Don't be sad. You have a cute old bike!
This website is mostly about restoration, getting vehicles to look exactly as when they rolled off the production line. But we like anybody, who puts their time and money in keeping an old bike or car "alive", doesn't matter if it's restored or just kept in a good working order.
What you should do depends only on what you want to achieve.
When the bike will be repainted, you already did 50% of the work, as you can see on the pictures of the restored D Csepel, most of it is painted. That will already make it look a lot nicer, so that's a good start.
The other things we mentioned might seem a lot, but it's manageable after you know what do you want exactly. If good working order is the goal in a cost-effective way, we help you achive that.
What would I do after the paint, to get it running and be safe to use?
-Check the wheels, brakes, controls for the brakes and suspensions - safety first.
-Black paint would do for the plated parts for the time being, like the handlebar (which is from a 250ccm Pannonia) or the rim around the headlight.
-The ignition cover should be replaced, because that cut in the front part is not really nice. And that would mean replacement of the ignition, because this one looks like it won't fit under an uncut cover.
-The cylinder head works this way, but it would look a lot better with an original head.
-The carb is also not original, but if it works with the engine I would leave that on. Csepel carbs are very simple and most of the used ones you can get are too worn for fine adjustments. The same goes for the air filter.
-The seat is from an earlier model, but looks better, so I say it should go back.
-The exhaust muffler and nut is missing. You can get a reproduced one, but it's not a very cheap fix.
-Taillight is missing. The original one had no brake light, so it might not pass vehicle inspection, I'm not sure about the rules in the UK. The later ones came with a brake light, but for that you need a battery, a brake switch and some wiring.
I did a quick search, a new muffler costs around 15000 forints (~35 GBP), the cylinder head and iginition cover around 2500-3000 forints (~6-7 GBP) each, exhaust nut 3500 forints (~8,2 GBP).
Ahogy UK mondta, nincs miért szomorúnak lenned. Ezek a motorok elsődleges közlekedési eszköznek készültek. A sok használat miatt nem furcsa az idegen alkatrészek használata vagy az átalakítások, mert az emberek azzal főztek ami rendelkezésre állt. Nem volt olyan egyszerű eredeti hátsólámpát, vagy évjáratazonos alkatrészt beszerezni, amikor a termelési számok fixek voltak és például emaberek éveket vártak egy új autóra.
Ez az oldal főleg a felújításról szól, hogy a gépek úgyanúgy nézzenek ki, mint amikor legördültek a szerelősorról. De mindenkit kedvelünk, aki a pénzét és idejét egy régi járműnek szenteli, akár felújítás, akár csak a működő állapot fenntartása a cél.
Hogy mit kell tenned az határozza meg, hogy mi a cél.
A festés végeztél szinte 50%-án túl vagy a munkának, mert ahogy a képeken is látszik a motor javarészt festett. Ettől már sokkal szebb, így ez egy jó kiindulási pont.
A többi dolog ami megemlítettünk talán túl soknak tűnhet, de miután tudod mi a cél már rögtön kezelhetőek. Ha célként azt tűzöd ki, hogy biztonságosan használható legyen költséghatékonyan, akkor ennek az elérésében fogunk segíteni.
Mit tennék én a festés után, hogy működjön és biztonságos legyen a motor?
-kerekek, fékek, fékműködtetés és a kerekfelfüggesztés ellenőrzése - első a biztonság.
-a galvanizált alkatrészek ha nem kerülnek galvanizálásra, akkor festéssel megóvhatóak a további romlástól, pl. a kormány (ami egy Pannoniáé vagy a lámpakeret)
-gyújtásfedél csere, mert nem szép így, és emiatt a gyújtást is cserélni kellene, mert várhatóan nem fog elférni az ép fedél alatt
-ezzel a hengerfejjel is működik, de jobban mutatna egy gyári darabbal
-a karburátor nem gyári, de ha működik vele a motor, akkor én rajta hagynám, ugyanez vonatkozik a levegőszűrőre is
-az ülés egy korábbi kivitelé, de maradhat
-hiányzik a kipufogódob és a hollander, van újragyártás belőle, de nem a legolcsóbb
-hiányzik a hátsólámpa. Az eredetiben nem volt féklámpa, ami gondot okozhat. A későbbi, féklámpás verzióhoz szükséges akksi, féklámpakapcsoló és vezetékezés
Csináltam egy gyors keresést, kipufogódob kb. 15000, hengerfej és gyújtásdekli 2500-3000 külön-külön, kipufogó hollander 3500 forint.
Komment