Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Trabant 601 Felújítás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Trabant 601 Felújítás!

    Üdv mindenkinek!
    Épp egy hete kezdtem el egy 1987 Évjáratú Trabant 601 felújítását ,ami tényleg felújítás nem pedig "Gányolás"!




    Szóval!
    Éjszaka dolgozom a melóhelyemen épp onnan írok most is!Este 6-tól Reggel 6_ig!Így ráérek!Tudom ,hogy ilyenkor a "Normális" Emberek alszanak de ez van!Majd hozzászóltok nappal!




    Szóval.Megvettem a Gépet (1987-es Trabant 601) teljesen szétszedtem!




    Igaz nem szétszedésnek indult!Csak egy külső festést akartam ,de mikor belenyúltam a "Darázsfészekbe"!Hú-Ha!
    A 2 küszöb totálkár ,az első doblemez szintén!
    Na!Ez a pont volt az amikor el kellett döntenem ,hogy Roncstelep vagy Újjáépítés!Az utóbbi mellett döntöttem!




    Mivel egy Fémipari cégnél vagyok Éjjeles Művezető így nyersanyagból nincs hiány.Elkészítettem a teljes Kipufogó rendszert Saválló Rozsdamentes acélból ,pont mint a Gyári lehajtottunk mindent szépen.Csodálatosan szép és esztétikus lett!Minden mozdítható fém elemet ,főleg az alvázról leszereltem és behoztam Szemcseszórásra (nem kell Drótkefézni) ,a tisztításon túl vagyok ,azon gondolkodom hogy kivágatom rozsdamentes acélból az alkatrészeket!
    Természetesen figyelnem kell a súlyra mivel a Rozsdamentes anyag 1.5-ör olyan nehéz mint a szénacél ,na de lehet ám könnyítéseket vágni bele mivel ezen alkatrészeket már nem kell felület védelmezni!




    De ezt még nem döntöttem el!Amiben kérnék segítséget!Módomban áll lehajtatni a küszöböket Rozsdamentes anyagból de sehol sem találtam róla rajzot.
    Ha valakinek van Műszaki rajza a Trabant küszöbről azt nagyon szívesen venném!
    A későbbiekben folytatom majd az írást!
    Jó éjt vagy jó Reggelt kinek mit!
    Sziasztok...............................

    #2
    Ha mindent 0,2-tizeddel vékonyabból csinálsz a suly majdnem jó lesz,viszont erősebb mint egy 20-éves rozsdakupac.
    Érezd jól magad nálunk,és a fázisokról feltehetnél egy képsort hátha más is kedvet kap
    Jó barkácsolást!!
    Che kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Üdv!Mindenkinek!
      Ismét melóban vagyok!
      Köszönöm a hozzászólásokat!
      Fényképek folyamatban minden érdemes pillanatot fotózok a későbbiek során fel is fogom tölteni!Kis türelmet kérek minden érdeklődőtől!
      A fázisokról részletes leírást teszek majd közzé ha esetleg valaki próbálkozna a dologgal otthon.




      Szóval a Trabi küszöbökről még mindig nem sikerült Műszaki leírást szereznem!Most az a terv ,hogy kivágom a küszöböt az egyik még egyben van és behozom Szombaton éjjelre és az alapján megcsináljuk INOX-ból!




      A Fékeken gondolkodom ,mert ugyebár a Trabant legendásan híres a Ritka Sz...r Fékjéről!Nos ezen változtatnom kell ,de nem akarok komoly átalakítást mert csak néhány év választ el az OT rendszámtól ezért próbálok mindent eredetiben hagyni ,vagy az eredetivel megegyező másolatokat készíteni!




      A rozsdamentes kipufógóba remélem nem fognak belekötni ,de muszáj volt ,mert már egyszer lettem rosszul Trabantba a beszivárgott Gáz miatt ,még egyszer nem kockáztatom meg.
      Kicsit növeltük az átmérőt de csak az első Fűtődob után a Fűtődob pontosan megegyezik a gyárival csak annyi az eltérés hogy LV 2.5 falvastagságú Saválló Rozsdamentes acél!




      Majd jövök!Csak dolgoznom is kell.

      Komment


        #4
        davidbaba206,Szervusz,üdv a fórumon! Jómagam is Trabant fan vagyok! A küszöbről nekem nincs méretem,de jó gondolat,hogy vágj ki egy darabot,majd az alapján hajtsd le az újat,megfelelő hosszban,ezután már csak két csődarab kell bele....
        Egyszer még én is szeretnék egy trabi boldog tulaja lenni,ugyanis én trabantban nőttem fel,apámnak csak ez volt,konkrétan négy darab,az utolsót '89-ben vette,újonnan.
        Sok sikert a felújításhoz! Én,a magam részéről mindent,inkább gyárira csinálnék,de ez téged ne tartson vissza...

