Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Újonc vagyok - milyen motort javasoltok?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Drága Heeegany!Látod, kell az erélyes tanító szó! Itt vagyok, jól sült el a dolog.Egyébként több kérdésem is volt fent, mindig ugyanolyan válaszok, gondoltam, próbálkozok, hátha valaki egy véleményen van velem, és abba belekapaszkodok.De kellett, hogy a vezérhangyát elültesd a fejemben, köszönöm a segítséget!Az emzét kinéztem,forr is már a vérem:a nyeregben száguldok,ha a vizsgán átjutok.A Csepelről az álom valóra válik nyáronha lesz pénz, majd húzom,Addig maradok nyugton.

    - - - Updated - - -

    A tördelés meg elmaradt a sorok közül...

    Komment


      #17
      Szia Szergej67!

      Van D-Csepelem is és volt kis MZ-m is (TS150 és TS125), meg nagy MZ-m is (ETZ 250 még a dobfékes), így van némi tapasztalatom velük kapcsolatban.

      A D-Csepelt már Rigás meg MZ-s tapasztalatok után vettem meg, de akkor tanultam meg (kellett megtanulnom) motort szerelni. Ez kényszerűségből eljutott a blokk teljes szétszedéséhez és felújításához. Ha olyan D-Csepelt akarsz, amit nem nagyon kell szerelni, annak felújítottnak kell lennie, és ha menni is akarsz vele, akkor papírral kell rendelkeznie.
      Ez nem olcsó dolog...A paradoxon az, hogy ha veszel egy lereccsent papírral rendelkezőt (papír nélkül szerintem ne is vegyél!), akkor meg lehet, hogy apránként, de többet fogsz rákölteni, mint ha drágának tűnő árért vettél volna egyet!

      A D-Csepel valójában teljesítményét tekintve elég gyenge dolog (4,5 LE), szóval én is az akkori 68 kilómmal inkább egyedül szerettem vele menni, ha ketten mentünk, már enyhe dombnál is elég volt neki...

      Városi forgalomban sem igazán szerencsés a 3 sebességes kiosztás...nem egy öröm dugóban araszolgatni vele.

      Mellette szól viszont, hogy dögös a kinézete és a hangja is, már a 80-as évek végén ha begurultam egy benzinkútra, a tankoláson felül rászámolhattam még vagy negyed órát, mire a kutastól kezdve mindenki elmesélte, hogy az ő apjának is ilyen volt...

      Ha olcsóbb megoldást akarsz, és a motorozást részesíted előnyben a szereléssel, állandó bütykölgetéssel szemben, akkor válaszd inkább az MZ-t! Ez mégiscsak 11-12 LE! Ha kifogsz egy jobb állapotút, csak a benzint kell beletenned és soha nem fog otthagyni. A kis MZ-nek ráadásul nem is túl nagy a fogyasztása (kb. 3 liter).
      ....És akkor még nem is beszéltem arról, hogy ennek indexe is van, ami manapság városi forgalomban nélkülözhetetlen!
      Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 jan. 12, 21:12.

      Komment


        #18
        Jawa Cz korszak, azt már el is felejtettem!
        Nono, azért itt a moderátorok közt erős Czetkás lobbi van, úgyhogy csak óvatosan az ilyen kijelentésekkel...Üdv köztünk! ( wsievers-a másik Czetkás moderátor)


        akkor válaszd inkább az MZ-t! Ez mégiscsak 11-12 LE!
        Vagy Czetka Sportot, az már 15! Lóerőhegyek vannak itt kérem!


        Ami tetszik, az MZ-k közül, az a TS. Ugye 125.Erről vélemény?Mire érdemes odafigyelni, ha nézegetem őket?
        Ne vedd drágán. A Csúzli olcsó motor, sok van belőle. Ne ugorj bele, ha valami is zavar, inkább várj, tuti hogy lessz jobb vétel.
        Ha valamikor le is akarod cserélni, én inkább a Trophy-t javaslom, nem sokkal drágább, és egy szépet később könnyebb is eladni. (motorikusan, műszakilag teljesen ugyanaz a 2.) A 125 ös Mznek és a 125 ös Cz nek van egy előnye, 10 perc munkával meg lehet növelni a teljesítményét(150 és 175 ccm). Továbbmegyek, mindkét típus motorja egyszerűen modernizálható felső tűgörgővel, ami szintén jó dolog.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 jan. 12, 22:34.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #19
          Kedves Szergej!


