Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T1 felújítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Bimbi10 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése


    Click image for larger version  Name:	IMG-20200612-WA0003.jpg Views:	0 Size:	205.4 KB ID:	223436
    Valamiért nem akar lejönni, melegítettem és óvatosan kalapáltam is, de nem akar lejönni..... Attached Files


    Sok motorblokkból ,hiányzik egy hézagoló: a kuplungpersely és a csapágy között kell lennie lényege az oldalirányú mozgás korlátozása.Sok esetben nem a kuplunglamellák hanem a hézagoló hiánya miatt nem működik jól a kiemelő szerkezet! A képet nézegetve hiányoltam,elvileg fent marad a tengelyen.
    Bimbi10 kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #17
      Köszönöm szépen a gyors, érthető, és szakszerű segítséget, holnap megpróbálom a leírtak szerint. De nekem úgy tűnik mintha rövidebb lenne a leszorító tárcsa tengelye, ami átmegy a váltóba, pedig szinte teljesen be van csavarva, a biztosító anyával van egy szintben (szerintem nem sokat tudok már állítani rajta). És elötte teljesen jól müködött a kuplung, csapágygolyóval nem találkoztam. Ha a lenti "kuplung kart" az alsó állásban meghúzom, akkor kinyomja a leszorító tárcsa tengelyét és oldja a lamellákat, de legalább 3cm -rel hosszab így a kuplung bowden, nem lehet a méretét beállítani. Eddig a lenti "kuplung kar" középen müködött, nem a lenti állásban....., de lehet hogy még be lehet állítani. Holnap megnézem még egyszer, pontosan hol keressem a csapágy golyót? További szép estét kívánok.

      Komment


        #18
        Most találtam ezt a metszeti rajzot, holnap megnézem nem-e esett szét a csapágygolyós rész, mintha hiányozna az egyik kis tengely a csapágygolyó előtt.Click image for larger version

Name:	pannonia_kuplung_szerkezet_rajz.jpg
Views:	186
Size:	87.8 KB
ID:	225209

        Komment


          #19
          Bimbi10 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          kuplung kar valami miatt nem müködik,
          Szia!
          Blokkügyben képekkel tudok segíteni. belülről kifele: pálca - golyó - pálca - golyó a sorrend. Szerintem valami kimaradt. Ha már szétszedted lehet célszerű a golyókat cserélni (az enyémek nagyon ramaty állapotban voltak) bármelyik biciklisboltban vehetsz. A pálcák végén lévő - golyók általi - esetleges kopásokat sem árt kezelni. A kuplung kiemelő tengelyt (már ha így hívják) ugye jól tetted a helyére?
          Attached Files

          Komment


            #20
            Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A pálcák végén lévő - golyók általi - esetleges kopásokat sem árt kezelni.
            Köszönöm mindenkinek a segítséget, ma szét szedtem a kuplungot, az utolsó golyó hiányzik. Lemértem 5.5 golyó kell bele, hétfőn veszek pár darabot.
            Még valami, a bentött olajmennyiség szintjét miképp tudom beállítani a kuplungházban?
            Szép hétvégét!

            Komment


              #21
              Bimbi10 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Lemértem 5.5 golyó kell bele
              Elvileg 1,1-l motorolaj.

              Én a kis-deklinél töltöm fel az alsó peremig hosszában elvágott flakonnal vagy papírlappal.Ugyanitt engedem le az olajat oldalra döntve,a lábtartó vége alá deszkalapot teszek a kormányvége alá festékesdobozt ronggyal,szépen kifolyik,nem kell a leeresztő gyenge menetét babrálni.....

