zahi! köszönöm szépen a segítséget! Most jöttem be a garázsból és az az érdekes,hogy a trafó mindkét vezetékén folyamatosan van áram. A megszakítókat becsiszoltam,beállítottam. Van egy simson trafóm itthon,amelyikkel ment a simson,azt bekötöttem az egyes hengerhez,de úgy sincs szikra. A kondenzátorokon is van áram,a megszakítókon is van áram,de mégsincs szikra. A gyertyák még 27mm-es kulcsnyílásúak,de azokból találtam újakat a kocsiban,de azokkal sincs szikra. Megakadtam...... Asszem iszom inkább.,mára ennyi....
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Wartburg 311
Collapse
X
-
Azt hogy mindkét vezetéken áram van , remélem leszerelt állapotban értetted , mert a trafón keresztül a "1" ponton is lehet áram... Ha viszont az "1" ponton leszerelt állapotban is áram van , nagyon el van kötve valami !A 27 mm-es kulcsnyílású gyertya nem M18-as menetű ?
Próbáld meg hogy az "1" pontot lekötöd a trafóról , a "15"-öt a gyujtás ráadott helyzetében szabad csak hogy "élő" legyen!
A Trafók 6V-osak ?
Attól hogy a megszakitó nincs beégve és jó a hézaga , még lehet rossz helyen a gyujtás!Sőt a megszakító is lehet zárlatos!
A fent említett módon az "1" pontra kötött segédvezetékkel(szál sima szigetelt vezeték) a testre érintgetve produkáljon szikrát utána kösd rá a megszakítók vezetékeit ,és próba! Ha nincs delej innentől már csak a trafó és a megszakító közötti részen lehet zárlat , esetleg a kondi is zárlatos lehet !
- 1 like
Komment
-
remélem leszerelt állapotban értetted , mert a trafón keresztül a „1" ponton is lehet áram... Ha viszont az”1" ponton leszerelt állapotban is áram van , nagyon el van kötve valami !
Komment
-
A trafón lévő két vezeték, ami az "1" -es , illetve a"15"-ös pontra van kötve . Na azt szereld mindkettőt le . Azután a 15-ösre menő vezetéken(a háromfelé ágazó közös vezeték) mérsz feszültséget bekapcsolt , illetve kikapcsolt gyujtáskulcs állásnál . Csak bekapcsolt állásban lehet rajta feszkó. Ha OK , visszaszereled őket és próbálod a trafókat(bekapcsolt gyujtásnál) a fent említett módon. Ha valamelyik trafónál nincs szikra vagy kevés akkor azt cseréled . Ha a trafó OK , a hiba a megszakító vezetékek , vagy a megszakítók , esetleg a kondik testzárlatából adódhatnak , amit Pl: ellenállásmérő műszerrel egyenként meg mérsz úgy hogy a műszer egyik vezetékét a testre rakod , a másikat pedig a lekötött megszakító vezetékekre egyenként , ha nem mérsz ellenállást akkor azokban nincs zárlat , tehát OK .Így jársz el a lekötött kondiknál is . A megszakítókat összezárt és kinyitott helyzetben is vizsgálod egyenként , ezeket nem kell leszerelni az alaplapról sőt ha a megszakító vezetékeket rendben találtad és visszakötözted az alsó végüket azokra( csak össze ne keverd) , akkor fent a trafónál is vizsgálhatod őket a még lekötött vezetékvégeknél(legjobb az ha a vezeték szineit ráírod még a lekötés előtt a trafókra hogy össze ne keverd később ) Ha minden megfelelő és nincs zárlat szikrának lennie kell , már csak a gyujtás beállítás maradt,
A trafóról azért kell leszerelni a vezetékeket hogy a vzsgálat közben ha bezárt helyzetben is állnak a megszakító kalapácsok ne legyen a zárlattól túlterhelve , így nem tud károsodni . És nem utolsó sorban ellenállást is így tudsz mérni .(mármint a trafók ellenállását , vagy szakadását) A trafó mindkét végén azért találsz áramot mert ha a 15-ösön belevezeted a transzformátorba a delejt, ami nem más mint egy hosszú feltekert drót eggyik vége, a másik végén is ki fog jönni belőle ,ha a testhez képest megméred . Ha bekötött 15-ös pont mellett, illetve bekapcsolt gyujtás esetén mindhárom trafó 1-es pontján feszkónak kell lennie .Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2014 dec. 31, 20:59.
- 2 likes
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÜdv !
Igaz hogy nem Sinter vagyok , de ha nem gáz leírom hogy én
Mint pl. az sok ....... fiatal akinek a farmer ülepe a térdénél van , és a jóseggü csajok akiknek a gatya kettévégva tomporukat ----egy darab pusnyadt kötözött húst csinál ---abból gyönyörü szem és lélek legelőből .
De valahogy ezek felett egyre könnyebben elsiklok ---viszont amikor azt látom , hallom hogy a boldog rozsdaport felszívott tulaj eufólikus hangulatban ( tudom milyen mámorító ) hazaviszi az új szerzeményét ----aztán vért izzad hogy elmondhassa : 5-10-15 -x évig állt-----------de én BEINDITOTTAM !
Na , ez még a fentieknél is jobban .....
Na -elfogyott a lendület - vagy a karácsony szelleme , de - azért kiváncsi lennék itt a népek véleményére !
