Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Nagymotorok 50-es "papírokkal"

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    A jelenleg aktuális szabályozás:
    Segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória), amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h (kivéve azokat, amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik), és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:
    a) kétkerekű típusnál a motor:
    – hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű motorok esetében, vagy
    – folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motor esetében;
    b) háromkerekű típusnál a motor:
    – hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a külső gyújtású motorok esetében,
    – legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy
    – folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében;
    Könnyű négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege kevesebb 350 kg-nál (L6e kategória), a 45 km/h-t meg nem haladó legnagyobb tervezési sebességű elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek
    – hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a külső gyújtású motorok esetében;
    – legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy
    folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #32
      Üdv wsievers!

      A "külső gyújtású" motor gőzgép lenne?

      Komment


        #33
        Épp mostanában beszéltem egy mezőkeresztesi ismerősömmel, ő említette, hogy egy szintén helybeli illetőségű motormágus (neveket nem akarok írni, Tibi te biztos tudod ki az...) felment Pestre az illetékesekhez, hogy a 125-ös Csepeleket nyílvánítsák hungarikummá. Ezzel "lecsúsznának" a segédmotoros kategóriába, azaz nem kellene papírozni őket. Teljesítményük egyébként sem éri el egy Simsonét, ezért ha az előbb említett kategória már nem tartalmaz köbcenti korlátot, csak teljesítményt simán elmennek segédmotornak.
        Egyébként ez szerintem sok veterános dolgát megkönnyítené, nem valószínű ugyanis, hogy a sok robogós - tuningsimsonos Csepelre váltana, viszont sok papír nélküli öreg vas találna szerető gazdára.
        Ha jól értesültem egyébként a fent említett petíciót megfontolják, sőt ha minden igaz sínen van az ügy.

        Komment


          #34
          Rakom össze a Csepelt akkor én is




          St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          „külső gyújtású”
          Tanító bácsi kérem, nem én voltam Így szerepelt a közlönyben...
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #35
            Köszönöm a választ,de tényleg elég érdekes meghatározás a külső gyújtás,nem gonoszkodásból kérdeztem.

            Komment


              #36
              A segédmotoros kerékpár meghatározásában szépen leírják az "-ig" határokat, de a "-tól" mindig hiányzik belőle.
              Sokáig nem is tudtam eldönteni, hogy a Dongó+ bringám minek számít. Kerékpár, vagy segédmotor? Végül inkább megkötöttem rá a biztosítást, és vettem egy lapos bilit a fejemre, biztos ami biztos alapon.
              Azért az elgondolkodtató, hogy a villanybicajok végülis micsodák? Kerékpár, vagy smkp? Vagy a Praktiker, stb. helyeken kapható 35 ccm-es szörnyek mik?

              Komment


                #37
                Tequila eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Épp mostanában beszéltem egy mezőkeresztesi ismerősömmel, ő említette, hogy egy szintén helybeli illetőségű motormágus (neveket nem akarok írni, Tibi te biztos tudod ki az...) felment Pestre az illetékesekhez, hogy a 125-ös Csepeleket nyílvánítsák hungarikummá. Ezzel „lecsúsznának” a segédmotoros kategóriába, azaz nem kellene papírozni őket. Teljesítményük egyébként sem éri el egy Simsonét, ezért ha az előbb említett kategória már nem tartalmaz köbcenti korlátot, csak teljesítményt simán elmennek segédmotornak.
                Egyébként ez szerintem sok veterános dolgát megkönnyítené, nem valószínű ugyanis, hogy a sok robogós - tuningsimsonos Csepelre váltana, viszont sok papír nélküli öreg vas találna szerető gazdára.
                Ha jól értesültem egyébként a fent említett petíciót megfontolják, sőt ha minden igaz sínen van az ügy.
                Szia Tequila!

                Hol érhető el ez a petíció? Csak azért kérdem, mert a mienk is valami hasonlót szeretne, nehogy két egymással ütköző dolog kerüljön illetékesék elé, mert előfordulhat a "szarva közt a tőgye" felállás, ami ugye nem szerencsés. Jó lenne ezt is végigolvasni, mielőtt a mienket nyilvánosságra hozzuk.

                Komment


                  #38
                  Minden ötletet támogatok, csak annyit nem értek én ezzel a Hungarikummal, hogy ettől hogy lesz segédmotor a Csepel, ha Hungarikum?

                  Komment


                    #39
                    dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ettől hogy lesz segédmotor a Csepel, ha Hungarikum?
                    attól, hogy azt mondjuk!!!

                    Komment


                      #40
                      Egyszer olvastam, de most sajnos sehol sem találom, hogy a kis Csepel azért volt annyira népszerű mivel kilobbizták az állami igazolást arra hogy az segédmotorosnak minősüljön annak ellenére hogy 125-ös. Esetleg ha valaki tud konkrétabb infókat erről, vagy van róla dokumentuma, összeszedve ezeket erre lehetne hivatkozni.

                      Komment


                        #41
                        Ezt nem hiszem, akkor miért lenne rendszámbeütés a legtöbb Csepel vázában?

                        Úgy tudom, volt olyan időszak, amikor 100cm3 volt a segédmotoros kategória határa, talán valamikor a 30-as években. Tudtok erről valamit?

                        Komment


                          #42
                          Üdv Olvtársak!

                          Szerintem ez lehet a történet.
                          Click image for larger version

Name:	HPIM8823.jpg
Views:	1
Size:	205.6 KB
ID:	137577 Forrás: Surányi E. Rózsa Gy. Motor Moped Robogó 1966.

                          Komment


                            #43
                            Nem nem ez az, de az eszembe jutott, hogy még a háború előtti-alatti Weiss Manfréd időkben volt, ez a segédmotoros dolog. Még keresgélek, ha megvan feltöltöm.

                            Komment


                              #44
                              Akkor bizonyára az I.VH-ra gondolsz,mert ez a részlet 1931-1934 között gyártott 100cm3 WM motorokról szól,az pedig könnyen lehet a példaként említett motor.

                              Komment


                                #45
                                Tudtommal a 100-as és 125-ös Csepelek azért voltak olyan népszerűek, mert a ,,kismótorkerékpárok" vezetéséhez nem kellet vezetői engedély egészen 1951-ig. Nem erre gondoltál véletlenül gilersx?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X