        Komment


          #5
          Újra itt!Mint ahogyan említettem a Fékeken vagyok még fenn akadva!Ugye szóba jöhet a Wartburg 353 Szocialista "Remekmű" Fékszerkezete.
          Vagy Trabant 1.1 de ott már akkor Féltengely csuklót i kell cserélnem.




          Köszi az ismételt hozzászólást!
          Pont ezt mondom én is hogy szeretnék mindent gyárira hasonlóan megcsinálni ,a Kipufogó rendszert írtam ,hogy miért cseréltem le mert a gyári Fűtődob nem bír ki 1 évet és átlyukad.Nem igazán biztonságos!
          Fel fogom tölteni a képeket nem tervezek semmiféle "Kályhacső" méretű Dobot a végére olyan lett mint a gyári!
          A Küszöbökön sem fog látszani hogy INOX-ból van!Elég a "Tudat" hogy abból van!




          A Motorhoz sem szeretnék nyúlni még bejáratós felújítva vettem ,csak a Kaszni a Gáz!




          Úgy döntöttem ,hogy az egész alváz szerkezet ,kivéve a padlólemez minden INOX lesz.Én nem akarom újra kasznizni 3-4 év múlva.Ezért döntöttem e megoldás mellett ,mert most van lehetőségem hozzájutni ingyen az alapanyaghoz.Aminek nem mellesleg 2300 Ft Kg.-ja.
          Lehet hogy 3 év múlva nem lesz már ilyen lehetőségem.




          Hol is tartottam!?Ja igen!Minden olyan mint a gyári csak az anyagon változtattam!
          Valaki tudja mi a követelmény az OT vizsgán?????????????




          Ha igen kérlek írjátok már le nekem!Mert szeretném tudni mi az amin szabad és mi az amin nem szabad változtatni!?




          Köszi a hozzászólást!
          OdinHEM és mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            ha elég alapos leszel,nem lesz még hasonló munkahalyed sem.(-:


            davidbaba206 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            van lehetőségem hozzájutni ingyen az alapanyaghoz.Aminek nem mellesleg 2300 Ft Kg.-ja.
            Titus és madorka kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              Azzal nincs gond én megkapom a hulladékot ingyen és persze teljesen Legálisan!Na most itt szokott lenni olyan hulladék is ami akkor tábla ,hogy a Trabi kétszer elférne rajta ,csak nem felel meg mert karcos a felülete vagy van rajta egy aprócska karc ,vágás vagy benyomódás!
              Ezért selejtezik az egész táblát ,na innen az anyag!




              Szóval ezért van most lehetőségem ilyen anyagból gyártatni alkatrészeket!




              De mind ez mellékes csak azért írtam ,hogy tudjátok mit miért teszek.Szeretném megcsinálni úgy ezt az autót ,hogy az elkövetkezendő 20 éven belül ne keljen Kasznizni esetleg csak újrafényezni!
              Mert ugye a TRABANT AZ ÖRÖK ÉS HALHATATLAN!
              OdinHEM és sinter kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                davidbaba206,
                Szia- nagyon hülye kérdésem van , lehet hogy mindenkitudja ,csak én nem . A rozsdamentes anyagot simán oda lehet hegeszteni a sima lemezhez ?
                sepy, OdinHEM és Che kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Üdv davidbaba206,
                  Először is köszöntelek itt nálunk. Jómagam is elkötelezett vagyok a NDK-s kétlövetűek iránt . A falkavezér egy 311-es Warnyú, de van egy 89-es Trabim is felbakolva, letakarva egy csarnokban. Szépen eltéve had öregedjen még....
                  Nemrég lett a Warnyú OT-s.
                  A Trabanton ha Wartburg fék van hivatalosan nem felel meg műszakin (az más kérdés hogy lehet észre sem veszik) és OT vizsgán sem engedik át.
                  Szerintem ha az eredeti fék rendbe van téve a Trabin, az bőven elég arra hogy az ember elszaladgáljon vele találkozókra vagy csak úgy ide-oda. Egy ilyen szépen rendbetett autóval meg úgysem duhajkodik az ember inkább vigyáz rá.

                  Komment


                    #10
                    Szia!
                    Először is a kérdés nem hülye igen is helyén való!
                    Mert nem lehet összehegeszteni csak úgy simán!Átmeneti pálca ha AWI-val akarod hegeszteni 309-től felfelé számozottak jók egészen a 316-ig ARGON védőgázzal!
                    Ha Co-val akarod hegeszteni akkor 2209 huzal kevert gázzal!
                    Elektródával pedig Saválló vagy átmeneti pálca!
                    Fontos a szénacél alapos és rozsdamentes előkészítése ,mivel hegesztéskor "Diffundál" (Keveredik) a sima acéllal!
                    Remélem tudtam segíteni?




                    Nos!Újra itt a műszak megyeget szépen messze még a Reggel!
                    Így megosztanék veletek néhány gondolatot.Aztán aki akar reagál rá aki meg nem az nem!
                    A terv!
                    A Trabant Világos kék ,Fekete Metál színű lesz.Megvettem az Acryl festéket és a Lakkot is!Az alsó része lesz a Kék arra vettem 2 l festéket a felső része lesz Fekete arra 1 l és van 1.5 l Lakkom remélem elég lesz?!




