Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Karbantartás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    Függetlenül attól, hogy nem az a kis tájoló csap viszi át a nyomatékot a lendkerékre (ez többször érintett téma a Fórumon), én legfeljebb csak szükség megoldásként átmenetileg hagynám, hogy ide-oda mozgatható legyen a lendkerék a főtengelyhez képest.
    Csak annyiban erősíteném meg a dolgot hogy én is így vélekedek a dologról és a Kiscsepelemen a Yamaha gyújtás lendkereke csak úgy simán retesz nélkül volt felrakva a főtengelyre. Semmi gond nem volt vele, simán tudtam motorozni vele.
    joker és demeter kedvelte ezt.

    Komment


      #92
      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Nincs flexed .. ............vagy ?



      Óvatosan , egy rongybatekert csípő vagy patentfogóval .
      Valami finom megoldást szeretnék

      Megpróbálom majd úgy, bár elég pászosnak tűnik.

      Komment


        #93
        heeegany
        És azt a kis csapot hogy szokás kiberhelni onnan?
        Ez bizony jó kérdés, hiszen elég mélyen bent van és cserében elég kevéssé áll ki...

        Gondolkodom rajta, nekem még nem kellett, de valahogy így közelíteném meg:

        Ha már ki kell venni a csapot, akkor maga a csap rossz, tehát szerintem nem kell kímélni, mert másik (megfelelő méretű) kell a helyére, ezért simán rá lehet akaszkodni.

        Persze ez makacs tud lenni, ekkor:

        1) Jön a forgatni próbálás. Nem ronggyal, hanem direktben fogóval.

        2) Valami húzókalapácsos megoldás is szóba jöhetne, ahol egy harapófogóval ráakaszkodsz, és ehhez buherálva egy húzókalapácsot, dinamikus erőhatást tudsz kifejteni húzó irányba.

        3) Végső esetben kifúrni a helyéről, de ez inkább csak kiszerelt főtengelynél lehetséges.

        4) Szikraforgácsolás?

        Érdekességképpen én még az íves retesszel (ékkel) is megkínlódtam egyszer a főtengely végén a primer lánckerék alattival, utána meg a sebváltó kihajtó tengely végén a szekunder lánc kis lánckereke alattival. Egyébként ezek után mind a kettőbe olyan íves reteszt tettem, amibe előzőleg egy átmenő menetes furatot készítettem, aminél fogva könnyebben kibányászható reményeim szerint...
        Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 júl. 02, 20:46.
        OdinHEM, joker és sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #94
          És azt a kis csapot hogy szokás kiberhelni onnan?
          Ja, hogy az bele is van gyógyulva?
          Akkor viszont azzal az időráfordítással más a helyzet...no majd eldöntöd.
          Egyébként ha van olyan magas a kiálló vége, akkor elsőnek egy kicsi és éles vágóval kocogtatnám meg oldalirányból, aztán mikor már sikerült egy kis peremet belevágni, akkor felfelé is.
          OdinHEM kedvelte ezt.

          Komment


            #95
            Elektronikai boltban beszerezhető fagyasztóspray. Ua mint a melegítés,csak fordítva. Amikor szükség van rá,azt használom -50 fok. Ha túl nagy valami..csak be kell fújni és kész.
            OdinHEM és Noob kedvelte ezt.

            Komment


              #96
              Háát, vagy sokéig tart vagy drága megoldás(fagyasztó spray) ráadásul egy olyan csapot ami jó állípotban és jó helyen van?
              Akkor inkább reszelek még egy kicsit a gyújtásalaplapból. Aztán ha le kell szedni valamiért a lendkereket legalább nem kell keresni a helyét.
              joker, sepy és Lemezjáték kedvelte ezt.

