A kárpitnak kicsit utána kellene járni, így nem mondanék rá se ezt se azt. Amúgy ami kilóg a sorból az a lámpakertet, mert az nem rávaló, az a De Luxe-é és a hűtődíszrács a 312-esnek a utolján jött ki.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Wartburg 311
Collapse
X
-
A bácsi érthetetlen okokból lemázolta a csomagteret,motorteret zöldre, (de mindent ám) ami persze levelekben pereg és alatta szép kék..."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
Jövőre ezzel mész Keszibe? És ki viszi a trabit meg a motort?
- 9 likes
Komment
-
Zsolti a felvetésedhez egy általam látott dolog mely az én részemről először a röhej tárgya volt és utána jött a döbbenet! Álltunk a lezárt sorompónál elöl egy zöld Trabant utána egy lovas kocsi és én az akkori autómmal egy ibolya kék 353-as Wartburggal. A ló gondolt egyet unalom űzésként legel és a Trabi hátsó lámpája fölötti részbe beleharapott. Ez komoly volt felnyitották a sorompót és én elhúztam mert röhej nélkül nem tudtam volna megszólalni.Ennyit a zöld színről.
- 5 likes
Komment
-
Sziasztok!
Egy rövid történettel kezdeném.
Egy barátom jutott hozzá egy 65-ös 311-eshez egyéb okok miatt. Feltett szándéka volt minél előbb túl adni rajt némi haszonnal de meglátásom és mások meglátása szerint is irreálisan sokat kér érte. Úgy adódott, hogy külföldön kell dolgoznia és hozzám került a garázsba egy kis renoválásra. Felújítást igényel az első futómű, fékek a szín sem passzol (sima limuzin elvileg) a kárpitok sem valamint apróbb hiányosságok is vannak.
Csatolok pár képet hogy lássátok miről is van szó:
Biztosan szükségem lesz tanácsokra remélem számíthatok rátok!
- 1 like
Komment
-
Kedves András! Számíthatsz ránk.A fórum tagjai a tapasztalatok alapján,önzetlenek és segítőkészek,-teszik ezt akkor is,ha semmilyen személyes ismeretséggel sem rendelkeznek,a segítségre szorulókkal és ez jól is van így.A fentieken túl,azonban a fórum tagsága,egy összeszokott és egymást méltányoló és becsülő emberek közössége,-aki azonban méltán várhatják el,hogy tudják is ,valójában ki az,aki segítséget kér.Régi szokás a fórumba belépő új tagoktól,hogy bemutatkoznak.A bemutatkozásnak nem kell egy kitárulkozó írásnak lenni,-nem várjuk el,sőt a nevet és a tartózkodási helyet sem kell közölni,de azért az valahogy egy bemutatkozás legyen!Valami olyasmi ez,mint amikor két ismeretlen,köszön és egymás szemébe nézve kezet fog,majd közli a nevét és a szándékát.A fenti sorokat nem bántó szándékkal írom és nem is valamilyen lenéző,vagy nevelő szándékkal,ismerve a mai világot azt is tudom,hogy manapság az egyén szinte fél nyitni,mert olyan egymástól elidegenedett világban élünk,ahol csak az egyén és annak érdeke számít.Mi itt a fórumon próbálunk,egy olyan közösséget létrehozni,amely korban,politikailag és lehet hogy anyagiakban is eltérő,de ettől eltekintve összetartó és segítőkész közösség,mely elkötelezett a régi technika fennmaradásában és a tudás átadásában.Nem szándékozunk és nem érdekünk egy zárt közösség fenntartása,mi azt szeretnénk,ha a fórum bővülne,olyan tagokkal gyarapodva,akik képességeik szerint,nem csak kérnek,de adnak is a közösségnek(nem anyagiakról van szó).. Azt meg tudom érteni,hogy nem ismered a fórum tagjait,működését,szerkezetét,-tudom azt is,hogy az internetes világban,némely fórumokon,milyen durva,mocskolódó hangnem az uralkodó,-mi nem ilyenek vagyunk,nem kell félni tőlünk! Mi adunk az emberi kapcsolatok méltóságára,tiszteljük és segítjük egymást és összetartunk,-tarts velünk te is! Boldog Új évet kívánok:Che
- 12 likes
Komment
-
Elnézéseteket kérem! Valóban igazatok van! Nem érzem bántónak a válaszokat, tiszteletet ébreszt bennem tanító jellegű és talán pont ez is a lényege! A fórumok világa merőben új nekem annak ellenére, hogy a fiatalabb korosztályhoz tartozom.
Szóval nekifutok még egyszer
András vagyok 23 éves egy kis faluban lakom Zala megyében. Édesapám autószerelő, versenyszerűen roncsderbizett. Innen származik az autók iránti szerelmem, az első autómat 12 évesen vettem fűnyírásból keresett pénzen egy Moszkvics 2140-es volt ezen is tanultam meg vezetni. Később volt Ladám, Trabantom egy zöld Kis Polákom is. Imádtam őket bütykölni.
Na vissza a 311-hez! Bár nem az enyém de elszántam magam, hogy egy olyan autót szeretnék ami közelebb áll az eredetiséghez mint a gyorsan "felújított" összecsapott munkához! Így is szép de pár dolog bántja a szemem! 2010-ben külföldről hozták. Szerkezetileg és motorikusan jó állapotban van, már említettem a fék és az első futómű problémát, barbár módon át alakították a gyújtást 12V-ra a műszerek persze elfüstöltek az első lámpák talán IFA vagy Barkas. A beltér is hiányosságokban szenved. Amint az idő engedi szeretnék egy teljes állapotfelmérést és felállítani egy sorrendet mit és hol kezdjek.
