Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Wartburgok minden mennyiségben

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Wartburgok minden mennyiségben

    Sziasztok

    új belépő vagyok a fórumban de már régóta olvasom azt. Rendszeresen járok veterán börzékre, időnként rendezvényekre is.
    Jelenleg egy 1968-as Wartburg 1000/353-asom van, felújítás alatt.
    Nemrég készült el a Wartburg 1.3 Trans-om (1990-es), ez csak egy gyors rendbehozás volt, szaladgálós autónak.
    Ezen felül egy 1961-es Pannonia TLF-em van, amivel idén nyáron lettem kész, menetkész de papírozásra vár.
    Korábban volt egy 1979-es Wartburgom, a vezess.hu -n található egy cikk róla, egy 1966-os első szériás kocka 1000-es Wartburgom, de egy 1982-es piros 353W szerelgetésével csöppentem bele a veteránozós-játékba.
    Az évek során sok minden kijutott, jó is, rossz is, találkoztam nagyon jó fej emberekkel és fizettem szar munkáért is, azt elmondhatom, hogy nem csak a saját hibáimból próbálok tanulni
    Érdekesség képpen, van egy vasúti hajtányom is, amelyet a MÁV-tól vásároltam leselejtezve, majd felújítottam és azóta használom is. Rendezvényeken és egyéb helyeken van lehetőség velünk hajtányozni is.
    Van egy képtáram 10.000+ fotóval, de jelenleg nem tudok linket beszúrni, mert még új vagyok. A nevem .hu egyébként a honlapom is egyben, tehát nem nehéz megtalálni (nem kereskedelmi célú mielőtt kivágnak innen első nekifutásomra ).
    Szóval üdv mindenkinek.

    #2
    trainmodeller, üdvözöllek a fórumon.
    A leírtak alapján, tényleg nem vagy kezdő, komoly gépparkkal rendelkezel. Remélem sok hasznos információra bukkansz majd itt.

    OLDALAID:

    http://szembenaforgalommal.freeblog.hu/

    http://keptar.trainmodeller.hu/
    Utoljára szerkesztve a következő által: Anangyalka; 2012 nov. 05, 18:55.

    Komment


      #3
      Anangyalka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Berakom a linkedet, ha elküldöd levélben nekem.
      www.trainmodeller.hu
      OdinHEM és kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Köszönöm a segítséget
        Szóval van itt baj bőven, a Wartburgok, a Pannonia és a hajtány mellett még van némi vasút. 1:87-ben pár négyzetméternyi terepasztal, 1:32-ben a kertben 80 méternyi pálya, és a legújabb, 7.25 colos nyomtávon építünk kb 1:8 méretarányban, amire rá is ülhetnek a gyerekek (meg én is akár).
        Elgurult a gyógyszer. Nem most és jó messzire.
        De mit sem ér a dolog haverok nélkül, a baj csak többszöröződik, ha körbeküldöm a legújabb rozsdaboglya képeit ami épp hazahúzta a belét: nem, hogy megmosnák a fejem megint mibe toltam a pénzt, inkább jön két gratuláció, egy felajánlás a ponyvatartó vasak legyártására, egy másik meg öt db felnire hozzá...szóval így nehéz a dolgok ellen tenni
        Ja, a pedálos moszkvicsot nem is mondtam amit hat doboz sörért hoztam anno Kecskemétről...csak, hogy szokja a gyerek, hogy az autó az vasból van
        OdinHEM, és 3 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Van lehetőség képeket feltölteni ide is: feltöltöttem párat, az 1968-as Wartburgról és a Transról. Holnap a TLF-ről teszek fel több képet ha minden jól megy.
          Wartburgosok ha itt vagytok : jelentkezzetek
          kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Nézegettem a Wartburgos képeidet, és majd leestem a székről. Annak idején tudtommal két sárga színű zöld tetős Warnyú volt az országban. A jó ég tudja honnan keveredtek ide. Az egyik a fateromé volt. Eredeti rendszáma : CU-65-98. Ugyan ez a 68-as kiadás Látom beszerezted hozzá az eredeti műszerfalat is. Anangyalka linkje végén látható műbőrrel bevont műszerfal volt benne eredetileg DE LUXE. A másik ami festett, az a Limuzin típusban volt. Amit még észrevettem, hogy a belső tükör, és az ülés sem eredeti. Talán még fekete-fehér képeket is találok róla. Ha kérdésed van, nyugodtan tedd fel. Hátha emlékszem rá.

