Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Trabant 601 Felújítás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szia- nagyon hülye kérdésem van , lehet hogy mindenkitudja ,csak én nem . A rozsdamentes anyagot simán oda lehet hegeszteni a sima lemezhez ?
    Megfelelő minőségű elektródával igen. Az ESAB-nál tudnak segíteni ez ügyben. Letöltések

    Komment


      #17
      Elektródával hegesztés az felejtős karosszéria javításnál. Én ha ez számít a hagyományos javítást / CO2/ javaslom és a lemezek beépítése előtti kezelése és ahol lehetséges alapozó több rétegben. Üregvédelem és a többi részen Bady alvázvédő mely alvázvédő / nem Szervíz / pisztollyal 3 mm vastagon is felhordható anélkül ,hogy csurogna. A Bonomit nevezetű borzalom nem erre való! A küszöbök beépítés előtti horganyzása sokat segit. Az alsó hangszigeteléssel is óvatosan mert alatta marad a pára és mire észre veszed ki lóg az utas lába. Az igazán bevált a katepoxba áztatott Juta zsák és a felkent katepoxba bele ragasztani. Nem megy alá a pára, felveszi az alakokat. Ezt én is alkalmaztam még annak idején a Ladámba és nem bírták ki szó nélkül az utasok, hogy miért ilyen csendes?
      Beagle kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Újra itt!Köszönöm a sok hozzászólást!Hétvégén ígérem töltök fel fotókat!
        Senkitől nem veszem rossz néven a tanácsot azért osztok meg minden mozzanatot ,mert szerintem ez a Fórum azért van hogy segítsük egymást!




        Én a saját terveimet írtam le és osztottam le ,a tervek nem véglegesek ,menet közben tudok változtatni ,minden tanácsot megfontolok.Én nem vagyok Karosszéria Lakatos ,de értek a Fémhez!
        Az OT minősítést is át kell gondolnom ,mivel a változtatások már oly mértékűek hogy valószínűnek tartom nem igen felelne meg az OT vizsgán!
        Viszont szeretnék egy kényelmes és megbízható ,biztonságos autót építeni.




        Joker kérdésére válaszolva most ott tart a dolog hogy az autó le van csupaszítva teljesen csak a préselt acél váz van.Minden elem le van bontva csak a Fém maradt azon dolgozom jelenleg!




        Sepy írására válaszolva.A doblemezein kiváló állapotban vannak.Ami cserés az a Hattyúnyak ,hossztartó küszöb .első taposólemez.
        Nos én ezt úgy terveztem hogy kivágom őket természetesen előtte kimerevítettem a kasznit ,össze van kötve z A és B oszlop alul az alja is ki van merevítve de még nem vágtam ki a dolgokat!
        Ha kivágtam őket itt a munkahelyemen lehajtjuk LV 2 INOX lemezből egy 12 órás műszak alatt megvan.Elkérem a cégtől az elektromos Ponthegesztőt és azzal fogom behegeszteni a helyére!van olyan betétlemez amit a Rozsdamentes és a szénacél perem közé kell tenni és aztán kell rátenni a Ponthegesztőt ,végül is ez már inkább forrasztás mint hegesztés!




        A hangszigetelő anyaggal kapcsolatban köszönöm a figyelmeztetést.Arra valóban nem gondoltam ,hogy a szigetelő anyag alá is kerülhet víz és valóban nem igazán van esély arra hogy ott kiszáradjon!
        A kérdés az hogyan lehet meggátolni a Trabantnál hogy ne ázzon be Abnormális helyeken??????????
        Ha valaki tudja írja meg és azt is mit tudok kezdeni a belső Párával?????




        A SUBARU felniket egyébként nem tettem volna fel az OT vizsgán még a sima vizsgán sem mert nagyon kötekedősek a vizsgabiztosok!A fejegységet meg nem nehéz kiszedni!
        Amit semmikép nem változtatok vissza az a kipufogórendszer!Abból nem engedek!




        Az autót 4 db gyári felnivel vettem és 4 új gumi van rajta!Azzal megy majd vizsgára!A kipufogó rendszerről még annyit ,hogy azért gondoltam a súlyra és valóban háromszor olyan nehéz lett mint a gyári ,ezért elöl kap még egy felfogató konzolt a Fűtődob nehogy letörje az öntvény csonkot!
        Az alvázon pedig nem a gumibakok mennek vissza hanem ipari gumi szalag (A vászoncsíkos) ez egy Örökkévalóság +1 nap amíg kitart!
        Volt már Trabim és azon is elszakadt mindig a gyári gumi nem győztem venni ,aztán valaki ajánlotta az ipari gumi szalagot ,na soha többet nem kellett a gumibakokhoz nyúlni!




