Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • #31
    Belenéztem az alkatrészkatalógusba, lehet szerencséd lesz és meg tudod oldani széthúzás nélkül.

    Nyugodtan kijöhettél volna, voltak ott szórógitt/alapozó színű robogók is...

    Mondjuk én beállítottam a Pancsit a sorba két 750-es Kawa közé. Rajtam kívül volt még egy nagyon (értsd: nagyon-nagyon) csillogóra felpolírozott Pancsi, de a tulajt nem tudtam megvárni; meg a két Papp-féle Velorex. Azok nagyon jól néztek ki.

    Többet nézelődtem a parkolónak kinevezett térkövezett placcon a bejárat előtt, mint odabent.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


    • #32
      "Nyugodtan kijöhettél volna, voltak ott szórógitt/alapozó színű robogók is..."
      Na az szép . Nekem csak le van pattogva a sárhányón a festés meg inkább hasonlít narancssárgára lassan mint pirosra XD . Meg a plusz vezetékeket nem sikerült még rendbe tenni teljesen.

      Talán majd szakmunkás vizsga után kimegyek egy Győr környéki összeröffenésre miután végre szereztem egy normális kipuffot(na ja, előző tulaj egy igazi sufni tuningos volt, enyhén ki van könnyítve és szól mint a vadbarom, utcába gondolom már közellenségnek számítok emiatt sajna...) .

      SZERK
      Bordás szíjra valami ötlet? Mert ez így nagyon nem jó hogy ahogy megyek úgy fogy(igaz csak apránként mert csak dörzsöli a kuplung oldala de akkor se szerencsés így hagyni...).
      Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2012 ápr. 19, 16:56.

      Komment


      • #33
        Valaki nem tudna nekem segíteni Pannonia P10-H hátsó teleszkópok beszerzésében? A lényeg, hogy az sem baj, ha rossz, csak ne legyen hozzá piszkálva! Már 4 teleszkópot szétszedtünk és sajnos mind meg van gyilkolászva a szakszerű szerelés következtében. Például meg van reszelve a dugattyú pont ahol az O gyűrűnek tömíteni kell és egyéb nyalánkságok... Műanyag kupakos érdekelne...

        Komment


        • #34
          Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 ápr. 30, 23:54.
          soveny és chemotox kedvelte ezt.

          Komment


          • #35
            ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nem emlékszem pontosan, hogy Danuvia vagy Pannonia teleszkópokhoz, de egyik szaki csináltatott régebben pár készlet szárat, rozsdamentes anyagból, igen kedvező áron. Lehet, érdemes megfontolni, ha csak ez a 'kicsi hiányzik'
            Nem ismerem a Pannónia lengéscsillapítókat, de a szárat - ha csak ez hiányzik - érdemes hidraulika tengelyből csináltatni.

            Click image for larger version

Name:	hidraulika1.JPG
Views:	1
Size:	85.7 KB
ID:	131094

            Click image for larger version

Name:	hidraulika2.JPG
Views:	1
Size:	146.4 KB
ID:	131095

            Click image for larger version

Name:	hidraulika3.JPG
Views:	1
Size:	109.8 KB
ID:	131096

            Győrben van egy forgalmazó akinek a tengelyeit a Kárászy-ék is használják.

            Jankovits Hidraulika Kft. Hungary-9027 Győr

            Én magam a Kárászyéknál 42CrMo4 indukciósan edzett szárat készíttettem. A végek kialakítását olyanra munkálják, ami a rajzodon szerepel.

            Click image for larger version

Name:	NSU Max.jpg
Views:	1
Size:	186.8 KB
ID:	131097

            Talán fizettem a két szárért 3000 Forintot.

            Mindenki véleményét tiszteletben tartom, még akkor is ha az különbözik a magam véleményétől.
            Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 máj. 01, 09:31.
            Duke, sepy és 6 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


            • #36
              Vasárnap Nyíregyháza-Sóstóhegyen börze!

