Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Trabant 601 Felújítás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    davidbaba206 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tűzi horganyozó üzem ahol elég olcsón és jó minőségben horganyoznak komplett alvázakat is akár ,csak megbeszélés kérdése mert 4 M széles 10 M hosszú Kádjuk van!
    ...bizony, megnézném az arcod ,amikor mészl a kész munkáért ...
    Che kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      davidbaba206 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Tiszacsegén és Nyíregyházán is van olyan Tűzi horganyozó üzem ahol elég olcsón és jó minőségben horganyoznak komplett alvázakat is akár ,csak megbeszélés kérdése mert 4 M széles 10 M hosszú Kádjuk van!
      Tudtommal Mosonmagyaróváron és Bátaszéken is van (volt) ilyen tűzihorganyzó üzem. És bízvást mondhatom, hogy nem Trabantnak való mulatság. A tűzihorgany bevonat kb 0,2 mm vastag, ami az 1 mm-nél vékonyabb lemezeknél ugye mindjárt 0,4 mm-rel megnöveli az anyagvastagságot, ezzel az önsúlyt is.

      Tűzihorganyzáskor a hőmérséklet 300 °C közelében van, tehát beillik egy feszültségmentesítő hőkezelésnek, ami ebben az esetben azt jelenti, hogy szépen eldeformálódott kasztni lehet a végeredmény. Nagy élmény utána egyengetni és flexelni, majd bekenni horganytartalmú festékkel, mert más választásod nincs.

      Ezeket tapasztalatból írom. Osztrák megrendelésre készítettünk sószóró kocsikat, amiket Ausztriában az autópályákon is láthatunk télen. EZeknek a komplett önhordó váza tűzihorganyzott. A legvékonyabb lemez 3mm-es volt benne. Még így is elhúzta a horgany, mert a hegesztési feszültség - meg az egyengetéssel belevitt is - szépen kiengedett. Az újabb egyengetés után a rideg horgany több helyen levált.

      Kedves davidbaba206!

      Olvasom a hozzászólásaidat és őszintén szólva nem tudom eldönteni, hogy egy ügyes karosszériás, vagy egy magamhoz hasonló műkedvelő lakatos húzódik meg a háttérben. Olyan dolgokban kérsz tőlünk tanácsot, ami inkább az utóbbira utal, mégis az előbbi magabiztosságával teszel kijelentéseket.

      "Nehogy már egy Trabi kifogjon rajtam!" Volt egy osztálytársam, akivel anno a Generál kismotor műhelyében voltunk gyakorlaton. Ő csak Simsont lett volna hajlandó javítani. Helyette Verhovina elsőfék javítást kapott. Hasonlóan állt hozzá a kérdéshez: "JAvítottam már Simsont, ezt ne tudnám?" Azután csak annyi hibát követett el, hogy az első villa végére nem húzta fel rendesen az alumínium tuskókat. Úgy fűzte be a keréktengelyt, hogy az a villaszárak ALATT lett átvezetve, nem a villaszáron lévő furatokon keresztül. Azután ment egy próbakört és leverte az orrát meg elgörbítette a villaszárat, mert a kerék egyszerűen az első fékezéskor kompletten kiesett.

      Tanulság: ha egy Verhovinát el lehet rontani, akkor egy Trabantot is. Még rosszabb, ha a forgalomban derül fény az így okozott hibára és valaki meghal miatta.

      EZeket csak gondolatébresztőnek szántam. Reméle nem sértettelek meg.