        Az a terv hogy Szombat Vasárnap fogok melózni a kocsin.Hétfőn be fogok számolni minden mozzanatról és remélem már a képeket is fel tudom tenni!
        Addig is türelmet kérek mindenkitől és várom az ötleteket ,tanácsokat ,kérdéseket!Senkitől nem veszem rossz néven ha segíteni akar ,ha egy ötlet jónak tűnik akkor ki fogom próbálni és beszámolok az eredményről!




        OdniHEM írására válaszolva az autó tartós lesz viszont cseppet sem drága!Az autót 25.000 Ft vásároltam ,4000 Ft volt az üzemanyag amivel elhoztam ,34 700 Ft volt az Eredetvizsga ,átírás ,stb. 16.000 Ft volt 1 évre a Kötelező.
        30.000 Ft számolok műszaki vizsgára!Az alvázvédő ingyen volt ,munkadíj nincs (mert ugye egyedül csinálom) ,16.000 Ft volt a 4 db felni (Gumi még nincs) de az nem sürgős mert egyenlőre a gyári kerék lesz alatta.A festéket a cégemen keresztül rendeltem így 20.000 Ft lakkal együtt!Az MNC fejegység meg van a régi kocsiból ,a hangszórókat meg nem most akarom megvenni!Ez eddig 140.000 Ft szerintem ez nem sok egy tényleg rendbe tett autóért amit nem csak a műszakira pofoztak ki ,aztán meg 3 hónap múlva esik szét alattad!Jártam már úgy!
        Azóta nem veszek olyan autót amit friss vizsgával hirdetnek ,mert annak a 90 % Disznóság!




        Szóval ezt azért írtam le mert ismerősök mondták ,hogy idézem!
        "Minek az a F...s?"
        Az egy játék autó!
        Mindig csinálni kell!
        Szóval lehet hogy nem egy Lexus ,vagy BMV de ha az ember rendbe hozza akkor megbízható tartós közlekedési eszköz.
        Arról nem beszélve hogy fillérekért veszel hozzá alkatrészt ,na most egy lepukkant Nyugati autóhoz is súlyos 1000 Forintokba kerül az alkatrész!
        Ha meg szervizbe kell vinni akkor ott bele kell nyúlni a zsebbe.
        A Trabant igénytelen csak Benzin és kis olaj kell neki ,aztán le lehet menni vele a térképről ,ha megáll az út szélén megcsinálod!Ezt tedd már meg egy Nyugati autóval (azt megnézném)!!!!!




        Mindegy ki mit mond szerintem a Szocializmus nem volt olyan rossz ,az biztos hogy a Trabantot kitalálták ,megcsinálták és HALHATATLAN!
        Én szeretem és kész!
        Igaz a Menyasszonyom is utálja ,de a 6 éves kisfiammal imádjuk ,alig várja hogy kész legyen!!!!!




        Majd jelentkezem!Addig is sziasztok!

        Komment


          #19
          davidbaba206 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Az alvázon pedig nem a gumibakok mennek vissza hanem ipari gumi szalag (A vászoncsíkos) ez egy Örökkévalóság +1 nap amíg kitart!
          Volt már Trabim és azon is elszakadt mindig a gyári gumi nem győztem venni ,aztán valaki ajánlotta az ipari gumi szalagot ,na soha többet nem kellett a gumibakokhoz nyúlni!
          Ezt most vagy nem értem --akkor jó ! Viszont ha értem --akkor egy jó nagy marhaság !

          Mert ha úgy van hogy : a fent nevezett "spéci " anyagból vágsz egy pogácsát -luk a közepébe -aztán átmenő csavar , akkor ez ...........megoldás .




          davidbaba206 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Én szeretem és kész!
          Igaz a Menyasszonyom is utálja ,de a 6 éves kisfiammal imádjuk ,alig várja hogy kész legyen!!!
          ..ez a lényeg ! A Trabi örök !-menyasszonyok meg jönnek mennek
          -ne is hagyd magad!

          Komment


            #20
            joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            vágsz egy pogácsát
            Nem pogácsát vág belőle,mert ezek nem motortartó bakok,hanem azok amik a hosszú csövet meg a hátsó dobot tartják. Én rugókat tettem a helyükre annak idején.
            Utoljára szerkesztve a következő által: madorka; 2013 máj. 31, 08:35.

