Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 559

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Jawa 559

    Sziasztok! Én Krikó vagyok. Már gyerekkorom óta rajongok a veterán gépekért. Főleg a nyugati gépe a kedvenceim, de nem vetem meg az európai csodákat sem. Jelenleg egy Jawa 250/559-esem van amit a közeljövőben restaurálni szeretnék, ebben a témában majd biztosan lesznek kérdéseim...
    Hirtelen ennyi jutott eszembe...
    Üdvözlök Minden Kedves Fórumozót!

  • #2
    Szia Kriko! Üdvözlünk a fórumon! Remélem sok hasznos információval szolgálhatunk majd.
    a restauráláshoz kitartást és mint egy jó háborúhoz pénzt, pénzt és pénzt kívánok!
    taluga, Krikó és Che kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Szia KRIKO!-Üdvözöllek,és ne kimélj bennünket a kérdéseket illetően,hiszen abból nem csak Te fogsz okulni,hanem mi is.Az 559-est érdemes megbecsülni,jól birja a strapát,igazi"igásló tipus".HAJRÁ!HAJRÁ!
      kvaga és Krikó kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        Sziasztok! Nem foglak titeket kímélni a kérdésekkel már lenne is egy így hirtelen Mégpedig hogy az 559-est gyárilag lehetett-e a más színben kapni? pl.: feketében...
        Egyébként nekem is azt mondták hogy jó kis gép és az enyém elég keveset is futott úgyhogy motor generálra nem hiszem hogy szüksége lesz, szerencsére.
        Utoljára szerkesztve a következő által: Krikó; 2013 aug. 08, 17:09.
        taluga kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          Tudomásom szerint az 559 minden esetben bordó volt amik hozzánk kerültek.

          Komment


          • #6
            Értem. Hát ez részben rossz hír mert én szerettem volna színt változtatni, de akkor lehet nem kapná meg az OT minősítést...

            Komment


            • #7
              Nos ha korabeli prospektusokkal hirlapokkal típus ismertetéssel stb (lényeg hogy legyen benne kép amin más színű) tudod igazolni hogy már pedig ilyen színű is volt akkor lehet belőle OT
              taluga, Beagle és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


              • #8
                Nem tudom érdemes-e OT vizsgára vinni. Én híve vagyok annak, hogy az utolsó csavarig legyen olyan mint a gyári, fejméretben alakban stb., ha esetleg le kell gyártani is hozzá sok mindent, mert nem lehet kereskedelmi forgalomban kapni. Próbáltam én is ezt elérni a 353-asomon.
                Sokszor látok OTs motorokat ahol ezek az apróságok sincsennek helyre rakva. Mindíg a részletek miatt jó vagy kiemelkedő egy egy motor. Nekem az OT a részletekben van főleg motornál ilyen nagy szériás gépeknél. Neked mit jelent az OT?
                én nem akartam tucat OT közé tartozni mégha meg is lenne a vizsga szerintem pikk pakk.
                anyagilag nem sokat hoz egyenlőre vizsgán röhögve átmegy hiszen jól egyben van. Akkor miért?
                nem szeretnélek befolyásolni ebben és az OT nemes cél lehet. Így csak annyit mondok hajrá legyél te jobb mint bárki más és ez legyen a cél.
                össz költség kb 7-800e Ft szerintem mire az utolsó csavarig ki lesz dolgozva.
                taluga, apacsavo és kedvelte ezt.

                Komment


                • #9
                  Üdv.-érdekes ez a"Neked mit jelent..?"kérdés.Egy 559-hez gyakorlatilag mindent lehet kapni,nem úgy mint pl.egy az 50-es években gyártott Csepelhez.Nos akkor mit érdemes megcélozni?A Csepel esetében behatároltak a lehetőségek:-szakipari,vagy sk.felújitás,mivel eredeti gyári,vagy utángyártott alkatrész már nincs.Ebben az esetben a sok és minőségi munkát lehet dijazni,ezért kiérdemelt a OT.Az 559 esetében inkább azt, hogy valaki sok időt és még több pénzt forditott arra,hogy az eredeti "szalon"állapotot reprodukálja.Hangsúlyozom most itt jawa 559-ről beszélünk, 1970 környékéről.A magam részéről arra hajlok,hogy ebben az esetben a "szalon"állapot passzol az OT-hez.Lehet vitatkozni...
                  Utoljára szerkesztve a következő által: hármaska; 2013 aug. 09, 16:02.

