Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Wartburg 311

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    zahi! köszönöm szépen a segítséget! Most jöttem be a garázsból és az az érdekes,hogy a trafó mindkét vezetékén folyamatosan van áram. A megszakítókat becsiszoltam,beállítottam. Van egy simson trafóm itthon,amelyikkel ment a simson,azt bekötöttem az egyes hengerhez,de úgy sincs szikra. A kondenzátorokon is van áram,a megszakítókon is van áram,de mégsincs szikra. A gyertyák még 27mm-es kulcsnyílásúak,de azokból találtam újakat a kocsiban,de azokkal sincs szikra. Megakadtam...... Asszem iszom inkább.,mára ennyi....

    Komment


      #32
      Azt hogy mindkét vezetéken áram van , remélem leszerelt állapotban értetted , mert a trafón keresztül a "1" ponton is lehet áram... Ha viszont az "1" ponton leszerelt állapotban is áram van , nagyon el van kötve valami !A 27 mm-es kulcsnyílású gyertya nem M18-as menetű ?
      Próbáld meg hogy az "1" pontot lekötöd a trafóról , a "15"-öt a gyujtás ráadott helyzetében szabad csak hogy "élő" legyen!
      A Trafók 6V-osak ?
      Attól hogy a megszakitó nincs beégve és jó a hézaga , még lehet rossz helyen a gyujtás!Sőt a megszakító is lehet zárlatos!
      A fent említett módon az "1" pontra kötött segédvezetékkel(szál sima szigetelt vezeték) a testre érintgetve produkáljon szikrát utána kösd rá a megszakítók vezetékeit ,és próba! Ha nincs delej innentől már csak a trafó és a megszakító közötti részen lehet zárlat , esetleg a kondi is zárlatos lehet !

      Komment


        #33
        remélem leszerelt állapotban értetted , mert a trafón keresztül a „1" ponton is lehet áram... Ha viszont az”1" ponton leszerelt állapotban is áram van , nagyon el van kötve valami !
        Nem értem! Mi van leszerelve?? Nálam semmi sincs leszerelt állapotban és mégis van áram a trafó mindkét vezetékén. Multiméterrel,szakadásvizsgálóval (sípolós) a megszakító két pontján,összezárt megszakítónál sípol,de áram csak az egyik felén van.Lövésem sincs miért nincs szikra.....

        Komment


          #34
          A trafón lévő két vezeték, ami az "1" -es , illetve a"15"-ös pontra van kötve . Na azt szereld mindkettőt le . Azután a 15-ösre menő vezetéken(a háromfelé ágazó közös vezeték) mérsz feszültséget bekapcsolt , illetve kikapcsolt gyujtáskulcs állásnál . Csak bekapcsolt állásban lehet rajta feszkó. Ha OK , visszaszereled őket és próbálod a trafókat(bekapcsolt gyujtásnál) a fent említett módon. Ha valamelyik trafónál nincs szikra vagy kevés akkor azt cseréled . Ha a trafó OK , a hiba a megszakító vezetékek , vagy a megszakítók , esetleg a kondik testzárlatából adódhatnak , amit Pl: ellenállásmérő műszerrel egyenként meg mérsz úgy hogy a műszer egyik vezetékét a testre rakod , a másikat pedig a lekötött megszakító vezetékekre egyenként , ha nem mérsz ellenállást akkor azokban nincs zárlat , tehát OK .Így jársz el a lekötött kondiknál is . A megszakítókat összezárt és kinyitott helyzetben is vizsgálod egyenként , ezeket nem kell leszerelni az alaplapról sőt ha a megszakító vezetékeket rendben találtad és visszakötözted az alsó végüket azokra( csak össze ne keverd) , akkor fent a trafónál is vizsgálhatod őket a még lekötött vezetékvégeknél(legjobb az ha a vezeték szineit ráírod még a lekötés előtt a trafókra hogy össze ne keverd később ) Ha minden megfelelő és nincs zárlat szikrának lennie kell , már csak a gyujtás beállítás maradt,
          A trafóról azért kell leszerelni a vezetékeket hogy a vzsgálat közben ha bezárt helyzetben is állnak a megszakító kalapácsok ne legyen a zárlattól túlterhelve , így nem tud károsodni . És nem utolsó sorban ellenállást is így tudsz mérni .(mármint a trafók ellenállását , vagy szakadását) A trafó mindkét végén azért találsz áramot mert ha a 15-ösön belevezeted a transzformátorba a delejt, ami nem más mint egy hosszú feltekert drót eggyik vége, a másik végén is ki fog jönni belőle ,ha a testhez képest megméred . Ha bekötött 15-ös pont mellett, illetve bekapcsolt gyujtás esetén mindhárom trafó 1-es pontján feszkónak kell lennie .
          Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2014 dec. 31, 20:59.