          A fórum egy márkafüggetlen emberekből álló társaság,-ezért az ilyen zbrojvka,meg Cz elfogultságok,humornak vannak szánva és úgy is kell fogadni azokat,-ez amolyan ugratás,-vicc.Azok akik tetszikelték az írásaidat és hozzászóltunk,-mind a fórum régi tagjai és személyes tapasztalat alapján mondhatom,egymásért kiálló remek fickók,akik bővében állnak a humornak,-tehát igenlik az életet.

          Azért,ha álmod a Csepel,azt ne add fel,csak jól gondold át.Sok ember megfordult már a fórumon,akiknek voltak álmaik és elkezdtek annak a megvalósításába és azután,valamilyen adminisztratív akadály miatt,falakba ütköztek és elment a kedvük az egésztől.Nem hibáztatom őket,belefáradtak,-mert a veteránozáson túl,meg is kell élni,-gondoskodni kell a családról,-küzdeni kell a létért.

          Azért tanácsolják a fórumtársak az MZ-t,mert az viszonylag olcsón,papírral elérhető és szinte egyből élményt is tud nyújtani,a munkán túl.Bőségesen van hozzá alkatrész,nem kell a va..rán kutakodni,utazgatni börzéről-börzére mire egyáltalán összeszedsz annyi alkatrészt,hogy hiánytalan legyen a kollekció,de akkor még csak mennyiségileg van meg,mert a minőség más kérdés.

          A Csepelek,a Magyar motorkerékpár-gyártás első komolyabb szériában készült,a korabeli igényeket alapszinten kielégítő példányai.Az idősebb korosztály,melyhez én is tartozom,ezeken tanult meg motorozni és szerelni,ezért szeretjük és tiszteljük,számunkra,-olyan örök darab.Nagyon örülök neki,hogy a fiatalság körében is vannak olyanok,akik hasonlóan meg kívánják őrizni a múlt emlékeit és tovább kívánják adni azt az utókornak.

          Üdvözlettel:Che

          Komment


            #20
            Üdv Szergej.
            Nézd, sokat nem is kellett keresgélnem, máris belebotlottam egy pofás darabba:
            MZ TS 125 Cece Ӣ OLX.hu
            Ennyiért nem is gondolkoznék rajta. Papíros, működő, épnek tűnő darab. (Most a település, távolság szerinti szűrés ugyan nem volt szempont). Normális Trophyt sajnos már egyre nehezebb találni, de TS-ből még van szép számmal.
            Az én szívem csücske egyébként a T5 Pannónia, évekig vágyakoztam is utána, de az ár, várható felújítási költségek miatt nem sikerült szereznem. Mivel a motorozás, és elsősorban a veterán motorozás már nagyon kellett a lelkemnek, így elkezdtem ár és évjárat alapján keresni. Én pl. így botlottam a Trophyba. (Nem tudom addig hol éltem, de ekkor láttam életemben először ilyet). Egy ideig barátkoztam a küllemével, majd határoztam, és nem bántam meg. Most épp teljes felújítás, összerakás fázisban van. Hozzáteszem, ha a költségtakarékosság is fontos, mérvadó szempont, akkor egy drágábbnak tűnő, de szép állapotút veszel. Kapsz ugyan 30-40ezerért is papírozható motort, de mire felújítod, a költségek biztosan 6 számjegyűek lesznek. (Én 40-ért vettem, eddig ráköltöttem kb. 50-60ezret, és még közel sincs készen). CZ-vel sajnos még nincs tapasztalatom, de küllemre azok is szépek. Továbbá Tatranok is vannak alacsonyabb árkategóriában, de valószinúleg azok felújítása, alkatrész ellátottsága nem túl fényes...
            A Csepel pedig mindig megmaradhat célnak, egyszer úgyis lesz...

