Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ati0407‎

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ati0407‎

    Sziasztok!
    Nevem Attila, 44 éves vagyok, egy pápai gimnáziumban tanítok több tantárgyat, közülük talán (sokak számára) legextrémebb a matematika. Fiatal korom óta mindig is tisztelettel tekintek a régi műszaki alkotásokra, elsősorban azokra, amelyek vasból készültek, legyen az gőzgép, mozdony, autó, vagy éppen motorkerékpár, de képes vagyok órákat időzni egy régi szövőgép, vagy akár toronyóra szerkezetének tanulmányozásával is. Hasonló tisztelettel tekintek azokra a nemes urakra (és talán hölgyekre), akik ilyen gépek, járművek gyűjtésével, gondozásával, fenntartásával foglalkoznak. A régi motorokra igazából pár éve gerjedtem rá, amikor hozzájutottam egy Simson Star-hoz, amit romjaiból tetszetős és működőképes állapotba hoztam. Akkor határoztam el magam, hogy valami komolyabb alkotásba fogok. Motorkerékpárban gondolkodva két lehetséges út létezik számomra: Pannónia vagy Danuvia. Sajnos anyagi lehetőségeimet tekintve csak az utóbbi időben vált lehetségessé, hogy beszerzésre gondoljak. Rengeteget vadászok a fent említett márkákra, lehet is szép számmal hozzáférhetőt találni, de mióta olvastam a dokumentációs, forgalomba helyezési nehézségekről, egyre inkább elmegy a kedvem az egésztől. A fórumban elsősorban ezekkel kapcsolatos ismeretekhez szeretnék hozzájutni.

    #2
    Csak papírost, pláne nagyváros környékén! A magam részéről javaslom a Danuviát, nem túl felkapott motor még(bár szépen halad), így annál a gépnél még alacsonyabb alkatrész árakkal lehet találkozni. És mivel 125-ös, így B kategória+egy kis tréning és vezethető.
    Kakas és Che kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Kedves Attila!

      Öröm volt olvasni a bemutatkozásod.A fórumon nagyon sok írást találsz,a veteránjárművek forgalomba helyezéséről és nagyon okosan teszed,hogy mielőtt belevágsz,ebbe a nagyon szép foglalatosságba,áttanulmányozod,a vonatkozó írásokat.Amennyiben meginogsz,az érthető,de gondolj arra,hogy mekkora sikerélményben lesz részed,ha majd gurul alattad,egy öreg jármű,melyet a te akaratod és kreativitásod tett működőképessé!

      A tapasztalatok azt mutatják,hogy a teljesen rendezett tulajdonosi lánccal rendelkező járművek,forgalomba helyezésével kapcsolatban,nem születnek bonyodalmak,tehát érdemes ilyet vásárolni,még akkor is,ha egy kicsit drágább.Vannak közöttünk,bizonyos gyártmányokhoz és típusokhoz kötöttek,-nem tudom benned él e valamilyen vonzalom,egy márkához,de ha nem olyat kell választani,ami viszonylag olcsó és van hozzá alkatrész.

      Tanácsot nem illik adni,de azért javaslom,ne ess olyan hibába,mint itt sokan,hogy elhatalmasodik rajtuk,a birtoklási szenvedély és hegyekbe gyűjtik a sok járművet és utána lesz egy áttekinthetetlen halmaz,-egy véget nem érő örökös állagmegőrzési folyamattal,mely rengeteg időt és költséget igényel és egyfajta mókuskerék,-nincs belőle kiszállás.Legyen csak egy,de az maximálisan ütőképes műszaki és esztétikai állapotban.

      Az életnek nem csak,az örökös gyűjtésről kell szólnia,de arról is,hogy az elkészült járművel utazzunk,gyönyörködve a tájban,eljárni esetleg találkozókra,ahol élvezhetjük,a hasonló gondolkodású emberek társaságát.

      Üdvözlettel:Che
      Kakas kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Végre megtaláltam!

        Hónapokat töltöttem azzal, hogy megfelelő motort találjak. Pannóniára vagy Danuviára vadásztam, sokszor kalandos utakat bejárva, néhai tulajdonosokat megkeresve és az eladott motorok után nyomozva. Aztán hirtelen rátaláltam. Röhej, de kb. 150 métert kellett haza tolnom. Itt volt az utcában és az utolsó pillanatban jutott tudomásomra, hogy eladó. T5. Jó, tiszta rozsda, ülés szétrohadva, szegény egy tyúkudvarban élt pár évet, de menthető. A motor átfordul olaj van benne, és lényeg, hogy a papírjai is rendben vannak! Egy-két éve még szaladt a közeli földutakon. Az elkövetkező egy évben biztosan nem fogok unatkozni. Most alaposan körbefényképezem, aztán nekiállok. Szétszedem és minden alkatrészt felújítok, kiglancolok. Naplót fogok vezetni a folyamatról. Egy évet adtam magamnak, talán annyi elég lesz.
        Attached Files
        , TLF65 és 8 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Gratulálok az új motorodhoz, sok sikert hozzá! A legváltozatosabb módon fogod majd a volt gazdáinak a családfáját emlegetni (ne vedd komolyan) én ezt szeretem benne a legjobban
          You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

