Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5 Felújítás ala BAMAG központ

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia T5 Felújítás ala BAMAG központ

    Sziasztok!

    A Bamag Kutatási és Fejlesztési központ közel egy éve működik nyíregyházán.
    Veterán autók, motorok felújításával foglalkozunk magas minőségben!

    Egyéni projektem egy T5-ös pancsi amihez segítséget szeretnék kérni!
    A segítség alkatrész pl komplett felújított kerekek formájában jöhetne cseredarabot tudok adni!Click image for larger version

Name:	WP_20141210_16_00_37_Pro.jpg
Views:	1
Size:	193.3 KB
ID:	157293Click image for larger version

Name:	WP_20141211_16_17_38_Pro.jpg
Views:	1
Size:	192.9 KB
ID:	157294

    - - - Updated - - -

    Blokk festésre előkészítve a sebbeségváltó fedél az polírozott vagy festett?
    Köszönöm!Click image for larger version

Name:	WP_20141222_12_04_11_Pro.jpg
Views:	1
Size:	180.3 KB
ID:	157295

    #2
    Szia!

    Üdvözlünk a fórumon!

    Egyéni projektem egy T5-ös pancsi amihez segítséget szeretnék kérni!
    Sok hasznos infót fogsz itt találni, mert az egyik legnépszerűbb (leggyakoribb) típusra esett a választásod - a Pannoniának nem véletlenül van külön szekciója szerelési és típusjegyek témában is.
    Például az évjáratok szerinti típusjegyekről: a géped ránézésre 1964/5 és 1967 közötti darab lehet (a bal oldalon lévő kapaszkodóból). Az ülés alatti doboz (jobb hátul) például a későbbi, ún. "halk" kivitelek (T5H, P10H) sajátossága volt - vélhetően a tulajdonos kényelmére kerül fel oda.

    A segítség alkatrész pl komplett felújított kerekek formájában jöhetne cseredarabot tudok adni!
    Sokan foglalkoznak a hazai típusok alkatrészeinek adásával-vételével, gondolom a fórumtagok között is van ilyen.
    Ha mégsem sikerülne így, akkor is maradnak a közismert kereskedők, akiknél mindent be lehet szerezni, a gumialkatrészektől a fűzött kerekekig.
    Utóbbi egész jó példa, mert rögtön több lehetőség is van: a küllőket itthon gyártja egy szakember, míg ráfból létezik taiwani, indiai, spanyol és olasz is. Az áruk és a minőségük is elég jó szórást mutat, így az embernek a saját szempontjai szerint kell választania.

    a sebbeségváltó fedél az polírozott vagy festett?
    Pontosan milyen évjárat és melyik hónap a gyártás ideje? Az alvázszám típusjel (T5) utáni 3-4 száma adja meg, évtizedtől függően.

    Itt tudsz témát nyitni a konkrét kérdésednek ha még nem szerepel:

    Pannonia típusjegyek

    Így kicsit rendezettebben tudjuk tartani a fórumot.
    Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2014 dec. 22, 12:13.
    Titus, demeter és 4 további látogató kedvelte ezt.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #3
      Szia!
      Egyéni projektem egy T5-ös pancsi amihez segítséget szeretnék kérni!
      Örülök az érdeklődésednek, és szívesen segít itt mindenki.

      Van azért nálunk egy illemszabály, amit nagyjából úgy tudnék összefoglalni, hogy nem adjuk "ingyen" az információt. Én például nem veszem jó néven, ha valakinek szüksége van hirtelen a segítségre, beesik a Fórumra, felcsippenti az információt és angolosan távozik, aztán se híre se hamva...

      Nem kérünk ám sokat cserében, de ha megosztanál pár dolgot magatokról, néhány képpel megfűszerezve, akkor el tudnám hessegetni azt a rossz érzést, hogy csak arra kellünk, hogy adjunk egy gyors "telefonos" segítséget...
      Omcsesz, sepy és 5 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Eddigi Munkáink:
        Rolls Royce Silver Cloud II 1962
        Ford A Model 1929
        Ford A Model 1931
        Mostani projektünk Bentley R-Type 1954
        Képeket a későbbiek során töltök fel. Maradásom tartósnak szántam, ezzel kapcsolatban probléma nem lesz.