                    Ha kész a kaszni munka akkor ,jön egy alapos tisztítás gittelés ,szórógittelés ,szilózás ,majd alapozó festék ,olyan alapozóm van amit Óceánjárókon használnak (Levakarhatatlan) ,van belőle 2 l.




                    Aztán jön a színre fújás belül Fekete lesz.Mivel a motor teret is ki szeretném fújni így vennem kell még 1 l kék festéket ,erre most Döbbentem rá!
                    És 2 l Lakk kell!
                    Ezt megoldom.
                    Ha meg van a festés jöhet a 7 mm vastag ,öntapadós hő és hang szigetelő ,aminek alumínium a teteje és az alja Barkács áruházakban lehet kapni nem drága!
                    Szóval ezeket fogom beszabni a Motortérbe a csomagtartóba és még néhány helyre.Olcsó ,esztétikus véd a hőtől és a felesleges hangoktól ami nem mellékes egy Trabantnál!
                    A tetőlemezre is fogok tenni és rá fogom ragasztgatni az autó elkészülésének folyamatát ábrázoló képeket!
                    Ha ez megvan visszapakolok mindent kap egy belső kárpitozást.
                    Felrakom a SUBARU felniket amit a Neten vettem ,át van fúrva 4x160 osztókörre.Beszerelem az MNC fejegységet kap egy kisebb mélynyomót +néhány hangszórót és kész is!
                    Nagy vonalakban ennyi!
                    Aztán remélem találkozunk valamelyik Trabant Wartburg találkozón?A nyáron szeretnék már elmenni egyre nem mint látogató ,hanem mint kiállító!




                    Mára ennyi megyek dolgozni!
                    Sziasztok!
                    OdinHEM kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Kösz a választ , én nem csinálok ilyeneket,csak kiváncsi voltam . Viszont a munkatervedben nem látom azt : leveszem a sárvédőket , aztán lakatolunk .
                      Ugye ,csak nem írtad ,de meg fog történni?

                      Komment


                        #12
                        mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        ha elég alapos leszel,nem lesz még hasonló munkahalyed sem. (-:
                        Viszont lesz egy nagyon tartós és drága Trabija

                        Komment


                          #13
                          Bocs de a majd 40 éves kasznis tapasztalattal én nem látom ilyen rózsaszínűen az egészet. Drukkolok Neked, hogy beváljon a terved de lesz az a kaszni munka egy hónap mire elkészül pl. nem beszéltél a " hattyú nyakról" mely szintén cserés egy ilyen gépen a hátsó doblemez külső ívekkel együtt. És persze sok buktató van még. első és nem utolsó kérdés a kasznis ugye ebbe nőtt fel?,mert nem szabad lenézni a Trabant kasznit mert sok gépen vagy az ajtó nem csukódik rendesen vagy nem fut egy nyomon többet. Bocs de mind ezt nem azért írtam, hogy kedved szegjem csak nem oly egyszerű szép és tartós autót csinálni. Én nem csináltam volna 0,5 mm-nél vastagabb anyagból a kipufogót sem és nagyon vigyázva a hang szigetelésére mert repedt fazék hangja lesz. A 2,5 _ös Vastagságú első dob le fog szaggatni minden felfüggesztést. Javaslat ne barkácsolj és módosíts a futóművön mert kárba vész a sok munkád, nem engedik át műszakin sem, veteránról nem is beszélve. A hang szigetelőt az utastérbe tedd a tűzfalra. És még sok ötletet tudnák adni ha igényled nem okostojás ként csak én is kijártam ezt az iskolát és nem lesz olyan egyszerű a savállót össze dolgozni a gyárival. A bevitt hő mennyiség pedig deformációt okozhat és eltűnik PL. az ajtó hézag! Két ajtós géppel óvatosabban kell bánni mint a négy ajtóssal! De szurkolok a sikerhez és várom a fejleményeket. Ezt vedd egy jó tanácsnak. Üdv. Sepy.

                          Komment


                            #14
                            Üdv.
                            Ha az autót metál színűre fested és komolyabb zenecuccot is teszel bele akkor a múzeális minősítést el kell felejtened.
                            Lesz egy fain kis utcai autód amivel elszaladgálhatsz. Marad a sima rendszám "oszt jóvan".
                            Az a lényeg hogy örömöd leled bemme.

                            Komment


                              #15
                              davidbaba206 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A tetőlemezre is fogok tenni és rá fogom ragasztgatni az autó elkészülésének folyamatát ábrázoló képeket!
                              davidbaba206 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Felrakom a SUBARU felniket amit a Neten vettem ,át van fúrva 4x160 osztókörre.Beszerelem az MNC fejegységet kap egy kisebb mélynyomót +néhány hangszórót és kész is!
                              Biztos megtapsolja majd a minősítő bizottság a muzeális minősítésen.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X