Üdvözlet mindenkinek! Remélem sok barátra es ismerösre találok itt a veterán kedvelök között. Nem csak veterán dolgokat szeretek be motorokban vonzodom az idosebb típusokhoz. Olvasgattam már az oldalt, de most regisztráltam is mert kis segitsegre lenne szüksegem. Találtam egy (blokk szám alapján) 61-es Pancsit az USA-ban. (jelenleg itt élek) Szeretném megvenni és felújítani. Mire kell figyelnem a vásárláskor?
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Elsö nekifutás a Pancsinak! Segitség!
Collapse
X
-
Hát ha az USA-ban találtad akkor semmire Azt mindenképp érdemes megvenni. De amúgy nem tudom ott hogy megy, de valami papírja nem árt ha van (adásvételi, esetleg ha adnak hozzá forgalmit akkor az is jó ha megvan), nézd meg, hogy átforog-e (nem szabad eröltetni mert csak ártasz vele), nincs-e teljesen összerohadva, megpróbálhatod sebességbe tenni és úgy is átforgatni, nézd meg, hogy veszi-e az összes sebességet és a kihajtó tengely forog-e közben, így szétszedés nélkül megtudhatod, hogy megvan-e benne nagyjából minden alkatrész. Így hirtelen ennyit tudok javasolni, de a nálam okosabbak véleményét várd meg mert jóval többet tudnak mondani mint én.
Esetleg még kérdezz rá, hogy a váz meg a többi rész nincs-e meg valahol.
Egyébként üdv köztünk, remélem összejön az üzlet és, hogy nálatok könnyebben megy a papírmunka mint nálunk. Sok sikert hozzá és jó építgetést, szerelgetést!taluga kedvelte ezt.
- 1 like
-
Nándi001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzeretném megvenni és felújítani. Mire kell figyelnem a vásárláskor?
Feltételezem White márkanevű gépekről van szó, ha körülnézel a fórumon, akkor meg fogod találni ApaE képeit az ő két eredetileg USA-export mocijáról (egy piros és egy fekete). Ott láthatóak és talán a gazdájuk le is írta a típus jellegzetességeit (jellegzetes eltéréseit a hazai példányoktól). Ugye minél több dolog hiányzik, főleg az olyanok amik nem egyeznek a "mezei" Pannoniákkal, annál nehezebb lehet a rá illő alkatrész beszerzése, vásárlásnál pedig alkutényező.
Tényleg érdemes átnézni hogy hozzávetőlegesen mindene meglegyen - itthon egy főtengelyt beszerezni nem nagy dolog, de ha postán kellene elküldeni párezer kilométert, akkor drágább lenne a postaköltség például.
Itthon a forgalomba helyezés még mindig kacifántos ha nincsenek dokumentumok a motorhoz - nem tudom melyik államban élsz, de feltételezem a motor "title"-jének megszerzése megoldható egyszerűen.
Nándi001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTaláltam egy (blokk szám alapján) 61-es Pancsit
A felújítás további lépéseiről pedig sokan sok okos dolgot leírtak már ezeken az oldalakon, azt nem ragoznám.
Üdv a fórumon.Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2013 máj. 08, 16:45.taluga kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 1 like
Komment
-
Nándi001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzeretném megvenni és felújítani. Mire kell figyelnem a vásárláskor?
Magadban egy leltárt csinálj részletesen, aprólékosan, hogy mire van szükséged hozzá (mert lesz, az hétszentség). Ha egy tételben Mo.-ról be tudod szerezni, akkor talán nehezebb dolgod sem lesz, mint idehaza lenne.
Aztán várunk képeket bőséggel a szerzeményről, mert egy USA export típusra azért minden egyes Pannóniás felkapja a fejét.taluga és Blackmumus kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Nándi001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA vazszam 777040054
(ez csak egy példa)
T5 73 04 2222
A T5 a típusát jelöli, a 73 a gyártás évét a 04 hogy hanyadik hónapban készült a maradék 4 pedig a sorozatszám.
A blokkszám gyárilag ugyanez, csak a típusjelzés nem szerepel benne (legalábbis a T5-nél nem).
77-ben viszont már nemigen gyártottak motort. Tehát ez így elég érdekes lenne.
Nem tudom hogy a te esetedben hasznos-e ez. De majd jön hozzáértő aki megírja a tutitsepy kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ilyen vázszámkombinációról még nem hallottam. Elméletileg és gyakorlatilag minden Pannónia vázszám karakterei a típusjellel kezdődnek. Rosszul olvasható, vagy elnézte vajon...? Hogy kerül oda 777?
Amúgy a kormányt leszámítva, ami borzalmas szerintem...meglehetősen egyben van a motor. Lehet ilyen állapotában is kis törődéssel használhatóvá tenni és teljesen szétborítva felújítani minden részét. Ha utóbbi a terved, akkor működésileg gyakorlatolag mindegy az állapota, ha így szeretnéd használatba venni ahogy van, akkor pedig minimum, hogy legyen üzemképes és ne legyen balesetveszélyes. Sok mindent én nem tudok javasolni, ha vágynék rá, úgyis megvenném.
mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseés ha az első hetes T akkor: T7 -1970-év-04-hónap-0054-edik darab?
Egyébként is 61-es évjáratról volt szó, akkor még csak TLF meg T1 volt.
Komment
Komment