        - - - Updated - - -

        Köszönöm a bíztatást!

        1966
        T5/07 ezutáni számok nem olvashatók.
        Az adattábla kopott, fel akarom avival töltetni síkba hozni majd tamponnyomatni rá a grafikát és újra ütni az adatokat a vélt eredetire.

        képek eddigi munkákról:Click image for larger version

Name:	2014-09-18-006.jpg
Views:	1
Size:	194.9 KB
ID:	143277 Click image for larger version

Name:	Kép 041.jpg
Views:	1
Size:	195.5 KB
ID:	143278
        Utoljára szerkesztve a következő által: BAMAG; 2014 dec. 22, 12:50. Oka: képfeltöltés
        Titus, és 3 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          1966
          T5/07 ezutáni számok nem olvashatók.
          Az adattábla kopott, fel akarom avival töltetni síkba hozni majd tamponnyomatni rá a grafikát és újra ütni az adatokat a vélt eredetire.
          Gondolom az adattáblán nem olvashatók - a jobb oldali bölcsővázban viszont illik láthatónak lenniük. No nem a kérdés miatt, mert ezekből egyértelműen kiderül, hogy 1966 júliusi a motor, hanem a majdani forgalombahelyezés miatt. (Gondolom van papírja a járgánynak, lévén anélkül csak a nappali dísze lehet manapság)

          Az adattábla kopása nagyon szokványos dolog: az én T1-esemen pl. fél centi hosszon teljes vastagságában elkopott a tábla. Utángyártottra nem akartam cserélni, mert azokon nem stimmelnek a kiemelések/süllyesztések (amiket én láttam legalábbis).

          A blokk: szerintem pár részletes képpel írhatnál ebbe a témába ha nem szerepel a kérdéseidre a válasz:

          http://veteran.forum.hu/pannonia-tip...ekelnenek-167/

          (a témában láthatsz néhány "üres" hozzászólást - azokban is volt hasznos infó, csak sajnos egy alapos ismeretekkel rendelkező társunk kérte a kommentjei törlését)

          De ameddig az én ismerteim tartanak nem volt festve a blokk, az csak a T5H-val kezdődött, azaz 1967-ben. Addig az öntvényt megtakarították, a domborítások fényesítve (ez a szó szerepel talán a gyári leírásban, nem a polírozás) lettek és mehetett a motorszereldébe az öntvény. Így a váltófedél is tiszta öntvény hatását keltve (pl. üveggyöngyözés), festés és polírozás nélkül lenne eredeti. Ahogy most is látszik a blokkodon: az a fedél gyárilag nem volt fényesítve, a felülete nem olyan sima.


          Egy kérdés: Te milyen minőségben működsz közre ebben a BAMAG nevű cégben? Azért kérdezem, mert érdekel hogy mivel foglalkozol, pl. gépmunkák, lakatolás, festés, kárpit, szerelés, munkaszervezés/irányítás...
          Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2014 dec. 22, 14:31.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            #6
            A műhely vezetéséért felelek, csak nem vagyok a mutogató főnök fajta így kétkezi projekteket is vállalok, például ilyen ez a pannónia is.

            A blokk már biztos, hogy festve volt mivel homokszórásnál festégréteget szedtem le, ami inkább bevonat volt mint festék, de egy biztos nem a pucér alumínium. Terveim között szerepel hogy kap az egész egy RAL alumínium színt, teljesen egyezik az eredetivel ami a légszűrőházon is van már csak nyomokban és a domború részek polírozva lesznek/vannak.

            A motort egyébként márciusra át is fogom adni, szóval ez a minőség mellett gyors restaurálás is lesz. A kipufogót meg akartam venni de az egész szett boltban kb 180ezer bilincsekkel együtt. Ezt így passzoltam, már elő annak készítve és csiszolva krómozásra. Edelénybe szánom, mik a tapasztalatok? azt mondják szépen krómoznak de a végeredmény az előkészítéstől függ. Egyébként bocsánat ha offolnék néha, mivel munka közben nézek a fórumra két alkatrész között nem sok időm van keresgélni.UI: Remélem a képek tetszenek!