          Komment


            #6
            Jól egyben van a gép! A ződ slag a berúgón nagyon ott van...igazi vidéki feeling
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Grat hozzá, szerintem az a legszebb a veteránozásban, hogy megmented a múlt egy darabját. Így szintén Pannóniásként csak azt mondhatom hogy HAJRÁ!!!

              Komment


                #8
                Ati0407 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Röhej, de kb. 150 métert kellett haza tolnom.
                komolyan mondom, hogy leköltözök vidékre, ahol még vannak különféle mezőgazdasági objektumok! mifelénk nincsenek ilyen "aranybányák", ahol ilyen drágaságokat találni, se égig érő paszuly, hogy azon felmászva a padláson találjam meg életem értelmét, vagy Aladin kincses barlangjaként működő pincék, ahol mesés kincsek lapulnak!

                természetesen gratulálok a mocihoz, sok sikert, és még több türelmet kívánok hozzá!
                Utoljára szerkesztve a következő által: Intrepid; 2012 aug. 18, 02:06.

                Komment


                  #9
                  Jó alap!
                  Gratulálok hozzá!

                  Jó alkatrészeket és kitartást kívánok neked!

                  Komment


                    #10
                    Gratulálok!! Sok sikert és örömöt!

                    Komment


                      #11
                      Gratulálok! Sok türelmet a felújításhoz és mégtöbbet az alkatrészvadászathoz! És szeretném mihamarabb látni a megújult külsőjében.

                      Komment


                        #12
                        Gratulálok! Így első ránézésre nem is olyan vészes, inkább csak koszos. Jó persze minden alkatrészt fel kell csiszolni fémig és újrafesteni, meg újrakrómoztatni, ami nem kis feladat, de (bár lehet csak a fényképen nem látszik) nincs átrohadva a váz, talán a tank sem lyukas és talán műszakilag is rendben van, csak az esztétikán kell javítanod. Fognak érni meglepetések, de napi 2-3 óra csiszolgatással és bütykőléssel fél éven belül fel tudod támasztani. Sok sikert hozzá!

                        Komment


                          #13
                          Gratulálok én is!
                          Hasonló cipőben járunk!Csak az enyém egy TLF.Click image for larger version

Name:	P1010070.jpg
Views:	3
Size:	195.8 KB
ID:	131816

                          Komment


                            #14
                            Az elmúlt időben "dolgoztam" egy kicsit a motoron. A képeket csak erős idegzetűeknek ajánlom, hiszen egy működő gép teljes leépítését mutatják be.

                            Click image for larger version

Name:	cs1208210020.jpg
Views:	1
Size:	178.2 KB
ID:	133355Click image for larger version

Name:	cs1208250001.JPG
Views:	1
Size:	109.2 KB
ID:	133356Click image for larger version

Name:	cs1208250002.JPG
Views:	1
Size:	103.0 KB
ID:	133357Click image for larger version

Name:	cs1208260006.JPG
Views:	1
Size:	143.2 KB
ID:	133358Click image for larger version

Name:	cs1209010020.JPG
Views:	1
Size:	131.7 KB
ID:	133359Click image for larger version

Name:	cs1209010025.JPG
Views:	1
Size:	141.2 KB
ID:	133360Click image for larger version

Name:	cs1209030001.JPG
Views:	1
Size:	140.5 KB
ID:	133361

                            A felépítéssel kapcsolatban vannak kérdéseim. Úgy néz ki, hogy teljesen el kell távolítanom az összes festéket, és minden alkatrészt újra kell festeni. Kérdésem, hogyan tudom megóvni a beütött vázszámot? Ha onnan is eltávolítom a festést, majd alapozóval lefestem, azután fényezem, látszani fog-e a vázszám? Vagy azt a részt ne is fessem újra? Hogyan szokták ezt a problémát megoldani?

                            Komment


                              #15
                              Amikor a Csepelt csináltuk, homokfúvás , 2-szeres alapozás, és 3-szoros festés után is látszódik a váznyakon lévő szám (rendszám??). Úgy hogy szerintem nyugodtan fesd le azt is.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X