Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Érdekes, meglepő vagy különleges hirdetések a Veterán aprón

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    csak 60 darab készült!
    Lehet. Nem tudom, de az eladó szerint 30 db van itthon. Mi kaptuk volna meg a széria felét . Nekem ez a szám nagyon karcsúnak tűnik, főleg úgy, hogy van egy kollarg-nak is, meg Miskolcon is tudok egyről. Ezzel együtt 10% csak amiről én tudok.
    taluga kedvelte ezt.

    Komment


      A 60 db valóban kevésnek tűnik. Igaz, hogy nem tömegmotornak gyártották, de akkor is.
      A lényeg, hogy tényleg szép szerkezet! Van megjelenése, az biztos!
      taluga kedvelte ezt.

      Komment


        Ez nem ide tartozó hsz, de törölni csak 20 karakterig lehet.
        Utoljára szerkesztve a következő által: Attila62; 2013 nov. 11, 17:30.

        Komment


          mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Mi kaptuk volna meg a széria felét undefined. Nekem ez a szám nagyon karcsúnak tűnik
          Pedig így van!
          Az MZ gyár történetében olvastam ezekről a gépekről és a Veterán Autó és Motor-ban is volt róluk egy cikk valamikor mostanában. Amit itt leírok, ezekből tudom.

          1973-ban 30 darabot gyártottak belőlük a berlini Állambiztonsági Minisztérium igényei alapján. Díszkiséret céljára készültek, az állami szintű látogatások konvojai mellé. Az idomot a civil vásárlók tetszésnyilvánítása mellett sem voltak hajlandók polgári célra forgalmazni, cs ak ezekhez a gépekhez készült (EGYÉBKÉNT Wartburg 353 fényszóró került bele) Öt sebességes váltót kapott, és két gyertyás hengerfejet, aminél egyszerre nyilván csak egy működött, de az idom alá rejtett kapcsolóval át lehetett váltani a másikra (persze két trafóval), hogy ne a tönkrement, vagy a beköpött gyertya vessen véget a felvonulásnak, vagy az üldözésnek
          Ezek az elemek egyébként az MZ 25 GS versenygépről származtak. A széria ETS-től eltérő részek még az idomba épített műszerfal és a kormány, amit ezekhez a gépekhez gyártottak csak, a rövidebb fékpedál, az hátsó áttétel (oldalkocsis ES 250/2), a porfestett és krómozott elemek.

          1975-ben a magyar rendőrség le akarta már váltani a delegáció kísérő BMW R69/S flottát, és rendelt az Eskortokból. Ekkor gyártották le a második 30 darabot Zsopauban és ezek után több ilyen gép nem készült.
          A sztori szerint a rendőrök nem igazán voltak értük oda a BMW-k után és a kísérő szerepben rövid életet éltek ezek a gépek. Todor Zsivkov, bolgár pártfőtitkár jött látogatóba 1975 nyarán. Kádár és Zsikov ZIL limuzinját ekkor már az új MZ-k kísérték. Az Istenhegyi úton a Béla király úti vendégházba menet, az emelkedőkön állítólag az MZ-k füstöltek és odaérvén Kádár oda ment az osztag parancsnokához és közölte vele: "Ezeket a motorokat nem akarom többet látni"
          Állítólag az MZ-k ártatlanok voltak, mert a ZIL légkondijában szakadt el egy cső és eresztett az utastérbe gázt.

          Eredmény viszont: visszarendelték a BMW-ket, az MZ-k pedig mentek kivizsgálásra, hogy füstölnek-e. Teszt eredménytelen, az MZ- k mehettek át utcai szolgálatra.
          A rendőrök sokat panaszkodtak a nagy, látványos idomra, mert bele kapott a szél. Ami látványos kísérőgép volt, az nem felelt meg utcai üldöző motornak. A próbaúton a Balaton felé egy motort egy nagyobb széllökés fel is borított. Az öt fokozatú váltót és a sebességet viszont szerették.

          http://www.polizeiautos.de/pics/IFAM...kortVoPo01.jpg
          http://mzriders.files.wordpress.com/...250_eskort.jpg
          Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2013 nov. 11, 17:48.
          apacsavo, sepy és 7 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Amit itt leírok, ezekből tudom.
            Meggyőző magyarázat, köszi! Mindig tanul az "ember"!
            apacsavo, dongos78 és 2 további látogató kedvelte ezt.
            A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

            Komment


              Hogy Kádár elvtárs mennyire faksznis volt:

              taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Az Istenhegyi úton a Béla király úti vendégházba menet, az emelkedőkön állítólag az MZ-k füstöltek és odaérvén Kádár oda ment az osztag parancsnokához és közölte vele: „Ezeket a motorokat nem akarom többet látni”
              Állítólag az MZ-k ártatlanok voltak,


              Pannonia P21 rendőrmotor (1974) veterán teszt

              Részlet a cikkből:

              A csepeli kéthengeresek nem nagyon váltak be rendőrmotornak, mert nem voltak megbízhatóak. Mivel azonban az akkori átlagmotoroknál sokkal jobban mentek, a rendőrök széthajtották őket. A halálos ítéletüket állítólag végül maga Kádár János mondta ki, amikor a lassú konvoját kísérő, vijjogó kétüteműek átláthatatlan füstbe borították. Csak ennyit sziszegett oda a mellette ülő országos rendőrfőkapitánynak: "Ezeket, a motorokat nem akarom többet látni!"

