsit több, mint kevesebb. Az meg már majdnem mindegy, hogy 30000 km után vagy 35000 km után cserélünk főtengelyt.
    sepy, soveny és Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3

      Komment


        #4
        Üdv!
        Én a T5ös pannoniába agip 2tec full szintetikus olajat használok (kb2000-2400 ft/liter áron lehet beszerezni..) amiket a kutakon lehet kapni 2T vmiekt azokat el kell felejteni... ebből én 33as keverékekl járok eddig nem votl bajon vele votl amikor szét votl szedve a motor votl mindnehol olaj ahol kellett, fölösleges koromlerakódás sem volt , de nem csak az olajon mullik ne feledkezznk meg a benzinről sem mert anno ólomztott benzin volt... ami mostmár a multé
        ilyen motorokba illik ólompótlót használni.. aztán észre leehet venni h finomabban jár a motor..
        ami 2ezer ft literár körül v fölött jár az 33-40es keverékig el lehet vele menni mondjuk ez típusfüggő is.
        Utoljára szerkesztve a következő által: Lordbgabi21; 2011 jún. 06, 14:07.
        mir-mur és soveny kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Na, ha ezt lecso mester hallaná !
          Lehet, hogy más a hitünk?

          Komment


            #6
            Rengeteg típusú olajat használtam már én is az öreg T5-be. Anno még 10 éve arol2T-vel kezdtem, bizonyára mindannyian ismeritek ezt az olajat, 1:20 keverési arányban használtam. Hát az atya úristen is kormos volt, egy év alatt kb 2mm-es korom réteg keletkezett a kipufogó leömlőkben. Azután próbáltam Scooter2T olajat, ez nagyon jónak bizonyult, csak az akkori zsebpénzem sajna nem engedte hogy mindig ezt vegyem, egy idő után meg már nem is kaptam sehol. Egy pár éve faterom cégtől hozza a náluk stihl-be használt olajat, 1:30-al járok, és semmi panaszom nincs rá. Kicsi kormot azért persze képez. Próbáltam még az OREGON nevű olajat is, egy sváci cég gyártja, és a tesco-ban lehet hozzájutni, kb 1600ft.-ért, rosszat nem tudok mondani rá. Viszont a MOL-os sprint2T, szerintem kuka, ugyanaz mint az arol. Egy pár napja úton voltam, hirtelen kellett vmi olaj, mondom legyen, kipróbálom. 80kmh-s stabil tempónál folyamatos ciripelést hallatott a motor, a harmincas keverék szegény volt neki. Hirtelen ennyit tudok...
            soveny kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              A volt hajószomszédom egy itt meg nem nevezett olajos cégnél volt nagyember. Mikor a csónakmotorba 'vizben lebomló' MOL ALBATROSZ olajat öntöttem azt mondta, hogy természetesen ezt ő mindig letagadja, de kétütemű motorba a STIHL olaj való.
              Mivel a STIHL kezelési utasításban az áll, hogy 1:20 kevereék de STIHL olajból 1:50 én mindenben, kaszában, fűrészben,permetezőben, Vespában, csónakmotorban, 1:50est használtam ami azért is jó mert a Roséboron kívül semmivel nem lehet összekeverni a színét, és látszik hogy keverék.

              A SUZUKI csónakmotorban 1:120 keverék a gyári, én egyszer élünk alapon 1:200as keveréket használtam, és működött, továbbá mert mindig a kabinban tároltam a motort amikor le volt, szedve ott nem volt kipufogószag, pedig a kárpit azonnal felvette volna.
              sepy és soveny kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Sziasztok!
                Én is a Stihl olajat használom 1:50 arányban! (Jawa-CZ 250-353)