Egyedül vagyok az egyik oldalon ? - vagy van -e más is aki tudja mi a berohadt gyürü, a váltóban az olajból kiálló részek rozsdája , a fene tudja miért leállítot jármű igazi története .....stb
(csak egy péda : most vett egy haverom egy Fiat 850 et , ott voltam a garázsban a vételkor , a hozzértőnek tűnő ,jó dumás eladó ,feleség aki az utsó pillanatig járt a géppel ---mig 2 éve leállították . Aztán a cimbi hazavitte --ő se azt csinálta amit megdumáltunk --görcs -cserebere--állítgatás --tisztítgatás --megint görcs--2 sec üzem aztán megáll , na mindegy nem húzom tovább --------fordítva volt benne a Ventúri cső https://www.pegasusautoracing.com/pr...asp?RecID=4147 )
Szóval igazábó most már csak az ---INDÍTANI --NEM INDÍTANI táborra vagyok kíváncsi .
- 6 likes
Komment
-
Még szerencse hogy az utolsó pillanatig járt vele a volt tulaj kedves neje ....
Nem csak neked vannak ilyen gondolataid , nálam például az tudja kiverni a biztosítékot amikor egy , - az általam egyébként kedvelt ismeretterjesztő TV csatorna - egyik sorozatműsorában a pupák nepper "bedomborít" a vevőne k hogy : "na ugye milyen szépen FELÚJÍTOTTUK a vasat ,hála XY szakértelmének" , és előtte pedig a néző a saját szemével követi végig a szimpla javítás menetét .... Vagy a feújítás fogalmával nálam vannak képzavarok ???Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2014 dec. 31, 21:17.
- 7 likes
Komment
-
Szervusztok! Nem indítani!Egy hosszú ideje álló motorú járműnek,úgy gondolom nem tesz jót az azonnali indítás még akkor sem,ha átfordul a motor.Először ajánlatos,kenni,mozgatni,ha szükséges szétszedni,vezetékeket átnézni,kimérni és,ha már minden rendben olajozottan működőnek tűnik,akkor bele az aksit és jöhet a "hu-tyu-tyú".A levegő relatív páratartama,sok kárt tud okozni az olyan részekben,melyek érintkeznek azzal.Nem szabad semmit elkapkodni,mert sok kárt okozhatunk magunknak,melyért keservesen meg kell fizetni. Üdvözlettel:Che
- 6 likes
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNos félreértés ne essék ! A fórumtárs nem azt kérdezte be indítsa -é a gépet , hanem hogy tudja a gyertyákat szikrázóvá tenni , mégpedig úgy hogy azt a kellő időben adja ...
BUÉK !Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2015 jan. 01, 06:35.
- 2 likes
Komment
-
Miért is kellene szétszednem "kedves" Joker?? Nincs összerohadva,vásárlás után öntöttem olajat a hengerekbe,átjárattam,semmi gond nincs velük... A Trabantomat sem szedtem darabokra és ma is szépen üzemel.... Persze ha beindul és csörög-zörög stb akkor nyilván motorgenerál lesz a vége,de előtte mindenképpen be akarom indítani. Ennyi! És köszönöm a "segítséged"!
- 2 likes
Komment
-
Szia Beagle!
Először is BUÉK! Másodszor gratula ehhez a szép autóhoz. Harmadszor ne szívd mellre Joker hsz-át. Én ugyanígy jártam, mint te. Az indítási kísérletből komplett generál lett a motoromnál. Szerencsére a blokközepet nem kellett szétszedni, de minden mást igen!
Remélem megúszod nagyjavítás nélkül!
Üdvözlettel: CZsolti
- 3 likes
Komment
-
Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemindenképpen be akarom indítani.
Pusztán annyi , hogy van itt egy másik valaki (Én) akinek meg van egy kialakult véleménye , a tucatszám szétszedet , javított hasonló előéletü motor-váltó vasdarabról .
--az én véleményem meg,MÁS -- az amit igazán nem is taglaltam , mert az lehetne igazán felorkanás tárgya
Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésePersze ha beindul és csörög-zörög stb akkor nyilván motorgenerál lesz a vége,
és itt van velem a baj ! Miért akarok mindig ....aztán ha véletlen valami rossz történik , a tulaj akkor is csak lazán , keményen tullép a dolgon -----amúgyismegakartamcsinálni--- .
Szóval bocsánat ---de ebben a dologban nem "segítségnek" szántam amit mondtam csak leírtam mi van .
Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEnnyi!
Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉs köszönöm a „segítséged”!
Bár már kicsit bizonytalanodok ....lehet ,hogy nem is így gondolta ??
Üdv , lelj benne sok örömöt .
- 1 like
Komment
-
PAX! Béke legyen veletek!..........és BUÉK!
Abban a szerencsés helyzetben vagyok hogy sok tagot személyesen is ismerek!Meg győződéssel mondom hogy mind remek fickók!Pláne akik itt most eltérő véleményen vannak!..........imádom ezt a csupa szív társaságot!Az hogy a véleményeket ütköztetjük?!Az természetes és szakszerű!Hová lenne az élet sava-borsa ha mindenki mindenben egyetértene???!
PAX!Kedves kantársaim!
Csak ennyi!?!???
- 4 likes
Komment
-
apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCsak ennyi!?!???
Énmáakkóamikortemég... a lepke huzigált . ...
Váágod...
apacsavo, - köszönöm hogy eszembejutattad , hogy igazán szakmai síkra terejjjük a témát .( na visszaugrok az ágyba gyógyulni tovább , majd jövök ) ugy erre gondoltál--remélem neked legalább sikerült a kedvedben járni
- 5 likes
Komment
Komment