Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Érdekes, meglepő vagy különleges hirdetések a Veterán aprón

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Csepelből volt 350-es kardános prototípus:
    Click image for larger version

Name:	Motorok-Csepel-250_motorrevu_23.jpg
Views:	1
Size:	154.4 KB
ID:	139031
    Pannóniából is az RB250 boxer:
    Click image for larger version

Name:	motor 014.jpg
Views:	1
Size:	196.8 KB
ID:	139032
    Szörnyű konstrukció mindkettő, egy ikerdugattyús és egy kétütemű boxer...
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 06, 15:12.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      Gyönyörű jószág. És erre mondta a korabeli kereskedelmi főhajjakend, hogy nem népgazdasági érdek a sorozatgyártás, mert nem lesz aki megvegye?

      Komment


        A Csepelnek volt négyütemű prototípusa is, utána erőltették ezt a kétütemű rendszert. Sajnos sokáig nem tudtunk elszakadni az ikerdugattyús rendszertől...Ez a Puch 350 GS öröksége a magyar gépgyártásban.
        nem népgazdasági érdek a sorozatgyártás
        Ezt nagyon sokszor mondták...Nemcsak nálunk, hanem a környező országokban is sajnos. Tudás volt, fejlesztés, anyagok, befektetés semmi.
        A cikkre visszatérve, a P20 pedig nem igazán volt exportsláger...Pláne nem a Nagy Testvérnél. Közvetve az ő felelősségük a bukás, és persze a Kerékpárgyár hozzá nem értő vezetőinek a felelőssége, akik lépten-nyomon keresztbe tettek a Motorkerékpár részlegnek.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 06, 15:22.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          Hali! Csak halkan jegyzem meg: az RB250 sohasem volt Pannónia, csak az alkatrészeinek egy része...Lásd még:


          nondebr eredeti hozzászólása A boxer Pannónia valószínűleg a gyártás bonyolultsága miatt nem lett sorozatgép. Ugyebár szintén kétütemű. Tehát a két forgattyúsházat gáztömören el kell szigetelni egymástól. A szerelhetőség érdekében a főtengelyt is osztott, középen bontható kivitelűre kell készíteni. Ez pedig erősen drágítja a gyártást.
          Hasonló okok miatt múlt ki az MZ (akkoriban még IMZ) 350-es boxere is.



          Sajnos ki kell ábrándítamom a kedves közönséget, ugyanis ez a boxermotor sosem látta a Pannónia gyárat! A Csepel Teherautógyár versenyszakosztályának múhelyében készült a CÉL versenymotorral együtt.
          Egy ügyeskezű modellező, az általa konstruált modellmotor megnagyobbított változatát készítette el, de ami kicsiben sikeres volt, az nagyobb változatban már nem felelt meg az elvárásoknak.
          A működése eltér attól amit Te leírtál, mert a boxermotor dugattyúi lefelé haladva egy térbe sűrítik elő a keveréket, felfelé haladva pedig egyszerre szívnak a karburátorból!
          A motor forgótárcsás vezérlésű, négyfelömlős alu hengerei vannak.A főtengely polírozott. Van berugókar és külön önindító rajta. A váltó négy sebességes és van benne egy osztómű- az oldalkocsis üzemhez egy kart átállítva megváltoznak az áttételek!A motor a váltóval és kardánhajtással egy egységet képez és együtt billenik a vázban-így rugózva. A szöghajtásban állítólag Tünde fogaskerekek vannak, de ez még nem lett szétszedve, tehát nem tudjuk biztosan.