              Szerintem mérd meg a pálcát,és a furatot és olyan méretű golyót igyekezz venni,egy két tized nem számít,de ne kóvályogjon a golyó ,mert jobban koptat,az a lényeg ne akadozzon.
              Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2020 nov. 01, 05:04.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #22
                Bimbi10 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Lemértem 5.5 golyó kell bele,
                A
                Lehet, T1-nél más a helyzet, a TLF-emnél 6,34 a hivatalos méret. De az tényleg jó megoldás, ha a pálcák átmérőjéhez igazodsz. A pálcákat én állványos fúróba fogtam, a talpra finom, majd nagyon finom (vizes) csiszolópapírt tettem amíg a golyó által mart lyuk el nem tűnt. Persze fontos, hogy a fúró talpa (nem biztos, hogy így hívják) merőleges legyen a fúrószárra.
                Olaj. A piros könyv azt mondja: olajszintet úgy ellenőrizd, hogy az a kisdekli aljáig érjen. Meg azt is mondja: önts bele 1,5 l olajat! Így aztán akár választhat is. Hallgass Mátéapura, esetleg kicsit billents a gépen, úgy rátehetsz még mondjuk 2 dl-t. Bár lehet, hogy itt is megárt a sok a jóból.

                Komment


                  #23
                  mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ugyanitt engedem le az olajat oldalra döntve,a lábtartó vége alá deszkalapot teszek a kormányvége alá festékesdobozt ronggyal,szépen kifolyik,nem kell a leeresztő gyenge menetét babrálni.....
                  Jó módszernek tűnik ez a "döntögetős", meg is próbálom, csak majd fel is bírjam állítani. ...bár nincs egy hete, hogy a benzincsapom tekerentyűjét - félkézzel !!!! - simán letörtem. A fejreállítós módszert eddig csak fűnyírókon és rotakapán mertem alkalmazni.

                  Komment


                    #24
                    Benzintank több mint félig leengedve...ugyan így cseréltem berugó rugót,csak akkor jobbra döntöttem és nem kellett olajat leengedni..!
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #25
                      Szép idők.. az ilyen borogatásról az jut eszembe,mikor a jawa görgők beszóródtak a karterbe.... fejre állítottam mint a biciglit,alá tettem a nagy lavórt s permetezővel nyomattam a benzint,közbe forgattam a főtengelyt.. végül csak kijött a metek,mer db-ra meglettek a görgők.

                      Komment


                        #26
                        A Cz- vel jártam hasonló képen 1 nyavalyás tűgörgő mikor húztam ki a csapszeget eltűnt a sonkák között. Én bemágneseztem egy csavarhúzót és sikeresen ki pecáztam vele.

                        Komment


                          #27
                          Sziasztok, ma végre sikerült megcsinálni a kuplungot, 6mm-es csapágygolyó lett a megoldás, pedig 5.556-os volt benne. Mindent sikerült megcsinálni, új lánc, lamellák, tömítések, 15w-40-es motorolajal lett felöntve. A próbárol van videóm is, ha sikerül letöltenem fel fogom tölteni. Most inkább kicsit fent fog a kuplung, de még nem tudtam beállítani rendesen. Esetleg valami ötlet? (ja, és menyire kell meghúzni a lamelákat rögzítő rugókat a drótozás előtt?)
                          De szépen vált, le, fel.
                          Köszönöm a segítséget mégegyszer!

                          Komment


                            #28
                            Bimbi10 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Most inkább kicsit fent fog a kuplung, de még nem tudtam beállítani rendesen.
                            Csak minimális holtjáték legyen,de arra figyelj,hogy ha változik egyből állítsd utána.Nekem melegen a kuplungom megváltozik :kevésbé emel ki mikor forró az olaj,ha lehül visszaáll,másik Pannóniánál ugyanez volt a helyzet.A"Hegany"féle Kawasaki lamellák,már tűrik a hajtóműolajat és nem tágulnak a melegtől...
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #29
                              Bimbi10 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              (ja, és menyire kell meghúzni a lamelákat rögzítő rugókat a drótozás előtt?)
                              Nem kell meghúzni, csak ütközésig becsavarni. (Volt ahol - leheletnyit - vissza a könnyebb "drótozás" érdekében). Ha a nyomótárcsa a teljes körben nem egyenletesen emel, csak akkor kell lazítani azon az oldalon ahol visszamarad egy, vagy két csavaron.

                              Komment


                                #30
                                Köszönöm uraim a válaszokat, hétvégén szépen beállítom!
                                ​​​​​

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X