Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ural/BMW

Collapse
X
Collapse
 

  • Ural - BMW összehasonlítás

    Több hasonlóság már nem is lehetne: a szovjet technika Ural M-63-as típusa úgy hasonlít egy BMW-re, mint egyik tojás a másikra. Az orosz ugyan gyengébb és lassabb, de nem kevésbé megbízható.


    <!-- ##phrase_image_larger_version_x_y_z_0## -->Léghűtéses kéthengeres négyütemű, központi légszűrőn keresztül történő levegő--beszívás a nyereg alatt, négysebességes váltó, körmös lábkapcsolású sebességváltó, kardánhajtás, duplasoros acélküllős abroncs egyik végén rácsavarozott, másikon behajlított és beakasztott küllőfejjel, teleszkópvilla nagyon hosszú rugóúttal – ezek az Ural konstrukcióknak éppúgy megkülönböztető jegyei, mint a BMW-knek. A legfontosabb különbség: az Ural a maga szerény 6,2:1-hez sűrítési arányával és a szokásos oldalkocsis alkalmazásával alig éri el a 100 km/órás csúcsot.

    Nem lehet igaz, hogy az ember oda hátra, alulra mennyire be tud szorulni! Pontosan 649 köbcenti a lökettérfogata, egy rakás acél – mindenféle rozsdagátló (alapozó) nélkül, mindössze két réteg festékkel lefújva - és sok, egy háború előtti BMW-hez való hasonlósággal megátkozva - ez jellemzi az Uralt.

    „Bátorság!” - poénkodtunk Párizs egyik elővárosában, Guyancourt-ban. Aztán felpattantam eredeti (őskori) lengőnyergembe (amit később egy kényelmesebb ülésre cseréltünk - lásd a fotókat), és 30 ló erejével végigdübörögtem a sziklatörmelékek, fatönkök és térdmagasságú a sárpocsolyákon.

    <!-- ##phrase_image_larger_version_x_y_z_1## -->„Nem hiheti komolyan, hogy ezt a járgányt betörhetik!”, csitította gúnyolódásunkat Mr. Harper-Smith - az angol, aki Franciaországba importált szovjet motorkerékpárokat Londonon, majd a Szajnán át. Nos, végül csak megkaptuk az Uralt, de kevesebb dolgunk akadt a csontkemény tesztelési manőverekkel, mint a gyújtásba került vízzel. Egy órányi száradás után a négyütemű mindkét hengere megkérdőjelezhetetlenül mesés szikrát adtak egész 100 km/h-ig! Ez végtére is elvárható, mert hazájában a szovjet hadseregnek is Ural M-72-ese van, annak is a sztenderd kiadása (gyári alapfelszereltségű változata). Emellett ismét feltűnik a hasonlóság a birodalmi német múlttal: az oldalkocsis M-72-nek szinte ugyanolyan oldalkocsija van, mint amilyet az Ex-Wehrmacht motorkerékpáros egységének fogataira felszereltek, és amelyen egy MG is trónolt. A fegyver pedig éppúgy, mint a Sozius MPi-vel és dupla távcsővel volt felfegyverezve.

    Robosztus és egyszerű - ezek az Ural jellemzői, amelyet a Brezsnyev-i hatalmi gépezet feltehetően a harci felhasználásból adódóan a „Mars” kiegészítő elnevezéssel illetett. Arra a viccünkre, hogy vajon ezt a járgányt parasztlegények vásárolják-e, hogy azzal húzzák az ekét, Mr. Harper-Smith teljesen józanul reagált:

    „Ami miatt ezt az emberek megveszik, azok nem annyira a sebességre, hanem a megbízhatóságra helyezik a hangsúlyt. Én eddig 200 darabot adtam el.”

    Semmilyen okot sem találtunk, amivel ezt az értékelést megcáfolhattuk volna, hiszen az Ural előképeként szolgáló BMW is évtizedek óta a megbízhatóság-imázst ápolgatja. És ezért is imponált annyira a birodalmi német motorgyártás a szovjeteknek. Az 1924-es „szoljuz”(unió) után, első szovjet motorkerékpárként 1931-ben Leningrádban a reményteljes nevet viselő kéthengeres „Ígéret”-et (vmi GDL-gyártmány”¦) (300 köbcenti, 6 lóérő, 3000 fordulat?/perc) a korabeli DKW elvek mintájára fejlesztették ki.

    Ezt két évvel később követte egy 250-es mellé az AM 600-as (600 köbcenti, 16 lóerő, 3800 fordulat/ perc) teljesen egyértelmű BSA-másolás. 1935-ben pedig a podalski üzemben megépítettek egy 750-est, két hengeres V-motort - 13 lóerő, 3700 fordulat/ perc –-, ami úgy hasonlított az amerikai Indianra, mint egyik tojás a másikra.