              Komment


              • #37
                Nah külön témát nem indítok neki de ha esetleg valakit érdekel a jó öreg ruszki haditechnika az nézzen be :
                Che, korompaiistvan és kedvelte ezt.

                Komment


                • #38
                  Sziasztok!

                  Ma más dolgokon kesergek itt egy kicsit a fórumon.

                  Éppen bekaptam egy jó deci Törköly pálinkát, de valószínűleg ennek ellenére is meghagyom a hozzá szólásom.

                  Nos körülbelül 4 éve megcsapott a Pannnóniázás szele. Egyrészt mert a kollégámnak is az volt, másrészt a munkám éppen a Nyíregyházi Kórház előtti bolt parkolójában volt, és ott megláttam egy Pannonia P10 vagy P20 (ha megvernek sem mondom meg, hogy melyik volt) motort. Nagyon szépen meg volt csinálva. Nos akkor eldöntöttem, hogy szerzek egyet. Ebben az időben rengeteg motor volt apróhirdetésekben, én egy P10 motorban gondolkoztam, mert a P20-ast drágának tartottam. Nos ezek után hol pénzem, hol lehetőségem nem volt motort vásárolni. Amikor még volt lehetőség, akkor rengeteg forgalmis (szürke) p10 volt, de pénz nem volt annyi sem. 80-100-ezer forint között voltak az árak. Menet közbe sok emberrel megismerkedtem, többek között azzal a nepper "úrral" is akitől később megvettem az én kohószökevényemet is. ezen időkben megint pénzhiányom volt, illetve volt egy p10 kilátásban, de annak nem került elő a forgalmija így arról lemondtam, illetve nepper úrék sem ajánlották már így. kis szünet következett, majd elmentem életem első börzéjére, Nyíregyháza-Sóstóhegyre. Már kora reggel felkeltem, ami úgy 5 körül lehetett és irány Sóstó. 6 óra után meg is érkeztem, lehet már volt az fél hét is a sok eladó csak nézett, azt hitték én is valami kofa vagyok. Ekkor megláttam egy P12-est. szürke forgalmi, nyílt adásvételi, a vissza pillantó tükrök hiányoztak róla és 40 ezer forint volt! Én kis hülye sajnos pont emiatt nem mertem megvenni, szóltam a Pannoniás kollégámnak, hogy jöjjön ki és nézze meg, hol lehet a kutya elásva. Ő lusta volt, én meg hülye, mert foglalót sem adtam. Mire kiért, már egy utánfutón vigyorgott a motor és éppen írták az adásvételit :-( Kis szünet következett, majd mire visszatértem a Pannoniázáshoz, eltűntek a P10 hirdetések a hirdetési oldalakról. Egyetlen hirdetést olvastam ami jónak látszott, de az egy rozsdaboglya volt és az alvázszám tönkrement. Ekkor kapcsolódtam be Ferrolux néven az index Pannonia motorkerékpárok fórumára. ott kiderült, hogy az előbb említett motor már másnak volt elígérve és én már kb harmadkézből kaptam volna meg azt. Mivel más hirdetés nem volt bepánikoltam és a nepper úrtól vettem egy csak adásvételivel rendelkező motort. (jó hülye vagyok mi?) Nos ekkor az index fórumon is ez volt a téma és engedtessék meg a fanyar humor, hogy a "tudós" indexes "kollégák" szerint nem lehet egy ilyet lepapírozni a büdös életben.. Nagyon elszomorodtam, megfordult az alkatrészenként eladás gondolata is, de ennek a motornak csak a nyaka volt véres így annak sem lett volna sok értelme. Eltelt kb fél év, közben egy barátommal aki már látott Pannoniát (van neki vagy 5 :-) ) szétszedtük a motort, mert sem sebességbe rakni sem működtetni nem lehetett. Olyan falsot szívott, hogy szerintem leadta a maximális fordulatot :-( Ekkor Fóti Gyula írt egy hozzászólást a fórumon (index), hogy hogy lehet kideríteni az eredetét a motornak. Innen is nagyon köszönöm neki, egy P10-h motort mentett meg a kohótól. ebben az időben ismerkedtem meg Apae szakival is, illetve még motorvásárlás