            Komment


              #7
              A műhely vezetéséért felelek
              Sejtettem abból, ahogy a cégről beszélsz.

              A blokk már biztos, hogy festve volt mivel homokszórásnál festégréteget szedtem le, ami inkább bevonat volt mint festék, de egy biztos nem a pucér alumínium. Terveim között szerepel hogy kap az egész egy RAL alumínium színt, teljesen egyezik az eredetivel ami a légszűrőházon is van már csak nyomokban és a domború részek polírozva lesznek/vannak.
              Sok ilyen eltérést lehet találni, főleg típusváltásoknál, no meg ahogy éppen a tulajdonosnak kedve volt a motort átalakítani...
              Van több jó megoldás is, bár ha helyben van lehetőségetek a szemcseszórásra, akkor még egyszerűbb lenne gyöngyözni, mint festeni.

              kipufogót meg akartam venni de az egész szett boltban kb 180ezer bilincsekkel együtt.
              Száznyolcvan? Hol nézted vagy mikor szaladtak el ennyire az árak?

              Én utoljára 2012-ben vettem komplett kipufogórendszert, mert akkor restauráltam utoljára Pannoniát (most is van egy folyamatban, csak az nem mérvadó, mert nem cél az eredetiség), akkor még ötszámjegyű összegbe belefért. Sőt, 180e alatt megállt az összes krómozott-horganyzott mütyür.

              Edelényről itt találsz véleményeket:

              http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...kromozasa-233/

              UI: Remélem a képek tetszenek!
              Szépek, bár engem inkább a kék oválos mellett elrejtett, karosszériázás alatt lévő 02-es tudna megfogni.
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                #8
                A 02-esből van nálunk 3 egy szép, egy homokszórt kasztni meg ez a szürke nyárra van betervezve de a szemed nagyon jó, ha ennyiből észrevetted

                420l-es homokszórónk van, a gyöngyözés érdekelne, hogy csak más a szóróanyag de az elv ugyan az és akkor akár tudná is ?

                e-motor partson néztem a kiput

                2x2 bilincs kb 16000ft
                108000ft a dobnak párja
                38000 a könyökpár
                5200 a két hollander

                bocsi nem 180000 "csak" 160 de akkor is sok.
                Utoljára szerkesztve a következő által: BAMAG; 2014 dec. 22, 16:08.

                Komment


                  #9
                  Kedves BAMAG!

                  Eddigi Munkáink:
                  Rolls Royce Silver Cloud II 1962
                  Ford A Model 1929
                  Ford A Model 1931


                  Mostani projektünk Bentley R-Type 1954
                  Képeket a későbbiek során töltök fel. Maradásom tartósnak szántam, ezzel kapcsolatban probléma nem lesz.
                  Szépek a képek, öröm volt nézni, és olvasni, amit írtál. Isten hozott!

                  Komment


                    #10
                    Örülök, hogy végre feltűnt valaki új a megyéből!
                    A kipufogót börzés, de holt szezonban is azért aktív alkatrészárusoknál keresd, ha kompletten akarod megvenni. Legutóbbi ismereteim szerint 85 ezer körül van. De ha úgyis krómoztatsz, akkor ajánlom a városban Dobos Gyuri bácsit, akinél 21 ezer forintért megveheted a két dobot furulyákkal és ő saját maga készíti vastag anyagból, szép formával. Ehhez persze még könyököket és stucnikat, bilincseket, hollandereket is kell szerezni.
                    '66-ban még biztos, hogy gyárilag nem volt a motorod blokkja festve, mármint az eredeti, mert ami a képen van, aligha lehet az. Ezt a bordázott elejű blokkot ugyanis '66. szeptemberében kezdték szerelni a P10-esekbe, és az elején még vegyesen készültek a motorblokkok a nem bordázottal. Viszont később lehetett venni szám nélküli blokkot is, megesett hogy az eredeti számot ütötték bele a csere alkalmával...nálad hogy néznek ki a számok?
                    A váltófedél és a kis olajdekli nem volt polírozva átlag belföldi motoron, léteztek kisebb számban viszont érdesre homokszórt és úgy nikkelezett darabok, szerintem szép, korrekt csicsázási lehetőség a polírozás helyett.

