Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 559

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    gumi külső belső védő szalag kb 30e Ft
    Ezt nem értem. Mi kerül ezen ennyibe? Nekem a 30 éves gyári gumi még mindig tökéletes. A fékpofákat is elég volt felcsiszolni. A fékbetét szegecseléshez ugyan kell némi jártasság és segítség, de házilag kivitelezhető. Az elektronikus gyújtással pedig szerintem kezdő ne kísérletezzen. A 250-es gépnek felül van a megszakítója. Azzal különösebb gond nem lehet. A kéthengeresek alsó megszakítója szokott beolajozódni. Ja és 120-nál kimaradozhat a gyújtás. Ezen erősített rugóval - vagy lassabb haladással - lehet segíteni.

    A kerékcsapágyak viszont tényleg cserések lehetnek - futott km-től függően. FAG minőséget figyelembe véve ennek a költsége 8e Ft áfásan.

    A festék sem olcsó. 1 doboz spray ára 1200 Ft körül van színtől és minőségtől függően. Tekintettel arra, hogy burkolt a motor 6 doboz Very Well méretű biztosan kell. Ebből a vázra 2 db.
    OdinHEM kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      B.Bence eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      mivel jár egy ilyen szürke forgalmis motor, hogy az én nevemen legyen és járhassak vele
      Ez több dologtól is függ.
      Kérdés, hogy a motor ki van-e vonva forgalomból, az mikor történt. Elsőként mindenképpen be kell menni az okmányirodába az adásvételivel, forgalmival, és meg kell nézetni, hogy a motor szerepel-e az elektronikus nyilvántartásban. Ott meg is mondják, hogy mit kell tenned.
      Én forgalomból kivont, szürke forgalmis gépet vettem, ami nem szerepel a nyilvántartásukban. Ezért átírni sem tudják, viszont így nem is vonatkozik a 15 napos átírási kötelezettség. Addig simogatom, ameddig akarom. Majd ha úgy érzem eljött az idő, akkor kell vinnem eredetvizsgára (kb.7ezer), majd meg kell kötnöm a biztosítást (!). Majd az összes papírral NKH vizsgára (csak NKH vizsgáztathat újra forgalomból kivont, rsz. nélküli járművet, kb.4-5ezer). Itt is gyűjtesz pár papírt. Ha ez is megvan, akkor okmányiroda, átírás. Ez utóbbi nekem még szürke folt, hogy mi történik, mik a fizetnivalók, mert csak az NKH-ig jutottam, sajnos elhasalt a vizsgán.

      Komment


        #18
        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A fékbetét szegecseléshez ugyan kell némi jártasság és segítség, de házilag kivitelezhető.
        Ez miért jó ? Tényleg van még aki szegecseli ?

        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A kerékcsapágyak viszont tényleg cserések lehetnek
        ---ez inkább -alap , kiegészíteném azzal ,hogy a tengelyt nagyon megszorítva ellenőrizzük a kerék szabad , laza forgását .

        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        FAG minőséget figyelembe véve ennek a költsége 8e Ft áfásan.
        ti hol vásároltok? --arany boltban ?

        Komment


          #19
          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          6 doboz Very Well
          Már a márka olvasatától feláll a szőr a hátamon
          Nem is értem a névválasztást, miért nem Very Shit lett
          Persze vágom, a mondanivalód lényege nem a márka volt.

          Komment


            #20
            Elfelejtettem írni, hogy a kerékcsapágyak porvédősek és én cseréltem a lánckerék csapágyát is, ami tényleg jóval drágább a többinél. Sajnos cseh minőséget már felénk nem árulnak, kínai meg nem kell, az SKF meg nekem tényleg drága. A FAG-gal jók a tapasztalataim. Hangsúlyozom: JAWA kerékagyakról van szó, amikben erdetileg nemezgyűrű tömítéses sima csapágyak vannak. Sajnos a nemezgyűrű beengedi a port egy idő után. Emiatt üzembiztosabb a kétoldalt tömített csapágy. (6302 2RS ill. 6304 2RS)

            A festékről pedig egyenlőre elég jó véleményem van. Sajnos a családi költségvetés nem engedi meg sem a fényezőt, sem az egyéb flancolást. Napi használatra készítem. Neoluxban sajnos nincs olyan meggypiros v. bordó szín, mint amilyen az eredeti gyári. Van még egy fajta spray, amit lehet kapni, annak Skoda színkódjai vannak. Lehet, hogy a bordót abból veszem.