                  Komment


                  • #10
                    Sziasztok! Hát tényleg kicsit érdekes kérdés a Neked mit jelent az OT? Hát én első sorban a lehető legtöbb eredeti alkatrészt meg szeretném menteni és megfelelő felületkezelés után újra felhasználni. Ez nálam két okból is fontos a legfontosabb hogy a motoromon minél több legyen az eredeti alkatrész, a másik pedig a restaurálási költségek csökkentése. Az OT vizsga számomra is az szalonállapotot és az eredetiséget jelenti viszont én ezt a motort rendszeresen is szeretném használni és úgy gondoltam hogy kisebb lenne a fenntartási költségem ha levizsgáztatom.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Krikó; 2013 aug. 10, 20:09.

                    Komment


                    • #11
                      Sziasztok, A közeljövőben szeretnék venni egy 250-es jawa-t és tudnátok segíteni ,hogy érdemes olcsón venni papírok nélkülit, nagyon sok macerával jár forgalomba helyezni, avagy papírosat és saját kezűleg felújítani. Előre is köszönöm.

                      Komment


                      • #12
                        Én spec. inkább rosszabb állapotú de papíros motort vennék, mint jobb állapotú, de papír nélkülit!
                        Még a papírossal is lehet épp eleget rohangálni irodától nkh-ig, meg hivataltól hivatalig, hidd el!
                        A műszaki dolgokat én magam megoldom, felújítgatom, de ha egyszer a hivatal nem akar vagy nem tud valamit, akkor megette a fene!

                        Komment


                        • #13
                          Szia Bence!

                          Ne kockáztass! Bár bízok a petíciónk sikerében, de azért az is csak arra megy ki, hogy egyszerűsítsük a tulajdonjog igazolását. Tehát nem úszod meg a papírmunkát. 250-es csepptankos Jawa-t 100e Ft alatt is kapsz és azok elég jól egyben vannak. A felújítást szerintem egyik esetben sem úszod meg. Én tapasztalatom szerint min. a fékeket rendbe kell tenni - ami sokszor fékpofa-betétcserével jár - és úgy tapasztalom, hogy a kerékcsapágyazás porvédelmén is kifog az idő.

                          Én most egy CZ-350 472-t újítok fel. Onnan veszem ezeket. Most éppen erre kuporgatom a garast.

                          Tehát szerintem olyan papírosat vegyél, amelyen a tulajdonjog változás nyomon követhető. És persze az állapota is legyen legalább szemre kielégítő. A motor pl. forduljon át.

                          Remélem tudtam segíteni. Üdvözlettel: CZsolti

                          Komment


                          • #14
                            Köszönöm, ez elég meggyőző volt, és ha kérdezhetem akkor mivel jár egy ilyen szürke forgalmis motor, hogy az én nevemen legyen és járhassak vele? Csak szólok hogy kezdő vagyok de nagyon szívesen bütykölgetném, hisz mégis más a hozzáállása az embernek ha maga újította fel!

                            Komment


                            • #15
                              Papírmunka kb 50e Ft; gumi külső belső védő szalag kb 30e Ft; fék javítás kb 10e Ft; akksi 5e Ft.
                              Ez csak a minimum általában es ehhez vedd, hogy a motor hosszú évekig állt meg akkor is ha most beindul szinte minden részét szét kell szedni es ujra összerakni frissíteni zsirozni, új olaj mindenhova. Jawa eseten érdemes a Gyujtas faktort minimalizálni, e nélkül is lehet jó, de egy vape sokat dob a napi használatához.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X