      Üdvözlettel: CZsolti
      OdinHEM, joker és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Szeretném ha a végén is ilyen derűlátó lennél. Ne nézd le a Trabit mert tud meglepetést okozni hidd el. Nem bizalmatlanságból és rossz indulatból írtam, bár sikerülne ilyen símán a dolog. Azt nem értettem mért csinálnál egy sár gyűjtő polcot az autó alá? A menetszél így tudja szárítani az alját ha felteszed a borítást ez a lehetőség meg szűnik. Azt azért tudjad ezek a vásárolható elemek nem gyáriak csak után gyártottak de még így is ez a döntésed a járhatóbb út.
        OdinHEM, CZsolti és Beagle kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Olvasom a hozzászólásaidat és őszintén szólva nem tudom eldönteni, hogy egy ügyes karosszériás, vagy egy magamhoz hasonló műkedvelő lakatos húzódik meg a háttérben. Olyan dolgokban kérsz tőlünk tanácsot, ami inkább az utóbbira utal, mégis az előbbi magabiztosságával teszel kijelentéseket
          Ezen már én is gondolkoztam......

          sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ne nézd le a Trabit mert tud meglepetést okozni hidd el. Nem bizalmatlanságból és rossz indulatból írtam, bár sikerülne ilyen símán a dolog. Azt nem értettem mért csinálnál egy sár gyűjtő polcot az autó alá? A menetszél így tudja szárítani az alját ha felteszed a borítást ez a lehetőség meg szűnik.
          Ezt bizony én is így látom!

          Komment


            #35
            davidbaba206 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            is van olyan Tűzi horganyozó üzem ahol elég olcsón és jó minőségben
            Ha normálisak, akkor fel hívják a figyelmedet Czsolti által ecsetelt eshetőségekre és nem vállalják, mert Ők aztán tudják, hogy mi megy végbe egy ilyen eljárás folyamán!
            OdinHEM kedvelte ezt.
            A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

            Komment


              #36
              davidbaba206 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              ponthegesztéssel lesz felrakva nem kap akkora hőt hogy elhúzzon bármit is!Nekem legalább is nem fog gondot okozni!
              A ponthegesztéssel kapcsolatban még az jutott a fejembe,hogy annak idején (amikor kezdtem a szakmát) még lehetett kapni pl. a Wartburghoz alsó küszöböt,egy 10 cm széles fenéklemez darabbal és ez a kettő ponthegesztéssel volt összerakva. Előszőr még tetszett is,mert tipikus NDK-s pontokkal volt hegesztve(sűrűn,kis pontok),de miután az elsőt felraktam és leengedtem az autót,"szépen pattantak el a pontok. Át kellett hegesztenem az egészet CO.-val. Ugyanez volt a helyzet a Zsiguli toronnyal is,ott az ütköző gumit tartó lemez vált le róla. Aztán 1996 körül vett a főnököm egy "FAN MULTIWORKER LASER 911" tipusú lézeres ponthegesztő berendezést. Azóta is ezt használjuk,DE normál ponthegesztésre alkalmatlan,mert ugyanolyan kicsi pontokat lehet csak hegeszteni vele,mint a Zsiguli tornyon volt anno és persze ugyan olyan gyengén tart. Főleg az egy oldalú ponthegesztő fejjel készült hegesztése gyenge,pedig sok helyen csak ezzel lehet meghegeszteni PL.a hattyúnyakat a fenéklemezhez.Mára csak arra használjuk,hogy alátéteket hegesztünk a zárt helyen lévő horpadásokra,amibe bele tudjuk akasztani a "negatív kalapácsot"és íly módon "kirángatjuk azt.(persze ezek is sokszor elengednek) Egy szó,mint száz, én mai napig inkább kifúrom egy 4-5 fúróval és a lyukat behegesztem CO-val. Ezzel a módszerrel sokkal erősebben fel lehet hegeszteni PL. egy küszöböt,mert nem csak a két anyagot olvasztom össze.