              Komment


                #97
                Én az előző hozzászólásokban írt ütlegelést mellőzném 2 okból is. 1 nem tesz jót a csapágynak .2 . a főtengely vége mely nem olyan erős az ütlegeléstől kicsit is görbül okozhat kellemetlenséget a későbbiekben! Gondolok itt kóválygó lendkerék esetleg?!. Nem fut oly szépen a lendkerék így sem mint szeretnénk kis eltérés okozhat bajt!.A pozicionáló tüskét hagynám hisz ha netán éjjel/ és miért ne akkor!/gyújtás gond adódik nem árt egy fix pont! Sötétben ,esőben a szádban a zseblámpával nem jó szerelni! ezt sok-sok éve tapasztaltam már mikor avval kellett kezdeni valahonnan követ vagy "göröngyöt" keresni ,hogy az akkor még sűrűbben előforduló tanyákból ki kóborló kutyákat távol lehessen tartani!Igaz ez már lassan történelem 1968-69 de igaz és ha ma előfordul nem lehet az út szélén hagyni a járgányt mert pirkadatkor még a helye sem lesz meg!A szorgalmas vas gyűjtők féltenék !
                OdinHEM, Atti69 és 5 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #98
                  Mázli,hogy ilyen sok megoldás létezik. Válogatni kell,s alkalmazni a megfelelőt..lényeg az eredmény.

                  - - - Updated - - -

                  Igaz ez már lassan történelem
                  Volt részem hasonlókban.. Gyerekkoromban mozgó katasztrófákkal közlekedtem.
                  OdinHEM, sepy és Fergusson kedvelte ezt.

                  Komment


                    #99
                    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ráadásul egy olyan csapot ami jó állípotban és jó helyen van?

                    biztos vagy benne ? már hogy jó a pozíció ? és ha javított a főteng. ?

                    Komment


                      Én úgy gondolom hogy a főtengely, a csap és a lendkerék jó. Amin miatt eddig el kell tekerni az az utángyártott megszakító.

                      Komment


                        utángyártott megszakító.
                        Összehasonlítottad gyárival? Más a távolság az emelőpöcök, és a tengely közt?

                        Komment


                          gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Összehasonlítottad gyárival? Más a távolság az emelőpöcök, és a tengely közt?
                          Természetesen minden paramétere különbözik a gyáritól.
                          De ettől függetlenül csak annyi a baj vele hogy nem lehet elég kicsire venni az előgyújtást.

                          Komment


                            Én az előző hozzászólásokban írt ütlegelést mellőzném
                            Az ütlegelés és a kocogtatás azért messze van egymástól. Az az erő, amivel megfontoltan ki lehet babrálni azzal a csappal, semmi görbülést vagy rendellenes csapágyterhelést nem fog okozni. Legalábbis, sikerült már így eljárnom és még mindig ebben a hitben vagyok.

                            Komment


                              Me ügyködtem vele egy kicsit, kisebbre vettem(most már tényleg koppig lehet állítani, addig amíg a csavar feje hozzá nem ér a tekercstartóhoz), de beindítani is alig bírtam. Szóval visszaállítottam oda ahol eddig volt, szépen indult. Aztán jött a kopogás, egészen kb fél percig. Ez után szépen ment úgy ahogy kell neki, kicsit kínoztam is(városba mellékutakon kanyarogva a szép időben) Aztán ki a városból kicsit tempósabban, de szépen bírta.

                              Valamint megnéztem a csapot is. Egy picit valóban mozog rajta a lendkerék. De ennyi nem zavar (legközelebb majd figyelek rá hogy jobbra koppra állítva húzzam meg, ahogy most. )
                              Click image for larger version

Name:	IMG_20150703_190646.jpg
Views:	1
Size:	194.5 KB
ID:	144843
                              És még két célszerszám:
                              Click image for larger version

Name:	IMG_20150703_191124.jpg
Views:	1
Size:	202.4 KB
ID:	144844
                              Hogy a lendkerék le és felszerelése csak pár könnyed mozdulat legyen.
                              (a kulccsal a lendkereket tudom megfogni hogy nem forduljon el)

                              Komment


                                heeegany
                                Valamint megnéztem a csapot is. Egy picit valóban mozog rajta a lendkerék. De ennyi nem zavar (legközelebb majd figyelek rá hogy jobbra koppra állítva húzzam meg, ahogy most.)
                                Megnéztem a képet a legerősebb szemüvegemmel. Nincs annak a csapnak semmi baja!!!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X