                    Komment


                      #11
                      de a szemed nagyon jó, ha ennyiből észrevetted
                      Igyekszik az ember...

                      420l-es homokszórónk van, a gyöngyözés érdekelne, hogy csak más a szóróanyag de az elv ugyan az és akkor akár tudná is ?
                      420 liter gyöngyözni szerintem kicsit nagyon nagy. Ládában, pár kiló szóróanyaggal, kisebb alkatrészeknél szokták tudtommal használni. Azért teszem hozzá, hogy tudtommal, mert én még tervezgetem (immár 3 éve) hogy beruházok felszerelésbe, mert az a legbiztosabb amit az ember magának csinál meg.
                      Az elv ugyanaz, a szóróanyag más, a fő eltérés a felületben lesz: kvarc után porózusabb marad a felület, megfogod olajos ujjal és ottmarad a nyoma, hiába akarod letörölni. Az üveggyöngy simábbra dolgozza a felületet, nem marad olyan porózus, nem marad meg úgy pl. az ujjlenyomat.
                      A legszebb felületű blokkok amiket láttam úgy készültek, hogy az egész külsejüket felpolírozták, a domborításokat kitakarták és leszórták üveggyönggyel. Na persze ez a leghosszabb, legmunkaigényesebb megoldás.

                      e-motor partson néztem a kiput
                      Aha. Ismerem a webshopjukat, rendeltem is tőlük egyszer. Nagyon hasonló még a ccmmotors is, bár ők ebben-abban olcsóbbak.
                      Volt itt hasonló kérdés:
                      http://veteran.forum.hu/szakembert-k...gyartoja-3050/
                      Az egyik legismertebb alkatrészkereskedő Fóti Gyula, esetleg nála is megpróbálhatod:
                      Fóti Gyula profilja
                      Vagy van hirdetés a társoldalon egy másik gyártótól:
                      pannónia kipufogó
                      Meg vannak még gyártók, mert kelendő holmi: a dob krómozását sem vállalják mindenhol, nehogy a galvánfürdőt elrontsák a lerakódásból kioldódó anyagok.
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                        #12
                        A kipufogót meg akartam venni de az egész szett boltban kb 180ezer bilincsekkel együtt.
                        Szia BAMAG!Ha jóltudom Borbányán van egy szaki akinek úgy hallottam nagyon jó munkája van és Állítólag a Pannónia gyárból van valamilyen kipufogó készítő sablonja vagy valamilyen kipuffkészítésre alkalmas szerkezete-bocsánat a pontatlanságomért de annyira nem vagyok otthon ebben a témában-szóval szerintem keresd fel,majd megpróbálok egy elérhetőséget szerezni bár lehet hogy ismered.Egyébként a BAMAG név az valaminek a rövidítése?

                        - - - Updated - - -

                        Áhhhh idézettel akartam válaszolni de most úgy tűnik nem jött össze.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2014 dec. 23, 22:20. Oka: Sebaj, a moderátor jön és segít! :-)

                        Komment


                          #13
                          Köszönöm a segítséget!
                          Egyszerűen ez a csarnokunk neve, brandet szeretnék felépíteni a veterán iparban.
                          Keresünk tehetséges és gyorsan dolgozó kasztnis is!

                          Komment


                            #14
                            Az ülés homokolás után, jöhet a kasztnis munka 4000 helyen repedve.
                            Click image for larger version

Name:	2014_12_23_13_05_06_HDR.jpg
Views:	1
Size:	189.4 KB
ID:	143301

                            Komment


                              #15
                              BUÉK Mindenkinek!
                              Azzal a kéréssel fordulok hozzátok, hogy a képen látható szimeringek méreteit pontosan megtudná valaki mondani? Állaguk miatt mérni már nem nagyon tudom. Illetve csapágyból milyet éri meg venni milyen illesztéssel? Valami Japánra gondoltam Koyo vagy NTC. Köszönöm előre is!Click image for larger version

Name:	csapagyak.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	143536

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X