Ha ezt teszed kevésbé nyomatékos (gyengébb!!!!) lesz , de pörgethetőbb . Inkább ne kísérletezz , ahogy a többiek is írták keríts egy 138B3000 motorkódú 1.5 -öst ( Regata ,Ritmo ) az alapból 80-85 LE körül van és - ahogyan azt mondták is - simán bele megy az 1.3 helyére . Karbis , talán még megszakítós gyujtású is létezik , vagyis nem kell nagy átalakítás. A többi a mellékelt link -ből szerintem ki derül , csak olvasd végig .
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Zastava Fiat motorral kapcsolatos kérdésekben jártas személyek segítség kellene.
Collapse
X
-
Csak azután győzd beállítani a karbikat .... szinkronteszter, fordszámmérő , stb.... , miért is nem jó a gyári mechanikus Weber ??? Ha minden igaz 32/34 DAT , vagy 32/34 DMTR van rajta . Szerintem megeteti rendesen. Vagy még azt is piszkálni akarod más vez.tengelyel ???? Nem egyszerű a felfogatást megcsinálni , sőt eltalálni ... de te tudod ! Egyébként véleményem szerint a kuplungot is cserélned kell a nagyobb nyomaték miatt , és be kell szerezned egy hozzávaló 5 gangos váltót is , mert a zasztiét nem biztos hogy preferálja ...OdinHEM kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
5-ös váltóm van most is a kocsiban.
Van ismerős aki elég jó a karbi témában van egy favoritja 4DB karbival a csonkot ő csinálta magának. Motorszerelőként dolgozik a karbi szinkronnal nem lenne gond.
- - - Updated - - -
Most egytorkú 32mgv karbim van fent.
A tuningolás nehézségeivel tisztában vagyok van egy felhúzott Simsonom.
- 2 likes
Komment
-
Már megbocsáss de a kettő nem egy kategória ! Szerintem , ha nem alakítod át az 1.5 -öst ,nincs szükség másik karbira . Nem hoz ész veszejtően sokkal többet , viszont a beállítása nehézkesebb , fogyasztása több. A váltó esetén pedig a hangsúly a hozzávalón lett volna nem az 5-ösön . Mert ha túl rövid az áttételed csak pörög ,(a kerék is) nincs sebesség nem húz ... ha pedig a most is arra való van rajta , megölöd vele az 1.1-es motort , mivel túl hosszú . Bár ez csak az én véleményem.
- 2 likes
Komment
-
Ifás eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA tuningolás nehézségeivel tisztában vagyok van egy felhúzott Simsonom.
..........tetszik ! ( nem akartunk valaha nyitni egy kincsesládát -amibe bele lehetne tenni az ilyen örökértékü gondolatokat ? - moderátorok ? )
Ifás, ne érts félre , örülök hogy csinálod , ha kell és tudok segítek is . Csak óvni szerettünk volna attól a szartól -ami mi már beleléptünk . Tudod úgy irigylem a mai világ azon részét --ami nekünk nem volt -- hogy van minden , hozzá lehet férni olyan dolgokhoz ami régen csak álom volt ----------és manapság ilyent mint Te most szeretnél csak sportból , a munka kedvéért csinál az ember . De igazából végigolvasva fentebb mindent , a miértre , minekre , még mindik nem válaszoltál .
- 4 likes
Komment
-
Jokernak igaza van, nem teljesen egy kategória egy felhergelt Sámsonnal.
És az is helytálló miszerint a szop@stól szeretnénk megkímélni a versenyzőt, mert mi már tudjuk milyen egy motort faragni, ha úgy isten igazából belemerül az ember.
Ha itt visszaemlékezem a saját történetemre főiskolás éveim alatt nekiálltunk Lada motort tuningolni. De ahogy a technika fejlődik a duplavéberes kovácsoltdugós motorok már kevesek voltak a serleghez, jött az ötlet: fújjuk fel!