          Komment


            Szervusztok . " Szörnyű konstrukció mindkettő .... / RB250 , Csepel 350 / " Az RB250 -et láttam személyesen is / a Közlekedési Múzeumban - gondolom nem véletlenül / . A forma és a látvány megítélése teljesen egyéni mindenkinél és ezt tiszteletben tartottam mindíg. A műszaki tartalom és a blokk kivitelezése tiszteletet érdemel minden tekintetben . Nekem nincs egyetlen magyar motorom sem , de bármelyiket szívesen látnám , ha a garázsomba lemennék - sőt bármelyik motoromat odaadnám , ha lehetőségem lenne rá , de nagy valószínűséggel S. Úr jót kacagna rajtam , ha ilyet mondanék neki . Csak egy / RB250 / van belőle és valamikor a forgalomban is közlekedett , "hétköznapi" motorkerékpárként . Üdvözlettel.

            Komment


              Üdv bazsimoci!


              Ezt a motort az AM 1959 májusi számában bemutatták. Az akkori írás szerint Rull Béla Bpest,xxi. Völgy u.16/b alatti lakos készítette. A négyfokozatú lábkapcsolású váltón kívül,egy kétfokozatú kézzel kapcsolható váltót iktatott a kardántengely mögé.Ennyit írtak róla akkor.

              Komment


                BMW beperelte a WM-et, és nyert is ellene.
                Ez így is van. Először a négyütemű motort kifogásolták, majd annak cseréje után a váltó és a kardánmeghajtás rendszert.
                Amúgy egy kis találós kérdés...Ki tudja miért hasonlít a Danuvia logó a Bmw-hez? Én tudom...
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  Szervusz Wsievers!

                  Ne kínozz,én nem tudom,tehát válaszold meg!

                  Üdvözlettel:Che

                  Komment


                    Na senki? Akkor majd én: A második világháborúban a Danuvia majdnem BMW-liszenszű katonai motort gyártott. Ez lett volna a magyar gyártású R-75 ös BMW. Nagyon sok alkatrész elkészült, közte komplett blokkok is. Sajnos a prototípus legyártása után a szövetségesek lebombázták az üzemet. A német hadseregen kívül a magyar vezetés ezzel akarta feltölteni al elavult Puch S4 et és Puch GS 350-et használó alakulatokat. A logó akkor készült a BMW logó után, mert a BMW elnevezést nem engedélyezték. Ez az oka a Hungary feliratnak is a logóban. Ha jól emlékszem arra amit olvastam a témában, BMW Ungarn lett volna az eredeti felirat.

                    Íme az igazolása az elmondottaknak egy félkész féklap:
                    http://veteranapro.hu/fekrendszer/35...-fekfedel-1944
                    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 08, 18:42.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      Köszönöm,már nagyon fúrta az oldalamat a kíváncsiság!!!!
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        Ehhez mit szóltok. Az év üzlete, vagy kész átverés:

                        http://aprod.hu/hirdetes/puch-vetera...tml#ba49af5383

                        Hogy a francba lehet egy 1940-es gyártású moped 160 kg, és elöl-hátul teleszkóp rugózású. Ha jól tudom, akkoriban a max. 37 kg önsúly és a lemezvillás merevváz + lengőnyereg voltak a "dizájnelemek".

                        Komment


                          Inkább '50-es évek:
                          Click image for larger version

Name:	puch-ms-50-v-02.jpg
Views:	1
Size:	39.3 KB
ID:	139050

                          Komment


                            dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Inkább '50-es évek:
                            [ATTACH=CONFIG]20709[/ATTACH]
                            Wiki szerint is:http://de.wikipedia.org/wiki/Puch_MS_50

                            Komment


                              Ezt is megértük ! Külföldi autókereskedések ( vagy onnan mazsolázó nepperek ) kínálják portékáikat az aprón.http://veteranapro.hu/szemelygepkocs...tos-sedan-1947

                              Komment


                                És itt egy gyöngyszem: http://veteranapro.hu/szolo-motorker...tmeneti-export

                                Tekintettel arra, hogy még ekkor javában létezett a Monarchia, ezért a célország csak Németország lehetett.

                                Hogy titokban milyen korszerű gépeket készített ez a Weiss Manfréd!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X