Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Érdekes, meglepő vagy különleges hirdetések a Veterán aprón
Collapse
X
-
ApaE -
Akkor ez már cukros cukor alkatrész.ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgy igazi ritkaságra leltem
Everything is better when you decide you don't care.
- 3 likes
Komment
-
Ehhez szoktak adni egy pár gumicsizmát is?gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAkinek van felesleges motorblokkja, munkagépe, motorja kaphat érte egy jóétvágyú bakkecskét!
- 2 likes
Komment
-
Oldalkocsi
Nem hirdetés, de hallottam valamit egy lakatos emberről aki saját kezűleg gyártott ilyen oldalkocsikat. Kérdésekben is van róla szó...
- 2 likes
Komment
-
P20- 21 főtengelyek eladók.
való igaz mindent fel lehet javítani csak nem mindegy mennyiből.
Lehet hogy az ár korrekt de többsörösét kell még rákölteni.
Komment
-
Való igaz, én is egyre több ilyen felújításra alkalmas kiírást látok(persze van ami egy újraöntés után volna csak használható
). Egyik hajtókar görbe mint a fene, ha jól látom.
U.i.: a hirdetésekről jut eszembe, nem láttatok valahol eladó P12 kmóra hajtást vagy komplett blokkot.
(csak a balos blokkfelet adta a muksó a motorhoz amikor megvettem, de az is a lehető összes helyen ki van törve/repedve, DE azért meg akarom menteni... tuti nem vagyok komplett
.)
zsíráf kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ne aggódj, tegnap én is elkezdtem "fűzni" az egyik egyetemi oktatót, hogy ha úgyis oktatnak öntvényhegesztést (láttam szétdobált kipufogócsonkokat amiket szemmel láthatóan hegesztettek), akkor tudnék alapanyagot szolgáltatni, cserébe csak annyit kérek hogy jól legyen meghegesztve...majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseDE azért meg akarom menteni... tuti nem vagyok komplett
Sajnos nem ugrott rá az ötletre olyan mértékben mint elképzeltem.
majdánka kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 1 like
Komment
-
Nógrádi Motoros Krónika: Oldalkocsik a lakatosműhelybőlchemotox eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseOldalkocsi
Nem hirdetés, de hallottam valamit egy lakatos emberről aki saját kezűleg gyártott ilyen oldalkocsikat. Kérdésekben is van róla szó...
- 4 likes
Komment
-
Érdekes történet egy nagyon ügyes MESTERRŐL és nagyon szép hajóiról. Az eltelt 22 évemben még nem találkoztam ilyen hajóval de elnyerte a tetszésemet. Ha eccer lesz egy Pannóniám (majd ha meg öreszek
) akkor nem lenne rosz egy ilyen mellete de addig is marad az MZ
.
ui.: kár, hogy a mai tervezők nem nem tudnak olyen szépet tervezni mint az 50-es, 60-as, 70-es években.majdánka és korompaiistvan kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Tudnak, és terveznek is, csak nem mindenki tudja megfizetni az efféle munkát. De ez az 50-es éveken sem volt másképp, amit a cikkből is kiszűrhetünk ( "a város ismert és híres kalaposmestere" "Egri Közútkezelő Vállalat")zsíráf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésenem tudnak olyen szépet tervezni
mir-mur kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ezt nem csak erre a hajóra értettem hanem minden másra is. Az autókra, motorokra sőt még a használati tárgyakra is. Valahogy akkor az elnagyolt formákat részesítették előnyben, nagy szárnyak, sok krómozott díszléc, gömbölyű formák, kerek lámpák stb. Ma már ezek rég eltüntek hisz ha jobban megnézzük a mai autókat szinte ugyan az mindegyik csak más az embléma (ez alatt most nem az egy gyárban készült több márkára gondolok pl suzuki splash=opel agila). Semmi normális dizájn nincs már az "áramvonalra" hivatkozva meg hogy ez az új stílus. De szerintem ez h.lyeség mert ne mondja nekem senki, hogy wagon r+ vagy akár egy golf6 tökéletes aerodinamikai forma, a bugatti veyron-ról már elhiszem. De szerintem nem is praktikusságból "tervezik" meg így ezeket a járműveket hanem simán lusták és nem tudnak tervezni, mert ráhagyatkoznak a tervezöprogramra. De ez csak az én véleményem tömören.majdánka kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Nem olyan egyszerű egy tervezőprogramra ráhagyatkozni. Nem kínál fel ugyanis tervsablonokat úgy, mint a Word betűtípusokat és formázósablonokat. Mindent egyedileg meg kell csinálni. Hidd el, hogy semmi baj nincs a mérnöki fantáziával, csak egyszerűen nem engedik szárnyalni. A gépek formáját a formatervezők döntik el. Abba kell belesuszterolni - sokszor nem kis fáradtsággal - a műszaki konstrukciót. Mert ugye azért nem árt, ha működik is a gép. Általános elv, hogy ami jól néz ki az általában jó is. Ezért elsődlegessé vált a forma és másodlagossá a konstrukció.zsíráf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésesimán lusták és nem tudnak tervezni, mert ráhagyatkoznak a tervezöprogramra.
A helyzet az, hogy - akár a női divatban - előre megtervezi néhány nagyon befolyásos ember, hogy milyen legyen a divattrend. Elsütik a tervet pl. egy 007-es filmben. Azután az érdekeltségi köreikbe tartozó multik elkezdik gyártani az új dizájn szerinti gépeket. A konkurencia nyomul utánuk és egy picit változtat rajta, a bejegyzett mintaoltalom miatt és kész a trend, megy az üzlet.