              davidbaba206 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A karosszéria munka meg hiába egy szakma ,nem nehéz csak TÜRELEM kell sok!
              Ezt is hallottam már PL egy csőszerelő szájából,aki azt hitte,hogy ha már tud hegeszteni,akkor lakatolni is. Aztán egy napon,elvállalt egy Zsiguli küszöbcserét (akkor még lánghegesztéssel) felhegesztette a küszöböt (levett ajtókkal),majd visszarakta az ajtókat,amik be sem csukódtak,hézag nulla,úgy összehúzta neki a kasztnit. Száz szónak is egy a vége,nem elég a türelem és a hegeszteni tudás,rengeteg tapasztalat szükséges hozzá!
              OdinHEM, sepy és 4 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                rengeteg tapasztalat szükséges hozzá!
                Mindjárt másodszorra semmit nem lehet csinálni, valahol el kell kezdeni! Szerintem davidbaba206, csapódj oda egy szakember mellé, ott ne szégyelj kérdezni, ellesni a fogásokat, azután meg próbáld ki magad egy kukába való "donor" járművön, ha ennyire ragaszkodsz ahhoz, hogy te végezd el ezt a fajta szakmunkát!
                Sok sikert!
                CZsolti, St.Z.350 és sinter kedvelte ezt.
                A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                Komment


                  #38
                  ÉN ezért javasoltam a peremező - lukasztó fogó használatát én már huszon éve használom. Nem kell furogatnia ponthegesztés helyét a másik funkcióban pedig peremez PL. javító ívek felrakásakor jó segítség. Co- val és ha ügyes vagy nem kell semit egyengetni és nem kell telibe gittelni.
                  Beagle, joker és OdinHEM kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    -t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Czsolti által ecsetelt eshetőségekre és nem vállalják, mert Ők aztán tudják, hogy mi megy végbe egy ilyen eljárás folyamán!

                    ,,,ez nem eshetőség ,hanem tény . Viszont írásba adom .hogy csak annyit mondanakelőre :öreg ,kicsit lehet hogy hullámos lesz itt ott-ja meg persze kicsit nehezebb -nem gond ?
                    ---mennyire lesz hullámos ?
                    ---hát azt így előre nem tugggyuk .....

                    ---
                    OdinHEM és kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      Na azért van olyan őrült, aki megcsinálta: Google képkeresési találat: http://www.trabantforum.de/titelbilder/bilder/89.jpg

                      Komment


                        #41
                        Igen , csak látok egy alapvető különbséget .Ha megnézed ez olyan szép "márványos" mint a nyugati utánfutók --vékony réteg . A magyar tüzihorgany meg valahogy egy rakás ..ar.

                        Komment


                          #42
                          Ha pedig megnézed a képeket mit Zsolti rakott fel látod a padon azt a sok mérési pontot " csak egy Trabant" jelszóval nem lehet elintézni . Láttam én már olyan Polskit melyet minősített hegesztők kezdtek el mondván tudnak hegeszteni és a végén nekem kellett befejezni. Pedig tényleg remek hegesztők voltak csak nem abban a műfajban.Nem mindegy ám az sem ,hogy hegesztő asztalon vagy egy autó alatt kell hegeszteni! De ezt én úgy látom csak mi látjuk ilyen borúsan. Lehet ennek a vége egy igen drága mulatság mert a rosszat sokkal többe kerül rendbe rakni.

                          Komment


                            #43
                            -t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Mindjárt másodszorra semmit nem lehet csinálni, valahol el kell kezdeni!
                            Ez így van,de "A karosszéria munka meg hiába egy szakma ,nem nehéz csak TÜRELEM kell sok!" mondat nem állja meg a helyét!!!!


                            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            ÉN ezért javasoltam a peremező - lukasztó fogó használatát én már huszon éve használom.
                            Én is!!!!




                            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ha pedig megnézed a képeket mit Zsolti rakott fel látod a padon azt a sok mérési pontot „csak egy Trabant” jelszóval nem lehet elintézni .
                            Osztom a véleményed!

                            Komment


                              #44
                              Click image for larger version

Name:	Dávid dolgozik.jpg
Views:	1
Size:	186.6 KB
ID:	137565
                              Íme a kezdet!
                              Hű segítőtársam (A 6 éves kisfiam Dávid) ,némi Csokiárt cserébe eldolgozik!
                              Igazi olcsó munkaerő!

                              Komment


                                #45
                                Click image for larger version

Name:	Desktop 050.jpg
Views:	1
Size:	191.4 KB
ID:	137566
                                Ezt rejtegette a szőnyeg!Elég gáz!!!!!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X