Később töltök fel majd rendes képeket most csak gyorsan összeszedtem párat.
Boldog Új Évet Kívánok minden Tagnak!
- 8 likes
Komment
-
Kedves András! Köszönöm ezt a tartalmas bemutatkozást,-jó volt olvasni.Úgy gondolom egy ilyen bemutatkozás után,a többiek is szeretettel fogadnak köreinkbe és az igényelt segítség,amennyiben lesz ilyen,sokkal szívesebben fog menni. A fórumon a Wartburgos frakció,elég erős és egy társunk,szintén a napokban cipelt haza egy gömbölyűséget és,ha a fórum találkozó képeit végig nézed,mely az idén nyáron volt Tiszakeszin,rádmosolyog Sintér barátunk OT-s gépe,mely valóban szép állapotban van.A munkádhoz erőt és elegendő anyagiakat kívánok és légy a fórum aktív tagja!Oszd meg velünk gondjaidat,de az örömeid is! A fórum szerkezetét meg kell ismerni,mert sok tudásanyag van felhalmozva,melyből sokat lehet tanulni.Nem minden esetben,csak a veteránokkal foglalkoznak az írások,volt itt már szó,-kenyérsütésről,varrógépjavításról,van vicc rovat,legutóbb pedig a fűtésről,illetve a kazánokról olvashattunk.Politikával nem nagyon foglalkozunk,de azért néha becsúszik az is,a vulgaritást kerüljük,-inkább körülírjuk,ha ilyen jellegű mondandónk van. Üdvözlettel:Che
- 3 likes
Komment
-
Na vissza a 311-hez! Bár nem az enyém
- - - Updated - - -
Tegnap előtt hazaérkezett a kettes számú "Öreg Hölgy" is (a Pannoniámat is öreg hölgynek hívom)
A jobb hátsó kereke be volt állva,mint a cövek. Másfél óra kínlódással sikerült elforgóvá tenni. Ma próbáltam beindítani,vennem kellet egy új 6V-os akkumulátort. Most ott tartok,hogy nincs szikra egyik hengernél sem. Régen Wartburgoztam már így elfelejtettem hogyan is kell gyújtást állítani,illetve megszakító hézagot. Sinter,ha nem nagy gond,megkérnélek,hogy írd le nekem,mert nem találok semmilyen irodalmat a neten róla. Igazából jelen pillanatban arra sincs ötletem,hogyan lehetne kizárni hibalehetőségeket (pl trafó,kondi..),mit hogyan mérjek,mert nincs kedvem rögtön mindenből újat venni. Az önindítót is fel kell újíttatnom,mert terhelésen kidobja a behúzót,kicsit indít mindig,ha kiveszem a gyertyákat,akkor indítózik folyamatosan,de azt is csak úgy ha összeérintem az indító két csavarját,mert gyújtáskapcsolóról csak kattog,nem forgatja a motort. Főfékhenger is kell hozzá,mert a nyomórúdnál folyatja az olajat. Szóval van baj elég.. Még jó,hogy az alja nincs szétrohadva,csak az ajtók...
- 6 likes
Komment
-
Üdv !
Igaz hogy nem Sinter vagyok , de ha nem gáz leírom hogy én hogy csinálom (csak tudsz belőle valamit hasznosítani) .
Először is gyertya ki , megpucol , szikrapróba ! Ha kell gyertya csere ...
Másodszor , a megszakítókat szemrevételezed, ha kell lapos tűreszelővel majd rácsavart polírpapírral életképessé teszed , vagy cseréled ! (a kondik állapotát a megszakítok beégettsége tükrözi valamelyest ). nézd meg a trafók 15. pontjára megy -é áram , ha nem azzal kezdj, más nem adj nekik próbából közvetlenül az akksikról(így kizártad a gy.kapcsolót is, csak rajta ne hagyd ,mert leéghet a trafó) Az "1" pontot egy segédkábellel ütemesen a testre rakosgatod (a rajta lévők lekötve!)szikrának kell lenni , ha nincs : trafó csere !
Harmadszor a gyertyanyíláson benyúlsz egy csavarhúzóval és a dugótetőn lévő(általában) égésterméket megkaparod , hogy a mérőórát be ne csapja .
Negyedszer az első henger(kuplung felőli) gyertyanyílásába betekered a mérőóra állványt , be rakod az órát, felsőholtpont beállít , óra nulláz- megszakító hézag beállít 0,4 mm-re (hézagmérő ne legyen ferdén) az 1. henger megszakítóján (az az amelyik nincs különálló alaplapon)
Ötödször beállítod a dugót FHP előtt 3,58 mm-re (esetleg a 311-nél lehet hogy picit más az érték) majd az alaplapot forgatva beállítod a megszakítást úgy hogy a fent említett értéken következzen be, lehúzod a csavikat , , majd ellenörzöd a helyességét a főtengely forgásiránynak megfelelő irányba való forgatásakor(mérőórán leolvasott érték) !A megszakítás időpontját az adott henger trafójának "1" pontja és a test közé bekötött megfelelő feszülzségű próbalámpával láthatod .
Hatodszor a másik két hengernél megismétled az első hengernél elkövetetteket , de úgy hogy az első henger teljes alaplapját már nem , csak az adott henger megszakítójához tartozó alaplapot állítod be .
A trafók hibájára a gyenge (sárgás) vagy egyáltalán nem lévő szikra utalhat.
Ha csak az indító"csavarjainak összezárásával " indul az önindító , utalhat gyujt.kapcs. betét hibára vagy bárminemű csatlakozási vagy kontakt-hibára is !(a 6v -os rendszer kényes rá nagyon)
Remélem tudtam segíteni , jó munkát , és BUÉK !Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2014 dec. 31, 17:55.
- 4 likes
Komment
Komment