Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jó recept: trapézvilla-merevváz-lengőnyereg

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jó recept: trapézvilla-merevváz-lengőnyereg

    Sziasztok!

    Nem kétlem, h sok motoron igazi veterán vasparipa lovasának érezhetjük magunkat, de ahol a nyereg nem töri fel rendesen az alfelünket az nem is vicces... Na igazán még sosem próbáltam, h mennyire kényelmetlen a DKW NZ 250-em, mivel még csúcskorában (nálam a csúcskorában, nem 38/39-ben), amikor a váznyak problémákkal még nem szembesültem, ugyan összeraktam, de csak annyira, h kerekek még ne legyenek benne... így nincs információm arról, h mennyire kényelmetlen is valójában, remélem eléggé... és így igazán vmi csoda érzés fog átjárni, ami egyenesen a 30as évekből szökött nagyon gengszter

    Bárki írja meg tapasztalatait hátul rugózatlan, jó ősöreg technikát alkalmazó gépéről, ahol csak egy a nyereg alatt található rugó tompítja a tomporunkat érő ütéseket, amik a jó útjaink egyenetlenségeiből származnak

    Hajrá "ősgépek", remélem jövő nyárom már legalább egy körre megereszthetem a német 8 lovas szörnyet.
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

    #2
    Nem szabad elfelejteni, hogy jóval később is készültek még merevvázas gépek. Ott van például a Komar mopedem 1967-ből, na az egy rendkívül kényelmetlen motor. Mire Budapestről felértünk Besztercebányára (~10 óra, sok sok megállással és városnézéssel), alig bírtam leszállni róla. Persze egyrészt azért, mert nagyon szeretem és nagyon jó vele menni, de másrészt azért is, mert úgy beállt a hátam a sok függőleges ütéstől. A 210 km alatt a kilágyult rugók miatt sokszor felütő lengőnyereg vázának minden milliméterét megismertem a vékony ülésgumin keresztül, mégis eddigi életem legnagyobb motoros élménye. Na nincs sok, de akkor is. Persze ez a motor nem egy gengszter gép (és nem csak a színe miatt), mégis roppant keménynek érzem magam, ha ráülök.

    Jó úton szerintem nincs hangulatosabb egy merevvázas gépnél, kérdezzük csak meg a csokkereseket. Na jó, legfeljebb egy bakteleszkópos, mert azok is hogy néznek ki...
    Attached Files

    Komment


      #3
      Van abban logika, amit írsz! Szóljatok mindenképpen, ha kipróbálhatok egy körre valami kényelmetlenebbet és bitangabbat a bakteleszkópos motoromnál!
      Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

      Komment


        #4
        Viszont csoppereseknek biztonságos-e utólag visszaalakítani merev vázassá egy gyárilag telós gépet?
        Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

        Komment


          #5
          Szervusztok. ZÜNDAPP K 500 ( 1936 ). Merevvázas, elől lemezvilla, trapéz felfüggesztés két hordórugóval, hatalmas DRILLASTIC húzórugós nyereggel ( elől-hátul ). Oldalkocsival kimondottan barátságos. Oldalkocsi leszerel, milyen szólóbn? Elfelejtettem, hogy a dolog annyiban nehezített, hogy ráadásul kéziváltós ( nem a tanknál van a kar, hanem a váltóból áll ki, olyan mint a botváltós autó ). Sima úton semmi probléma lehet repeszteni ( 60 ). A feketeleves akkor jön , amikor az uton gödröcske, vagy lyuk van:felpattan és ha nem vonalban esik vissza, akkor az nagyon sz.r érzés, rögtön lekapod a gázt és próbálsz az elindúlt kóválygásból kikeveredni. A másik szituáció: az úton nem látható 3-5 méter husszúságú, 4-5 cm mélységű mélyedés ( jobb szót nem találtam ) van. Ez sokkal izgalmasbb! Mikor a mélyedést elhagyod, akkor a berendezés oldalirányú hullámzásba kezd, amit először nem tudod miből keletkezik. Mire rájössz és lekapod a gázt, addigra ez már az elesés határán van. A legrosszabb szituáció, ha váltás közben érnek ezek a dolgok, mivel csak egy kézzel fogod a kormányt. Ez a két dolog nagy valószínűséggel a hátsó rugózatlan tömegből és az első villa max 8 cm ( sacc, kb ) rugóútjából adódik, meg talán az összeadódó kopási házagokból. Ezek után megállsz, kifujod magad és értékeled a történteket. Ekkor még nem tudod, hogy a kézi előgyujtás karját maximumon hagytad. Ezt az indításkor azonnal tudomásul veszed a dagadt bokáddal együtt. Az ülés jópofa, de egy ideiglenes racka szőrrel elviselhetőbb. ( Normál motoron, ahol kemény az ülés ( BMW R 75/7 ) 1000 km után - farmerban - mindkét felemen tenyérnyi véraláfutás volt. ) Végezetül, csak óvatosan kell kitapsztalni a dolgokat különböző sebességtartományokban, hogy ne érje az ember gyerekét váratlan visszafordíthatlan esemény.Veterános üdvözlettel.
          Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2010 dec. 05, 23:07.
          UK és wsievers kedvelte ezt.

          Komment

          Ugrás az oldal tetejére
          Working...
          X