    (A cikk folytatódik. Lapozz tovább!)


     

    • chopper28
      #1
      chopper28 kommentje
      Editing a comment
      Szerintem mind a két fél megtervezte rendesen a motorokat ezért bírták ki a háborút és még ma is rójják az utakat.Itt nem messze tőlem egy öreg bácsi nemrég talalt egy uralt hazavitte s állítólag kettőt rárúgott s ketyegett a vas.Azt mondja több mint húsz éve állt azért nem semmi.Persze a bmw is ott van csak drágaüdv chopper.

    • korompaiistvan
      #2
      korompaiistvan kommentje
      Editing a comment
      Azért egy uralt én is elfogadnék. Nagyon tetszik, és valóban igénytelen, robosztus, és elnyűhetetlen.
    Posting comments is disabled.

article_tags

Collapse

Latest Articles

Collapse

  • Laverda 750
    movisz által
    Sziasztok nyitok egy uj cikket A Laverda commel
    ugyan is tegnap sikerult szert tennem egy masodik 750-esre.Ez egy nagyon korai darab a 59. a legyartott 750 -esek bol Ez egy 750 GT ami kulombozik a motorjaban egy kicsit hogy gyengebb es a tankjaas formaju. ezen a motoron sajnos az sf tankja van meg az ulese van atalakitva de a tobbi az jo....
    2021 júl. 06, 10:27
  • Szívásom története
    CZsolti által
    Meglehetősen régen nem jelentkeztem, ezért úgy érzem, hogy némi magyarázattal tartozom nektek. Valahogy úgy kanyarodtak a dolgok, hogy minden, amit addig összeraktam megmakacsolta magát. A számítógép fityiszt mutatott, alaplap csere lett belőle. Azóta is úgy van. Annyira elegem lett a hamis szoftverhasználat, meg egyéb figyelmeztetésekből, hogy inkább tablettre és okostelefonra váltottam. Ezeken ugyan kicsit nehézkesebb dolgozni, de legalább legális, ami rajta fut....
    2019 máj. 03, 20:16
  • Szilveszteri berregtetés
    Igrich által
    Motor, autó, traktor és mindenféle benzin és gázolaj szörny esetleg még tengeralattjáró berregtetésre invitállak benneteket úgy éjfél után a pezsgő durrogtatás után ki-ki saját és otthona lakának udvarán.
    Így kívánhatnánk egymásnak, még ha távolból is Boldog új évet.
    Szorgalmaznám még, hogy a következő (2OI8) évet nyilvánítsuk a tengeralattjárók évévé és Tiszakeszin rendezhetnénk egy tengeralattjáró ügyességi versenyt, de még vízisízhetnénk a komppal is.
    BUÉK mindenkinek!...
    2017 dec. 31, 16:13
  • Szilveszter esti berregtetés
    Igrich által
    Meghívlak benneteket egy szilveszter esti, éjfél utáni motor, autó, traktor és mndenféle benzin és gázolajszörny esetleg még tdengeralattjáró berregtetésre. Lényeg, hogy éjfél után, mikor megtörtént kinél-kinél a pezsgő durrogtatás, beindítanánk a motorokat. És az újév, de mi örömünkre is berregtetnénk kissé a motorokat, szolid dudálások közepette, jámboran. Ha nem akarsz nem kell vissza jelezni, inkább cselekedj! Így kívánhatnánk egymásnak boldog újévet!...
    2017 dec. 31, 15:51
  • OT papírozás "rögös útja"
    Ricsi95D által
    Elöljáróban annyit írnék,hogy idáig én is úgy voltam az OT-val,hogy minek,fölösleges,attól nem lesz jobb a motor és egy csomó macera...ez mind igaz,de egy picit már másként látom,és roppant büszke vagyok rá,hogy már nekem is van egy OT rendszámos,minősített motorom. És bizony gyönyörű a réztábla meg az OT rendszám.

    De kezdjük az elején! Mint ismeretes, december végén Kamuti Zsolti barátunkat megszabadítottuk gyönyörűen restaurált P10-esétől. A hazahozatal után nagy örömben...
    2017 máj. 05, 18:44
  • Fórumkisokos - veteránokról röviden
    Che által
    Szervusztok!


    F.N. Fabrique Nationale d' Armes de Guerre S.A., Herstal Belgium

    Hogy Máténak is tetszen és mosolyt varázsoljunk a munkában kifázott és elgyötört orcájára,a fellelhető technikai adatok: Hengerek száma:1 Lökettérfogat :348 ccm. Ütemek száma :4 Vezérlés : SV (alu-lvezérelt oldalt szelepelt) Üzemanyag : Benzin Gyártás ideje:1927-1930? (A motortípus gy...
    2017 jan. 12, 18:51
Ugrás az oldal tetejére
Working...
X