Belekezdtem egy autóbontós projektbe, hogy segítsem ennek a megvalósítását, csak épp fordítva sült el.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Ildikó - Yamaha SR 250
Collapse
X
-
Utasként, vagy koloncként ültem már gyerekként ETZ-n, később gyorsasági motoron, túramotoron, és a Pannónián is. Az élmény, ahogy ezt ti már rég tudjátok, nem volt ugyanaz. Az erős motorokkal való utazás színtiszta adrenalin, a P10-esen napraforgótábla-nézegetős volt az élmény.
Erről beszélgetünk itt most, hogy ki mire vágyik. A napokban vittem a gyerekem gyakorlatra, egy keréken a semmiből jött hátulról egy srác, rövidnadrágban, a pólója a nyakában a menetszéltől, egyáltalán nem tartottam lenyűgözőnek a mutatványt. Nem gondoltam annyi idősnek, hogy sokat tapasztalt volna már a világból, még akkor sem, ha esetleg körbemotorozta már az országot. Abban viszont biztos vagyok, hogy ennyi idősen én is ugyanezt tettem volna. Na nem állítom egy kerékre a 800 köbcentis motort, de ész nélkül száguldoztam volna, az biztos. Fel voltam háborodva, mikor a barátom úgy hajtotta a motort, mikor mögötte ültem, mintha hímes tojást vinne.
Mikor az első rutinórámon a saját motorommal kikanyarodtam az útra - már leírni is olyan jó, hogy saját -, pontosan olyan jó érzés volt egyesben tízzel menni, mint annak idején 160-nál hátul ülni.
- 8 likes
Komment
-
pontosan olyan jó érzés volt egyesben tízzel menni,
- 2 likes
Komment
-
Utasként, vagy koloncként ültem már gyerekként ETZ-n, később gyorsasági motoron, túramotoron, és a Pannónián is.....
Mindamellett nem szabad elfelejteni, hogy az egyik legveszélyesebb üzem. Két kerék, ráadásul sehogy sem akar megállni (önállóan) a "lábán". A motorozást valóban komolyan kell venni ....nem szabad lebecsülni egy percre sem a vasat.... Sokan beleesnek ebbe a csapdába. Nekem, az életem során megadatott, hogy az 50 ccm-től az 1400 ccm-ig vezessek motorokat. Nem, nem versenyszerűen, csak az Élet úgy hozta. Azonban a legkisebbtől a legnagyobbig egyet mindig szem előtt kell tartani: - Tisztelet”¦ mindegyik megérdemli, még az is, amelyik nem rendelkezik a legnagyobb tudással, sebességgel, teljesítménnyel, stb. Amikor „eldobjuk” a vasat ( mert van olyan ) édes mindegy, hogy mekkora, nagyot zakózunk, sérülünk, nyalogatjuk a sebeinket rendesen, utána. Lehet száguldozni, lehet napraforgós-lazulós formában előadni, de azt sosem szabad elfelejteni, hogy ha figyelmetlenek, meggondolatlanok vagyunk, hamar megvan/meglesz a baj. Mindig arra kell gondolni, hogy minket is vár valaki haza”¦.szerintemUtoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2016 aug. 19, 08:23.
- 13 likes
Komment
-
Szervusz Ildikó!
Nem tudom sikerülni fog e,de egy kis tanulnivaló:
Sajnálom egy szabadon letölthető Sr service manualt szerettem volna feltölteni,de azt írja ki,hogy meghaladja a fájl típus az ide feltölthető mennyiséget,-tehát nem sikerült.Majd agyalok tovább,hogy azért valami jusson el hozzád!
Addig is egy pár kép,hogy ne maradjon ez a hozzászólás tartalmatlan.A második képen látható berúgókar és a hozzá tartozó alkatrészek,utólagosan beépíthetők az Sr-be,a jobb oldali deklin egy látszólag funkció nélküli gumidugó jelzi a helyét.Az ebay-on beszerezhető,-jó sokba kerül,de azért érdemes elgondolkozni rajta,-sokat lehetne vele kímélni az akkumulátoron!
Üdvözlettel:Che
- 4 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése-sokat lehetne vele kímélni az akkumulátoron!
Üdvözlettel:Che
- 4 likes
Komment
-
Kedves József!
Ahogy nézem, ez első dobfékes. Pancsin kívül első dobfékes motorral nem foglalkoztam. Autóknál ismerem a rendszert, de az más dolog, könnyű felszabályozni az öntvényt, ha nagyon kell.
Ugyanazokkal a gyerekbetegségekkel küzd, mint a Pancsi dobféke (ovális, nem fog, nem túl egyszerű felszabályozni, mert kerékkel együtt kellene esztergálni), vagy ez már komolyabb darab és időtálló?
Komment
-
Ahogy nézem, ez első dobfékes.