            És bocs hogy ledarazsaztam az órát

            - - - Updated - - -


            Tetszel nekem Szergej,
            Egy emcetre nyergelj.
            A Csepel meg várjon,
            Ráér jövő nyáron.
            Zsolti megint keveset aludtál?

            Komment


              #21
              Kedves Szergej!

              Remélem nem ijesztettelek el. Én is csak megerősíteni tudom Che barátom szavait. Ez egy jó társaság. Kevés dolgot ad a moderátoroknak és gyors önzetlen segítséget az ide betérőknek. Szívből kívánom, hogy megszeresd a bütykölést, mert a veteránozáshoz ez elengedhetetlen. A régi szoci motorok még a szerelgetős, karbantartós kategóriába tartoznak. Akkor ('70-80-as évek) ugyanolyan menőnek számított valaki a sajátkezűleg berhelt motorjával, mint ma egy számítógépes virtuóz.

              Megkockáztatom, hogy egy kicsit visszahozzam a Czetkás múltat az életedben. Szerintem a CZ 125-488 nem rossz kis motor, mert...

              Nem folytatom, mert csak szubjektív tudok lenni ebben a kérdésben. Itt a gépem első fénykorában (1983)

              Szóval ne aggódj a Zbrojovka miatt. Csak nyelvbotlás volt, Becherovkát akartam írni.





              Zsolti megint keveset aludtál?
              Nem volt rá sok időm, ezért gyorsan kellett aludnom. Amint láttad a gyönyörű takarítógép a vérző torkával feladta a leckét.
              Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2015 jan. 13, 08:26.

              Komment


                #22
                Ez sem annyira rossz. Jó jó kicsit drágább, de ezt tényleg csak tankolod és jössz mész intézkedsz...
                MZ Ts De Luxe sürgősen eladó!

                Komment


                  #23
                  Minden hozzászólásomat kezdhetném egy köszönömmel.Utánaolvastam már bőven a TS-eknek, és úgy néz ki, hogy nincs már túl sok gondolkodnivalóm. A link, amit küldtél, Dongós, tetszik is, csak Cece nem itt van. Van egy másik: Eladó használt MZ TS 125 TS125 , ez közelebb van, viszont nincs műszakija, és indexe. De a színe szebb. A másik bibi az, hogy a kipróbálást nem tudom, hogy eszközöljem, ugyanis váltós motoron még nem ültem.. A Cz-ekkel meg úgy vagyok, hogy abból kevesebb van, lenne hozzá alkatrész? A Cz Sport is marhára tetszik, a 74-es pl. De gondolom, az pont nem egy gyakori darab.Azért még folytatom a búvárkodást, hátha van közelebb is hasonló Mz. A Trophy pedig nagyon szép szerintem, és biztos meg tudnék barátkozni vele, de egyelőre nem tetszik... Ne féljetek, értettem a viccet!- - - Updated - - -Na, az utolsó két hozzászólást nem is láttam.Az a helyzet, hogy nemigen találok hirdetéseket Cz-ekről.A Ts De Luxe tényleg tökéletes lenne, csak hát Miskolc sem itt van.A Veterán apró oldala pedig nekem valamiért nem működik, nem tudok keresni, nem dob ki semmit. Biztos az én hibám.És vajon miért nem érzékeli, ha új sort kezdek itt..?
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Szergej67; 2015 jan. 13, 19:08.

