Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ildikó - Yamaha SR 250

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Belekezdtem egy autóbontós projektbe, hogy segítsem ennek a megvalósítását, csak épp fordítva sült el.
    Ezért kell mindjárt az első nap ketté flexelni a bontásra szánt kocsit... :-)

    Komment


      #62
      Utasként, vagy koloncként ültem már gyerekként ETZ-n, később gyorsasági motoron, túramotoron, és a Pannónián is. Az élmény, ahogy ezt ti már rég tudjátok, nem volt ugyanaz. Az erős motorokkal való utazás színtiszta adrenalin, a P10-esen napraforgótábla-nézegetős volt az élmény.
      Erről beszélgetünk itt most, hogy ki mire vágyik. A napokban vittem a gyerekem gyakorlatra, egy keréken a semmiből jött hátulról egy srác, rövidnadrágban, a pólója a nyakában a menetszéltől, egyáltalán nem tartottam lenyűgözőnek a mutatványt. Nem gondoltam annyi idősnek, hogy sokat tapasztalt volna már a világból, még akkor sem, ha esetleg körbemotorozta már az országot. Abban viszont biztos vagyok, hogy ennyi idősen én is ugyanezt tettem volna. Na nem állítom egy kerékre a 800 köbcentis motort, de ész nélkül száguldoztam volna, az biztos. Fel voltam háborodva, mikor a barátom úgy hajtotta a motort, mikor mögötte ültem, mintha hímes tojást vinne.
      Mikor az első rutinórámon a saját motorommal kikanyarodtam az útra - már leírni is olyan jó, hogy saját -, pontosan olyan jó érzés volt egyesben tízzel menni, mint annak idején 160-nál hátul ülni.

      Komment


        #63
        pontosan olyan jó érzés volt egyesben tízzel menni,
        https://youtu.be/ftypziJOzfkÉn is mindig ezt mondom!Csak lassan óvatosan öregesen!

        Komment


          #64
          Utasként, vagy koloncként ültem már gyerekként ETZ-n, később gyorsasági motoron, túramotoron, és a Pannónián is.....
          Nos, az utas a motoron ( de autóban is) soha nem érzi át úgy az "élményt", mint az, aki vezeti a járművet ..... nem ő tehet róla, ez már ilyen. Amikor megadatik az a lehetőség, hogy a "koloncból" VÉGRE! egyel előrébb kerülünk, akkor tudjuk meg igazán, hogy mi is az a SZABADSÁG! ami a motor és csakis a motor ( na jó, talán még a kamion...mivel e két járgány adja a legnagyobb szabadságérzetet az utakon) vezetésekor jön elő az emberből....
          Mindamellett nem szabad elfelejteni, hogy az egyik legveszélyesebb üzem. Két kerék, ráadásul sehogy sem akar megállni (önállóan) a "lábán". A motorozást valóban komolyan kell venni ....nem szabad lebecsülni egy percre sem a vasat.... Sokan beleesnek ebbe a csapdába. Nekem, az életem során megadatott, hogy az 50 ccm-től az 1400 ccm-ig vezessek motorokat. Nem, nem versenyszerűen, csak az Élet úgy hozta. Azonban a legkisebbtől a legnagyobbig egyet mindig szem előtt kell tartani: - Tisztelet”¦ mindegyik megérdemli, még az is, amelyik nem rendelkezik a legnagyobb tudással, sebességgel, teljesítménnyel, stb. Amikor „eldobjuk” a vasat ( mert van olyan ) édes mindegy, hogy mekkora, nagyot zakózunk, sérülünk, nyalogatjuk a sebeinket rendesen, utána. Lehet száguldozni, lehet napraforgós-lazulós formában előadni, de azt sosem szabad elfelejteni, hogy ha figyelmetlenek, meggondolatlanok vagyunk, hamar megvan/meglesz a baj. Mindig arra kell gondolni, hogy minket is vár valaki haza”¦.szerintem
          Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2016 aug. 19, 08:23.