              Így keletkeznek a legendák. Vagy lehet, hogy csak a boxerokat szerette? De akkor miért nem az Ural?
              taluga, -t5- és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                Szervusztok!

                Kádárral kapcsolatosan,-túl sok itt az " állítólag,meg a ha".Azt azonban ne felejtsétek el,hogy a halála után,a hagyatékban nem találtak Svájci bankbetéteket,aranyrudakat,csak tizenvalahány vadászpuskát,pár tyúkot és hokedliket.Gondoljátok el,ha bármilyen nagy értéket találtak volna utána,hogy pellengérezte volna a sajtó.

                Mielőtt ,úgy gondolnátok,hogy én a Káderrendszer pártkatonája voltam és most azért írok néhány szót a védelmében,-tévedtek.Nem voltam a párt tagja,mert számomra nem volt eléggé munkáspárt,az a párt.Most sem vagyok egyetlen pártnak sem a tagja,mert bár baloldali gondolkodásúnak tartom magam,de jelen pillanatban,Magyarországon,nincs baloldali párt.

                Baloldali gondolkodáson azt értem,hogy mindenki éléskamrájának a polcára jusson baracklekvár és a kampóra füstölt sonka és csabai kolbász,-aki alkotó jelleggel megdolgozik érte,legyen az fizikai,vagy szellemi munkás.Nem jó látni az utcákon kukázó embereket,az ingyenes ételosztásról szóló falragaszokat,rossz tudni azt,hogy éhező gyerekek és télen a saját lakásukban megfagyó emberek vannak ebben az országban,pedig Magyarország jobban teljesít,de mihez képest?

                A fene bele,ezt meg a Hyde parkba kellett volna írnom,-no mindegy,ez már kicsúszott.

                Üdvözlettel:Che
                apacsavo, movisz és 9 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  ,ezt meg a Hyde parkba kellett volna írnom,-no mindegy,ez már kicsúszott
                  Oda se neki, jól elfér itt is!
                  taluga, korompaiistvan és 2 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Kádárral kapcsolatosan,-túl sok itt az „állítólag,meg a ha”

                    Kedves Che!

                    Semmi bajom nincs Kádár elvtárssal, mert bárhogy is volt én akkor születtem, mikor ez a rendszer már stabil volt és akkor kezdtem el dolgozni, mikor összeomlott. Külön kutatási téma lehetne, hogy van-e a kettő között valami összefüggés. Bonc Géza bizonyára feltenné és megválaszolná ezt is. De már ő sem él.

                    Pusztán arra kívántam rávilágítani, hogy egy adott szituációhoz kétféle motorkerékpár tartozik. Az egyik az MZ, a másik a Pannónia. Mindkettő kétütemű és füstöl. Való igaz, hogy a hangjuk nem annyira tekintélyesen dübörgő, mint a boxereké. És szerintem itt a probléma gyökere. Valahogy vissza kellett csempészni a burzsoá imperialista vesztébe rohanó tőkés világból a nyugat-német motorokat. És az, hogy ez sikerült nagy protokolláris haditett volt.

                    Miként az a John Deere és a Claas cégek magyarországi sikertörténete is, ami az IKR és a KITE cégek és vezetőik (Burgert Róbert, Szabó István) nevéhez köthetők.

                    Mindenesetre a történet valószínűleg nem csak legenda.

                    Mostmár tényleg irány a Hyde park.

                    Üdvözlettel: CZsolti
                    Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2013 nov. 12, 12:30.
                    taluga és sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      a hagyatékban nem találtak Svájci bankbetéteket,aranyrudakat,csak tizenvalahány vadászpuskát,pár tyúkot és hokedliket
                      Elképzeltem Kádárt, ahogy puskával a kezében bemegy a parasztudvarba és azt mondja "Ide a tyúkokat és a hokedlit!".
                      apacsavo, taluga és 3 további látogató kedvelte ezt.
                      Everything is better when you decide you don't care.

                      Komment


                        Apámtól a traktort vitték el ezért maradt nekem a " gépész " gén az ereimben. Bocs...!
                        taluga, mátéapu és sricsi70 kedvelte ezt.

                        Komment


                          "Idefigyeljenek Emberek!"
                          Hogy abba a nárciszillatú boldogságba lehet 87850 km-t motorozni, alig több mint 3 év alatt? Még ezzel a Csodával is az emberi teljesítő képesség határát súrolja! Hacsak nem egy tehetős, nyugdíjas motorostársunk tette ezt meg vele.
                          Ja, és: "garázsban tartott"! Nem sokat kellett bíbelődni a garázsba tologatással!
                          Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2013 nov. 12, 21:10.
                          taluga és sepy kedvelte ezt.
                          A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                          Komment


                            Szervusz!

                            Valószínű,hogy elírták a gyártási évet,vagy ragasztós volt a nadrágülep.

                            Üdv:Che

                            Komment


                              Először a gép ára tetszett meg. Aztán a hozzászólások
                              simson star eladó!
                              Beagle, taluga és 2 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                Egy-két kerék többe van

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X