Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Manet 100, 125, Tatran 125

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Manet 100, 125, Tatran 125

    Üdvözlök mindenkit! László a nevem.
    Manet 100, 125, és Tatran 125 motorjaimat újítgatom.
    Keresek társakat, akiket ezek a motorok érdeklik,
    vagy rendelkeznek velük.
    Amire első lépésben szükségem lenne, illetve
    segítségre szorulok, a fenti motorok villamos
    kapcsolási rajzai.
    Minden segítséget előre is köszönök.
    Üdv: László

  • #2
    Üdv kofic!

    Remélem ez segít a gondjaidon.
    Manet 100 typ 01 Máňa
    Manet 125 typ 03 Máňa
    mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Üdv St.Z.350

      Köszönöm a segítségedet. Az ábrák magukért beszélnek.
      Nagy segítség.

      Kérdés mindenkihez:
      A Maneteket és Tatranokat árusítottak-e
      valaha Magyarországon?
      Létezhettek magyar nyelvű leírások?

      Komment


      • #4
        Szia kofic, én úgy emlékszem láttam már a vaterán magyar nyelvű könyvecskét hozzá, persze ez nem mostanában volt. Találtam itt egyet: Az S 125 t
        Nem két forint, de lehet, hogy megéri az árát. Jómagam is rendelkezem ilyen géppel egy darabokban+ sok alkatrész meg egy majdnem komplett üzemképes, nem sokat mentem vele mert gyújtás problémái vannak de összességébe véve nem rossz motorok ezek. Itt van kép az enyémről: Tatran 125 1968 képek - SportMotor

        Komment


        • #5
          Üdv kofic!

          A Tatran 125-öst 1967 tavaszán jelent meg a hazai kereskedelemben, Manet intézményes keretek között nem volt kapható. A Tatran szerelését részletesen ismerteti az AM. 1967-es és 1968-as számaiban.

          Komment


          • #6
            Pont van egy fenn a vaterán (tatran kezelési)

            A vatera keresőébe ezt írd be: S 125 típusú TATRAN

            Sajnos nem enged linkelni (nincs még 5 hozzászolásom )

            Komment


            • #7
              Üdv Mindenkinek!
              Mire jó egy hétvége? Elgondolkodni azon, hogy a Manet S 125-öt elkezdjem helyrepofozni , vagy ne. Mély lélegzetvétel,
              elkezdem. Első lépés: kerekek ki. Rögtön felmerülnek a kérdések: 1. kerekeket krómoztatni, újakat beszerezni, vagy
              lefesteni? Festett kerekeket láttam cseh és szlovák fórumokon. 2. Küllőket megtartani, vagy Csatáriékkal gyártatni,
              esetleg odaátról beszereztetni. 3. Kerékagyat letisztítani, rendbetenni, vagy polírozni? A polírozott alkatrészek eszté-
              tikailag szépek, de nem biztos hogy korhűek. Elsőre egyelőre ennyi.
              Kedves márkatársak és mindenki. Tanácsokat, ötleteket várok tőletek.

              Komment


              • #8
                Szia! Én személy szerint a kerékagyat azt gyöngyöztetném meg a féklapokat. Számomra a polírozás az túl csicsás és így már nem lesz eléggé autentikus a végeredmény, mert ugye akkoriban sem polírozták ki. Van egy 50N-es simsonom azon gyárilag festett a felni amit 1 éve fújtam újra ezüst festékkel+ lakkal ami szerintem nem néz ki rosszul, de kinek mi.

                Komment


                • #9
                  A Tatran szerelését részletesen ismerteti az AM. 1967-es és 1968-as számaiban.[/QUOTE]
                  Üdv St.Z.350!
                  Az AM 67-es 68-as számait nem lehetne pontosítani. Börzéken több lapszámot
                  átlapoztam, de nem jutottam eddig eredményre.




                  A szó elszáll, az írás megmarad- mondják. Én ezt a következőképpen módosítanám: az idő elszáll, az írás elmarad.
                  Elég régen jelentkeztem, ezt pótolnám most. A Manet 125 apró darabokban van. Kíváncsiságból nagy nehezen kibányásztam
                  a vezetékkészletet a vázból. A szó szoros értelmében, mert egy bazi nagy zárlat miatt a vezetékek szigetelése ráégett a
                  váz belsejére. Tanulság: nem csak az a fontos, ami látszik. Sőt!
                  A Manet első sárvédőjére kétféle felirat létezik. Az első több ponton a sárvédő lemezbe pattintható, a második a lemezre
                  ragasztható. Sajnos a második méretre kissebb az elsőnél és nem takarja le a furatokat. Ha valaki rendelkezik a
                  bepattintható változattal, szívesen megvásárolnám.
                  Keresek márkatársakat Szlovákiából, akikkel a fórumon tudnánk tapasztalatokat cserélni, magyarul, vagy angolul.




                  A Tatran 125 forgalomba helyezve, a Manet már darabokban.




                  A Tatran 125 forgalomba helyezve, a Manet még szétszerelés előtt.
                  Tudja-e valaki a "Jawa bordó" RAL- vagy eredeti kódját?

                  Komment


                  • #10
                    Előző alkalommal tettem fel képeket a Manet 125-ről és a Tatran 125-ről.
                    Egy darabig láttam a képeket, de már hosszabb ideje láthatatlanok és az " Érvénytelen csatolmány meghatározás"
                    üzenet jelenik meg. Kérek minden segítséget, hogy képeket megfelelően tudjak feltölteni, mert az
                    informatika nem a legerősebb oldalam. Esetleg " adminisztrátor " adhatna tájékoztatást,
                    hogy mi a teendő ilyen esetben. Aki tudja hol lehet Manethez küllőt és anyát kapni, kérem jelentkezzen,
                    mert 36-ból csak 35-öt tudtam kimenteni, 1 db elszakadt.
                    Mindenkinek Boldog Új Esztendőt és sok-sok sikert kívánok.

                    Komment


                    • #11
                      Udv!

                      Erdeklodnek hogy a Tatran es a Manet azonos vazzal keszult?
                      jol latom hogy csak a hatso resze kulombozik?
                      illetve a motor urmeret.
                      Kosz
                      L
                      mátéapu kedvelte ezt.

                      Komment


                      • #12
                        Jó estét!
                        Manet 100 és Tatran 125 motorokkal kapcsolatban szeretnék informálódni.
                        Köszönöm
                        Laszlo

                        Komment

                        Working...
                        X