Beszerkesztem ide hogy megmaradjon az utókornak (egyébként az ötlet jó is lehetne, csak nem ilyen motorra, és nem így ) pl: feketére, egyszínű pirossal és vékony kisebb mintával...
—¹Egy különleges Pannonia motorkerékpárt festetett be kalocsai mintákkal Pajor Sándor. A veterán magyar motorkerékpárokat restauráló szakember nagyon büszke művére, a magyar mintákkal díszített, magyar gyártású motorra.SZM, Fotók: Pajor Sándor
Pajor Sándor és segítői veterán magyar motorkerékpárok restaurálásával foglalkoznak. „Régóta érlelődött bennünk a gondolat, hogy mi lenne, ha készítenénk egy egyedi, különleges magyar motorkerékpárt, népi motívumokkal díszítve” – idézte fel Pajor Sándor.
„Idén tavasszal a aztán a tettek mezejére léptünk, és elhatároztuk, hogy egy tradicionális kalocsai mintával pingált magyar motorkerékpárt fogunk készíteni, mely ízléses lesz és nem a minta fog uralkodni a motorkerékpáron, hanem harmonikusan képeznek majd egy komplett egységet” – fogalmazott Pajor Sándor.
Az első feladat a megfelelő típus kiválasztása volt. Szinte adta magát, hogy ez a Pannonia De Luxe TLB legyen, hiszen a burkolatok már önmagunkban is elég nagy felületet biztosítanak. Ez a típus egy viszonylag ritka, kimondottan luxus modellnek számított a 60-as években. Elsősorban exportra szállították, ezért maradt meg belőle relatíve kevés, Pajor Sándorék kevesebb mint száz darabról tudnak az országban.
„Rendelkeztünk egy fellelt, kissé hiányos állapotú példánnyal, és elkezdtünk rajta dolgozni- folytatja Pajor. – Persze evés közben jön meg az étvágy, mi lenne, ha nem lenne 'magányos' a Pannoniánk, tegyünk mellé egy szép Duna oldalkocsit is.”
„Kiválasztottuk a színt, mely harmonizál, és megfelelő kontrasztot biztosít a kalocsai mintának, ez az eredeti Pannonia T8-as export modell, krém színe lett. Egy kicsit át kellett alakítanunk a motorkerékpár bizonyos részeit (tank és a burkolatok), hogy homogénebb és nagyobb felületet kapjunk, hiszen akkor szép a kalocsai minta, ha egybefüggő, nagy területen tud érvényesülni.”
Ezen a videón alaposan megnézhetitek a kalocsai mintás motorkerékpárt:
„Miután mindent szépen elterveztünk, már csak egy dolog volt hátra, keresni kell valakit, aki megfesti nekünk. Nem gondoltuk volna, hogy ez lesz a legnehezebb feladat. Heteken keresztül leveleztünk sok, kalocsai mintában jártas „szakemberrel”, de igazán egyikük munkája sem győzött meg. Már kezdtem feladni a reményt, amikor valahogy az interneten megtaláltam a Kalocsai Porcelán Manufaktúrát, és küldtem nekik egy levelet.
Ebben leírtam minden gondolatomat, illetve a “projekttel” kapcsolatos legfőbb célkitűzésünket, azaz hogy megmutassuk, igenis lehet ízléses egy szép magyar népi motívum egy veterán magyar Pannonia motorkerékpáron. Kicsit meglepődve, de nagyon boldogan olvastam válaszukat, melyben meghívtak Kalocsára, hogy nézzem meg a céget, és talán ennek alapján, könnyebben tudok majd döntést hozni.”
„Egy percet sem haboztam, lementem Kalocsára, és miután megmutatták nekem a porcelán manufaktúrát, tudtam, hogy jó kezekben lesz a festés. Itt még a hagyományos értékeket tartják szem előtt, olyan, mintha 100 évet visszarepültem volna az időben. „
„Persze még nagyon sok egyeztetés, tervezés volt hátra, de ezt vállaltuk, jó munkához idő kell. Nagyságrendileg hat hónapot vett igénybe a teljes körű restaurálás, csak maga a festés több, mint 100 munkaórát emésztett fel. A minta teljesen autentikus, kimondottan 'régi iskola', azaz direkt kihagytuk belőle a mostanában divatos paprikát, búzát, egyéb nem oda illő mintákat. Persze ettől még az egész projekt egy nagy lutri volt, hiszen a csak akkor fogjuk látni, hogy ízléses-e, vagy ízléstelen-e a végeredmény, ha az utolsó csavar is a helyére került.”
„Miután elkészült, megnyugodtunk, nekünk és a veterános társadalom nagy részének nagyon tetszik. Szívünket-lelkünket beleadtuk ebbe a munkába és szaktudásunk 100%-át. Mindenből a kapható legjobb minőségű alkatrészekkel és anyagokkal dolgoztunk, még a gumiabroncsok is tökéletes állapotú magyar gyártmányú Cordatic márkájúak.”
Hogy mi lesz a további sorsa a „fogatnak”, még nem tudják Pajor Sándorék. Mindenekelőtt promóciós célokra használják, és persze bíznak benne, hogy valakinek előbb utóbb megtetszik, és megveszi. „Persze könnyes szemmel fogjuk eladni, mert a nagyon a szívünkhöz nőt, de vigasztaljon majd az a tudat bennünket, hogy az új tulajdonos örömét fogja lelni benne, hiszen egy teljesen egyedi, oldalkocsis Pannonia tulajdonosaként elmondhatja magáról, hogy olyan motorkerékpárt birtokol, amilyen senki másnak nincs a világon!”