            Komment


              #21
              Kinek mi akadt a keze ügyébe abból javított.
              Mi lecserélt vezérműszíjat forgattunk össze és abból vágtik ki a gyárival azonos méretű felfüggesztőt. Szépen kilyukasztottuk, felszereltük, és el is felejthettük örökre a gondot vele kapcsolatban. Túlélte az autót.
              sepy és Che kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Nem pogácsát vág belőle,mert ezek nem motortartó bakok,hanem azok amik a hosszú csövet meg a hátsó dobot tartják. Én rugókat tettem a helyükre annak idején.
                Bocsánat ! elolvastam figyelmesen --látom ---nekem a motortartó bak ugrott be .




                sinter,
                persze neked is igazad van .

                Komment


                  #23
                  sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ha az autót metál színűre fested és komolyabb zenecuccot is teszel bele akkor a múzeális minősítést el kell felejtened.
                  Minek ekkora hangládát csinálni KO-s anyagból. A farostlemez - ha jól van kezelve - állja a vizet, rozsdát és szebb hangot is intonál. Régi trabisként ez ugrott be. A kollégáim folyton kérdezték, hogy körömreszelő és kisolló van-e a kesztyűtartóban.

                  Komolyabb dolog: nem vagyok meggyőződve arról, hogy a KO-s anyag úgy fogja viselni a terhelést, mint az eredeti acél. Aki dolgozott már vele, az tudja miről beszélek. Én inkább annak lennék híve, hogy a rizsdásodó lemezektől távol tartsam a vizet. (Müa. doblemezburkolat és küszöbvédő pl.) A vizsga idejére le lehet venni utána feltenni. A LADAmon működött.
                  OdinHEM kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Sziasztok!A gumiszalagból egy kis csíkot kell vágni 2 furat a 2 végére ,az egyik végét az alvázhoz hegesztett furatolt lemezhez kell csavarozni M8x20 csavar 2 db Fakötésű alátét a másik végét a kipufogóra hegesztett szintén furatolt lemezhez kell csavarozni M8x20 csavar + 2 db Fakötésű alátét.
                    Ezt így kell és a gumi elnyeli a rezgéseket de "Bika" erősen tart mert ez a gumi nem igen szakad el!
                    Remélem így már érthető?




                    Gondolkodom erősen ,hogy használjak e a szétrohadt elemek helyére gyári idomokat vagy maradjak a Rozsdamentes anyagból készítésnél?!
                    Nem tudom!




                    Várom a tanácsokat ,hozzászólásokat.




                    A műanyag védőelemeken gondolkodom ,jónak tűnik az ötlet majd meglátjuk.

                    Komment


                      #25
                      ÉN maradnék a gyári/utángyártott/ elemeknél melyek jól hegeszthetők probléma mentesen és a megfelelő felület előkészítésre helyeznék hangsúlyt . A gyári felfüggesztésnél is elegendő volt az m6_os csavar, hátsó dob!. Mi is szereltünk Werling féle védő dobokat annak idején de trabiba lévőről nem tudok. Ne értsd félre nem szeretnék lenézni senkit de a karosszéria lakatosság is egy szakma és sokan próbálták már utánozni mondván Ő is lakatos. Súlyos szembesülés lett a vége és nehezen lehetett rendbe tenni. Én csak javaslom egy szaki közreműködésével alkoss !
                      joker kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Súlyos szembesülés lett a vége
                        ......nem inkább :szemlesütés ?--
                        OdinHEM, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          1975-76-ban javítottam egy 850-es Fiatot és közben bejött a műhelybe egy srác és mondja most fognak hozzá az Ő hasonló autójához egy pesti kasznis csinálja nagyon profi, hülyeség képen mondom " aztán beférjen az ajtó" és 2 hét múlva behúzták az udvarba/ nem jött össze/!. Erre mondtam én ,hogy nem kell lenézni se a Trabit se a kasznis szakmát.Peremező lyukasztó fogó, Co gép és gyakorlat szükséges hozzá csak és sok_ sok türelem. Nálam a műhelyben még ma is látható mikor a Fiamnak kiírtam miután Ő is a saját Trabiját csinálta és fogytán volt a türelme" igyál és aludj egyet " ha elfogyott a türelmed. Mert azért előfordult, hogy vasárnap ebéd előtt egy Nissan Micra oldalát egyengettem és még egy kis hibát mutatott a lénia " gitt vastagság max 1,5 mm " és egyetlen rossz ütés után kezdhettem az egészet előről. Ebéd elhalasztva ! Bocsánat a kitérőért de ki már csinálta tudja miről beszélek aki pedig nem az ezután fogja meg tudni.
                          Che, Titus és 6 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28
                            Sepy!
                            Nagyon igazat beszélsz, főleg az utolsó mondat ami megfogott.