Ehhez persze technikailag odáig kell fejlődni, hogy viszonylag olcsón el lehessen adni. Lásd a Mini Coopert pl. Amíg drága gépként futkározott, mindenki jópofának tartotta, de kevesen vették. A Suzuki Swift-2 nagyon hasonlít erre. Olcsóvá tették a gyártást és mára minden kisautó ehhez a fazonhoz kezd hasonlítani (Fiat Stilo, Skoda Fabia pl.).
Emlékeztek még a '80-as évek fehérnemű trendjére. A feministák hatására egyszerűen eltűnt a melltartóviselet (boldog békeidők
). 10 év múlva visszajött, mert kisebb volt a fehérneműgyártók bevétele. Sőt betét is került bele, hogy még több anyag menjen bele. Ez is tervszerűen történik.
Én ugyanezt látom a motoroknál. Ezeken az új csodagépeken már nem mer az ember fúrni-faragni, mert fél, hogy elrontja. A gépet is, meg a kinézetét is. Nagyon profi barkácsolónak kell ma lennie valakinek, ha a gyári kinézettől nem akar nagyon elütni. Mert az eltérő stílusjegyek is lehetnek nagyon zavarók.
Igen, vannak lusta mérnökök - most én sem vagyok valami vállalkozó kedvemben, mert ide írogatok inkább
- de az a fránya gép az csak nem készíti el közben annak a nyavajás rajznak a 3D-s modelljét. Tőlem várja az utasításokat.
Megyek is parancsolgatni neki.
- 5 likes
Komment
-
Persze nem lebecsülni akarom őket csak arra akarok kilyukadni, hogy ma már könnyebb tervezni mint régen (ha nem így lenne akkor nem számítógéppel csinálnák szerintem) és mégis a külső sehol nincs azokhoz a régi formákhoz képest. Az igaz, hogy a funkcionálisnak is kell lenie de régen is működtek a dolgok sőt még jobban is mint ma. Meg amit te is leírtál, hogy az ember már nem mer furni-faragni. Ez is mind szándékos, igaz ez piacgazdaság, hogy vidd szervízbe meg stb. De akkor is milyen dolog az, hogy izzót nem lehet cserélni autóba/motorba mert vagy nem férsz hozzá vagy tilt a számítógép.
DE ILYEN NINCS!!! Tehát ennél még funkció sem fogadható el mint ész érv, ez simán hülyeség.
A végére egy egyszerű kérdés: melyik tetszik jobbanez vagy ez
?
Nekem egyértelmű CSAJKA.
- 5 likes
Komment
-
Azért tegyük hozzá gyorsan, hogy a nem is olyan régi autókat azért nem hívták szervizbe rendszeresen, mert vittük magunktól. Azért az jelent valamit minőségre, hogy eddig 2 Suzukim volt, és az autórádió szerelésén kívül nem kellett rajta mást csinálnom. A mostani 2007-es Swiftem még nem írt ki hibakódot. Ilyenre a Trabinál, Ladánál nem emlékszem.zsíráf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseigaz ez piacgazdaság, hogy vidd szervízbe meg stb.
Tehát fogadjuk el: a technikai színvonal és a gépkocsik megbízhatósága mindenképpen jobb lett. A szervizeknek - mivel kevesebb a műszaki probléma - marad a kötelező szerviz, mint bevételi forrás. Én meg valóban nem szívesen nyúlnék bele a Swiftbe, mert tuti, hogy elrontanék valamit.
És igazad van, a Csajka (mint a nők-csajok általában) tényleg jobban tetszik. De tudja a fene, a Bentley-t sem utasítanám vissza, ha megdobnának vele.
- 2 likes
Komment
-
Van egy pici pici igazság aban amit mondasz , csak rossz a megközelítés . Ha tényleg ugy lenne ahogy minden nagypofáju politikus és tetü környezetvédő hulladékszelektáló ugatja , akkor nem is szólnék , elfogadnám hogy a mai autók " jobbak".
Hogyan értem...? Ugy hogy ha az autó tényleges áron (reális haszonnal ! ) kerülne hozzám , --aztán ha leszolgálta a TERVEZŐK ÉS GYÁRTÓK tervezett avulását , magyarul amikor egy javíthatatlan szemét lesz , leadnám és venném a másikat . Nem szólnék , de mi van most -? Horror haszonnal rádsóznak egy csillogó darab .....valamit aztán magadra hagynak vele , sőt még jól lekaszálnak szervizzel , cserélhetetlen összeépített alkatrészekkel , értelmetlen duplatömegü lendkerékkel , lámpatestel cserélhető égővel , szétszedhetetlen központi számítógéppel (benne a beépített hibákkal
).
A végén pedig mindenféle dijjak megfizetésével még nekem kell eltüntetni a jármüvet.
A régi járműveknek azért igy megvan az az előnye hogy nincs elvéve a jogom , lehetőségem a megjavíthatóságtól !
Szeretném ha majd 40 év mulva a 2007 es Swift ről ilyen pozitíve nyilatkoznál
.
Nem gyüjtöm a szemetet szelektíven !--hogy utánna fizessek az elszállításért---a köcsögök meg gazdagodjanak belőle !
VÍVA ZAPATA !
- 7 likes
Komment
Komment