előtt. (Mátészalkán találkoztunk, én vettem meg a kormányzárat és a dobozzárat, majd két vt5 lámpa burát) Nos ismerősöm ismerőse által az ocsmányiroda igazgatója lett megkörnyékezve a gondommal. Az ismeretség által annyit értem el,hogy foglalkoztak az ügyemmel. Nem beszélek félre, csak annyit tettek meg, amit amúgy is tenniük kellett volna. Elvittem az adásvételit, és ők kikérték az adásvételi alapján a központi nyilvántartóból a motor adatait. Az ügyintéző mondta, hogy 1 hónap múlva keressem legközelebb. Napra pontosan egy hónap múlva visszamentem és láss csodát, kiderült, hogy egyezik a tulaj neve, rendszáma stb-stb.. Kaptam egy hatósági igazolást amivel vihetem vizsgázni (eredet, műszaki)a motort, de átírni csak akkor lehet, ha ezek megvannak, nehogy egyszerű legyen az élet.. irány a homokfúvó, majd festés jött, ekkor már December-Január volt. (Májusban vettem a motort) Ezután hol pénzem, hol alkatrészem, hol időm nem volta motorra. Új felnik, Blokkhegesztés (kilométer kihajtás alapja törve volt) új küllők, rengeteg blokkalkatrész, hengerfúrás miegymás következett, ezekkel elment a teljes tavalyi év. Sőt úgy volt,hogy segítségem sem lesz közben összerakni a motort. Év vége felé megsajnált a barátom és mondta, hogy ezt a motort még összerakja, de azért segítsek. Nos a blokkot összerakattam egy bácsival, aki még a szervizben dolgozott annak idején. Jött a tél, a motor elköltözött a barátomhoz. A hideg miatt akkor állt a szerelés, mostanában kezdtük az összerakást, sok meglepetés előjött még. (első, hátsó teleszkópok, sok apróság) és bizony már Május van, most van két éve, hogy nyűglődök, nyűglődünk a motorral.. Közben tanfolyamra járok, mivel a motorozás eddig egyáltalán nem érdekelt. Hát legújabban itt van a kutya elásva. Nincs nagy érzékem hozzá :-( Legalábbis a rutinpályára kevés. Egy nagy rákfeném van, a padka. Egyszerűen nem bírok arra fordulni :-( tudom röhejes, de ez van. a túloldalt csak egy nyamvadt vonal van, azt bezzeg be tudom venni, sőt, ha balra fordulok a padka felé az simán megy, jobbra viszont nem. Hát ritka egy hülye helyzet. Valahogy elment a bátorságom az egésztől. Persze ahhoz kétszer fel is kellett borulni pont a kanyarban, úgyhogy most így állok. az előírt órákon túl vagyok, ma volt 5 órával több és mégsem megy. Hát kissé kiakadtam. Jó hosszú lett, de legalább nem olvassa el mindenki :-) Itt a vége fuss el véle!
                  Utoljára szerkesztve a következő által: chemotox; 2012 máj. 22, 01:13.
                  norinco, soveny és 5 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                  • #39
                    Én voltam olyan hülye és elolvastam még így éjjel 2kor is. Szerintem ne keseredj el ezeken a dolgokon. Vettél egy olyan motort amire vágytál és lehet, hogy nem annyi volt, hogy ráugrottál és első rúgásra indult, de szerintem a veteránozásnak pont ez a lényege, hogy hetekig, hónapokig évekig bütykölsz és sokkal nagyobb élmény ezek után a fáradtságos időszakok után ráülni és beindítani és meghallani a hangját, mint megvenni készen és az első kanyarba összetörni. Nekem már az hatalmas élmény volt, hogy hozzájutottam egy P10H-hoz viszonylag jó áron. Bár minden alkatrészt újra kell festeni, minden kis gumidarabot ki kell cserélni, új csavarokat venni, hogy nagyjából egységes legyen és ne 2 különböző csavar legyen a 2 lábtartóba, a legnagyobb alkatrészektől a legkisebbekig mindet le kell takarítani, ami hiányzik azt meg kell venni, vagy ha lehetséges le kell gyártani saját magamnak, hogy olcsóbban jöjjek ki, de a végeredmény mindent megér.

