Belekezdtem egy autóbontós projektbe, hogy segítsem ennek a megvalósítását, csak épp fordítva sült el.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Ildikó - Yamaha SR 250
Collapse
X
-
Utasként, vagy koloncként ültem már gyerekként ETZ-n, később gyorsasági motoron, túramotoron, és a Pannónián is. Az élmény, ahogy ezt ti már rég tudjátok, nem volt ugyanaz. Az erős motorokkal való utazás színtiszta adrenalin, a P10-esen napraforgótábla-nézegetős volt az élmény.
Erről beszélgetünk itt most, hogy ki mire vágyik. A napokban vittem a gyerekem gyakorlatra, egy keréken a semmiből jött hátulról egy srác, rövidnadrágban, a pólója a nyakában a menetszéltől, egyáltalán nem tartottam lenyűgözőnek a mutatványt. Nem gondoltam annyi idősnek, hogy sokat tapasztalt volna már a világból, még akkor sem, ha esetleg körbemotorozta már az országot. Abban viszont biztos vagyok, hogy ennyi idősen én is ugyanezt tettem volna. Na nem állítom egy kerékre a 800 köbcentis motort, de ész nélkül száguldoztam volna, az biztos. Fel voltam háborodva, mikor a barátom úgy hajtotta a motort, mikor mögötte ültem, mintha hímes tojást vinne.
Mikor az első rutinórámon a saját motorommal kikanyarodtam az útra - már leírni is olyan jó, hogy saját
-, pontosan olyan jó érzés volt egyesben tízzel menni, mint annak idején 160-nál hátul ülni.
- 8 likes
Komment
-
https://youtu.be/ftypziJOzfkpontosan olyan jó érzés volt egyesben tízzel menni,
Én is mindig ezt mondom!Csak lassan óvatosan öregesen!
- 2 likes
Komment
-
Nos, az utas a motoron ( de autóban is) soha nem érzi át úgy az "élményt", mint az, aki vezeti a járművet ..... nem ő tehet róla, ez már ilyen. Amikor megadatik az a lehetőség, hogy a "koloncból" VÉGRE! egyel előrébb kerülünk, akkor tudjuk meg igazán, hogy mi is az a SZABADSÁG! ami a motor és csakis a motor ( na jó, talán még a kamion...mivel e két járgány adja a legnagyobb szabadságérzetet az utakon) vezetésekor jön elő az emberből....Utasként, vagy koloncként ültem már gyerekként ETZ-n, később gyorsasági motoron, túramotoron, és a Pannónián is.....
Mindamellett nem szabad elfelejteni, hogy az egyik legveszélyesebb üzem. Két kerék, ráadásul sehogy sem akar megállni (önállóan) a "lábán". A motorozást valóban komolyan kell venni ....nem szabad lebecsülni egy percre sem a vasat.... Sokan beleesnek ebbe a csapdába. Nekem, az életem során megadatott, hogy az 50 ccm-től az 1400 ccm-ig vezessek motorokat. Nem, nem versenyszerűen, csak az Élet úgy hozta. Azonban a legkisebbtől a legnagyobbig egyet mindig szem előtt kell tartani: - Tisztelet”¦ mindegyik megérdemli, még az is, amelyik nem rendelkezik a legnagyobb tudással, sebességgel, teljesítménnyel, stb. Amikor „eldobjuk” a vasat ( mert van olyan
) édes mindegy, hogy mekkora, nagyot zakózunk, sérülünk, nyalogatjuk a sebeinket rendesen, utána. Lehet száguldozni, lehet napraforgós-lazulós formában előadni, de azt sosem szabad elfelejteni, hogy ha figyelmetlenek, meggondolatlanok vagyunk, hamar megvan/meglesz a baj. Mindig arra kell gondolni, hogy minket is vár valaki haza”¦.szerintem
Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2016 aug. 19, 08:23.
- 13 likes
Komment
-
Szervusz Ildikó!
Nem tudom sikerülni fog e,de egy kis tanulnivaló:
Sajnálom egy szabadon letölthető Sr service manualt szerettem volna feltölteni,de azt írja ki,hogy meghaladja a fájl típus az ide feltölthető mennyiséget,-tehát nem sikerült.Majd agyalok tovább,hogy azért valami jusson el hozzád!
Addig is egy pár kép,hogy ne maradjon ez a hozzászólás tartalmatlan.A második képen látható berúgókar és a hozzá tartozó alkatrészek,utólagosan beépíthetők az Sr-be,a jobb oldali deklin egy látszólag funkció nélküli gumidugó jelzi a helyét.Az ebay-on beszerezhető,-jó sokba kerül,de azért érdemes elgondolkozni rajta,-sokat lehetne vele kímélni az akkumulátoron!
Üdvözlettel:Che
- 4 likes
Komment
-
Vagy csak mindig lejtőn kell megállni veleChe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése-sokat lehetne vele kímélni az akkumulátoron!
Üdvözlettel:Che
- 4 likes
Komment
-
Kedves József!
Ahogy nézem, ez első dobfékes. Pancsin kívül első dobfékes motorral nem foglalkoztam. Autóknál ismerem a rendszert, de az más dolog, könnyű felszabályozni az öntvényt, ha nagyon kell.
Ugyanazokkal a gyerekbetegségekkel küzd, mint a Pancsi dobféke (ovális, nem fog, nem túl egyszerű felszabályozni, mert kerékkel együtt kellene esztergálni), vagy ez már komolyabb darab és időtálló?