            Komment


              #7
              mir-mur, én a második tulajtól vettem, az ő elmondása szerint már így volt: sárga és zöld tetővel. Az első tulaj 1968 szeptemberében helyezte forgalomba. A szürke forgalmi már nincs meg. A második tulajdonos 1972-ben vette meg tőle. De Luxe volt, tehát a bevonatos műszerfal volt benne, azt is szeretném beletenni majd. Az ülésekhez nincs szövetem, de van egy nagyjából eredeti első ülésem, megvan az eredeti hátsó ülés is, de rettenetes állapotban. Szeretném "menteni ami menthető" csak ehhez megfelelő kárpitost nem találtam még. Az eredeti rendszámot megkérdezem, mi volt. A bácsi akitől hoztam rengeteg alkatrészt adott hozzá, még kétszer visszamentem csak az alkatrészekért. Előtúrt mindent ami benne volt, mert sok mindent kicserélt rajta újabb fajtára, de megtartotta mindenből az eredetit. Nem OT-re készül így én nem ragaszkodom mindenben az eredetihez, de azért próbálom úgy megépíteni, hogy szép legyen.
              A festés: az új kaszni is sárga-zöld lett, a festékmintához egy eredeti fényezésűről vittem kasznielemet és az alapján keverték ki. A tető zöldje meg fotók alapján lett kikeverve: nagyon sötét zöld de napfényben gyönyörűen mutat.
              Che és OdinHEM kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Ez a színkombináció 100 % eredeti, csak nagyon ritka lehetett. Szerintem nem is Magyarországra készültek. Apám is 2. tulaj volt, és 72-ben vette meg egy Pásztói Gyuri nevű autószerelő haverjától. Sajnos biztos hogy a nálad lévő Wartburg nem a mienk. Az autót 88-ban egy barátomnak adtuk, ő még használta 6 évig ,majd bontóba került.

                Komment


                  #9
                  Nem tudom, hogy láttad-e, de a novemberi veterán újságban 6 oldalas cikk van a 353/1-es Wartburgról..
                  (beszkenneljem?)

                  Komment


                    #10
                    Köszönöm, természetesen megvan már a szám, átolvastam!
                    Kár, hogy ilyen keveset szán a típus bemutatására, pedig, teljesen más autóról van szó, mint a későbbi Wartburgok. Egyetlen mondatban elintézik, hogy a külső marad, a belső tartalom változott folyamatosan.
                    Mondjuk ezzel én is csak akkor szembesültem, amikor elkezdtem az 1968-ast felújítani három autó bontódott szét (eddig) mire úgy gondolom, hogy nagyjából megvan minden alkatrész ami kell hozzá, és évjárathelyes nagyjából.

                    Komment


                      #11
                      Felkerült pár dolog ide: http://wartburg.garazs.net . Azóta jött-ment ez-az, és a freeblog szerver motorja megállt, átköltöztettem a kék füstös dolgaimat oda. Ha valaki még Wartburgot újít fel, szívesen felvenném vele a kapcsolatot, tapasztalat csere ügyben. Négyüteműhöz alig kapok alkatrészt, de kéne ez-az

                      Komment


                        #12
                        Sziasztok!

                        A Pannonia papírozása kapcsán összeszedtem néhány dolgot. Hátha valakinek jól jön. Nem túl rövid de ha egy embernek segít már megérte leírni

                        Az alap: a motorkerékpár tulajdonostól lett megvásárolva, de papírok nélkül, csak egy adásvételi volt hozzá. Előző tulajdonosa volt az utolsó forgalmiba bejegyzett, a forgalomból valamikor ki lett vonva, a nyolcvanas években még.
                        Az eljárás némileg hosszadalmas de közel sem lehetetlen. Az első és legfontosabb, a magánokirattal igazolt tulajdonosi lánc. Ez nálam egyetlen adásvételi szerződés, az első tulaj és köztem.
                        A másik fontos dolog, minél több információ a járműről. A régi motoroknál az első rendszám a váznyakba be van ütve, ezt több járműnél is láttam már. Ez és a családtagok információja egybevágott, EI 10-27 néven anyakönyvezték egykoron.
                        A következő és legnagyobb falat az, hogy megtaláljuk, ki fog velünk foglalkozni. A KEKKH -Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala - röviden a hivatal foglalkozik az ilyen esetekkel. A hivatal elérhetősége: Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala ezen belül nekünk a Közlekedési Főosztály kell.
                        Elérhetőségeik:
                        Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala Közlekedési Nyilvántartó Osztály
                        1106 Budapest, Tárna utca 1-3.
                        Telefon: +36 1 432 1703
                        Fax: +36 1 432 1702
                        És van egy e-mail cím is: kozlekedesi.foosztaly@mail.ahiv.hu

                        Mire ezekhez az információkhoz hozzájutottam, lett pár új ősz hajszálam...mivel a neten keresgélve sem találtam egyértelmű információt. Ami a legmeglepőbb volt, itt tudták, miről van szó és mire van szükség és senki sem akart elhajtani.