                            Komment


                              #29
                              sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              oldalát egyengettem és még egy kis hibát mutatott a lénia „gitt vastagság max 1,5 mm” és egyetlen rossz ütés után kezdhettem az egészet előről.
                              Ismerős! ........de mennyire! Ismét "huppogott",mi!? Egyetlen ütés,rossz helyre,aztán vagy öt pontmeleg,mire ismét kifeszül....




                              davidbaba206 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Gondolkodom erősen ,hogy használjak e a szétrohadt elemek helyére gyári idomokat vagy maradjak a Rozsdamentes anyagból készítésnél?!
                              Olvasgatom-olvasgatom,hogy rozsdamentes lemezzel szeretnéd javítani a Trabit. Nos,nagy reményeket azért ne fűzz ahhoz,hogy sosem fog szétrohadni! Ugyanis a roszdamentes lemez valóban nem korrodál,de az eredeti az bizony igen! Nyilván marad abból is elég,nem gyárta(t)sz le mindent rozsdamentesből. Nem szeretnék okoskodni,de tapasztalatom szerint a hegesztések mellett (3-4 év alatt) ismét elindul a korrozió,akármit is kensz rá! Persze a Sikaflex karosszéria tömítő massza sokat véd és késleltet a dolgon. Sziloplaszt felejtős,az ecetsav miatt! Egy szó,mint száz:szerintem felesleges kínlódás a rozsdamentes acél használata,tökéletesen megfelel a "szénacél" lemez is,csak rozsdamentes legyen,(nem mellesleg,én figyelnék a merevítő bordák lehető leggyáribb kialakítására is) a "fémtiszta" felületekre használj vas primert,majd jó minőségű alapozót,sikaflex tömítőt és alvázvédőt. Természetesen ez az én véleményem,amit senki sem köteles megfogadni!
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Beagle; 2013 jún. 02, 14:36.

                              Komment


                                #30
                                Üdv!Mindenkinek a Fotók feltöltése folyamatban!Még nem igazán tudom hová kell feltölteni de megoldom!
                                A másik dolog nem teszek csak néhány helyre (A kritikus pontokra) Rozsdamentes lemez gyári idomokat veszek a hétvége felé és azok mennek vissza 2 db Hossztartó küszöb és egy komplett Hattyúnyak!
                                E mellett döntöttem mert a másik megoldás bonyolultabb és már szükségem lenne az autóra!
                                Habár ajánlottak egy remek megoldást de erre nincs pénzem mert 400 Km-re vagyok onnan ,Tiszacsegén és Nyíregyházán is van olyan Tűzi horganyozó üzem ahol elég olcsón és jó minőségben horganyoznak komplett alvázakat is akár ,csak megbeszélés kérdése mert 4 M széles 10 M hosszú Kádjuk van!
                                A horganyozás egy 50.000 Ft lenne de a szállítás egy 100.00 oda vissza!
                                Csak azért írtam ha valaki gondolja ez jó megoldás.
                                Szóval a doblemezekre veszek műanyag idomokat és még arra gondoltam hogy a alváz első 1/4 belemezelem alul kompletten rozsdamentessel ,csak azt nem tudom vizsgán szólnak e érte?!
                                Elvileg ma lesznek fotók mert délután fotóztam de otthon maradt a gép ,a Menyasszonyomat megbíztam hogy küldje már el E-mailban!
                                Ha el tudja küldeni még ma felrakom!
                                Ha nem akkor holnap este!




                                A karosszéria munka meg hiába egy szakma ,nem nehéz csak TÜRELEM kell sok!
                                Ha valaki Lakatos és tényleg Lakatos nem csak Kontár akkor megbirkózik vele!Gyári idomokat kell hegeszteni ki van merevítve a kaszni ponthegesztéssel lesz felrakva nem kap akkora hőt hogy elhúzzon bármit is!Nekem legalább is nem fog gondot okozni!




                                Szóval aki meg nem biztos a dolgában inkább ne kezdjen neki én már ismerőssel raktam össze LADÁT 2 darabból középen volt kettévágva ,ha azt össze tudtuk rakni úgy hogy a mai napig megy az autó semmi nem látszik rajta ,nehogy már egy TRABANT feladja a leckét!Pedig semmi közöm a Karosszéria lakatossághoz ,de a vas az vas csak van vastagabb és vékonyabb anyag itt nem kell az 5 Kg. kalapács!

                                Nos ezzel nem akarok megbántani senkit ,főleg nem a Karosszéria Lakatosokat ,nyilván valóan tudnak olyan dolgokat amiket én nem de itt egy TRABANTRÓL beszélgetünk amit nem hiszem ,hogy el lehet rontani!Egyesével fogom kivágni az elemeket a merevítés már megtörtént ,egy ki egy be!
                                Ha kész lesz teszem közzé a fotókat!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X