                    És nehogy azt hidd, hogyha összeraktad akkor nem lesz semmi gondod vele. Utána is köpni fogja az olajat, letörik a berúgókar, felborulsz vele és újra kell festeni, de ezt felvállaltad akkor mikor megvetted. Én repülőmodellezőként kezdtem a bütykölést, de akkoriban még nem lehetett boltban megvenni a kész repülőt és eldobni, hogy hagy menjen, aztán ha összetörik veszünk másikat, mert olcsóbb mint megjavítani. Akkor az ismerős ismerősétől lehetett faanyagot szerezni, amiből 1 szál lombfűrésszel (fonalfűrésszel) és 1 csiszolópapírral kellett kifaragni a faroktól kezdve a törzsön át az utolsó szárnybordáig mindent és aztán saját kezűleg összeragasztgatni, gombostűvel összeszurkálni, hogy amíg szárad a ragasztó ne essen szét. Az 5. modellemet építettem meg mikor az elsőt meg mertem repíteni, mert volt olyan amin évekig dolgoztam és nem szívesen vágtam volna földhöz 2 percen belül. De végül csak megrepítettem és repült és leszálltam vele és nem törtem össze. Aztán persze olyan is volt mikor már bátrabban repítettem és összetörtem, de meg tudtam javítani és újra repülhetett. Ez most hülyeség, meg általános pszichomókus duma és sose szerettem az ilyeneket, de amíg nem hiszed el, hogy képes vagy megcsinálni a padkás feladatot addig nem is leszel rá képes. Lehet, hogy nem sikerül elsőre, az is lehet, hogy felborulsz, de onnantól kezdve, hogy 1x sikerült, sikerülni fog másodjára, meg harmadjára és sokadjára is. Ha én nem lettem volna elég bátor megrepíteni az első modellemet akkor most 10 "nullkilométeres" modell porosodna a garázsba, viszont így, hogy megrepítettem rengeteg élménnyel gazdagodtam.

                    mikor mész legközelebb rutinra? én úgy terveztem, hogy csütörtökön vagy pénteken megyek az elsőre, de még nem jött meg a sisakom meg a kesztyűm, lassan 1 hónapja várok rá.

                    Ja és direkt írtam hosszút, hogy ne csak mi olvassunk sokat, hanem te is
                    sepy, soveny és 6 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                    • #40
                      Nos ma kellene, de szándékosan kihagyom, mert kicsit tele vagyok. Azt hiszem holnap, Tünde utcán vagyok.. Csütörtök vizsga... Pfff.

                      Komment


                      • #41
                        Titus, -t5- és Che kedvelte ezt.

                        Komment


                        • #42
                          chemotox eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Csütörtök vizsga... Pfff.
                          Nagy kalappal............!
                          chemotox és Che kedvelte ezt.
                          A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                          Komment


                          • #43
                            chemotox eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Itt a vége fuss el véle!
                            Szia!

                            Látom neked is kijut a veteránozás gyakorlati feléből. Nem akarom végigmesélni az egészet, de a lényeg hogy abszolút kezdőként (mármint kezdő veteránosként és kezdő motorosként) érdekes belecsöppenni ebbe a közegbe, ezt megtapasztaltam én is.
                            Szintén 2-2,5 év alatt sikerült talpra állítani a T5H-mat, szintén hamvaiból. Munka meg levelezős egyetem mellett a pince egyik részében szereltem késő esténként. Mit mondjak, eléggé el tud kedvetleníteni amikor hétfőn összerakás közben kiderül hogy egy O-gyűrűt nem vettem meg szombaton, a munkahelyem időbeosztása pont olyan hogy pont bezár minden a környéken, úgyhogy szombatig nem tudok elmenni bevásárolni...

