Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Titus, aki 2007 óta szereli és szereti a veterán gépeket

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Titus, aki 2007 óta szereli és szereti a veterán gépeket

    Üdvözlöm a veterán fórum összes olvasóját! Az első igazi veterán motoromat, egy Csepel 125/49-est 2007 tavaszán vettem meglehetősen hiányos volt, azóta teljesen újjászületett. Sorba jött több régi magyar gép is ezután, Danuvia, Pannónia, Berva, Panni és Dongó. A hazai motorok mellé érkeztek más szoci mocik is: Schwalbék, Star, sport Czetka, Romet, Babetta. Idén felújítottunk egy 79-es zsigulit is(1200-es), hogy a veteránbörzékre egy odaillő járművel tudjunk menni. A felújított motoroknak jelenleg nincs papírjuk, de nem mindegyik reménytelen. Ha tudok szívesen segítek amiben tudok az említett gépekkel kapcsolatban, de azért kérdéseim is lesznek biztosan.

    #2
    Szia Titusz!

    BEvallom őszintén, hogy udvariasan magam elé kívántam engedni a rangidős fogadóbizottságot, de mostmár tovább nem várok. 2 nap csak elég lett volna, hogy ideérjenek. Így be kell érned velem.

    Ennyi motortípussal a korabeli kereskedelem sem foglalkozott talán egyszerre. Nagyon szép lista. Ha gondolod néhány képet tegyél fel róluk, mert mi is szeretünk nosztalgiázni.

    Gyere és szólj hozzá minél több témához. Nem kell mindig mélyenszántónak lenni. Nekem sem sikerült még eddig. De motorosok ha összejönnek, akkor akad téma bőven.

    Isten hozott. Üdvözlettel: CZsolti
    Titus és mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Kedves CZsolti!

      Először is nagyon köszönöm a szívélyes fogadtatást, igyekezni fogok hogy hasznos tagja lehessek ennek a veteránbarát társaságnak. Eddig még nem nagyon tudtam körülnézni annyi minden hasznos dolog van itt, sokáig le lehet ragadni egy-egy témánál.
      A motorok egy idő után szinte maguktól kezdtek el jönni, a falumból Danuvia, szomszédos falvakból 2 és fél Pannónia meg egy háromkerekű háztáji T5-ös vontató rettenet, méh telepről, ismerőstől Csepel fődarabok, meg a többi. Már nem férek be a garázsba se a melléképületekbe.
      Egész véletlenül főként a sport Czetkám ügyében kutakodtam, ugyanis probléma volt a gyujtásával, a típusidegen azt hiszem 250-es Jawa kapcsoló kontakt hibás volt. Kicseréltem a kapcsolót, nem pont a 477-es típushoz valóra, egy külön házban volt ez a kapcsoló. Az én motoromon a lámpafejben van. Ennek ellenére nem lett igazán jó a gép, nincs töltés. A régi, rossz kapcsolóval volt töltés, szóval a feszültség szabályozója biztos jó. Nem tudom, hogy az előző tulaj átalakította-e a vezetékelést a Jawa kapcsolóhoz, lehet újra kéne kötni az egész gépet, de lehet hogy a visszajelzőt kéne csak máshogyan kötni. A czetka.hu-n nézegettem a kapcsolási rajzokat de az én kapcsolómmal 487/488-as Czetka rajz szerepel, az meg nem jó. Pedig ennek a motornak van zöld forgalmija is, szóval jó lenne ha töltene. Az az igazság, hogy sok elfoglaltságot ad a többi motor, még nem tudtam rá szánni elég időt, de nyárra rendbe kéne hozni.

      Üdvözöl: Titusz
      Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2013 márc. 22, 18:07.

      Komment


        #4
        Üdv köztünk. Elvileg bármelyik kapcsolóval jónak kellene lennie, inkább valami elkötés lehet a dologban.
        Neked erre van szükséged:
        Click image for larger version

Name:	schema2.jpg
Views:	1
Size:	174.3 KB
ID:	134891Click image for larger version

Name:	obr.JPG
Views:	1
Size:	51.8 KB
ID:	134892
        Ez 477 hez való. Sok sikert hozzá...és szívesen olvasnánk a felújítási tapasztalataidról is.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 márc. 22, 23:25.
        Titus és CZsolti kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          Üdv!

          Nagyon köszönöm a kapcsolási rajzokat, így már látom is a hibát. Ha jól értelmezem a rajzot, akkor a töltés visszajelzőnek a kapcsoló 54-es lábáról a feszültségszabályozó D lábára kötött vezetéken kéne lennie. Nálam egy külön kb 15 centis vezetéken van, tehát ezért nem tudtam vele semmit se kezdeni. Holnap ha nem lesz -10 fok a helyére teszem a visszajelzőt, a többi vezeték szerintem jó, lámpa, duda, szikra van. A Cz kapcsolók között tényleg nincs nagy különbség, a sebességmérő óra izzóját kell csak máshová kötni, de már teljesen elbizonytalanodtam a végére.

          Felújítási tapasztalataimat szívesen megosztom, Danuvia, Csepel, Czetka 477, Star és Schwalbe motorokról, illetve most épül a Dongó és egy P10-es, úgyhogy pár sort biztos össze tudok hozni

          ---------------------------------------------------------------------------------------------

          Helyére tettem a töltés visszajelzőt, a kulcs benyomásával felvillant az ellenőrző lámpa. Ennek örömére be is indítottam volna a gépet, hogyha a csapba nem gyantásodott volna bele a keverék, a tartalékállást kiganéztam de az akku is elgyengült fel kell töltenem valahogy, délután még nem vette fel a töltést...
          Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2013 márc. 25, 21:28. Oka: új fejlemények
          CZsolti kedvelte ezt.

          Komment

          Ugrás az oldal tetejére
          Working...
          X