            Bármilyen szörnyű, de a vázat ezzel Very Wellel festettem. Eddig bejött. Nem is akarom egyik típust sem reklámozni, de ajánlani is csak olyat szoktam, amit magam is kipróbáltam és jól működött.

            Komment


              #21
              Azt meg kell hagyni, hogy márkán belül is nagy eltérések lehetnek.
              very well fényes narancs, fényes fekete nekem borzalmas lett, pattogzik a legkisebb ütődéstől is.
              A duplicolor matt fekete viszont nagyon szép és tartós lett a dongós bringámon. A metál zölddel is szépen lehetett dolgozni. Ebből kiindulva az MZ-t elkezdtem duplicolor fényes sárgával. De hamar abba is hagytam, borzalmasan rossz! Fröcsköl, megfolyik...
              OdinHEM és CZsolti kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                eredetvizsgára (kb.7ezer)
                Ez inkább 15 500 Ft lesz,sztem.


                dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                okmányiroda, átírás
                Forgalmi,törzskönyv: 12 000 Ft
                Érvényesítő címke: 585 Ft
                Rendszám: 5 500 Ft
                Tulajdonszerzési illeték: 300 Ft/kW

                Komment


                  #23
                  madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ez inkább 15 500 Ft lesz,sztem.
                  Igazad van, annyi! Így már beugrott.,...
                  Akkor mi volt 7? Mindegy.

                  Komment


                    #24
                    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    v. bordó szín,
                    Nekem szerintem van 8kg
                    CZsolti kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Bármilyen szörnyű, de a vázat ezzel Very Wellel festettem.
                      Nem kritizálok senkit de igen, a festék spray-k nem mindig adják meg az elvárt minőséget, sajnos ! Van ismerősöm fényező, remélem segíteni fog. Mondjuk festettem sokat Very Wellel, lehet hogy a váznál nincs is fontossága. Csapággyal is szerintem olcsóbban ki tudok jönni, ismerősöm nagykeres és lehet hogy még van is ilyen mérete.
                      Szóval nem egyszerű egy ilyen átírás... És még annyit szeretnék kérdezni ,hogy mennyire megbízhatók ezek? Mert én nem mondom hogy mindennapi használatra, de szívesen mennék vele motorozni. Végül is alkalmas erre , vagy csak alkalmira és dísztárgy?

                      Komment


                        #26
                        B.Bence eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Végül is alkalmas erre , vagy csak alkalmira és dísztárgy?
                        Ezt például olvastad már?:
                        http://veteran.forum.hu/bemutatkozas-4/lyeti-1198/

                        Komment


                          #27
                          Most már igen ! Ahogy hallottam simán járhatok vele, csak nem nagyon szabad megkergetni !

                          Komment


                            #28
                            B.Bence eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            nem nagyon szabad megkergetni
                            Úgy gondolom, egyik öreg vasat sem ajánlatos nagyon megkergetni.

                            Na de egy ilyen nyergében állja meg az ember
                            https://www.youtube.com/watch?v=FRsuy3lHivQ

                            Komment


                              #29
                              Elnézést hogy itt kérdezem, és elnézést a kellemetlenségért de nézegettem pannóniát, de nem találtam olyan típust ami nagyon megfogott volna. Mindenki szekál vele hogy jobb, meg miért nem olyant veszek. Abban még kérek segítséget ,hogy
                              mivel jobb a Jawa? Út tartás, strapa bíróbb, megbízható stb. Köszi.

                              Komment


                                #30
                                Ebben pedig nem érdemes másra hallgatni. Te fogod szerelni, Te fogod használni, épp ezért azt kell kiválasztani, amelyik tetszik, amit megengedhetsz a pénztárcádnak, amelyiket tudod szerelni... ööö... igaz, szerelni mindegyiket kell. De ez szerves és elengedhetetlen része a veteránozásnak.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X