                            Aztán ezt ellensúlyozza utána ha már gurulni fog, persze akkor fognak más hibák előkerülni, pl. nem pontos a km-óra, a visszaszerelt (belül is) jó állapotúnak tűnő féklámpakapcsoló megakad és folyamatosan világít a lámpa, és hasonlók...

                            A vezetésen ne aggódj, keress egy ismerőst akinek van motorja, menjetek ki valami helyre ahol nem zaklatnak és gyakorolj. Az egyik haverom barátnőjének a reptéren (ahol akkor dolgoztam) a komplett rutinpályát kiraktuk délutánonként, mert nem akart menni a rutin. De csak sikerült, túl jól is mert elég vadul tekeri a gázszektort.
                            Szóval ne vesszen el az önbizalmad, menni fog az. Én sem mentem át elsőre a rutinon, pedig nem 0 km-rel mentem oda: kicsit jobban odahúztam a Kawának (amin akkor ültem először), ugrott egy fél métert és lenn is voltam a füvön - bukás. Másodszorra ment hibapont nélkül.

                            (csak kiegészítés: a rutinon bukás nem a motor "eldobását" jelenti, a motor alattam maradt, csak a vizsga nem lett meg.. )
                            Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 máj. 22, 11:39.
                            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                            Komment


                            • #44
                              Tévedtem, mindjárt indulok is oda. ma gyakorlok utoljára vizsga előtt. Nos most tényleg sietek, de annyi a lényeg, hogy csakis a Pannonia miatt fogok bele az egészbe. Ha nem lenne ez, eszembe sem jutna motorozni. Na de jó lenne kijutni keresztúrra...Megpróbálom ezt járatni a majré meg a motorozás közben. Én Bodrogkeresztúr a 600-as Yamaha és a majré. :-)
                              Utoljára szerkesztve a következő által: chemotox; 2012 máj. 22, 16:05.

                              Komment


                              • #45
                                hehe
                                én ötödjére mentem át '78ban a rutinvizsgán, annak ellenére, hogy 4 éve már kismotoroztam. első alkalommal beszóltam a vizsgabiztosnak: a rutin végén, kijelölt helyen, jobb kéz fent, padka mellett meg kellett állni. megálltam de megcsúszott az első kerék a novemberi fagyos avaron. vizsgabiztos flegma beszólással: ez nem a városligeti jégpálya, jöjjön legközelebb! kezembe nyomta a vizsgapapírt. erőteljesen bizonygattam neki, hogy ezen a pancsin is jobb oldalon van az első fék, és ha használtam volna, a kezem nem tudtam volna felemelni, jelezve megállási szándékomat. ne okoskodjon! szólt a válasz, és szvsz jól megjegyzett magának. következő vizsga: ugyanaz a vizsgabiztos. mikor rám került a sor: haha, maga már volt itt! és jól rám hozta a csiharit. persze rontottam. következő vizsga: ua. a vizsgabiztos, és már remegett a lábam. bólya borult. újabb időpont: megint az a pali: no maga már kívülről tudja a pályát. mutassa be. bemutattam hiba nélkül. mikor rám került a sor, a kölcsönmotor kiugrott alólam. ötödjére a barátom szimójával mentünk ki (rendszámos!) ember vigyorogva üdvözölt: a múltkor is maga mutatta be a pályát. bemutattam hibátlanul. a végén vigyorogva küldött az autóhoz vegyem át az ideiglenes papírokat. ő is, én is tudtuk, a következő vizsgát csak minisztériumi engedéllyel tehettem volna le. de a jogsi meglett
                                úgyhogy 2 VÖDÖRREL!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X