A vége bajnoki cím lett de megfizettük az árát. Másfél év KŐKEMÉNY szívás. A motorblokkon kívül mindent át kellett alakítani, nem is kicsit. Az itt szóban forgó vezérmű tengelyből is egyedit kellett legyárttatni mert turbós motorhoz más kell mint egy szívóhoz, de ezek csak pici szösszenetek. Arról nem is beszélve hogy a nem kevés idő mellett(ez akkor még volt) nem kevés pénz ment rá a projectre.
És EZÉRT mondjuk hogy egyszerűbb és gyorsabb is ha kap egy nagy motort oszt csá!Utoljára szerkesztve a következő által: sinter; 2016 nov. 13, 08:27.
- 5 likes
Komment
-
Veletek ellentétben én személyesen ismerem Ifást. Őt pontosan abból a fából faragták amiből itt valamennyiünket. Benne is ott van a régi vasak szeretete, kiegészítve a "csináljunk jobbat, mint a másé" mentalitással.
Szerintem egy suliba jártam vele, csak én valamivel korábban. Akinek mond valamit az, hogy Békéscsaba és Kemény Gábor, akkor tudja miről beszélek. Ez a suli gyűjtőhelye volt a benzinnel beoltott srácoknak. Autószerelőket képeztek itt olyan szinten, hogy országosan elismert volt.
Sajnos a módszerváltás itt is megtette a magáét. Ezért örülök az olyan legényeknek, mint Ifás. Tuti, hogy véghezviszi, amit kitalál. Legfeljebb szar lesz. De megpróbálta.:-)
Pannónia ügyben mär metudtam tőle, hogy a csabai veteránosok között nincs olyan aki maga csinálja a motorját. Igaz a vezetőség minden tagja pannóniás, sőt még 250-es oldalkocses Csepel is akad, de miért is konyítana bármelyik is hozzá.
Na itt kell még fejlődni szerintem. A felhúzott Simson jó kezdet, a Pannónia jó folytatás. Szegény Zastava pedig maradhatna a saját motorjával jól beállítva. Ennek a kocsinak olyan lágy a rugózása, hogy nem győzöd majd felkeményíteni. A nagy teljesítményhez stabil futómű kell. Ez az autó alapból nem az. Aféle elit autó volt a '80-as években. Fontos emberek vették és vehették. Értsd: tanárok, munkahelyi osztályvezetők, pártemberek. Akinek sportos kellett az Ladán és Trabin gyakorolt.OdinHEM kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Pannónia ügyben mär metudtam tőle, hogy a csabai veteránosok között nincs olyan aki maga csinálja a motorját. Igaz a vezetőség minden tagja pannóniás, sőt még 250-es oldalkocses Csepel is akad, de miért is konyítana bármelyik is hozzá.
- 3 likes
Komment
-
(nem akartunk valaha nyitni egy kincsesládát -amibe bele lehetne tenni az ilyen örökértékü gondolatokat ? - moderátorok ?)
Amúgy pedig tényleg igaz, hogy a lökettérfogatot nem helyettesíti semmi.
Amúgy a motorkerékpár karbisor jó megoldás, csak a fogyasztás lessz az egekben.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 nov. 14, 09:36."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 4 likes
Komment
-
Köszönöm, hogy ismerősként ilyen jellemzést kaptam.
A rugózásról annyit, hogy 10 Centivel közelebb került a földhöz így kicsit stabilabb már.
Azt még nem kaptam meg senkitől, hogy mielőtt nagyobb motor megy a kocsiba kellene rá fék is. Beszerzés alatt van hátra a tárcsafékes rendszer.
Van egy mondás: Van aki más kárán tanul van aki még a sajátján sem. Én az utóbbiba tartozom.
Mi acélom? Megmutatni, hogy egy öreg járműből is sokat ki lehet hozni.
A csabaikakról meg annyit, hogy járok velük kiállításokra de mindig megszólnak, hogy az én motorom nem gyári de én legalább nem 40-es tempóval közlekedek.
Abban pedig tévedtem, hogy nincs aki csinálja a saját motorját elvileg van egy ember akinek most én is a segítségét fogom kérni.
Egy kis munkától pedig nem ijedek meg 23 évesen eddig ezek kerültek ki a kezeim alól:
- 6 likes
Komment
-
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 nov. 13, 14:30."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
Komment