Függetlenül attól, hogy nem az a kis tájoló csap viszi át a nyomatékot a lendkerékre (ez többször érintett téma a Fórumon), én legfeljebb csak szükség megoldásként átmenetileg hagynám, hogy ide-oda mozgatható legyen a lendkerék a főtengelyhez képest.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Karbantartás
Collapse
X
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNincs flexed .. ............vagy ?
Óvatosan , egy rongybatekert csípő vagy patentfogóval .
Megpróbálom majd úgy, bár elég pászosnak tűnik.
Komment
-
heeegany
És azt a kis csapot hogy szokás kiberhelni onnan?
Gondolkodom rajta, nekem még nem kellett, de valahogy így közelíteném meg:
Ha már ki kell venni a csapot, akkor maga a csap rossz, tehát szerintem nem kell kímélni, mert másik (megfelelő méretű) kell a helyére, ezért simán rá lehet akaszkodni.
Persze ez makacs tud lenni, ekkor:
1) Jön a forgatni próbálás. Nem ronggyal, hanem direktben fogóval.
2) Valami húzókalapácsos megoldás is szóba jöhetne, ahol egy harapófogóval ráakaszkodsz, és ehhez buherálva egy húzókalapácsot, dinamikus erőhatást tudsz kifejteni húzó irányba.
3) Végső esetben kifúrni a helyéről, de ez inkább csak kiszerelt főtengelynél lehetséges.
4) Szikraforgácsolás?
Érdekességképpen én még az íves retesszel (ékkel) is megkínlódtam egyszer a főtengely végén a primer lánckerék alattival, utána meg a sebváltó kihajtó tengely végén a szekunder lánc kis lánckereke alattival. Egyébként ezek után mind a kettőbe olyan íves reteszt tettem, amibe előzőleg egy átmenő menetes furatot készítettem, aminél fogva könnyebben kibányászható reményeim szerint...Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 júl. 02, 20:46.
- 3 likes
Komment
-
És azt a kis csapot hogy szokás kiberhelni onnan?
Akkor viszont azzal az időráfordítással más a helyzet...no majd eldöntöd.
Egyébként ha van olyan magas a kiálló vége, akkor elsőnek egy kicsi és éles vágóval kocogtatnám meg oldalirányból, aztán mikor már sikerült egy kis peremet belevágni, akkor felfelé is.OdinHEM kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Én az előző hozzászólásokban írt ütlegelést mellőzném 2 okból is. 1 nem tesz jót a csapágynak .2 . a főtengely vége mely nem olyan erős az ütlegeléstől kicsit is görbül okozhat kellemetlenséget a későbbiekben! Gondolok itt kóválygó lendkerék esetleg?!. Nem fut oly szépen a lendkerék így sem mint szeretnénk kis eltérés okozhat bajt!.A pozicionáló tüskét hagynám hisz ha netán éjjel/ és miért ne akkor!/gyújtás gond adódik nem árt egy fix pont! Sötétben ,esőben a szádban a zseblámpával nem jó szerelni! ezt sok-sok éve tapasztaltam már mikor avval kellett kezdeni valahonnan követ vagy "göröngyöt" keresni ,hogy az akkor még sűrűbben előforduló tanyákból ki kóborló kutyákat távol lehessen tartani!Igaz ez már lassan történelem 1968-69 de igaz és ha ma előfordul nem lehet az út szélén hagyni a járgányt mert pirkadatkor még a helye sem lesz meg!A szorgalmas vas gyűjtők féltenék !
- 7 likes
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseráadásul egy olyan csapot ami jó állípotban és jó helyen van?
biztos vagy benne ? már hogy jó a pozíció ? és ha javított a főteng. ?
- 2 likes
Komment
-
gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÖsszehasonlítottad gyárival? Más a távolság az emelőpöcök, és a tengely közt?
De ettől függetlenül csak annyi a baj vele hogy nem lehet elég kicsire venni az előgyújtást.
Komment
-
Én az előző hozzászólásokban írt ütlegelést mellőzném
- 3 likes
Komment
-
Me ügyködtem vele egy kicsit, kisebbre vettem(most már tényleg koppig lehet állítani, addig amíg a csavar feje hozzá nem ér a tekercstartóhoz), de beindítani is alig bírtam. Szóval visszaállítottam oda ahol eddig volt, szépen indult. Aztán jött a kopogás, egészen kb fél percig. Ez után szépen ment úgy ahogy kell neki, kicsit kínoztam is(városba mellékutakon kanyarogva a szép időben) Aztán ki a városból kicsit tempósabban, de szépen bírta.
Valamint megnéztem a csapot is. Egy picit valóban mozog rajta a lendkerék. De ennyi nem zavar (legközelebb majd figyelek rá hogy jobbra koppra állítva húzzam meg, ahogy most. )
És még két célszerszám:
Hogy a lendkerék le és felszerelése csak pár könnyed mozdulat legyen.
(a kulccsal a lendkereket tudom megfogni hogy nem forduljon el)
- 3 likes
Komment
Komment