                Komment


                  #9
                  Most találtam csak ezt a témát, viszont tapasztalatból: Repsol Scooter 2T!
                  Ezt használom a rally Trabiba repülőbenzinnel. Tuti! Pedig ritkán esik a fordulat 4000 alá!
                  Mikor szétszedtem revízióra motort, végig húztam az ujjam az alkatrészeken, mindenhol vékony olajfilm volt. Engem meggyőzött! Sose szorult meg, vagy húzta föl a henger falát, vagy ilyesmi. Max fordulat 6800 körül mozog...
                  Viszont keverési arányt 1:30-ra lövöm be. Továbbra is ezt használom, erre esküszöm jelenleg. (persze ez is változhat majd. Minden vátozhat, csak a Boltzmann állandó...)Bocs a poénkodásért.
                  sepy kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Szervusztok . " Repülőbenzin ". Aki nem tudná az idézőjelben lévő üzemanyag - ólmozott benzin . A tengeri kagylós benzinmárka forgalmazza napjainkban is - az ára gondolhatjátok , hogy nem olcsóbb, mint az ólmozatlan és ráadásul 2 köbméter a minimum , amit kiszállítanak. Vannak repülőgéptípusok, amibe mostanság is ezt kell használni - kerül, amibe kerül. A régi négyüteműek nagyon kedvelik ezt a típust! Kétüteműbe a hozzáadott olaj miatt - gondolom -nem szükséges az ólmozott benzin - ártani biztos nem árt . Állandó városi forgalomban lehet csökkenteni az olaj mennyiségét, de országúton nem ajánlanám. Üdvözlettel.
                    soveny kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Ha valaki esetleg 2 köbméter alatti mennyiséget szeretne, akkor sportrepülőterek alkalmazottaival próbálhat "boltolni".

                      A legtöbb Cessna/Piper, tulajdonképpen minden ami Lycoming vagy Continental gyártmányú motorral üzemel ólmos benzinre készült. Eredetileg sima ólmos benzint használtak 80/86 oktánszámmal. A ma elterjedt a 100LL, azaz 100-as oktánszám és Low Lead - alacsony ólomtartalom.

                      Az ára nem alacsony, de olyan reptereken, ahonnan ki szoktak lépni a gépek az országból van belföldi és külföldi áron is. - Utóbbi természetesen alacsonyabb, mert arról szól hogy kiviszik az országból, így nem kell minden adót megfizetni utána. Ezt persze nem vehetjük meg, mivel országon belül maradunk..
                      Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 jan. 20, 17:30.
                      sepy, és 2 további látogató kedvelte ezt.
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                        #12
                        Ezt a benzin Kecskemét mellett, egy sportrepülőtéren szerzem be. Ólmozott, mindenféle adalék, és bioetanol mentes 100-as oktánszámú üzemanyag. Igazából nem az ólomtartalma miatt használom, hanem a tisztasága, és a magas oktánszáma miatt. Érezhetően jó. Kutast megkérdeztem, ez egyenesen Schwechatból érkezik. Ettől nem rozsdásodik be a tank belseje. Nem lesz a karbi uszóházába belekövesedett zöld trutyi. Persze nem olcsó.
                        Múltkor maradt egy kicsi, hát nem sértődött meg az Mz-m tőle...

                        Komment


                          #13
                          Gabó_Racing eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Most találtam csak ezt a témát, viszont tapasztalatból: Repsol Scooter 2T!
                          Örülök, hogy van rajtam kívül, aki ilyet használ! Az eddigi kétkerekűimbe nem a végletekig kiélezett erőforrás speciális kenési igénye miatt (Komar mopedről, Izsről van szó ), hanem a füstölés elkerülésére kerestem szintetikus olajat, így jött képbe ez a Repsol. A tapasztalataim sajnos valóban csak addig terjednek, hogy a gyári keverési aránnyal (1:20) sem füstölt a kipufogó, a tervezett komolyabb szétszedés, ellenőrzés előtt azonban sajnos köddé vált a Komar.

                          Sajnos az ára elég húzós, így megértem, hogy aki rendeltetésszerűen használja a járművét (értsd, nem csak évi 2-300 km-t hajt bele), valami kedvezőbb árú megoldás után néz, de nekem a vastag, fojtó, kék füst az egyetlen, ami nem fér bele az illúzióba.

                          Komment


                            #14
                            soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Mi a véleményetek, tapasztalatotok? Kinek mi vált be, mit ajánlotok?
                            Én az Agip 2T-s olajával rohangászok(a bokatörésem előtt nyúztam rendesena motort táv szempontjából). 1:40-es arány és egyáltalán nem füstöl, és egyelőre nem mutatja jelét hogy kevés lenne neki.

                            Komment


                              #15
                              Gabó_Racing eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Nem lesz a karbi uszóházába belekövesedett zöld trutyi
                              Valószínűleg másféle festékanyagot használnak, de ha valahonnan pl. szivárog lassan, de folyamatosan akkor ez is tud kékes lerakódást csinálni.
                              Az viszont biztos, hogy sokkal enyhébb az "illata", nem ingerli annyira az ember orrát mint az ólommentes.
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X