          Komment


            #35
            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Üdv !
            Igaz hogy nem Sinter vagyok , de ha nem gáz leírom hogy én
            ...hogyan csinálnám . Van néhány dolog ami ugy öregségem félé menet mindig kicsit megnyomja a cukrom . Ez az én hibám !! Aztán a második kattanás , hogy ki is mondom -biztos hogy nem helyes - demicsinájjak?
            Mint pl. az sok ....... fiatal akinek a farmer ülepe a térdénél van , és a jóseggü csajok akiknek a gatya kettévégva tomporukat ----egy darab pusnyadt kötözött húst csinál ---abból gyönyörü szem és lélek legelőből .

            De valahogy ezek felett egyre könnyebben elsiklok ---viszont amikor azt látom , hallom hogy a boldog rozsdaport felszívott tulaj eufólikus hangulatban ( tudom milyen mámorító ) hazaviszi az új szerzeményét ----aztán vért izzad hogy elmondhassa : 5-10-15 -x évig állt-----------de én BEINDITOTTAM !
            Na , ez még a fentieknél is jobban .....

            Na -elfogyott a lendület - vagy a karácsony szelleme , de - azért kiváncsi lennék itt a népek véleményére !
            Egyedül vagyok az egyik oldalon ? - vagy van -e más is aki tudja mi a berohadt gyürü, a váltóban az olajból kiálló részek rozsdája , a fene tudja miért leállítot jármű igazi története .....stb

            (csak egy péda : most vett egy haverom egy Fiat 850 et , ott voltam a garázsban a vételkor , a hozzértőnek tűnő ,jó dumás eladó ,feleség aki az utsó pillanatig járt a géppel ---mig 2 éve leállították . Aztán a cimbi hazavitte --ő se azt csinálta amit megdumáltunk --görcs -cserebere--állítgatás --tisztítgatás --megint görcs--2 sec üzem aztán megáll , na mindegy nem húzom tovább --------fordítva volt benne a Ventúri cső https://www.pegasusautoracing.com/pr...asp?RecID=4147 )

            Szóval igazábó most már csak az ---INDÍTANI --NEM INDÍTANI táborra vagyok kíváncsi .

            Komment


              #36
              Még szerencse hogy az utolsó pillanatig járt vele a volt tulaj kedves neje ....
              Nem csak neked vannak ilyen gondolataid , nálam például az tudja kiverni a biztosítékot amikor egy , - az általam egyébként kedvelt ismeretterjesztő TV csatorna - egyik sorozatműsorában a pupák nepper "bedomborít" a vevőne k hogy : "na ugye milyen szépen FELÚJÍTOTTUK a vasat ,hála XY szakértelmének" , és előtte pedig a néző a saját szemével követi végig a szimpla javítás menetét .... Vagy a feújítás fogalmával nálam vannak képzavarok ???
              Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2014 dec. 31, 21:17.

              Komment


                #37
                Szervusztok! Nem indítani!Egy hosszú ideje álló motorú járműnek,úgy gondolom nem tesz jót az azonnali indítás még akkor sem,ha átfordul a motor.Először ajánlatos,kenni,mozgatni,ha szükséges szétszedni,vezetékeket átnézni,kimérni és,ha már minden rendben olajozottan működőnek tűnik,akkor bele az aksit és jöhet a "hu-tyu-tyú".A levegő relatív páratartama,sok kárt tud okozni az olyan részekben,melyek érintkeznek azzal.Nem szabad semmit elkapkodni,mert sok kárt okozhatunk magunknak,melyért keservesen meg kell fizetni. Üdvözlettel:Che

                Komment


                  #38
                  Nos félreértés ne essék ! A fórumtárs nem azt kérdezte be indítsa -é a gépet , hanem, hogy tudja a gyertyákat szikrázóvá tenni , mégpedig úgy hogy azt a kellő időben adja ...
                  Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 jan. 02, 12:27.

                  Komment


                    #39
                    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nos félreértés ne essék ! A fórumtárs nem azt kérdezte be indítsa -é a gépet , hanem hogy tudja a gyertyákat szikrázóvá tenni , mégpedig úgy hogy azt a kellő időben adja ...
                    ....minek ? , hogy aztán a boldog--van szikra -- tudattal áljon neki szétszedni


                    BUÉK !
                    Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2015 jan. 01, 06:35.