Komment
-
Miért, az igazi veterán motor nem küllős kerekes dobfékekkel?Ahogy nézem, ez első dobfékes.
De hiszed vagy nem, ezek a 160/130 mm-es dobfékek vagy maguk a kerékagyak össze nem hasonlíthatók a Pannóniáéval.
Én úgy hiszem, a saját motorom fékje önmagához képest elég jó, ezekhez képest azért...csak ismételni tudom magam, évtizedek vannak közte.
Józsi bácsi, online már én is átkutattam amit tudtam. Nem sok mindent sikerült vadászni...na jó, azért ezek a robbantott ábrák sokat megmutatnak a motor szerkezetéről általánosságban.Majd agyalok tovább,hogy azért valami jusson el hozzád!
- 1 like
Komment
-
Sziasztok, találtam egy ilyet, ezt nem tudom láttátok-e már.
Vezetékelés:
http://www.cmelectronica.com.ar/wiri...maha-sr250.jpg
A classiccycles.org-on nagyon sok minden fent van tömörítve, többek között szerintem az a manual is ami Józsi bátyámnak van meg, az workshop service manualként szerepel:
YAMAHA SR250 MANUAL Pdf Download.
http://www.classiccycles.org/1852/1936.htmlUtoljára szerkesztve a következő által: OdinHEM; 2016 aug. 24, 10:59.
- 3 likes
Komment
-
Sziasztok,
Gondoltam beszámolok, hogyan alakul az én kis motorom sorsa. Egyik ügyfelünk, akinek motoros egyesülete van, történetesen nagy szakembere is a gépeknek, és el is vállalta a "barátnőmet".
Megérkeztek az új külső-belső gumiabroncsok, előre Harley Davidson feliratos Danlop 90/90-19, hátulra egy Tajwani gyártmányú 120/90-16 gumi kerül majd.
Ki lettek cserélve az első teleszkópszimeringek, de mint kiderült, a teleszkópszárban egy hiányzó alkatrész okozta a jobb oldali szimering kiverődését. Most már a tömítettség és a teleszkópszár 100%-os. Következőkben sajnos a motort felül meg kellett bontani, a henger dugattyú páros elhasználódott állapotban van, a motor kilométer futásáról fogalmunk sincs persze. +0,5 tizedes gyári dugattyú fog bekerülni, hengerfúrás után. A szelepszárak végei is be vannak verődve sajnos, de mivel a szelepszárak egyébként kopásmentesek, ezek a szelepek fognak hőkezelést követően újramunkálva visszakerülni természetesen a szeleptányérok tömítő felületeivel együtt.
Azzal együtt a hengerfejben szelepfészkeket is megköszörülik, a vezérműtengely és himbák megfelelő állapotban vannak, viszont a vezérműlánc teljesen meg van nyúlva, a feszítő is maximálisan be volt tekerve. Gyári vezérműlánc, hengerfejtömítés, hengertalptömítés, és szelepszárszimeringek lettek megrendelve, illetve egy komplett láncszett is. Ennyi van egyelőre a szaki listáján, amit átnyújtott nekem, és aki a fent leírtakat egyetlen lélegzetvétellel képes elmondani, viszont újra és újra elmondja, a nyomatékosítás végett
Én viszont legjobban mégiscsak a csajos dolgokat várom, mikor a tankot fújják újra nekem, vagy mikor megérkezik a szép, új kipufogóm
Gyakorlatilag a fél világról fognak alkatrészek érkezni a motoromhoz, igazi nemzetközi összefogás eredménye lesz, ha végre elkészül
Tudom, hogy a külsőségek egyébként nem számítanak, de a nőknek megvan az a hajlamuk, hogy az eszük helyett a szívük után menjenek...
- 9 likes
Komment
-
Dehogynem:csak néhányan ezzel vigasztaljuk magunkat,ha nem jut mindenre!!!Tudom, hogy a külsőségek egyébként nem számítanak,
Viszont,semmit sem ér ha csillog,ha nincs belül tartalom.Emiatt helyeslem a kijelentésedet!
szívük után menjenek..."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 4 likes
Komment
-
Elégedetlenkedem, mert a mai modern multifunkciós készülékünk rosszabb másolatokra és szkennelésekre képes, mint amit annak idején Józsi bácsi megvásárolt kemény valutáért (német márka)...
De azért, ha valakit érdekel:
https://1fichier.com/?rwkvabpz8zUtoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2016 szept. 06, 15:27.
Komment
-
Ne elégedetlenkedj. A szöveg tökéletes. A képeket pedig olyan technikával nyomták, ami interferál a scannerrel. Tehát a scanner szeme túl jó, de esze az nincs. Volt olyan könyv, amit előtte le kellett fénymásolnom és úgy tudtam scannelni, mert a raszter/szitanyomott képek interferáltak.
Maximum a kontrasztot tudod kicsit fényesebbre rakni, mert elég sötétek a képek. A Wohlmuth féle Pancsi könyv volt ilyen. Eredetiről scanneltem, a szemem élesnek látta a képet, a scannelt kép pedig életlen volt, bárhova állítottam.
Ilyen az emberi szem, a rossz képet összemossa és élesnek látod, a scanner meg megmutatja a valóságot.
- 1 like
Komment
Komment