                        Tehát: a fenti információk birtokában írtam egy e-mailt nekik, amelyre megkaptam válaszul egy tájékoztatást annyi paragrafussal és bekezdés alponttal, hogy egy szót nem értettem belőle. Viszont csatoltak egy adatkérelmező lapot, amely már igencsak egyértelmű volt ÉS kaptam egy ügyszámot is, ez a kulcsa mindennek, ezzel már tudunk érdeklődni, hogy áll a dolog és később mindenre rá kell írni.
                        Ezt kitöltöttem értelem szerűen, lemásoltam az adásvételi szerződést, csatoltam hozzá, és ajánlva elsőbbségivel - ráírva mindenhová az ügyszámot - feladtam és vártam. Alig egy hét múlva jött a válasz, ami egy határozat szerűség, hogy rendben vannak az adatok, és csatoltak egy sárga csekket is. A csekk az eljárás díja, ezt be kell fizetni, majd várni.
                        Gyorsítható az eljárás ha faxon vagy emailben beküldjük a csekkbefizetést. Kb egy hét mire kiadják az okmányok másolatát, igazolásként, amivel megindítható a forgalomba helyezési eljárás.

                        Mivel a jármű forgalomból kivonásra került, így nem kell rendelkeznünk folyamatos kötelező biztosítással! Ez is fontos. Köthetünk rá egy kötelezőt, ideiglenes rendszámmal (AAA123, később módosítjuk!), mehetünk eredetiségvizsgálatra, majd adatlapra műszaki vizsgát tehet motorkerékpárunk.
                        Ekkor még mindig nincs vége, a paksamétával be kell menni az okmányirodába, forgalomba kell helyeztetni a motorkerékpárt, rendszámot, forgalmit és törzskönyvet kell csináltatni, sajnos ez az anyagilag fájó pontja a dolognak. Nekem ez a két pont van még hátra, remélem március közepére meglesz a rendszám, bizserget a tavaszi napsütés, motorozni kellene már!

                        Komment


                          #13
                          Egy kiegészítést tennék, a pontos ügymenetről.
                          A KEKKH-s határozat kézhez kapása, örülés után:
                          -kötelező felelősség biztosítás (rendszám nélkül, AAA123 rendszámra vagy előszerződés a jármű adataira)
                          -eredetvizsga, ez lehet később is, de ha ezzel együtt megyünk a vizsgára, már nem a vizsgán derül ki, hogy valami nem kóser az adatokkal mégis
                          -műszaki vizsga. 2014. január 1-től csak NKH állomásra mehetünk, sima műszaki vizsga állomásokra nem. A szürke forgalmi adatait már nem fogadják el, a papírokat igen, de új adatfelvételt kell csinálniuk, amit csak NKH állomás jogosult. A díj megegyezik, tehát a legnagyobb különbség, hogy esetleg távolabbra kell utaznunk
                          -okmányiroda, ezekkel: adatlap, eredetvizsga, adásvételi, biztosítás. Fizetünk: (még azért is, hogy bementünk az ajtón): forgalmi engedélyt, törzskönyvet, matricát, átírást, ismételt forgalomba helyezés díját, rendszámot. Nem lesz kevés, de lehet bankkártyával is...

                          Komment


                            #14
                            2014. január 1-től csak NKH állomásra mehetünk
                            Ez tudtommal régóta így van.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              Tavaly már érdeklődtem a motorok forgalomba helyezéséről, akkor a helyi vizsga állomás is megoldotta volna.
                              Most, hogy megvannak a papírok a forgalomba helyezéshez, ismét körbefutottam, hová vihetem vizsgára, és akkor mondták, hogy január 1-el változott, a régi forgalmival vagy egyéb papírral rendelkező járműveket érintően.


                              Ugyanakkor, van egy Wartburgom amivel idén tavaszra készülök el. 2004-ben lett ideiglenesen forgalomból kivonva. Új rendszám, régi forgalmi, adásvételije van. Ha már telefonáltam akkor ezt is megkérdeztem, hogyan: ez a jármű simán vizsgáztatható adatlapra bármely vizsgaállomáson, ezt nem érinti a fenti változás, mert új okmányokkal rendelkezik.

                              Nyilván sokan végigjártátok már ezeket az utakat, csak nekem új, de gondoltam lejegyzem hátha valaki tanul belőle

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X