De hiszed vagy nem, ezek a 160/130 mm-es dobfékek vagy maguk a kerékagyak össze nem hasonlíthatók a Pannóniáéval.
Én úgy hiszem, a saját motorom fékje önmagához képest elég jó, ezekhez képest azért...csak ismételni tudom magam, évtizedek vannak közte.
Majd agyalok tovább,hogy azért valami jusson el hozzád!
- 1 like
Komment
-
Sziasztok, találtam egy ilyet, ezt nem tudom láttátok-e már.
Vezetékelés:
http://www.cmelectronica.com.ar/wiri...maha-sr250.jpg
A classiccycles.org-on nagyon sok minden fent van tömörítve, többek között szerintem az a manual is ami Józsi bátyámnak van meg, az workshop service manualként szerepel:
YAMAHA SR250 MANUAL Pdf Download.
http://www.classiccycles.org/1852/1936.htmlUtoljára szerkesztve a következő által: OdinHEM; 2016 aug. 24, 10:59.
- 3 likes
Komment
-
Sziasztok,
Gondoltam beszámolok, hogyan alakul az én kis motorom sorsa. Egyik ügyfelünk, akinek motoros egyesülete van, történetesen nagy szakembere is a gépeknek, és el is vállalta a "barátnőmet".
Megérkeztek az új külső-belső gumiabroncsok, előre Harley Davidson feliratos Danlop 90/90-19, hátulra egy Tajwani gyártmányú 120/90-16 gumi kerül majd.
Ki lettek cserélve az első teleszkópszimeringek, de mint kiderült, a teleszkópszárban egy hiányzó alkatrész okozta a jobb oldali szimering kiverődését. Most már a tömítettség és a teleszkópszár 100%-os. Következőkben sajnos a motort felül meg kellett bontani, a henger dugattyú páros elhasználódott állapotban van, a motor kilométer futásáról fogalmunk sincs persze. +0,5 tizedes gyári dugattyú fog bekerülni, hengerfúrás után. A szelepszárak végei is be vannak verődve sajnos, de mivel a szelepszárak egyébként kopásmentesek, ezek a szelepek fognak hőkezelést követően újramunkálva visszakerülni természetesen a szeleptányérok tömítő felületeivel együtt.
Azzal együtt a hengerfejben szelepfészkeket is megköszörülik, a vezérműtengely és himbák megfelelő állapotban vannak, viszont a vezérműlánc teljesen meg van nyúlva, a feszítő is maximálisan be volt tekerve. Gyári vezérműlánc, hengerfejtömítés, hengertalptömítés, és szelepszárszimeringek lettek megrendelve, illetve egy komplett láncszett is. Ennyi van egyelőre a szaki listáján, amit átnyújtott nekem, és aki a fent leírtakat egyetlen lélegzetvétellel képes elmondani, viszont újra és újra elmondja, a nyomatékosítás végett
Én viszont legjobban mégiscsak a csajos dolgokat várom, mikor a tankot fújják újra nekem, vagy mikor megérkezik a szép, új kipufogóm Gyakorlatilag a fél világról fognak alkatrészek érkezni a motoromhoz, igazi nemzetközi összefogás eredménye lesz, ha végre elkészül Tudom, hogy a külsőségek egyébként nem számítanak, de a nőknek megvan az a hajlamuk, hogy az eszük helyett a szívük után menjenek...
- 9 likes
Komment
-
Tudom, hogy a külsőségek egyébként nem számítanak,
Viszont,semmit sem ér ha csillog,ha nincs belül tartalom.Emiatt helyeslem a kijelentésedet!
szívük után menjenek..."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 4 likes
Komment
-
Elégedetlenkedem, mert a mai modern multifunkciós készülékünk rosszabb másolatokra és szkennelésekre képes, mint amit annak idején Józsi bácsi megvásárolt kemény valutáért (német márka)...
De azért, ha valakit érdekel:
https://1fichier.com/?rwkvabpz8zUtoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2016 szept. 06, 15:27.
Komment
-
Ne elégedetlenkedj. A szöveg tökéletes. A képeket pedig olyan technikával nyomták, ami interferál a scannerrel. Tehát a scanner szeme túl jó, de esze az nincs. Volt olyan könyv, amit előtte le kellett fénymásolnom és úgy tudtam scannelni, mert a raszter/szitanyomott képek interferáltak.
Maximum a kontrasztot tudod kicsit fényesebbre rakni, mert elég sötétek a képek. A Wohlmuth féle Pancsi könyv volt ilyen. Eredetiről scanneltem, a szemem élesnek látta a képet, a scannelt kép pedig életlen volt, bárhova állítottam.
Ilyen az emberi szem, a rossz képet összemossa és élesnek látod, a scanner meg megmutatja a valóságot.
- 1 like
Komment
Komment