                    Komment


                      #40
                      Jaj már! Ne vegyétek már el tőle a boldog tudatot hogy legalább az a része már rendben van és majd a kis vagy nagy motor generál után akár már köszörülheti is
                      BUÉK!

                      Komment


                        #41
                        Miért is kellene szétszednem "kedves" Joker?? Nincs összerohadva,vásárlás után öntöttem olajat a hengerekbe,átjárattam,semmi gond nincs velük... A Trabantomat sem szedtem darabokra és ma is szépen üzemel.... Persze ha beindul és csörög-zörög stb akkor nyilván motorgenerál lesz a vége,de előtte mindenképpen be akarom indítani. Ennyi! És köszönöm a "segítséged"!

                        Komment


                          #42
                          Szia Beagle!

                          Először is BUÉK! Másodszor gratula ehhez a szép autóhoz. Harmadszor ne szívd mellre Joker hsz-át. Én ugyanígy jártam, mint te. Az indítási kísérletből komplett generál lett a motoromnál. Szerencsére a blokközepet nem kellett szétszedni, de minden mást igen!

                          Remélem megúszod nagyjavítás nélkül!

                          Üdvözlettel: CZsolti

                          Komment


                            #43
                            Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            mindenképpen be akarom indítani.
                            ez egy tulajdonosi --bárki számára megkérdőjelezhetetlen --döntés ! Egy szóval sem áll (t) szándékomban lebeszélni !

                            Pusztán annyi , hogy van itt egy másik valaki (Én) akinek meg van egy kialakult véleménye , a tucatszám szétszedet , javított hasonló előéletü motor-váltó vasdarabról .

                            --az én véleményem meg,MÁS -- az amit igazán nem is taglaltam , mert az lehetne igazán felorkanás tárgya




                            Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Persze ha beindul és csörög-zörög stb akkor nyilván motorgenerál lesz a vége,
                            .....csak nem mindegy ,hogy ,mekkora annak a beíndításnak az ára ...

                            és itt van velem a baj ! Miért akarok mindig ....aztán ha véletlen valami rossz történik , a tulaj akkor is csak lazán , keményen tullép a dolgon -----amúgyismegakartamcsinálni--- .

                            Szóval bocsánat ---de ebben a dologban nem "segítségnek" szántam amit mondtam csak leírtam mi van .



                            Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ennyi!
                            Vettem - pofám befog ,de azért kiváncsian várom ennek szép kis verdának mozgásképessé tételét --csinálj jó sok képet , azt később olyan jó nézegetni , mutogatni ( legalábbis Én ilyen vagyok --már kicsit bizonytalan, lehet ,hogy ez is gáz ?)




                            Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            És köszönöm a „segítséged”!
                            Én ezt itt a végén ,pedig arra értettem ---(remélem helyesen ) ,hogy miután megláttam azt a jó kis utánfutó dugaljat , ---rögtön belinkeltem ide Neked . Mert igazán autentikussá szerintem , ilyen apróságok tesznek egy rági járművet .

                            Bár már kicsit bizonytalanodok ....lehet ,hogy nem is így gondolta ??

                            Üdv , lelj benne sok örömöt .

                            Komment


                              #44
                              PAX! Béke legyen veletek!..........és BUÉK!
                              Abban a szerencsés helyzetben vagyok hogy sok tagot személyesen is ismerek!Meg győződéssel mondom hogy mind remek fickók!Pláne akik itt most eltérő véleményen vannak!..........imádom ezt a csupa szív társaságot!Az hogy a véleményeket ütköztetjük?!Az természetes és szakszerű!Hová lenne az élet sava-borsa ha mindenki mindenben egyetértene???!
                              PAX!Kedves kantársaim!
                              Csak ennyi!?!???

                              Komment


                                #45
                                apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Csak ennyi!?!???
                                ....ja , ja télleg az még kimaradt ,hogy ........is , különben ....bele abba a ... ba . aztánmegaszcsinász.... . Dehameg beszótá???
                                Énmáakkóamikortemég... a lepke huzigált . ...
                                Váágod...



                                apacsavo, - köszönöm hogy eszembejutattad , hogy igazán szakmai síkra terejjjük a témát .( na visszaugrok az ágyba gyógyulni tovább , majd jövök ) ugy erre gondoltál--remélem neked legalább sikerült a kedvedben járni

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X