          Komment


            #65
            akkor tudjuk meg igazán, hogy mi is az a SZABADSÁG
            A szívem legmélyéből szóltál

            Komment


              #66
              Szervusz Ildikó!

              Nem tudom sikerülni fog e,de egy kis tanulnivaló:

              Sajnálom egy szabadon letölthető Sr service manualt szerettem volna feltölteni,de azt írja ki,hogy meghaladja a fájl típus az ide feltölthető mennyiséget,-tehát nem sikerült.Majd agyalok tovább,hogy azért valami jusson el hozzád!

              Click image for larger version

Name:	Yamaha SR 250 02.PNG
Views:	1
Size:	574.7 KB
ID:	149529Click image for larger version

Name:	Yamaha SR 250 kick starter.PNG
Views:	1
Size:	120.6 KB
ID:	149530Click image for larger version

Name:	Yamaha SR 250 bukócső.PNG
Views:	1
Size:	249.3 KB
ID:	149531Click image for larger version

Name:	Yamaha SR 250 kipufogó.PNG
Views:	1
Size:	132.4 KB
ID:	149532Click image for larger version

Name:	Yamaha SR 250 lengővilla.PNG
Views:	1
Size:	196.3 KB
ID:	149533


              Addig is egy pár kép,hogy ne maradjon ez a hozzászólás tartalmatlan.A második képen látható berúgókar és a hozzá tartozó alkatrészek,utólagosan beépíthetők az Sr-be,a jobb oldali deklin egy látszólag funkció nélküli gumidugó jelzi a helyét.Az ebay-on beszerezhető,-jó sokba kerül,de azért érdemes elgondolkozni rajta,-sokat lehetne vele kímélni az akkumulátoron!

              Üdvözlettel:Che

              Komment


                #67
                Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                -sokat lehetne vele kímélni az akkumulátoron!

                Üdvözlettel:Che
                Vagy csak mindig lejtőn kell megállni vele

                Komment


                  #68
                  Kedves József!

                  Ahogy nézem, ez első dobfékes. Pancsin kívül első dobfékes motorral nem foglalkoztam. Autóknál ismerem a rendszert, de az más dolog, könnyű felszabályozni az öntvényt, ha nagyon kell.

                  Ugyanazokkal a gyerekbetegségekkel küzd, mint a Pancsi dobféke (ovális, nem fog, nem túl egyszerű felszabályozni, mert kerékkel együtt kellene esztergálni), vagy ez már komolyabb darab és időtálló?

                  Komment


                    #69
                    Ahogy nézem, ez első dobfékes.
                    Miért, az igazi veterán motor nem küllős kerekes dobfékekkel?
                    De hiszed vagy nem, ezek a 160/130 mm-es dobfékek vagy maguk a kerékagyak össze nem hasonlíthatók a Pannóniáéval.
                    Én úgy hiszem, a saját motorom fékje önmagához képest elég jó, ezekhez képest azért...csak ismételni tudom magam, évtizedek vannak közte.

                    Majd agyalok tovább,hogy azért valami jusson el hozzád!
                    Józsi bácsi, online már én is átkutattam amit tudtam. Nem sok mindent sikerült vadászni...na jó, azért ezek a robbantott ábrák sokat megmutatnak a motor szerkezetéről általánosságban.

                    Komment


                      #70
                      Sziasztok, találtam egy ilyet, ezt nem tudom láttátok-e már.
                      Vezetékelés:
                      http://www.cmelectronica.com.ar/wiri...maha-sr250.jpg
                      A classiccycles.org-on nagyon sok minden fent van tömörítve, többek között szerintem az a manual is ami Józsi bátyámnak van meg, az workshop service manualként szerepel:
                      YAMAHA SR250 MANUAL Pdf Download.
                      http://www.classiccycles.org/1852/1936.html
                      Utoljára szerkesztve a következő által: OdinHEM; 2016 aug. 24, 10:59.

                      Komment


                        #71
                        Köszi, van itt olyan, ami még nem volt meg.