—¹Egy különleges Pannonia motorkerékpárt festetett be kalocsai mintákkal Pajor Sándor. A veterán magyar motorkerékpárokat restauráló szakember nagyon büszke művére, a magyar mintákkal díszített, magyar gyártású motorra.SZM, Fotók: Pajor Sándor
Pajor Sándor és segítői veterán magyar motorkerékpárok restaurálásával foglalkoznak. „Régóta érlelődött bennünk a gondolat, hogy mi lenne, ha készítenénk egy egyedi, különleges magyar motorkerékpárt, népi motívumokkal díszítve” – idézte fel Pajor Sándor.
„Idén tavasszal a aztán a tettek mezejére léptünk, és elhatároztuk, hogy egy tradicionális kalocsai mintával pingált magyar motorkerékpárt fogunk készíteni, mely ízléses lesz és nem a minta fog uralkodni a motorkerékpáron, hanem harmonikusan képeznek majd egy komplett egységet” – fogalmazott Pajor Sándor.
Az első feladat a megfelelő típus kiválasztása volt. Szinte adta magát, hogy ez a Pannonia De Luxe TLB legyen, hiszen a burkolatok már önmagunkban is elég nagy felületet biztosítanak. Ez a típus egy viszonylag ritka, kimondottan luxus modellnek számított a 60-as években. Elsősorban exportra szállították, ezért maradt meg belőle relatíve kevés, Pajor Sándorék kevesebb mint száz darabról tudnak az országban.
„Rendelkeztünk egy fellelt, kissé hiányos állapotú példánnyal, és elkezdtünk rajta dolgozni- folytatja Pajor. – Persze evés közben jön meg az étvágy, mi lenne, ha nem lenne 'magányos' a Pannoniánk, tegyünk mellé egy szép Duna oldalkocsit is.”
„Kiválasztottuk a színt, mely harmonizál, és megfelelő kontrasztot biztosít a kalocsai mintának, ez az eredeti Pannonia T8-as export modell, krém színe lett. Egy kicsit át kellett alakítanunk a motorkerékpár bizonyos részeit (tank és a burkolatok), hogy homogénebb és nagyobb felületet kapjunk, hiszen akkor szép a kalocsai minta, ha egybefüggő, nagy területen tud érvényesülni.”
Ezen a videón alaposan megnézhetitek a kalocsai mintás motorkerékpárt:
„Miután mindent szépen elterveztünk, már csak egy dolog volt hátra, keresni kell valakit, aki megfesti nekünk. Nem gondoltuk volna, hogy ez lesz a legnehezebb feladat. Heteken keresztül leveleztünk sok, kalocsai mintában jártas „szakemberrel”, de igazán egyikük munkája sem győzött meg. Már kezdtem feladni a reményt, amikor valahogy az interneten megtaláltam a Kalocsai Porcelán Manufaktúrát, és küldtem nekik egy levelet.
Ebben leírtam minden gondolatomat, illetve a “projekttel” kapcsolatos legfőbb célkitűzésünket, azaz hogy megmutassuk, igenis lehet ízléses egy szép magyar népi motívum egy veterán magyar Pannonia motorkerékpáron. Kicsit meglepődve, de nagyon boldogan olvastam válaszukat, melyben meghívtak Kalocsára, hogy nézzem meg a céget, és talán ennek alapján, könnyebben tudok majd döntést hozni.”
„Egy percet sem haboztam, lementem Kalocsára, és miután megmutatták nekem a porcelán manufaktúrát, tudtam, hogy jó kezekben lesz a festés. Itt még a hagyományos értékeket tartják szem előtt, olyan, mintha 100 évet visszarepültem volna az időben. „
„Persze még nagyon sok egyeztetés, tervezés volt hátra, de ezt vállaltuk, jó munkához idő kell. Nagyságrendileg hat hónapot vett igénybe a teljes körű restaurálás, csak maga a festés több, mint 100 munkaórát emésztett fel. A minta teljesen autentikus, kimondottan 'régi iskola', azaz direkt kihagytuk belőle a mostanában divatos paprikát, búzát, egyéb nem oda illő mintákat. Persze ettől még az egész projekt egy nagy lutri volt, hiszen a csak akkor fogjuk látni, hogy ízléses-e, vagy ízléstelen-e a végeredmény, ha az utolsó csavar is a helyére került.”
„Miután elkészült, megnyugodtunk, nekünk és a veterános társadalom nagy részének nagyon tetszik. Szívünket-lelkünket beleadtuk ebbe a munkába és szaktudásunk 100%-át. Mindenből a kapható legjobb minőségű alkatrészekkel és anyagokkal dolgoztunk, még a gumiabroncsok is tökéletes állapotú magyar gyártmányú Cordatic márkájúak.”
Hogy mi lesz a további sorsa a „fogatnak”, még nem tudják Pajor Sándorék. Mindenekelőtt promóciós célokra használják, és persze bíznak benne, hogy valakinek előbb utóbb megtetszik, és megveszi. „Persze könnyes szemmel fogjuk eladni, mert a nagyon a szívünkhöz nőt, de vigasztaljon majd az a tudat bennünket, hogy az új tulajdonos örömét fogja lelni benne, hiszen egy teljesen egyedi, oldalkocsis Pannonia tulajdonosaként elmondhatja magáról, hogy olyan motorkerékpárt birtokol, amilyen senki másnak nincs a világon!”
Komment