                  Komment


                    #24
                    Szergej67 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ....Baranya átka, minden messze van..
                    Üdv a fórumon. Érzésem szerint Sopron sokkal messzebb van Mindamellet én is azt javaslom , kezdj egy kevésbé pénzigényes és jobban hozzáférhető cuccal, legyen az Mz vagy CZ tök mindegy. Első gépével (és nem csak azzal) az ember követ el hibákat ami nem baj , sőt ... Ahogy magamról is tartom: A szakmai tapasztalat egyenesen arányos a tönkretett berendezések számával. Szóval hajrá. És ha hibázol ne csüggedj , hanem tanulj belőle . A világ ilyen egyszerű
                    Üdv Ba701

                    Komment


                      #25
                      A Cz-ekkel meg úgy vagyok, hogy abból kevesebb van, lenne hozzá alkatrész? A Cz Sport is marhára tetszik, a 74-es pl. De gondolom, az pont nem egy gyakori darab.
                      Manapság már mindent lehet rendelni a neten, ehhez is, máshoz is.
                      Van Cz pedig jócskán:
                      http://olx.hu/hirdetes/cz-java-175-s...tml#8ec0181bc2
                      http://olx.hu/hirdetes/jawa-cz-175-s...tml#8ec0181bc2



                      Megkockáztatom, hogy egy kicsit visszahozzam a Czetkás múltat az életedben. Szerintem a CZ 125-488 nem rossz kis motor, mert...
                      Van belőle eladó! : http://veteranapro.hu/szolo-motorker...jawa-cezet-125
                      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 jan. 13, 22:57.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #26
                        Szia ! Azért legyél gyanakvó mikor a következő szavakat olvasod !
                        - Egy karburátor, és gyújtás állítás után üzemképes...
                        - 5 éve még motoroztam vele...
                        - Csak egy kondi kell bele...
                        - Nem próbáltam indítani...
                        - Akitől vettem azt mondta...stb.
                        Általában ezek a motorok már túl vannak néhány szerelgetéssel eltöltött délutánon, és mivel nem bírták beröffenteni, ( vagy rájöttek mennyit kéne rákölteni ) ezzel a süket szöveggel hirdetik meg. Vásárlásnál a legjobb ha beindul a motor. Ha jönnek a dumával, hogy berohadt az olaj a tankba, meg karbi pucolás, akkor vedd elő a zsebedből a kétdecis üvegbe töltött benzint, és gyertya ki ! Ha pöffen néhányat, nagy baj nem lehet.

                        Komment


                          #27
                          Szia


                          én mikor keresgéltem Pannónia után, belebotlottam Véménden D-Csepelbe, aszthiszem többe is, de a papírjai nembiztos hogy megvoltak, ill. egy Danuvia volt nagynyárádon

                          megnézem a feljegyzéseimet elvileg minden ilyen motorról felírtam az elérhetőséget és ami infót megtudtam

                          azért Baranya sincs mindentől olyan nagyon messze, s most hogy gombokért adják a benzint...

                          Komment


                            #28
                            Van Cz pedig jócskán:
                            Az az ugró szarvasos gyújtáskapcsoló.... Szó szerint nagyon állat!
                            (Igaz, lehet nem vágod zsebre)

                            - - - Updated - - -


                            - Nem próbáltam indítani...
                            Nekem ez a kedvencem!
                            legutóbb egy Csepel 125 hirdetésében láttam ezt.
                            Persze... van egy Csepel 125-öm, de nem is próbálom indítani, csak úgy eladom

                            Komment


                              #29
                              Ez a 125 még nekem is tetszik!
                              Lekérdeztem, nincs forgalomban, elvileg nem lehet gond a forgalomba helyezéssel, legfeljebb a hagyaték körül.

                              Komment


                                #30
                                A szakmai tapasztalat egyenesen arányos a tönkretett berendezések számával. Szóval hajrá. És ha hibázol ne csüggedj , hanem tanulj belőle .
                                Tanulj mások hibáiból és bátran kövess el újabbakat, hogy mások is tanulhassanak.


                                Ha jönnek a dumával, hogy berohadt az olaj a tankba, meg karbi pucolás, akkor vedd elő a zsebedből a kétdecis üvegbe töltött benzint, és gyertya ki ! Ha pöffen néhányat, nagy baj nem lehet.
                                Ha átverésszaga van, akkor meg öntsd rá és úgy add rá a gyújtást, vagy végy elő egy másik kétdeciset és apró kortyokkal végy erőt felindultságodon. Fontos: előtte szagold meg az üveget, nehogy összekeverd.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X