                        Józsi bá, majd cserepezős hétvégén elhoznád ami megvan fizikai formában?

                        Komment


                          #72
                          Sziasztok,

                          Gondoltam beszámolok, hogyan alakul az én kis motorom sorsa. Egyik ügyfelünk, akinek motoros egyesülete van, történetesen nagy szakembere is a gépeknek, és el is vállalta a "barátnőmet".
                          Megérkeztek az új külső-belső gumiabroncsok, előre Harley Davidson feliratos Danlop 90/90-19, hátulra egy Tajwani gyártmányú 120/90-16 gumi kerül majd.
                          Ki lettek cserélve az első teleszkópszimeringek, de mint kiderült, a teleszkópszárban egy hiányzó alkatrész okozta a jobb oldali szimering kiverődését. Most már a tömítettség és a teleszkópszár 100%-os. Következőkben sajnos a motort felül meg kellett bontani, a henger dugattyú páros elhasználódott állapotban van, a motor kilométer futásáról fogalmunk sincs persze. +0,5 tizedes gyári dugattyú fog bekerülni, hengerfúrás után. A szelepszárak végei is be vannak verődve sajnos, de mivel a szelepszárak egyébként kopásmentesek, ezek a szelepek fognak hőkezelést követően újramunkálva visszakerülni természetesen a szeleptányérok tömítő felületeivel együtt.
                          Azzal együtt a hengerfejben szelepfészkeket is megköszörülik, a vezérműtengely és himbák megfelelő állapotban vannak, viszont a vezérműlánc teljesen meg van nyúlva, a feszítő is maximálisan be volt tekerve. Gyári vezérműlánc, hengerfejtömítés, hengertalptömítés, és szelepszárszimeringek lettek megrendelve, illetve egy komplett láncszett is. Ennyi van egyelőre a szaki listáján, amit átnyújtott nekem, és aki a fent leírtakat egyetlen lélegzetvétellel képes elmondani, viszont újra és újra elmondja, a nyomatékosítás végett

                          Én viszont legjobban mégiscsak a csajos dolgokat várom, mikor a tankot fújják újra nekem, vagy mikor megérkezik a szép, új kipufogóm Gyakorlatilag a fél világról fognak alkatrészek érkezni a motoromhoz, igazi nemzetközi összefogás eredménye lesz, ha végre elkészül Tudom, hogy a külsőségek egyébként nem számítanak, de a nőknek megvan az a hajlamuk, hogy az eszük helyett a szívük után menjenek...

                          Komment


                            #73
                            Tudom, hogy a külsőségek egyébként nem számítanak,
                            Dehogynem:csak néhányan ezzel vigasztaljuk magunkat,ha nem jut mindenre!!!

                            Viszont,semmit sem ér ha csillog,ha nincs belül tartalom.Emiatt helyeslem a kijelentésedet!
                            szívük után menjenek...
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #74
                              Elégedetlenkedem, mert a mai modern multifunkciós készülékünk rosszabb másolatokra és szkennelésekre képes, mint amit annak idején Józsi bácsi megvásárolt kemény valutáért (német márka)...

                              De azért, ha valakit érdekel:
                              https://1fichier.com/?rwkvabpz8z
                              Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2016 szept. 06, 15:27.

                              Komment


                                #75
                                Ne elégedetlenkedj. A szöveg tökéletes. A képeket pedig olyan technikával nyomták, ami interferál a scannerrel. Tehát a scanner szeme túl jó, de esze az nincs. Volt olyan könyv, amit előtte le kellett fénymásolnom és úgy tudtam scannelni, mert a raszter/szitanyomott képek interferáltak.
                                Maximum a kontrasztot tudod kicsit fényesebbre rakni, mert elég sötétek a képek. A Wohlmuth féle Pancsi könyv volt ilyen. Eredetiről scanneltem, a szemem élesnek látta a képet, a scannelt kép pedig életlen volt, bárhova állítottam.
                                Ilyen az emberi szem, a rossz képet összemossa és élesnek látod, a scanner meg megmutatja a valóságot.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X